zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:25

Nou ik ben het dus geworden op mn 9e
dus ik had daar zwaar de sjaak geweest ;(

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:25

janesmith schreef:
Dit is dus waar Wilders allemaal tegen vecht. Hij waarschuwt al dat de boot lek kan slaan vanwege de schade aan de boeg. Anderen geloven het pas als de boot daadwerkelijk lek is, en het schip aan het zinken is.
Voorkomen is beter dan genezen.

De meneer wilders valt ook niet goed te schrijven, liep meneer niet op uitnodiging van de soortgelijke belgische partij vooraan mee, in een fascistische optocht in belgië met de n (rest mag u zelf invullen) en hun n vlaggen met h kruis? Schijnbaar is men dat vergeten?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:27

janesmith schreef:
Het mag niet zomaar bij ieder 9-jarig meisje. Een meisje mag pas sex hebben als ze haar eerste ongesteldheid gehad heeft. Dan is ze officieel een vrouw, ongeacht de leeftijd.

Mag niet zomaar en wat als de eerste ongesteldheid daar is? Nog steeds fout, volwassenen hebben van niet volwassenen dus kinderen af te blijven.

shilady schreef:

Precies het geen ik bedoel, is en blijft fout of zijn u alle niet van dezelfde mening?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:30

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:34

Nicolletje schreef:
FaberSmid schreef:
Maar van waar dat de profeet het ook mocht?

Hij trouwde Aisha op haar zesde of zevende jaar: http://nl.wikipedia.org/wiki/A%C3%AFsja

Citaat:
Het is niet precies bekend wanneer Aïsja werd geboren. Zij was de dochter van Mohammeds trouwste bondgenoot en later de eerste kalief, Aboe Bakr. Ze behoorden tot de stam van de Qoeraisj, de stam waar Mohammed ook tot behoorde. Volgens de overlevering bekeerde Aïsja zich tot de islam, vlak na haar vader Aboe Bakr. Voordat Aïsja en Mohammed zich verloofden, was Aïsja al eerder verloofd met de Mekkaan Jubair. Na Khadija’s dood verbrak Aboe Bakr Aïsja’s verloving met hem en liet haar verloven met Mohammed. Volgens Ibn Hisham sloot Mohammed in Mekka een huwelijk met Aïsja toen ze zeven jaar oud was, maar kwam ze pas bij hem wonen in Medina toen ze negen of tien jaar oud was
Een mogelijkheid bestaat dat om evenwicht in de chronologie te bewaren in Mohammeds of Aïsjas leven dat men met vrome intenties niet de juiste leeftijd heeft vermeld. Desondanks wordt er vanuit gegaan dat Aïsja op een jonge leeftijd trouwde. Sommige geleerden zoals Montgomery Watt beweren dat het huwelijk tussen Mohammed en Aisha bedoeld was om de band tussen Mohammed en Aboe Bakr te versterken..

Niet precies bekend wanneer Aïsja geboren is, maar wel zeker met welke leeftijd getrouwd en samenwonend?

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:36

shilady schreef:

Ik op mijn 12e, maar moet er niet aan denken dat ik dan met zo'n ouwe viespeuk het bed in moest.
Ook geen jonge viespeuk, trouwens. :-)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:53

Het was in die tijd heel normaal om jonge meisjes te trouwen, Mumtaz Mahal (van de Taj Mahal) was ook heel jong (ergens tussen de 12 en 15) ik vind het niet erg dat dat in die tijd gebeurde (kan er nu toch niks meer aan doen) wel vind ik het erg als je die ideeën meeneemt naar deze tijd of er een voorbeeld aan neemt.

FaberSmid

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:03

Wat mij echter wel doet opvallen, dat dit soort topics altijd op islam en moslim enzovoorts doet uitdraaien. De anderen geloven en niet gelovige worden vergeten lijkt wel? Kan me dan ook goed voorstellen dat men als moslim zijnde niet meer wil meer wil
reageren, zoals jk schreef.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:11

Misschien kunnen jullie een topic openen:
Wie heeft de meeste links met de meest negatieve en afschuwelijke artikelen?

