Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:13

Rebeccatjuh schreef:
Electra63 schreef:
Daar gaat het mij niet om.
Heino draagt bij met discussies en jij komt ineens binnenvallen om te zeggen dat je het met Janesmith eens bent.
Dan vraag ik je: draag je verder nog iets bij????????
Het is nl. een discussietopic over politiek, dus alleen roepen dat je het met iemand eens bent, is een beetje nutteloos.

Wat is nu exact je probleem? Dat iemand het met JaneSmith eens is? Zit dat je werkelijk zo dwars?

Ik heb paginas geleden bijgedragen aan deze discussie - moge mijn mening duidelijk zijn hoe het nu verder moet met de politiek,- en heb toen besloten om hier niet mee aan mee te willen doen, echter voel ik mij vrij (in dit prachtige Nederland waar alles om vrijheid draait ;) ) om iemand een hart onder de riem te steken.
Ik zal echter dit topic weer verlaten want ik ben het alweer spuugzat. :wave:

Ik zei toch dat je op moest passen!
Je moet je nooit door wie dan ook weg laten jagen. Als je gaat doe je dat vrijwillig omdat jij dat wilt.
Mij zien er een paar ook liever gaan, als ik Heino mag geloven. Maar ze hebben pech, I'm here 2 stay.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:14

Het ging mij nu even niet om PVV/Wilders.
Als je iemand uitsluit omdat hij moslim is, dan is dat discriminatie. Je kan moslim door jood vervangen, of door zwart, of door homo enz. Is toch echt wel discrimatie.
3e generatie marokkanen veroorzaakt toch de meeste problemen momenteel?
En iemand die meermalen met de politie in aanraking komt voor zware criminaliteit krijgt geen kop thee, en wordt niet geknuffeld. Heb je daar een voorbeeld van?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:16

Rebeccatjuh schreef:
Electra63 schreef:
Daar gaat het mij niet om.
Heino draagt bij met discussies en jij komt ineens binnenvallen om te zeggen dat je het met Janesmith eens bent.
Dan vraag ik je: draag je verder nog iets bij????????
Het is nl. een discussietopic over politiek, dus alleen roepen dat je het met iemand eens bent, is een beetje nutteloos.

Wat is nu exact je probleem? Dat iemand het met JaneSmith eens is? Zit dat je werkelijk zo dwars?

Ik heb paginas geleden bijgedragen aan deze discussie - moge mijn mening duidelijk zijn hoe het nu verder moet met de politiek,- en heb toen besloten om hier niet mee aan mee te willen doen, echter voel ik mij vrij (in dit prachtige Nederland waar alles om vrijheid draait ;) ) om iemand een hart onder de riem te steken.
Ik zal echter dit topic weer verlaten want ik ben het alweer spuugzat. :wave:

Jij vindt dat Janesmith alles zo goed onderbouwd en alles zo netjes verwoord.
Lees ff terug, dan zie je ook nuttige en goed onderbouwde bijdragen van Heino.
Dus wat is jouw probleem dan met Heino.

En voor mij hoef je niet weg hoor. Maar om even te komen om Heino aan te vallen, vind ik raar, en zeg ik dus wat van.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:18

FaberSmid schreef:
Is men het vergeten van die optocht?

Welke optocht?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:22

Rebeccatjuh schreef:
FaberSmid schreef:
Ieder heeft zijn rechten, maar niet ten koste van anderen en heeft ook zijn plichten.

Denk dat iedereen dat als uitgangspunt heeft, maar de een wil dat over rechts bereiken en de ander over links.

Hopelijk is uw betekenis van rechts niet zo extreem als ik verkrijg van uw schrijven en die van js? Maar was het niet meneer wilders die op uitnodiging van de soortgelijke partij van en in belgië voorop in een n optocht mee liep, me n aanhangers en hun h k vlaggen?
Angstaanjagende gedachte en harde waarheid, maar wat brengt meer angst die bang zijn of angst oproepen?[/quote]

voorgaande bericht niet gelezen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:23

Electra63 schreef:
Het ging mij nu even niet om PVV/Wilders.
Als je iemand uitsluit omdat hij moslim is, dan is dat discriminatie. Je kan moslim door jood vervangen, of door zwart, of door homo enz. Is toch echt wel discrimatie.
3e generatie marokkanen veroorzaakt toch de meeste problemen momenteel?
En iemand die meermalen met de politie in aanraking komt voor zware criminaliteit krijgt geen kop thee, en wordt niet geknuffeld. Heb je daar een voorbeeld van?

Jij hebt het steeds over uitsluiten van Moslims. Maar wie doet dat dan?
Volgens mij wordt er gesproken over grenzen dicht voor iedereen uit Islamitische landen, en dat zijn christenen, joden, homo's en moslims.
Uiteraard begrijp ik ook de bedoeling wel, maar het is politiek correct. Valt geen speld tussen te krijgen.
Daar heb ik meerdere voorbeelden van. Het is zelfs zo dat jongens tot 18 geronseld worden om drugs te vervoeren en verkopen omdat zij geen zware straf krijgen maar jeugddetentie. Dat is echt knuffelen en thee. Heeft niets met afschrikking te maken.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:27

Electra63 schreef:
FaberSmid schreef:
Is men het vergeten van die optocht?

Welke optocht?

Van zo'n optocht weet ik ook niks.
Heb je misschien foto's, FaberSmid?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:28

Wilders heeft dat snel verandert toen hij er achter kwam dat grenzen dicht voor moslims echt een strafbare uitspraak is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:32

Omdat het politiek correct gezegd wordt, maar iedereen weet dat de bedoeling anders is, mag het dus?
Jij gaf toch aan dat je PVV stemt ivm islam-beleid? En ieder politiek topic komt toch op marokkanen/moslims?

En jongeren tot 18 jaar vallen nou eenmaal onder jeugd-strafrecht, dat is de wet.Er moet ergens een leeftijdsgrens worden getrokken. En of daar alleen geknuffeld wordt? Ik hoop toch dat er wel gewerkt wordt aan bijv. scholing.

Dat er strenger gestraft moet worden, daar ben ik het volkomen mee eens, maar voor iedereen en geen onderscheid maken naar geloof. Of je door een islamiet of door een katholiek wordt beroofd is volgens mij even erg.

Electra63

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:34

Maar, ik kap er mee, ik ga naar bed.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:36

Ja ik ga ook eens wat hongerende dieren voeren en slapen :z :Z

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:38

Is toch normaal? Hij zou stom zijn om iets te blijven beweren dat strafbaar is. Ik zie het probleem niet.

Electra63 schreef:
Omdat het politiek correct gezegd wordt, maar iedereen weet dat de bedoeling anders is, mag het dus?
Jij gaf toch aan dat je PVV stemt ivm islam-beleid? En ieder politiek topic komt toch op marokkanen/moslims?

En jongeren tot 18 jaar vallen nou eenmaal onder jeugd-strafrecht, dat is de wet.Er moet ergens een leeftijdsgrens worden getrokken. En of daar alleen geknuffeld wordt? Ik hoop toch dat er wel gewerkt wordt aan bijv. scholing.

Dat er strenger gestraft moet worden, daar ben ik het volkomen mee eens, maar voor iedereen en geen onderscheid maken naar geloof. Of je door een islamiet of door een katholiek wordt beroofd is volgens mij even erg.

Ja, ik vind dat zolang het wettelijk toegestaan is, dat het dan correct is. Anders kunnen we de wet wel afschaffen. Wat heeft het dan voor zin om scheiding aan te brengen tussen wel en niet toegestaan?
Uiteraard! Ik pleit echt niet voor aparte straffen voor verschillende groepen. Iedereen gelijk straffen.
Ik ben er voor om vanaf 16 jaar volwassene strafrecht toe te passen. Dat scheelt heel veel ellende.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:39

Nu nog dieren voeren, of zijn het nachtlevende dieren?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:41

[quote="janesmith"]Is toch normaal? Hij zou stom zijn om iets te blijven beweren dat strafbaar is. Ik zie het probleem niet.

Daar ben ik het dus niet mee eens.
Zeg gewoon eerlijk wat je er mee bedoelt. Niet hypocriet en niet liegen.
Ook al zijn mensen het er niet mee eens.
Dat vind ik ook irl. Eerlijk zeggen wat je van iets vindt. Maar wel zonder (expres) te kwetsen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:45

Electra63 schreef:
janesmith schreef:
Is toch normaal? Hij zou stom zijn om iets te blijven beweren dat strafbaar is. Ik zie het probleem niet.

Daar ben ik het dus niet mee eens.
Zeg gewoon eerlijk wat je er mee bedoelt. Niet hypocriet en niet liegen.
Ook al zijn mensen het er niet mee eens.
Dat vind ik ook irl. Eerlijk zeggen wat je van iets vindt. Maar wel zonder (expres) te kwetsen.

