heb jij al gestemd? met poll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heb jij al gestemd?

CDA
42 (3%)
Christen Unie
20 (1%)
D66
65 (6%)
GroenLinks
81 (7%)
PvdA
108 (10%)
Partij voor de Dieren
47 (4%)
PVV
290 (26%)
SGP
3 (0%)
SP
130 (12%)
Trots op Nederland
10 (0%)
VVD
193 (17%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
Partij voor Mens en Spirit
4 (0%)
Heel Nederland
1 (0%)
Partij één
Geen stemmen
Lijst 17
6 (0%)
Piratenpartij
4 (0%)
niet gestemd
61 (5%)
blanco
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1080

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:56

Rock schreef:
Ctje, helemaal met jou eens!

@ Moontje: Turks? :') En hoe faalt die grondwet volgens jou dan?

Het lijkt mij duidelijk dat het met de huidige grondwet niet mogelijk is te verwachten dat mensen zich aanpassen.
Het lijkt er meer op alsof wij ons straks moeten gaan aanpassen en dat lijkt mij niet de bedoeling dat we ons eigen land uit worden gedreven.
Als dat ook zal gebeuren weiger ik mij aan te passen en zal ik daarom vertrekken naar een ander land inplaats van hier te blijven met mijn nederlandse normen en waarde.

(ja ik heb inderdaad het gevoel alsof we zo langzamerhand worden onderdrukt door moslims)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:58

Moontje1991 schreef:
Mensen kiezen er toch zelf voor hier te komen?
Er is niemand verplicht hier te komen hoor.
Als jou schoonouders tegen korte rokjes zijn dan kies je toch ook of niet op bezoek gaan of je aanpassen?

Maar Nederland is helemaal niet per definitie tegen de Islam- kijk maar eens hoeveel mensen er gister NIET op de PVV hebben gestemd.. of hoeveel mensen er bewust 'tegen' PVV (en VVD) hebben gestemd door PvdA te stemmen, of GL, of D66, of GL, etcetera.
Je vergelijking met twee schoonouders die beide tegen korte rokjes zijn, gaat dus niet op. Daarbij lijk je er niet bij stil te staan dat het niet voor iedereen een keuze is ergens anders te moeten wonen.

Bovendien zijn er ook genoeg mensen in NL die zich ergeren aan bijvoorbeeld Jehova's, (zoek maar eens op bokt voor de grap ;) ) dus moeten we die dan ook maar allemaal het land uit schoppen, omdat er een paar zijn die het verpesten?

RoodZonnetje

Re: heb jij al gestemd? met poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:00

Moontje, waarom heb je 't idee onderdrukt te worden door Moslims???

WildWings, waar kan ik die statjes vinden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:00

WildWings schreef:
Maar Nederland is helemaal niet per definitie tegen de Islam- kijk maar eens hoeveel mensen er gister NIET op de PVV hebben gestemd.. of hoeveel mensen er bewust 'tegen' PVV (en VVD) hebben gestemd door PvdA te stemmen, of GL, of D66, of GL, etcetera.

Vergeet niet dat het grootste deel van de PVV'ers ook niet tegen de islam is he..
PVV heeft wel meer punten op hun lijst
Die anti-islam uitspraken zijn al lang niet meer aan bod gekomen. Die dingen waar jullie het over hebben, kopvoddentax, dat is iets van MAANDEN geleden..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:02

Hij riep gister nog vol trots "minder Islam" dus het leeft zeker nog wel.. en nogmaals PVV stemmers gedogen discriminatie en dat vind ik persoonlijk zeer kwalijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:03

Ik heb het niet over de PVV zelf, hoewel ik het duidelijk vindt dat Wilders zelf wel een zekere afkeer van de Islam heeft, maar over de mensen die erop stemmen. Dat zijn voornamelijk mensen die 'de buitenlanders' of 'de Islam' zat zijn als je kijkt naar de argumenten. Bovendien is dat toch het grootste 'stokpaardje' van de PVV. (Kopvoddentax hoor je mij niets over zeggen :D )

Heino, dat werd gister uitgezonden, maar ik zal kijken of ik het kan terugvinden.. Het meerendeel van de stemmers was in ieder geval laagopgeleid (47% ofzo?), daarna een groot gedeelte middel en een klein gedeelte (13%) ofzo was hoogopgeleid. Dat zegt in veel gevallen natuurlijk niets, maar in sommige opzichten en gevallen kan dat best wat zeggen. Persoonlijk maak ik liever geen onderscheid (:D ), maar ik heb inmiddels geleerd dat feiten en cijfers over mensen heeeeel belangrijk zijn voor een hoop PVVstemmers, dus misschien kunnen degene die cijfers over 'buitenlanders' zo belangrijk vonden, hier ook een leuke (generaliserende) conclusie uit trekken?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-10 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:08

Hier in de buurt (ik had t al eerder in t topic geschreven trouwens :) ) hebben de meeste mensen Wilders gestemd omdat ze geloven dat hij de enige is die echt voor verandering gaat zorgen qua criminaliteit. Die is echt sterk toegenomen hier in t zuiden. Niet zo zeer allochtonen (al veroorzaken die ook zeker overlast), maar ook heel veel Nederlandse jongeren.. Vernielingen, mishandelingen, diefstal, drugsgebruik (ook héél veel drugstoerisme) Mensen hier zijn het echt zat. Wilders belooft om de boetes en dagjes papiertjes prikken te veranderen in een échte straf.. Vandaar dat hier veel mensen PVV hebben gestemd. Ik heb echt niet één iemand over Islam of allochtonen gehoord, terwijl is toch echt tientallen mensen heb gesproken die erop zouden gaan stemmen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:10

Er zijn veel meer partijen voor meer blauw op straat die ook zeker dat kunnen waarmaken, en ik geloof meer dat veel mensen dat als reden voor zich houden om maar niet als discriminerend gezien te worden, of om zo een goede reden te hebben PVV te stemmen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:11

8nnemiek schreef:
WildWings schreef:

Vergeet niet dat het grootste deel van de PVV'ers ook niet tegen de islam is he..
PVV heeft wel meer punten op hun lijst
Die anti-islam uitspraken zijn al lang niet meer aan bod gekomen. Die dingen waar jullie het over hebben, kopvoddentax, dat is iets van MAANDEN geleden..