Volgens mij ging dit topic over elkaar laten opstoken en uitspelen? Nou, dat is volgens mij goed gelukt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:02

Ach, ik heb niets met het geloof en zeker niet met de Islam, maar ik laat mensen wel in hun waarde.
Als mensen willen geloven, prima. Ik heb niet zo snel ergens last van.
En de oplossingen van Wilders daar geloof ik helemaal niet in.
Maar dat ga ik niet nog een keer uitleggen, dat heb ik al genoeg gedaan. Het gaat mij nu, om al die links die geplaatste worden, dat is nl. niet zo moeilijk om die te googlen, maar wat schiet je ermee op?
Meisjes die de doodstraf krijgen in Iran, verschrikkelijk, maar dat heeft niets met de situatie in Nederland te maken.
En als zo'n meisje zou kunnen vludhten naar Nederland, dan mag ze van het gros van de PVV-stemmers hier niet opgenomen wordeen, want die willen allemaal een (islamitische) immigratiestop. Maar wel roepen hoe erg het is dat het gebeurt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:07

Electra63 schreef:
Ach, ik heb niets met het geloof en zeker niet met de Islam, maar ik laat mensen wel in hun waarde.
Als mensen willen geloven, prima. Ik heb niet zo snel ergens last van.
Maar dat ga ik niet nog een keer uitleggen, dat heb ik al genoeg gedaan. Het gaat mij nu, om al die links die geplaatste worden, dat is nl. niet zo moeilijk om die te googlen, maar wat schiet je ermee op?
Meisjes die de doodstraf krijgen in Iran, verschrikkelijk, maar dat heeft niets met de situatie in Nederland te maken.
En als zo'n meisje zou kunnen vludhten naar Nederland, dan mag ze van het gros van de PVV-stemmers hier niet opgenomen wordeen, want die willen allemaal een (islamitische) immigratiestop. Maar wel roepen hoe erg het is dat het gebeurt.

Problemen moet je aanpakken waar het probleem is. Het heeft geen zin om zo'n meisje of vrouw naar Nederland te halen want het verandert de situatie ter plekke niet

Je slaat wel de plank mis met die immigratie stop want personen die ECHT hulp nodig hebben die blijven altijd welkom. Ook moslims.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:08

Electra63 schreef:
Ach, ik heb niets met het geloof en zeker niet met de Islam, maar ik laat mensen wel in hun waarde.Als mensen willen geloven, prima. Ik heb niet zo snel ergens last van.

Jammer dat die extremisten dat niet met jou doen ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 16:08

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:
Misschien kunnen jullie een topic openen:
Wie heeft de meeste links met de meest negatieve en afschuwelijke artikelen?

Volgens mij ging dit topic over elkaar laten opstoken en uitspelen? Nou, dat is volgens mij goed gelukt.

Ach....TS is een tot de Islam bekeerde Nederlandse. In mijn ervaring zijn dit nog de ergste moslims. Ze komen namelijk niet in aaraking met hoe de Westers georiënteerde molsim leeft in Marokko maar met de immigranten uit het Rif gebergte. Gevolg is dat ze deze stroming van de Islam aan gaan hangen die al flink streng is maar er zelf ook nog eens in doorschieten ook. Deze bekeerlingen worden achter hun rug vaak ook behoorlijk nagewezen door diezelfde groep mensen waar ze zo graag bij willen horen. Maar goed, dat is een keuze. Vind alleen niet dat ze kan oproepen tot een onbevooroordeeld, objectief topic terwijl ze zelf in de openingspost al niet meer onbevooroordeeld en objectief is.

helemaaaaal gelijk.

ik ben ook geen mens. ik ben een moslim. gehersenspeold door de marokkanen uit het rifgebergte blablabla. ik ben zo erg, de ergste onder de moslims. shame on me }:0

zijn er trouwens geen mensen die zich genoodzaak voelen om mij te komen bevrijden??? :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:16

Mistral94, ik word prima in mijn waarde gelaten hoor door moslims. Ik kom er dagelijks mee in contact.
Maar er zullen er best zijn die dat niet doen, lekker boeiend.
Het interesseert mij nl. niet zo, zoals ik al zei, ik heb nergens last van.

En wat betreft de immigratiestop, ik heb toch al heel vaak in verschillende topics hier gelezen, dat er vooral toch geen buitenlanders meer moeten worden toegelaten hier.
Het is overvol.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:21

Electra63 schreef:
Mistral94, ik word prima in mijn waarde gelaten hoor door moslims. Ik kom er dagelijks mee in contact.
Maar er zullen er best zijn die dat niet doen, lekker boeiend.
Het interesseert mij nl. niet zo, zoals ik al zei, ik heb nergens last van.