Dat kan hij niet eerlijk zeggen, want dan wordt hij gelijk door de rechter veroordeeld. Dus moet hij het anders verpakken.
Je mag tegen een politieagent niet zeggen dat het een banketstaaf is. Maar als je zegt ik vind jou een banketstaaf, mag het weer wel. Dat zijn de regels die we hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:45

Fabersmid,
Volgens mij, hou jij van raadsels?
Gisteren jouw geloof (ik weet het nog niet) en nu weer de optocht?

Maar volgens mij ben jij een man, die komen van een andere planeet :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:48

Janesmith,
Maar het principe is hetzelfde:
die agent is een l.u.l. en Wilders discrimineert, hoe je het ook verpakt.
En dan kan je dat ontkennen, prima, maar mijn mening is dat Wilders discrimineert. En zoals Wilders alles mag roepen, mag ik dat toch ook?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:53

Electra63 schreef:
Janesmith,
Maar het principe is hetzelfde:
die agent is een l.u.l. en Wilders discrimineert, hoe je het ook verpakt.
En dan kan je dat ontkennen, prima, maar mijn mening is dat Wilders discrimineert. En zoals Wilders alles mag roepen, mag ik dat toch ook?

Van mij mag jij alles roepen dat je wilt. Zolang het wettelijk toegestaan is, kan niemand je wat maken.
Is Wilders vrijgesproken en je zou hem dan nog racist noemen, dan kan je er op gaan voor laster en smaad. Mocht hij het lezen, of iemand hem er kenbaar op maken, en uberhaupt zin hebben om te vervolgen.
Als ik hem was zou ik een speciaal internet-team op poten zetten en iedereen die mij online voor racist uitmaakte zou ik aanklagen. Net zolang tot niemand het meer durft, want vrijspraak is vrijspraak.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:56

Tuurlijk..................
Als ik moslima was, had ik hem allang persoonlijk aangeklaagd en waarschijlijk ook een hoop bokkers.

Gelukkig ben ik geen moslima, lijkt me namelijk helemaal niets.
Niet alleen voor wat betreft het geloof, maar ook mbt al die vooroordelen. Ik zou een dagtaak hebben met discussiëren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:57

Jane,
Misschien kan jij dan dat internet-team gaan versterken, je bent goed in googlen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:59

FaberSmid schreef:
Nu nog dieren voeren, of zijn het nachtlevende dieren?

Ik voer 4 keer per etmaal
Mijn merries met veulens staan hier nu s nachts buiten ivm de dazen en die hebben nu een giga kruiwagen vol vers gemaaid gras gekregen.
Honden de laatste ronde en voer voor de ouwetjes die weinig in een keer eten en de baby die nog 3 keer krijgt

Sorry totaal off topic maar het is uiteindelijk een paardenforum :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 01:00

Electra63 schreef:
Jane,
Misschien kan jij dan dat internet-team gaan versterken, je bent goed in googlen.

Alleen als ik de leiding mag geven, anders blijf ik mooi hier werken. :-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 01:02

Eigenlijk kunnen we beter over paarden praten.
Maar ja, ook daar heb je weer ellenlange discussies:
dressuur/springen, NH/LDR, natuurlijk bekappen/ijzers, box/wei enz.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 01:03

sarabande schreef:
Mijn merries met veulens staan hier nu s nachts buiten ivm de dazen en die hebben nu een giga kruiwagen vol vers gemaaid gras gekregen.
Honden de laatste ronde en voer voor de ouwetjes die weinig in een keer eten en de baby die nog 3 keer krijgt

Sorry totaal off topic maar het is uiteindelijk een paardenforum :D

Is een ramp die Dazen. Hier zijn er meer dan ik ooit op welke stal dan ook meegemaakt heb.
Soms rijden we met de auto en dan zit de hele voorruit vol. Moeten we de ruitenwissers aanzetten om ze weg te krijgen. Net Stephen King.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 01:06

janesmith schreef:
Electra63 schreef:
Jane,

Alleen als ik de leiding mag geven, anders blijf ik mooi hier werken. :-)

Volgens mij heeft de PVV nog genoeg vacatures te vervullen.
Als ze die net zo goed invullen als de LPF toendertijd, is er misschien wel plaats voor je.
Kan je misschien met Hero een borrel gaan drinken en daarna een paar klappen uitdelen :D .
Of je kan er voor zorgen, dat er meer democratie komt in de PVV, lijkt me ook wel nodig.