PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:30

Wie zegt dat die Marokkaanse mensen het erg vinden dat ze een dubbele nationaliteit hebben? Het wordt vooral een probleem op het moment dat de Nederlandse regering het een probleem vindt. Het precies wat Waves zegt, puur symboolpolitiek.

Ik heb ook twee nationaliteiten en daar ben ik trots op. Ik moet er niet aan denken dat ik er eentje zou moeten opgeven. :n ;(
Laatst bijgewerkt door Toekie op 01-03-10 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:30

Ik vind dat je verplicht houden zelfs generaties lang aan een nationaliteit...... je mensenrechten aantast ja...........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:31

De Nederlandse regering (voor zover die op dit moment bestaat) heeft daar echt wel een standpunt over. Maar Nederland is een provincie binnen de EU en heeft zich aan de EU wetten te houden.

Er is wel on officieel met de Koning van Marokko gepraat, maar dat zet weinig zoden aan de dijk.

Overigens wat maakt het uit dat die mensen 2 paspoorten hebben als hun hart en leven hier ligt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:31

Maar wat is nu precies het probleem van twee paspoorten hebben?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:32

Toekie schreef:
Wie zegt dat die Marokkaanse mensen het erg vinden dat ze een dubbele nationaliteit hebben? Het wordt vooral een probleem op het moment dat de Nederlandse regering het een probleem vindt. Het precies wat Waves zegt, puur symboolpolitiek.

Ik heb ook twee nationaliteiten en daar ben ik trots op. Ik moet er niet aan denken dat ik er eentje zou moeten opgeven. :n ;(

Waarom zou je niet een Nationaliteit opgeven........... als je derde generatie bent, en hooguit 3 weken per jaar in het geboorteland van je opa en oma komt...........

Zesiram

Ik zeg niet dat ik het een logische gang van zaken vind, maar ik zie niet op welke manier het je mensenrechten aantast. Ik kan me geen concrete situatie bedenken eigenlijk waarin zo'n nationaliteit je mensenrechten aantast. Maar misschien kan je een voorbeeld geven?

sarabande

Wat wel vervelend is dat het die mensen niet vrij staat wat voor naam ze hun kind geven, daar wordt binnen de Nederlandse gemeentes wel hard aan gewerkt.

Gerard krijgt nu eenmaal sneller een baan dan Hassan, ook al is het dezelfde persoon, dat op zichzelf is al een triest gegeven.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:33

Dat wist ik niet Sarabande, dat is echt raar.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:35

Voor mij........... en ook voor die mensen zelf :D is het een probleem dat je eigenlijk nergens echt bij hoort.........

je bent geen Nederlander, ook al ben je hier geboren...... en je bent geen Marrokaan....... want je bent er nooit geweest.......

wal en schip.......... en dat is niet een goede manier om je leven op poten te zetten........ wetend dat je EN hier hoort, EN daar hoort........ want waar hoor je dan eigenlijk.......

het verbaast me dat ik met jullie deze discussie moet voeren eigenlijk...........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:35

Wilders zeurt niet eens meer over die 2 paspoorten en dat heeft hij wel flink gedaan met als droevig hoogtepunt het in twijfel trekken van de loyaliteit van 2 nieuwe PVDA staatssecretarissen.
Dat heeft hem weinig goodwill opgeleverd, vandaar nu de hoofddoekjes, of laten we niet vergeten hoe hij ze noemt de kopvodden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:36

KiWiKo schreef:
Waarom zou je niet een Nationaliteit opgeven........... als je derde generatie bent, en hooguit 3 weken per jaar in het geboorteland van je opa en oma komt...........

Spreek je nou voor mij? Je weet niet wat je zegt... :n

Welke problemen ondervind jij omdat ik twee nationaliteiten hebt?