Ze staan nog wel in het partij programma :)
Als je het niet eens bent met het immigratie- en integratiebeleid stem je niet op Wilders. Sorry, maar dat kun je echt niet los van elkaar zien. Waarom zou je dan niet op de SP stemmen? De economische punten van de SP en de PVV komen (kwamen ondertussen) sterk overeen. De PVV is geen one-issue partij maar heeft wel één belangrijke boodschap: stop islamisering. Je gaat toch ook niet op GL stemmen als je de milieuproblematiek onzin vind? Of op de CU terwijl je vind dat politiek en religie gescheiden moet zijn. Natuurlijk wordt er ook gekeken naar andere punten van de partij. Maar de integratie staat toch op de voorgrond. Het kan niet los worden gezien.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:16

Vind ik niet, WW :) Welke partij heeft nog de criminaliteit zo hoog op de lijst staan? Zijn alleen rechtse partijen. De enige die nog redelijk links is en toch criminaliteit hard wil aanpakken is de PVV. Als je redelijk links bent en toch tegen criminaliteit kom je al gauw uit bij Wilders. Enige waar ze verder echt rechts in zijn is de immigratie. Heeft de VVD ook hoor.

En die uitspraken af en toe, dat heb je nu eenmaal bij verhitte discussies. Snap niet dat mensen daar zo over struikelen.. Ik ken genoeg allochtonen die PVV hebben gestemd hoor.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:19

8nnemiek schreef:
En die uitspraken af en toe, dat heb je nu eenmaal bij verhitte discussies. Snap niet dat mensen daar zo over struikelen..

Ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat discriminatie niet langer "not done" is maar bij een discussie hoort

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:24

Er worden wel ergere dingen geroepen, get used to it.
Die jochies van 10 die de hele dag met woorden als kanker en k*t lopen te gooien, dat vind ik veel erger.
In vergelijking met veel andere landen is Wilders hartstikke braaf :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:28

Sorry, maar die mentaliteitsverandering vind ik echt erg en word ik echt verdrietig van. Maatschappij verhard, bah!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:30

Ik ben er blij mij, met die verandering. Nederland is veel te soft imo.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:30

Ik denk ook niet dat veel mensen het goedkeuren wat hij zegt, Heino.. Maar om het nu zó serieus te nemen? Dat gaat me een beetje te ver.
Je kan toch niet iemand afrekenen op een paar kleine woorden.. Begint op Amerika te lijken. Iemand doet een uitspraak en t hele land ligt op de kop. Waar is de nuchterheid van Nederland gebleven?
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 10-06-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:31

Zelfs zo ver gaand dat je straks niet meer mag zijn wie je bent? Sorry daar word ik ook echt verdrietig van.. Dat is juist het mooie van ons land.. Die vrijheid..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:32

8nnemiek schreef:
Ik denk ook niet dat veel mensen het goedkeuren wat hij zegt, Heino.. Maar om het nu zo serieus te nemen? Dat gaat me een beetje te ver.

Wat denk je dat er gebeurt als we het niet meer serieus nemen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:33

Ik neem die uitspraken niet serieus, en ik leef nog hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:34

Ik kan ook niet blij zijn met de verandering dat discriminatie als iets 'normaals' of sterker nog, als iets 'positiefs' wordt beschouwd door velen. Grenzen worden steeds verder verlegd en mensen zien niet meer in dat onderscheid maken op grond van geslacht, ras, huidskleur, etcetera gewoon discriminatie is.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:34

nee maar als alles maar ongestraft gezegd mag worden dan is het einde zoek.. ik ben blij dat er toch regels voor zijn zodat mensen nog enigszins kunnen worden beschermd hierin..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:36

Dus, als ik het goed begrijp zijn jullie tegen vrije meningsuiting? :)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:37

Nee dat begrijp je niet goed :) Je mag best je mening uiten, maar daarbij mag je niet discrimineren..

RoodZonnetje

8nnemiek schreef:
Dus, als ik het goed begrijp zijn jullie tegen vrije meningsuiting? :)

Waarom zo zwart wit?

CtjeLief

Daar zijn regels voor in Nederland, en daar moet dus rekening mee gehouden worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:39

Dat is nou precies wat ik bedoel. Vrijheid van meninigsuiting is iets moois en ik ben er ontzettend blij mee dat we het recht daarop hebben in Nederland, want in veel landen hebben ze dat geluk niet.. :) Maar er is wel degelijk verschil tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie- en zodra het geven van een mening overgaat in generaliseren van groepen en onderscheid maken op basis van bijvoorbeeld geslacht, dan noem je dat toch echt discriminatie.

Dat veel mensen dat verschil al niet meer inzien vind ik de keerzijde van de eeuwige 'vrijheid van meningsuiting'...