En wat betreft de immigratiestop, ik heb toch al heel vaak in verschillende topics hier gelezen, dat er vooral toch geen buitenlanders meer moeten worden toegelaten hier.
Het is overvol.

Roep je dit ook nog als ze de hele westerse wereld overnemen?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:22

jameyskatje schreef:
helemaaaaal gelijk.

ik ben ook geen mens. ik ben een moslim. gehersenspeold door de marokkanen uit het rifgebergte blablabla. ik ben zo erg, de ergste onder de moslims. shame on me }:0

zijn er trouwens geen mensen die zich genoodzaak voelen om mij te komen bevrijden??? :+

Nee, jij hebt de keus bewust gemaakt :Y)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:26

Mistral, ik ben heel erg bang.
Moet ik straks ook een burka of hoofddoek dragen, of nog erger, is mijn man de baas thuis.
Ik ga er verder niet op in (heb ik al genoeg gedaan in dit en andere topics), maar ik vind dat een hoop mensen zich de angst laten aanpraten en als jij denkt dat de PVV alles oplost, we zullen zien.
Toch grappig dat alle politieke topics over moslims gaan, net of er geen andere problemen zijn in Nederland.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 03-07-10 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:26

jameyskatje schreef:

Ik wil je wel bevrijden, maar dan niet van de Islam maar van dit topic ;)
Wat een verschrikkelijk topic is dit zeg, respect is echt ver ver ver te zoeken...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:29

Electra63 schreef:
Mistral, ik ben heel erg bank.
Moet ik straks ook een burka of hoofddoek dragen, of nog erger, is mijn man de baas thuis.
Ik ga er verder niet op in (heb ik al genoeg gedaan in dit en andere topics), maar ik vind dat een hoop mensen zich de angst laten aanpraten en als jij denkt dat de PVV alles oplost, we zullen zien.

Nee hoor ik denk niet dat de PVV alles op kan lossen, zeker niet met de huidige partijen die hier nu heersen. Maar ik denk wel dat de PVV een hoop mensen wakker kan schudden, heeft niets met angst aanpraten te maken maar met de realiteit ;)

Ik ben er niet bang voor, in mijn huis zal geen man de baas zijn, ik zal ook geen hoofdoek of burka gaan dragen dat is iets wat vast staat :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:49

Citaat:
Ik ben er niet bang voor, in mijn huis zal geen man de baas zijn, ik zal ook geen hoofdoek of burka gaan dragen dat is iets wat vast staat

Nou ook bij autochtonen is genoeg geweld tegen vrouwen hoor, blijf van mijn lijfhuizen waren er al voor er allochtonen waren.
Zoals ik al zei, er is in dit land een politieke partij de de rechten van vrouwen in strijd vindt met hun Boekje en ze liefst wil inperken.
Pas nog gedoe over geweest of deze partij wel overheidssteun diende te ontvangen.

Fundamentalisme, in welke vorm ook gegoten, is altijd een gevaar voor de nietfundamentalisten, dat schreef ik al eerder.

Wat nu veel interessanter is, is de vraag waardoor fundamentalisme gevoed wordt?
Waarom wijst een christen de Nederlandse waarden af en is tegen vrouwenkiesrecht?

Waarom wil een jonge moslimman sterven voor de Islam?

Ik vind dat de discussie in een patstelling lijkt te komen, een wellesnietesspel of de Islam echt zo erg is, of toch niet.
Is godsdienst slecht of wordt het in sommige gevallen misbruikt door slechte mensen met een machtspositie?

Zullen we het weer over de oplossingen gaan hebben? Op welke toon moet een nationale en internationale dialoog gevoerd worden, om nader tot elkaar te komen.
Of willen we vuur met vuur bestrijden, en wat denken we daarmee te bereiken.

In dit land leven ongeveer een miljoen Moslims. Heeft het nu nog zin om moskeeen te bestrijden, of zijn we daar wat laat mee. En waarom zouden we dat doen?
Wordt in alle moskeeen fundamentalistische praat gehouden en yihad gepredikt, of valt dat wel mee?

En hoe verhouden die marokkaanse rotjongens zich tot hun godsdienst? Heeft het ene probleem (straatterreur) wel met het andere (dreigende islamisering) te maken?

Wat heeft het voor zin om mensen wakker te schudden als je ze niet wakker maakt voor extremisten, maar voor een hele godsdienst?
Als je ze bang maakt voor iets dat ze niet kennen? Als je ze opzet tegen hun buurman?