Ik ben voor het kunnen maken van een keuze, niet voor het verplichten.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:40

KiWiKo schreef:
Toekie schreef:

Omdat het handig kan zijn. Ik ken iemand die zowel Amerikaans als NL is. Als hij problemen krijgt op reis (hij reist nogal veel) dan kan je beter naar een Amerikaans consulaat gaan dan naar een NL. Om maar iets heel simpels te noemen.

En als ik zou emigreren en een ander paspoort zou krijgen dan wil ik misschien wel op mijn 65e terugkomen naar NL om mijn oude dag en de door mijn premies betaalde AOW te genieten.

Ik kan geen nadeel verzinnen bij 2 of meer nationaliteiten hoor.

Zesiram

Ik ga jullie trouwens verlaten, morgen weer een lange dag werken aan de BV Nederland ;)

KiWiKo

Toekie schreef:
KiWiKo schreef:

Spreek je nou voor mij? Je weet niet wat je zegt... :n

Welke problemen ondervind jij omdat ik twee nationaliteiten hebt?

Ik ben voor het kunnen maken van een keuze, niet voor het verplichten.

Nou precies............. je moet kunnen kiezen......... en dat kan je nu niet!!!

JIJ moet kunnen kiezen............ dat hoeft niet iemand anders voor je te doen toch???? Als marrokaan heb je niks te kiezen, heb je het maar gewoon te accepteren dat je niet mag kiezen :)

ernstig vrij!!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:42

KiWiKo schreef:
Voor mij........... en ook voor die mensen zelf :D is het een probleem dat je eigenlijk nergens echt bij hoort.........

je bent geen Nederlander, ook al ben je hier geboren...... en je bent geen Marrokaan....... want je bent er nooit geweest.......

wal en schip.......... en dat is niet een goede manier om je leven op poten te zetten........ wetend dat je EN hier hoort, EN daar hoort........ want waar hoor je dan eigenlijk.......

het verbaast me dat ik met jullie deze discussie moet voeren eigenlijk...........

Je bent dan wereldburger. Zoals iedereen tegenwoordig. Welkom in de geglobaliseerde wereld waar zoveel mensen met dubbele en zelfs tiendubbele achtergronden en thuislanden wonen. En bij veel alleen maar in hun voordeel.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:42

Dan moet dat "probleem" eerst opgelost worden alvorens we mensen met dubbele nationaliteit na overtreding het land uit willen gooien...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:43

KiWiKo: Waarom heb je het nou telkens over de Marokkaanse nationaliteit? Er zijn meer landen die tweede nationaliteiten meegeven hoor. Zoals bij mij de Griekse. Maar als je in Amerika geboren bent (tijdens zakenreis van papa en mama bijv) dan krijg je óók de Amerikaanse nationaliteit.
Nou, heel vervelend hoor. :D ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:44

Waves schreef:
KiWiKo schreef:

Omdat het handig kan zijn. Ik ken iemand die zowel Amerikaans als NL is. Als hij problemen krijgt op reis (hij reist nogal veel) dan kan je beter naar een Amerikaans consulaat gaan dan naar een NL. Om maar iets heel simpels te noemen.

En als ik zou emigreren en een ander paspoort zou krijgen dan wil ik misschien wel op mijn 65e terugkomen naar NL om mijn oude dag en de door mijn premies betaalde AOW te genieten.

Ik kan geen nadeel verzinnen bij 2 of meer nationaliteiten hoor.

Dan laat de BV Nederland steken vallen in hun overzeese activiteiten........

en overal in de wereld kan je genieten van je AOW :) daarvoor hoef je niet terug naar Nederland :)

Maargoed............. mensen zijn opportunisten, dat is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:46

Toekie schreef:
KiWiKo: Waarom heb je het nou telkens over de Marokkaanse nationaliteit? Er zijn meer landen die tweede nationaliteiten meegeven hoor. Zoals bij mij de Griekse. Maar als je in Amerika geboren bent (tijdens zakenreis van papa en mama bijv) dan krijg je óók de Amerikaanse nationaliteit.

