Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lante schreef:Iddel schreef:Offtopic: Het is onterecht, met één 'r'. Voortaan je berichtjes even checken met behulp van Word?
Dit vind ik altijd van die kinderachtige reacties... Er zijn maar weinig mensen die foutloos kunnen schrijven; je maakt zelf ook best een dikke grammaticale fout in de onderstaande quote; de schuingedrukte zin loopt voor geen meter. Je idee vind ik helemaal nog niet zo gek trouwens.Iddel schreef:Ontopic: Ik vind dat de kinderbijslag afgeschaft moet worden en de ouders een bedrag krijgen voor het schoolgaande kind. Immers, een studie voor een kind is het duurste en ik vind dat ieder kind recht heeft op een fatsoenlijke opleiding.
Lindy1982 schreef:gatver...
dus mensen die weinig geld hebben mogen niet af en toe een wijntje drinken of een frisdrank die moeten meteen als een gevangen gaan leven.. kom op zeg we leven in 2010
Ik vind het goed dat het geld naar onze eigen mensen gaat en niet naar Haiti oid..
Vind het verschrikkelijk wat daar gebeurd is.. maar dat er zo mega veel geld heen gaat terwijl er hier in ons land ook nog een hoop armoede is en daar is geen geld voor maar en kunnen wel miljoenen als zijn het al geen miljarden naar dat soort landen..
het neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk vind wat daar is gebeurd en vind wel dat er hulp heen moet, maar vind ook dat er eerst naar ons eigenland moeten kijken
maaikemuis schreef:Jongens, jullie gaan nu wel heel erg offtopic!
Even op een punt terugpakken wat op pagina 32 werd aangehaald. Kinderbijslag inkomen gerelateerd maken. Dat zou voor mij beter verenigbaar zijn. Eigenlijk net als zorgtoeslag en huurtoeslag. Daar maak je alleen gebruik van onder een bepaald salaris en dit bedrag kan ook bij zeer negatieve situaties aangepast worden. Ik verdien bijvoorbeeld nu genoeg, maar twee jaar geleden kwam ik in een situatie terecht waarbij ik hulp nodig had om een dak boven mijn hoofd te hebben en om zorg te kunnen betalen. Hier heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Een dak boven je hoofd en zorg zijn eerste levensbehoeften. Ik denk dat je het zo ook zou kunnen regelen met de KB. Hoe meer salaris, des te minder KB, je kunt immers in je eigen eerste levensbehoeften voorzien. Sport en dure kleding zijn geen eerste levensbehoeften. Een dak boven je hoofd, gezondheidszorg, eten en benodigde kleding wel. De KB zou ouders die het daadwerkelijk nodig hebben daarin moeten voorzien.
Dat mensen met een laag inkomen geen kinderen zouden mogen krijgen, dat vind ik een zeer slechte zaak. Als mensen met een laag inkomen 5 kinderen hebben, dan wordt het voor mij iets anders, dan ben je niet zo heel slim bezig. Boven de twee kinderen vind ik kinderen een luxe en moet je daar ook zelf in onderhoud in kunnen voorzien.
Citaat:Overigens vind ik ook dat mensen met een laag inkomen geen kinderen mogen hebben complete onzin. De mensen met een laag inkomen die ik ken, werken zich te pletter. Zijn ook altijd bereid om te werken en die mensen gun ik van harte kinderen. Dan betaal ik maar wat meer belasting, no problem at all. Als het goed is, heb ik over een aantal jaren een goede baan in het onderwijs en dan kan ik die (extra) belasting makkelijk betalen.
maaikemuis schreef:Ik zou het een eerlijk iets vinden dat KB en kindgebonden budget samengetrokken worden. Salarisafhankelijk.
Die schuldprogramma's snap ik ook nooit zo goed. En vaak zitten daar ook kinderen in die gezinnen. Vind dat altijd zo zielig, want reken maar dat die kinderen het verkeerde voorbeeld krijgen. Ik ben altijd zo bang dat ook zij later de fout ingaan. Ouders die maar lenen en schulden hebben, het gaat tegenwoordig allemaal veel te gemakkelijk. Mijn ouders hebben mij en mijn broertje altijd heel duidelijk gemaakt wat de waarde van geld is. Kun je iets niet betalen, dan zul je er voor moeten sparen. En voor mij geldt dit nog altijd. Wil ik iets hebben, dan spaar ik ervoor. De enige lening die er bij mij inkomt is in de toekomst een hypotheek.
Lante schreef:Lindy1982 schreef:gatver...
dus mensen die weinig geld hebben mogen niet af en toe een wijntje drinken of een frisdrank die moeten meteen als een gevangen gaan leven.. kom op zeg we leven in 2010
Ik vind het goed dat het geld naar onze eigen mensen gaat en niet naar Haiti oid..
Vind het verschrikkelijk wat daar gebeurd is.. maar dat er zo mega veel geld heen gaat terwijl er hier in ons land ook nog een hoop armoede is en daar is geen geld voor maar en kunnen wel miljoenen als zijn het al geen miljarden naar dat soort landen..
het neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk vind wat daar is gebeurd en vind wel dat er hulp heen moet, maar vind ook dat er eerst naar ons eigenland moeten kijkenGaan we het nu serieus hebben over ontwikkelingshulp en noodhulp? Zo veel echte armoede is hier nu ook weer niet, dat valt reuze mee. De meeste armoede ontstaat omdat men niet met de welvaart hier om kan gaan. Moet je eens 'Dubbeltje op zijn kant' kijken wat veel van die mensen in dat programma per maand verdienen. Ik denk dan bij mezelf, hoe krijg je het voor elkaar om zo veel schulden op te bouwen met zo'n salaris! Er zijn best mensen die het echt krap hebben natuurlijk, maar ook een hoop die boven hun stand leven en dan heb ik het niet over het hebben van kinderen, roken, het drinken van frisdrank, een wijntje of een biertje...
En die kreten van 'eigen volk eerst' associeer ik ook met groeperingen waar ik niet bij wil horen...
Als ons hier een dergelijke ramp zou treffen vinden we het ook fijn dat we geholpen worden.
Ik denk niet dat dit soort zaken erg veel met de discussie 'wel of niet KBS' te maken heeft ook...
maaikemuis schreef:Ik zou het een eerlijk iets vinden dat KB en kindgebonden budget samengetrokken worden. Salarisafhankelijk.
Die schuldprogramma's snap ik ook nooit zo goed. En vaak zitten daar ook kinderen in die gezinnen. Vind dat altijd zo zielig, want reken maar dat die kinderen het verkeerde voorbeeld krijgen. Ik ben altijd zo bang dat ook zij later de fout ingaan. Ouders die maar lenen en schulden hebben, het gaat tegenwoordig allemaal veel te gemakkelijk. Mijn ouders hebben mij en mijn broertje altijd heel duidelijk gemaakt wat de waarde van geld is. Kun je iets niet betalen, dan zul je er voor moeten sparen. En voor mij geldt dit nog altijd. Wil ik iets hebben, dan spaar ik ervoor. De enige lening die er bij mij inkomt is in de toekomst een hypotheek.
Vjestagirl schreef:Ik heb nooit gezegd dat mensen met een lager inkomen geen kinderen mogen nemen. Ik heb gezegd dat mensen die zelf hun kinderen niet kunnen onderhouden geen kinderen zouden moeten nemen.
Ik ken een koppel wat een zéér minimaal inkomen heeft (alle 2 ziek en grotendeels arbeids ongeschikt). Toch hebben ze een zoontje (jochie is nu n jaar of 4). Ze wonen anti-kraak, drinken idd aanmaak, hebben telefoons om gebeld te worden niet om te bellen, hebben geen auto, maar ze hebben altijd genoeg kleding en genoeg te eten, iedereen is welkom, er is daar altijd plaats op de vloer (geen eetkamertafel). Jochie ziet er keurig netjes uit, en is een genot om mee om te gaan. Prima toch. Ze vertelde me dat ze er voor t gozertje geboren werd niet eens bedacht hadden dat ze kbs zouden krijgen, ze hadden gekeken hoeveel ze nog konden missen per maand, wat ze vrij konden maken, en voila, daar is een gezin met zéér weinig inkomen wat zelf hun kind kan onderhouden...
Lindy1982 schreef:maaikemuis schreef:Ik zou het een eerlijk iets vinden dat KB en kindgebonden budget samengetrokken worden. Salarisafhankelijk.
zo zijn wij ook opgevoed helemaal top instelling
_sparta_ schreef:Maar dat is meestal het geval, er niet mee om kunnen gaan. Je ziet in programma's op tv waar mensen klagen dat ze zo weinig te besteden hebben bijna altijd sigaretten liggen. Een luxe platte tv. Vaak nog een dvd recorder eronder en mooie stereo set. Allemaal van dat soort luxe dingen. Auto voor de duur terwijl ze in de stad wonen en dan alles ook met de fiets kan. Al die dingen bij elkaar dan kun je veel besparen.
Vjestagirl schreef:Ik heb nooit gezegd dat mensen met een lager inkomen geen kinderen mogen nemen. Ik heb gezegd dat mensen die zelf hun kinderen niet kunnen onderhouden geen kinderen zouden moeten nemen.
Mindim schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb nooit gezegd dat mensen met een lager inkomen geen kinderen mogen nemen. Ik heb gezegd dat mensen die zelf hun kinderen niet kunnen onderhouden geen kinderen zouden moeten nemen.
Ik ken een koppel wat een zéér minimaal inkomen heeft (alle 2 ziek en grotendeels arbeids ongeschikt). Toch hebben ze een zoontje (jochie is nu n jaar of 4). Ze wonen anti-kraak, drinken idd aanmaak, hebben telefoons om gebeld te worden niet om te bellen, hebben geen auto, maar ze hebben altijd genoeg kleding en genoeg te eten, iedereen is welkom, er is daar altijd plaats op de vloer (geen eetkamertafel). Jochie ziet er keurig netjes uit, en is een genot om mee om te gaan. Prima toch. Ze vertelde me dat ze er voor t gozertje geboren werd niet eens bedacht hadden dat ze kbs zouden krijgen, ze hadden gekeken hoeveel ze nog konden missen per maand, wat ze vrij konden maken, en voila, daar is een gezin met zéér weinig inkomen wat zelf hun kind kan onderhouden...
Maar ik neem aan dat de kbs in hun geval best welkom is toch?
Mindim schreef:maaikemuis schreef:Ik zou het een eerlijk iets vinden dat KB en kindgebonden budget samengetrokken worden. Salarisafhankelijk.
Dan krijg je dat de 'armere' gezinnen alle potjes krijgen en boven modaal niets. Wij krijgen alleen kbs, zelfs de hypotheekrente wordt verrekend, maar dat is in onze situatie een ingewikkeld verhaal. We betalen klauwen met geld aan de belasting en wij zien er behalve de kbs nooit wat van terug.
Wij hebben alleen een hypotheek, ik koop niets op krediet. De auto hebben we contant betaald. Lenen is met te duur.