[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Anoniem

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:02

Ik vind die SP reclame hieronder wel typisch :+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:03

Wilders is een overtuigd atheist, dus hoe durft hij sowieso al iets te zeggen namens christelijken.

De kananefaten en de batavieren zijn allang uitgestorven. Deze staat is ooit opgericht door een stel protestanten die van de katholieke inquisitie afwilden. Toch is sinds de jaren 20 van de vorige eeuw de katholieke kerk alweer de grootse religie binnen dit land. Volgens mij weten we amper wat de hunebedden betekenen en is het nog langer geleden dat iemand die serieus heeft gebouwd.

De hoofddoekjesdiscussie die weer door de PVV wordt aangehaald is weer een goedkope roep om publiciteit. Iedereen reageert er op en iedereen heeft er een mening over. Terwijl hoofddoekjes echt een non-issue zijn in de samenleving. Of wil Wilders soms dat de mode vanuit het gemeentehuis bepaald wordt?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:03

Zo, ik zie wel dat PVV redelijk hoog gaat eindigen bij de bokkers.. Het zal uiteraard niet een afspiegeling van de maatschappij zijn, maar ik vind het wel heel apart om te zien wat er gebeurd..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:09

_sparta_ schreef:
Er zijn ook talloze voorbeelden dat het anders kan, maar dat is net welke je wilt zien.

En ik vind het ontzettend stom om maatregelen die gaan nemen die in andere landen bewezen niet werken.

Leuke man, die Wilders:
Citaat:
De Roon mocht uitleggen wat hij met minimumstraffen bedoelde, bijvoorbeeld voor "geweldpleging op de openbare weg". Wilders interrupeerde: 'in normaal Nederlands: een Marrokaan die iemand in elkaar slaat'.
Uit de Metro van vandaag...
Gadverdamme wat een verschrikkelijke man. Die man ergert me kapot en ik ga het steeds minder erg vinden als hij er gewoon ineens niet meer zou zijn. Zulke mensen mogen niet in de politiek. Hij discrimineert, en niet zo'n beetje ook. Wanneer komt die rechtzaak tegen hem nou??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:09

Ik heb de metro hier liggen. Zal ik zo het artikel even plaatsen?

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 12:12

Unwritten schreef:
Ik heb de metro hier liggen. Zal ik zo het artikel even plaatsen?

Dat zou heel fijn zijn! Zou hem dolgraag willen bekijken.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:27

Misser schreef:
Vanochtend stond dus in de krant dat Wilders een hoofddoekjesverbod wil bij alle gemeentelijke instellingen in Almere en Den Haag.
Het geldt alleen voor hoofddoekjes, want kruisjes en keppeltjes horen bij onze cultuur.

Sorry, maar hier kan ik echt niets anders van maken dan pure discriminatie. Walgelijk gewoon, ben oprecht verbaasd dat mensen op zo iemand kunnen stemmen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/373175/1 ... epakt.html

En dit dan.....is zeker maar weer een incident.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:30

Anya, dan lees jij het zoals jij het wilt lezen. Van mij mag je. Ik weet wat ik weet en jij niet.

Heino, nog stommer is doorgaan zoals we al deden. Daarmee zeg ik niet dat Wilders wil wet is, want dat is onmogelijk, maar dat het wel degelijk anders moet dan ons softe vergader beleid van nu wat geen actie onder neemt. Vandaar ook mijn stem naar de VVD.
Maar ik kan ook begrijpen dat mensen het eens duidelijk willen maken in Den Haag en daarom Wilders stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:30

Even overgetypt:

Voorpagina:

PVV Almere: weg met hoofddoekje
- PVV wil het dragen van hoofddoekjes verbieden bij alle instellingen en verenigingen die gemeentelijke subsidie ontvangen, zo blijkt tijdens bijeenkomst van partij in Almere.
- En: voorman Geert Wilders opent de aanval op de Partij van de Arbeid
- "Partij spreekt niet meer de taal van de gewone man, maar Arabisch"

Pagina 03:

PVV: Verbod hoofddoekjes in het stadhuis.

- Tot aan de gemeenteraadsverkiezingen bericht Metro dagelijks vanuit Almere, met Den Haag de enige stad waar de PVV meedoet.
- Vandaag aflevering 8. PVV'ers onder elkaar.

Een verbod op hoofddoekjes voor alle werknemers van de gemeente en voor alle instellingen die gemeentelijke subsidie krijgen. Met die eis wil de PVV na de verkiezingen collegeonderhandelingen voeren in de steden Almere en Den Haag. Het verbod zal niet gelden voor religieuze symbolen als kruizen en keppeltjes, "want dat zijn symbolen van onze eigen cultuur." De aankondiging leverde partijleider Geert Wilders een staande ovatie op, een van de vele gisteravond, tijdens de partijbijeenkomst in het Topsportcentrum van Almere.