Wat doet dat met die vreedzame buurman, dat hij bekeken wordt als een potentiele terrorist alleen maar omdat ie moslim is?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:55

Randalinpony: Absoluut mee eens hoor en tot oplossingen komen zou het mooiste zijn maar ik denk dat dit niet gaat gebeuren. Ik ben van mening dat men zich aan moet passen aan het land waar je bent. Als ik in een moslimland ben en ik mag een ruimte niet in met korte broek of blote armen (noem maar een dwars straat) dan pas ik mij daar aan. Maar andersom is dat niet het geval en dat vind ik een kwalijke zaak. Overigens is dit de eigen schuld geweest van nederland. We zijn te tolerant geweest alles kan en alles mag hier. Daar ondervind men nu de hinder van en dat is natuurlijk niet alleen met moslims zo.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:01

jameyskatje schreef:
janderegelaa schreef:
Ach....TS is een tot de Islam bekeerde Nederlandse. In mijn ervaring zijn dit nog de ergste moslims. Ze komen namelijk niet in aaraking met hoe de Westers georiënteerde molsim leeft in Marokko maar met de immigranten uit het Rif gebergte. Gevolg is dat ze deze stroming van de Islam aan gaan hangen die al flink streng is maar er zelf ook nog eens in doorschieten ook. Deze bekeerlingen worden achter hun rug vaak ook behoorlijk nagewezen door diezelfde groep mensen waar ze zo graag bij willen horen. Maar goed, dat is een keuze. Vind alleen niet dat ze kan oproepen tot een onbevooroordeeld, objectief topic terwijl ze zelf in de openingspost al niet meer onbevooroordeeld en objectief is.

helemaaaaal gelijk.

U behoeft niet bevrijdt te worden, u kan zich prima weren zo te lezen.
Moet nu toch even kwijt dat het geen tegen ts geschreven wordt, alles behalve netjes is. Ieder heeft zijn recht op zijn eigen mening en mag die uiten. Maar de wijze hoe men datdoet is een anders verhaal, persoonlijk aanvallend schrijven is niet nodig als men inhoudelijk kan schrijven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:13

FaberSmid schreef:
persoonlijk aanvallend schrijven is niet nodig als men inhoudelijk kan schrijven.

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. In mijn ogen gebruiken alleen mensen die inhoudelijk geen argumenten meer hebben dergelijke verbaal geweld.

Tot op het bot kwetsen van iemand die een geloof aanhangt. Nou dan heb je het gemaakt in de wereld hoor, petje af!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:25

MISTRAL94 schreef:
Randalinpony: Absoluut mee eens hoor en tot oplossingen komen zou het mooiste zijn maar ik denk dat dit niet gaat gebeuren. Ik ben van mening dat men zich aan moet passen aan het land waar je bent. Als ik in een moslimland ben en ik mag een ruimte niet in met korte broek of blote armen (noem maar een dwars straat) dan pas ik mij daar aan. Maar andersom is dat niet het geval en dat vind ik een kwalijke zaak. Overigens is dit de eigen schuld geweest van nederland. We zijn te tolerant geweest alles kan en alles mag hier. Daar ondervind men nu de hinder van en dat is natuurlijk niet alleen met moslims zo.

Waarom vind je het zon kwalijke zaak dat dingen 'andersom niet het geval zijn'?

Ik snap dat oprecht niet. Onze voorvaderen hebben in veel gevallen hard gevochten voor de rechten en democratie die we nu hebben, onze tolerantie en diversiteit maken Nederland zo mooi.

Dus omdat er aan de andere kant van de wereld dictaturen zijn, al dan niet theocratisch ingericht, waar de dingen die Nederland zo mooi maken, niet kunnen, zou je diezelfde rechten ook aan Nederlandsers, al dan niet van Nederlandse afkomst, willen ontnemen?

Buitenlanders moeten zich al aanpassen hoor, ze moeten zich aan onze wetten en regels houden, net als ieder ander.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:30

Heino schreef:
jameyskatje schreef:

Ik wil je wel bevrijden, maar dan niet van de Islam maar van dit topic ;)
Wat een verschrikkelijk topic is dit zeg, respect is echt ver ver ver te zoeken...

Gelukkig ben ik niet de enige die zo denkt, uw schrijven geeft mij die bevestiging.