Alet74 schreef:Ik moest er ook erg om lachen; ik vind Nederlanders helemaal niet sociaal. En om nu te zeggen dat zij zich wel aanpassen in een ander land, nou nee. Toevallig hoorde ik van de week nog een Nederlander op de radio die al 30 jaar (of 20, maar erg lang in ieder geval) in Thailand woonde. Maar de taal sprak hij niet en verstond hij eigenlijk ook niet. En reken maar niet dat hij de enige is.
Dus nee, Nederlanders zijn in dat opzicht net zo als ieder ander (uitzonderingen daargelaten).
En net wat Heino zegt, de meeste Nederlanders (ik ook hoor) denken eerst aan zichzelf, aan hun eigen belangen en dan pas aan die van een ander. Krijgt een asielzoeker een huis en een inrichting, dan is dat niet eerlijk, want 'de Nederlander' krijgt dat niet. Hmmmm... stel je krijgt een uitkering, dan heb je recht op van alles en nog wat, dat is toch ook al erg fijn en schijnbaar erg vanzelfsprekend, daar hoor je nooit iemand over. Maar een beetje inlevingsvermogen in iemand die een hoop ellende heeft meegemaakt en graag opnieuw in een ander land wil beginnen, dat is er niet bij. Jammer vind ik dat en sociaal al helemaal niet.
Stel dat een allochtoon een overtreding begaat, dan hoeft hij of zij om kleine dingen echt niet terug naar het land van herkomst. En ik twijfel erover of ik dat ook vind wanneer iemand echt grote criminele dingen uithaalt, vaak is men niet voor niets gevlucht. En tja, zo braaf zijn alle autochtonen ook niet. We zijn allemaal mensen, dus waarom zou je dan de ander heel hard aanpakken en met gevaar voor hun leven terugsturen? Ik vind dat moeilijk hoor. Ik kan ergens wel begrijpen dat mensen zo denken, maar zelf denk ik niet zo. Misschien ben ik soft, misschien is dat sociaal, ik weet het niet.
Totdat bij de betreffende familie fietsen van de gemeente krijgt, normale fietsen en ze daarmee terug gaan naar de gemeente want ze willen atb en krijgen die dan ook met welgemeende excuses. De mensen zijn de hele dag thuis in hun huurwoning van 800 euri!!! en de gemeente maait hun gras, ja dat vind ik erg sociaal, te sociaal.
Er zijn hier trouwens ook een hele hoop economische vluchtelingen hoor, misschien nog wel meer dan de politieke, das al een groot probleem. De een kun je dus prima terug sturen bij de ander wordt het minder. Neemt niet weg, dat die mensen hier te gast zijn (ze hebben immers nog geen verblijfsvergunning?) en je je als gast gewoon hoort te gedragen en als je dan crimineeltje gaat spelen, dan verspeel je je kans. En dat is dan een gevolg op wat je hebt gedaan en dat is je crimineel gedragen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-10 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt