Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Blue_Eyes

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:35

Vooroordelend? Nee, het is gewoon een feit, dit is wat ik meegemaakt heb. In die klas zaten echt alleen maar boerenkinderen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:36

Dat kan gewoon geen feit zijn. Er bestaan geen dorpen zonder dorpskernen. Dus geen dorpen zonder burgers.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:37

En moeten die burgers dan ook allemaal kinderen hebben? Ik weet niet waarom er geen niet-boerenkinderen in die klas zaten, maar ze zaten er echt niet.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:38

Ken jij dorpskernen zonder kinderen? Ik denk dat jij het zo vond overkomen. Dat is wat anders dan dat het ook zo was. :)
Maar ik wil wel googelen op het dorpje, kijken hoe het er uit ziet, hoeveel inwoners er zijn.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:01

Nee, ik zeg ook niet dat er in het dorpje geen kinderen waren. Lees... ik zeg slechts dat er in die klas geen niet-boerenkinderen waren. Dat is ook niet zo moeilijk, want er zaten maar 15 kinderen in die klas en dat was toen groep 3/4/5.
We hebben het hier over 12 jaar geleden, dus knappe meid die nu nog kan terugvinden wat er toen aan kinderen in die klas zat ;)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 08-04-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:07

Als er een dorpkern was, stonden er ook burger huizen. Dus zijn er mensen die gewoon burger zijn. En die gezinnen zijn er altijd meer dan de boeren. Hoef je niet op terug te zoeken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:07

Krips schreef:
Bij jou is dat misschien niet het geval. Maar ik denk dat er vooral in dorpen waar er geen problemen met allochtonen zijn maar wel massaal Wilders gestemd wordt het vooral het nationalistische aspect is wat mensen zo aanspreekt. Ik denk dan ook dat er twee soorten Wilders stemmers zijn (om even te generaliseren :P)

Nee, ik geloof er echt niets van.

Ik denk eerder dat dat door de tegenpartij van Wilders wordt gebruikt om te zoeken... Ik bedoel, je moet iets he...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:11

_sparta_ schreef:
Ken jij dorpskernen zonder kinderen? Ik denk dat jij het zo vond overkomen. Dat is wat anders dan dat het ook zo was. :)
Maar ik wil wel googelen op het dorpje, kijken hoe het er uit ziet, hoeveel inwoners er zijn.

Het kan toch zijn dat er (toevallig) in die klas 15 kinderen van boerengezinnen zaten?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:12

Dat is veel te toevallig. Ik heb zelf altijd in dorpjes gewoon en nooit waren daar klassen met alleen maar boeren gezinnen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:17

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:20

En dat doe ik dus niet. Ik geloof er niet in dat de dorpskern enkele jaren geen kinderen heeft en de mensen buiten die dorpskern wel.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:21

Maar het gaat toch over één klas van één school? Waar staat dat er in de dorpskern geen kinderen wonen? :?
Jeetje, wat wantrouwend...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:26

Dan maar wantrouwend.
Ik leef mijn hele leven al in dorpjes. Zo ook veel van mijn familie. En die hebben nooit klassen gehad met alleen maar boeren mensen. En de vooroordelen wat een boer niet kent.
Toen wij klein waren vonden we mensen met een kleutje ook apart, dat kende we inderdaad niet in een dorp. Maar juist daar werden ze gewoon goed opgenomen. Natuurlijk werd er verteld waar ze vandaan kwamen en waarom. maar dat werd ook gedaan met een blank kindje wat nieuw op school kwam en niet uit het dorp. En iedereen speelde gewoon met elkaar. We hadden geen mening over ras, omdat we er ook nooit negatief mee in aanraking waren geweest.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:27

Toekie schreef:
Maar het gaat toch over één klas van één school? Waar staat dat er in de dorpskern geen kinderen wonen? :?
Jeetje, wat wantrouwend...