En de Amerikaanse belastingdienst... nou.... daar word je ook niet vrolijk van.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:47

Toekie schreef:

Meegeven is wat anders dan verplichten............ meegeven is een keuze, verplichten is geen keuze....... :)

Tjees zeg :) Marokkanen in Nederland hebben ook derde generatie een Marokkaans paspoort omdat hun koning dat wil......... dat IS een verplichting, want ook al willen deze mensen van de Marokkaanse Nationaliteit af......... en Nederlander zijn OOK op papier...... dan MAG dat niet......... en dat is volgens mij in strijd met de mensenrechten!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:48

KiWiKo schreef:
Dan laat de BV Nederland steken vallen in hun overzeese activiteiten........

en overal in de wereld kan je genieten van je AOW :) daarvoor hoef je niet terug naar Nederland :)

Maargoed............. mensen zijn opportunisten, dat is :D

Ja, nou ja, Nederland heeft gewoon niet zoveel gewicht in de schaal hè op internationaal niveau. Kunnen we ook niet zoveel aan doen als klein landje.

En dat je overal je AOW kan krijgen dat wist ik niet! Ik dacht echt dat je dan weer in NL moest wonen. En mensen zijn inderdaad wel opportunisten. In ieder geval in de zin dat je niet iets gaat opgeven waar je geen last van hebt en misschien wel ooit voordeel. Zoals een dubbel paspoort :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:48

KiWiKo schreef:
Meegeven is wat anders dan verplichten............ meegeven is een keuze, verplichten is geen keuze....... :)

Tjees zeg :) Marokkanen in Nederland hebben ook derde generatie een Marokkaans paspoort omdat hun koning dat wil......... dat IS een verplichting, want ook al willen deze mensen van de Marokkaanse Nationaliteit af......... en Nederlander zijn OOK op papier...... dan MAG dat niet......... en dat is volgens mij in strijd met de mensenrechten!

Waar staat dat ze geen Nederlander zijn :?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:49

Lovely: Bij een nationaliteit horen idd ook consequenties. Zo werd mijn broer opgeroepen door het Griekse leger. Was best lastig om daarvan af te komen. Toch zijn we blij met onze Griekse nationaliteit. :j

KiWiKo: Ik ben dus idd ook voor het kunnen maken van een keuze. En niet voor het verplichten omdat je anders wel eens uit het land geschopt zou kunnen worden. ;(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:51

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Waar staat dat ze geen Nederlander zijn :?
Sarabande........... het gaat erom dat ze niet mogen kiezen of ze de Marokkaanse nationaliteit mogen laten vallen ook al zijn ze er nog nooit geweest.........

wat is daar moeilijk aan te begrijpen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 00:55

Toekie schreef:
Lovely: Bij een nationaliteit horen idd ook consequenties. Zo werd mijn broer opgeroepen door het Griekse leger. Was best lastig om daarvan af te komen. Toch zijn we blij met onze Griekse nationaliteit. :j

KiWiKo: Ik ben dus idd ook voor het kunnen maken van een keuze. En niet voor het verplichten omdat je anders wel eens uit het land geschopt zou kunnen worden. ;(

nou precies.......... Maar ook alleen met een Marokkaanse Nationaliteit word je er hier niet uitgeschopt hoor........ of je moet 35 bankberovingen en 6 moorden op je geweten hebben en dan na 4 jaar celstraf vrijkomen :D

Waarom zou je in hemelsnaam goedgeaarde burgers van welke nationaliteit dan ook het land uit zetten???? gaat toch nergens over???

Of ze nou een Marokkaans, Chinees, Antilliaans, Amerikaans, Frans of Duitse Nationaliteit hebben, een aanwinst is een aanwinst voor de maatschappij..........

ik vind alleen dat mensen niet verplicht moeten worden een nationaliteit aan te nemen van een land dat ze alleen maar kennen uit verhalen van........... \

Ik vind dat persoonlijk een ergere aantasting van de persoon dan het verbieden van een hoofddoek in publieke functies.........