Even daarvoor was Wilders begeleid door triomfnummer 'Eye of the Tiger' de zaal in komen lopen. Met de 'huishoudelijke mededeling', bedoeld voor PvdA'ers in de zaal, zette hij meteen de aanval in op de grootste concurrent in Almere. "De tekst van mijn speech wordt na afloop in het Arabisch verspreid, zodat jullie hem ook kunnen lezen." Wilders noemde de "fantastische campagne" van het Almeerse team. Als voorbeeld noemde hij het bezoek aan een overvallen supermarkt. Dat dit het eerste en zowat enige publieke optreden was van de Almeerse PVV, een ontmoeting die nota bene was georganiseerd door documentairemakers van de NPS, vertelde Wilders er niet bij. Wel had hij het geregeld over "die verschrikkelijke publieke omroep."

De PVV-Kamerleden werden achter elkaar voorgesteld in een interview met Wilders. Lijsttrekker De Roon mocht uitleggen wat hij met minimumstraffen bedoelde, bijvoorbeeld voor "geweldpleging op de openbare weg." Wilders interrupeerde: "In normaal Nederlands: een Marokkaan die iemand in elkaar slaat." De zaal gnuifde, lachte toen luidkeels. Weer klonk er applaus.

Metro. Niels Rigter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:31

Vooral dat laatste, een geweldpleging op de openbare weg is dus alleen maar mogelijk door Marokkanen?

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 12:41

windhond schreef:
Misser schreef:
Vanochtend stond dus in de krant dat Wilders een hoofddoekjesverbod wil bij alle gemeentelijke instellingen in Almere en Den Haag.
Het geldt alleen voor hoofddoekjes, want kruisjes en keppeltjes horen bij onze cultuur.

Sorry, maar hier kan ik echt niets anders van maken dan pure discriminatie. Walgelijk gewoon, ben oprecht verbaasd dat mensen op zo iemand kunnen stemmen.

Gadverdamme.. BLUGH

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:52

Unwritten schreef:
Vooral dat laatste, een geweldpleging op de openbare weg is dus alleen maar mogelijk door Marokkanen?

Een kennis van me is laatst in elkaar geslagen door een stel Sterrenwijkers (voor mensen die niet uit Utrecht komen: autochtonen), zomaar, omdat hij langs fietste.
Maar dat is niet zo erg? Want hij is iets getint en zij zijn autochtoon?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:53

windhond schreef:
Misser schreef:

Dus? Dat is een reden om hoofddoekjes te verbieden?
Dan kan ik je ook nog wel wat voorbeelden geven van die scooterrijdende, Nike airmax types :+ .

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:12

Die gozer discrimineert toch net zo goed.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:13

windhond schreef:

Ik snap je punt niet.
Ja hij discrimineert. Moeten wij het dan ook maar doen? Ik sta daar gelukkig boven.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:19

Ik wil enkel maar laten zien dat hun over andere bevolkingsgroepen precies hetzelfde doen. En maar piepen dat ze gediscrimineerd worden.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 13:29

Misser schreef:
windhond schreef:

Ik snap je punt niet.
Ja hij discrimineert. Moeten wij het dan ook maar doen? Ik sta daar gelukkig boven.

Dus dan de allochtonen hun gaan maar laten gaan?

Ik zou niet durven om te emigreren naar een ander land, en dan daar vanalles gaan rondspuien over notabene het eigen volk wat daar woont. Ik hoef maar naar buiten te lopen hier, en een groepje marokkanen zitten je na te fluiten, als je niet reageert ben je een 'h*er' en weet ik veel wat. Nu kun je wel weer hetzelfde verhaaltje gebruiken als 'ja maar autochtonen/nederlanders doen het ook' Nederlanders!?!?! waar?? als ik ze nou eens tegen kwam hier in Rotterdam waar ik woon?? het is mij eerlijk gezegd nog nooit gebeurt dat ik zo ben behandelt door een groep nederlandse jongeren.
Ze doen het uiteraard OOK, maar marokkanen/turken een heel stukkie meer, en dat is gewoon een feit.

Een vriend van mij is ook marokkaan, heeft gestudeerd en is nu advocaat. TOPGOZER! Hij schaamt zich notabene voor zijn eigen volk, en helaas krijgt hij ook een heleboel vooroordelen omdat hij een marokkaan is, en dat is zonde. Voor de marokkanen in Nederland die het wél goed doen, is het ook niet eerlijk..