Op je edit:
Dat moet wel dat er enkele jaren geen kinderen waren, anders zaten ze in die klas. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:28

Tja.... dan geloof je het niet. Prima, jouw keus. Ik was daar en ik heb het gezien, ik heb ermee gewerkt.
Toekie, ik ben blij dat ik toch nog als een betrouwbare bokker te boek sta :D

Edit: het kan natuurlijk ook zijn geweest (maar daar denkik nu pas over na, eigenlijk) dat de ouders van kinderen in de kern hun kinderen liever naar de school in het nabijgelegen iets grotere dorp stuurden. De school waar ik stond was echt een kleine school, met een klein team, weinig kinderen en ook allemaal heel erg ons-kent-ons. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen zich daar niet prettig bij voelden.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 08-04-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:30

En ik denk dat jij je dingen zo voorstelde. Dat is wat anders als niet betouwbaar zijn. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:32

Prima, Sparta, dat jij dat zo ziet. Het is echter niet wat ik zeg. Ik heb het over dit soort zaken gehad met die kinderen en het waren echt allemaal boerenkinderen. Maar goed, wel erg off topic om zo lang over bezig te blijven... Ik hou er dan ook mee op.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:34

Prima :)
Alleen dit nog even

Forensen
De meeste bewoners van De Weebosch werken niet in het dorp maar in de regio Eindhoven Kempenland.
Een van de aantrekkelijk kanten van de Weebosch is dat de steden in de regio relatief snel en goed met de
auto bereikbaar zijn (Eindhoven / Tilburg). Met openbaar vervoer is woon-werkverkeer vrijwel onmogelijk

Burgers dus, want mensen met een boerderij werken in het dorp.
En de meeste mensen, hebben ook de meeste kans op kinderen. :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:54

Ze kunnen toch ook naar een andere school? En klassen zijn ieder jaar toch anders samengesteld (oudste gaan verder, jongeren erbij als het tenminste gemengde groep is)? En het is alweer een tijd geleden.
Als je het zo bekijkt kun je het ook omdraaien: alleen omdat jij de ervaring hebt dat er nooit alleen boerenkinderen in een klas zitten, hoeft het niet meteen altijd zo te zijn. :)

Maar goed, mij boeit het eigenlijk niet. ;) Ik vind het alleen vreemd dat iemand die er zelf bij was gewoon niet geloofd wordt. Het is niets onmogelijks.
Dat gebeurt Wilders trouwens ook wel eens, dan vindt hij dat de cijfers niet kloppen. Of hij doet zelf ineens een schatting. :D
Laatst bijgewerkt door Toekie op 08-04-10 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:56

_sparta_ schreef:
Prima :)
Alleen dit nog even

Forensen
De meeste bewoners van De Weebosch werken niet in het dorp maar in de regio Eindhoven Kempenland.
Een van de aantrekkelijk kanten van de Weebosch is dat de steden in de regio relatief snel en goed met de
auto bereikbaar zijn (Eindhoven / Tilburg). Met openbaar vervoer is woon-werkverkeer vrijwel onmogelijk

Burgers dus, want mensen met een boerderij werken in het dorp.
En de meeste mensen, hebben ook de meeste kans op kinderen. :D

Dussss........?

De klas waar ik voor stond bestond uit boerenkinderen. Dat weet ik, want daar hebben we het over gehad. Het was op die school ook geen dagelijkse kost, maar dat specifieke jaar was het gewoon een feit. Klaar.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:59

Haha ik snap ook echt niet waarom het onzin zou zijn. Als je vijftien kinderen in de klas hebt dan weet je over het algemeen waar ze vandaag komen. En toevallig dit jaar allemaal van een boerenbedrijf. Zo te lezen was het een gemengde klas (groep 3/4/5) dus het kan. Ik geloof dat best. :D
Laatst bijgewerkt door Toekie op 08-04-10 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:00

Daphna schreef:
Cohen, een meer verstandig en ervaren leider..

_O- _O- _O- weet je wel wat je zegt :(:)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:01

Lekker denigrerend. :\

[edit] Maar wat zegt ze dan (verkeerd)?
Laatst bijgewerkt door Toekie op 08-04-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:01

Ik ben zo goedgelovig niet. 3 jaren samengevoegd en geen 1 kind geboren in die jaren in de kern. Terwijl duidelijk is dat in de kern meer mensen wonen dan er buiten.
Maar we hielden er over op, dus ik ook.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:05

Ik zeg helemaal niet dat er in die jaren geen kind geboren is in de dorpskern, slechts dat het niet in die klas zat :)*
Mijn kinderen zijn ook in 2003 en 2006 in deze wijk geboren, toch zitten ze in een andere wijk op school... wil dat zeggen dat er die jaren in deze wijk geen Maaike of Jolien geboren is?

Anyway. Ik ga weer aan het werk, dat lijkt me nuttiger :Y)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 08-04-10 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt