Ik heb ook twee nationaliteiten en daar ben ik trots op. Ik moet er niet aan denken dat ik er eentje zou moeten opgeven.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toekie schreef:Wie zegt dat die Marokkaanse mensen het erg vinden dat ze een dubbele nationaliteit hebben? Het wordt vooral een probleem op het moment dat de Nederlandse regering het een probleem vindt. Het precies wat Waves zegt, puur symboolpolitiek.
Ik heb ook twee nationaliteiten en daar ben ik trots op. Ik moet er niet aan denken dat ik er eentje zou moeten opgeven.![]()
KiWiKo schreef:Waarom zou je niet een Nationaliteit opgeven........... als je derde generatie bent, en hooguit 3 weken per jaar in het geboorteland van je opa en oma komt...........
KiWiKo schreef:Toekie schreef:Wie zegt dat die Marokkaanse mensen het erg vinden dat ze een dubbele nationaliteit hebben? Het wordt vooral een probleem op het moment dat de Nederlandse regering het een probleem vindt. Het precies wat Waves zegt, puur symboolpolitiek.
Ik heb ook twee nationaliteiten en daar ben ik trots op. Ik moet er niet aan denken dat ik er eentje zou moeten opgeven.![]()
Waarom zou je niet een Nationaliteit opgeven........... als je derde generatie bent, en hooguit 3 weken per jaar in het geboorteland van je opa en oma komt...........
Toekie schreef:KiWiKo schreef:Waarom zou je niet een Nationaliteit opgeven........... als je derde generatie bent, en hooguit 3 weken per jaar in het geboorteland van je opa en oma komt...........
Spreek je nou voor mij? Je weet niet wat je zegt...
Welke problemen ondervind jij omdat ik twee nationaliteiten hebt?
Ik ben voor het kunnen maken van een keuze, niet voor het verplichten.
KiWiKo schreef:Voor mij........... en ook voor die mensen zelfis het een probleem dat je eigenlijk nergens echt bij hoort.........
je bent geen Nederlander, ook al ben je hier geboren...... en je bent geen Marrokaan....... want je bent er nooit geweest.......
wal en schip.......... en dat is niet een goede manier om je leven op poten te zetten........ wetend dat je EN hier hoort, EN daar hoort........ want waar hoor je dan eigenlijk.......
het verbaast me dat ik met jullie deze discussie moet voeren eigenlijk...........
Waves schreef:KiWiKo schreef:Waarom zou je niet een Nationaliteit opgeven........... als je derde generatie bent, en hooguit 3 weken per jaar in het geboorteland van je opa en oma komt...........
Omdat het handig kan zijn. Ik ken iemand die zowel Amerikaans als NL is. Als hij problemen krijgt op reis (hij reist nogal veel) dan kan je beter naar een Amerikaans consulaat gaan dan naar een NL. Om maar iets heel simpels te noemen.
En als ik zou emigreren en een ander paspoort zou krijgen dan wil ik misschien wel op mijn 65e terugkomen naar NL om mijn oude dag en de door mijn premies betaalde AOW te genieten.
Ik kan geen nadeel verzinnen bij 2 of meer nationaliteiten hoor.
Toekie schreef:KiWiKo: Waarom heb je het nou telkens over de Marokkaanse nationaliteit? Er zijn meer landen die tweede nationaliteiten meegeven hoor. Zoals bij mij de Griekse. Maar als je in Amerika geboren bent (tijdens zakenreis van papa en mama bijv) dan krijg je óók de Amerikaanse nationaliteit.
Nou, heel vervelend hoor.![]()
Toekie schreef:KiWiKo: Waarom heb je het nou telkens over de Marokkaanse nationaliteit? Er zijn meer landen die tweede nationaliteiten meegeven hoor. Zoals bij mij de Griekse. Maar als je in Amerika geboren bent (tijdens zakenreis van papa en mama bijv) dan krijg je óók de Amerikaanse nationaliteit.
Nou, heel vervelend hoor.![]()
KiWiKo schreef:Dan laat de BV Nederland steken vallen in hun overzeese activiteiten........
en overal in de wereld kan je genieten van je AOWdaarvoor hoef je niet terug naar Nederland
![]()
Maargoed............. mensen zijn opportunisten, dat is
KiWiKo schreef:Meegeven is wat anders dan verplichten............ meegeven is een keuze, verplichten is geen keuze.......
Tjees zegMarokkanen in Nederland hebben ook derde generatie een Marokkaans paspoort omdat hun koning dat wil......... dat IS een verplichting, want ook al willen deze mensen van de Marokkaanse Nationaliteit af......... en Nederlander zijn OOK op papier...... dan MAG dat niet......... en dat is volgens mij in strijd met de mensenrechten!
sarabande schreef:Sarabande........... het gaat erom dat ze niet mogen kiezen of ze de Marokkaanse nationaliteit mogen laten vallen ook al zijn ze er nog nooit geweest.........KiWiKo schreef:Meegeven is wat anders dan verplichten............ meegeven is een keuze, verplichten is geen keuze.......
Tjees zegMarokkanen in Nederland hebben ook derde generatie een Marokkaans paspoort omdat hun koning dat wil......... dat IS een verplichting, want ook al willen deze mensen van de Marokkaanse Nationaliteit af......... en Nederlander zijn OOK op papier...... dan MAG dat niet......... en dat is volgens mij in strijd met de mensenrechten!
Waar staat dat ze geen Nederlander zijn
Toekie schreef:Lovely: Bij een nationaliteit horen idd ook consequenties. Zo werd mijn broer opgeroepen door het Griekse leger. Was best lastig om daarvan af te komen. Toch zijn we blij met onze Griekse nationaliteit.
KiWiKo: Ik ben dus idd ook voor het kunnen maken van een keuze. En niet voor het verplichten omdat je anders wel eens uit het land geschopt zou kunnen worden.