Tuurlijk zijn er veel probleemgevallen, pubers die ruzie zoeken, spullen kapot maken, ongein uithalen zowel allochtoon als autochtoon. Maar het staat gewoon in de cijfers, en het is gewoon een feit dat de allochtonen hierin een meerderheid hebben, en dat moét stoppen.
Wilders is daarintegen wel heel erg extreem, maar zoals je ziet nederland is het ZAT. ik ook!

Wat je nu zegt is onzin, 'ow die allochtonen discrimineren dus dan moeten wij dat ook doen, nee ik sta erboven' dan verandert er NIETS. Dit is Nederland, ze hebben geen enkel recht om te discrimineren en dit gaat gewoon veel en veelst te ver.

Ik ga dus absoluut op wilders stemmen, samen met héél veel andere mensen. :) Wilders vind ik zelf een nare man, maar ik ben het wel eens met de standpunten die zijn partij biedt.
Het is nu al jaren fout gegaan, welke partij ook wint, zekerheid dat het betergaat hebben we niet. Laat wilders het maar een keer proberen.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:32

Citaat:
Dus dan de allochtonen hun gaan maar laten gaan?

Ik zou niet durven om te emigreren naar een ander land, en dan daar vanalles gaan rondspuien over notabene het eigen volk wat daar woont. Ik hoef maar naar buiten te lopen hier, en een groepje marokkanen zitten je na te fluiten, als je niet reageert ben je een 'h*er' en weet ik veel wat. Nu kun je wel weer hetzelfde verhaaltje gebruiken als 'ja maar autochtonen/nederlanders doen het ook' Nederlanders!?!?! waar?? als ik ze nou eens tegen kwam hier in Rotterdam waar ik woon?? het is mij eerlijk gezegd nog nooit gebeurt dat ik zo ben behandelt door een groep nederlandse jongeren.
Ze doen het uiteraard OOK, maar marokkanen/turken een heel stukkie meer, en dat is gewoon een feit.

Een vriend van mij is ook marokkaan, heeft gestudeerd en is nu advocaat. TOPGOZER! Hij schaamt zich notabene voor zijn eigen volk, en helaas krijgt hij ook een heleboel vooroordelen omdat hij een marokkaan is, en dat is zonde. Voor de marokkanen in Nederland die het wél goed doen, is het ook niet eerlijk..

Tuurlijk zijn er veel probleemgevallen, pubers die ruzie zoeken, spullen kapot maken, ongein uithalen zowel allochtoon als autochtoon. Maar het staat gewoon in de cijfers, en het is gewoon een feit dat de allochtonen hierin een meerderheid hebben, en dat moét stoppen.
Wilders is daarintegen wel heel erg extreem, maar zoals je ziet nederland is het ZAT. ik ook!

Wat je nu zegt is onzin, 'ow die allochtonen discrimineren dus dan moeten wij dat ook doen, nee ik sta erboven' dan verandert er NIETS. Dit is Nederland, ze hebben geen enkel recht om te discrimineren en dit gaat gewoon veel en veelst te ver.

.

+:)+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:36

Toekie schreef:
Misser: Ik ben ook een Westerse, maar voel me niet minder geraakt. Hoe moet het dan zijn voor een Marokkaan. ;(

Adil18:
''Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit.''
''Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden per direct uit Nederland verwijderd.'' (wat trouwens als iemand onterecht beschuldigd/veroordeeld wordt?)

Toekie, kijk eens naar de cijfers wanneer het gaat over criminaliteit...Een aantal jaren geleden werd in Almelo en omstreken 67% van alle jeugddelicten door buitenlanders gepleegd....

Ik vind dat zulke cijfers voor zich mogen spreken...

En het lijkt me vrij onmogelijk een Nederlander uit zijn eigen land te zetten, maar daar heb ik het niet over. Wilders is algemeen 'hard' wanneer het om criminaliteit gaat...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:46

weet je wat ik vooral ook ernstig vind... de meeste overlast door allochtonen (of van wie dan ook) komt van jongens. De meisjes doen het over het algemeen hardstikke goed en een groot deel volgt braaf een HBO opleiding.

Waarom wordt altijd de vrouw ingezet als pion in dit soort politieke strijd tussen mannen??

De vrouw als symbool en grensbewaker van de cultuur. Zeer kwalijk. En hen wordt niets gevraagd.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 13:54

Waves schreef:
weet je wat ik vooral ook ernstig vind... de meeste overlast door allochtonen (of van wie dan ook) komt van jongens. De meisjes doen het over het algemeen hardstikke goed en een groot deel volgt braaf een HBO opleiding.

Waarom wordt altijd de vrouw ingezet als pion in dit soort politieke strijd tussen mannen??

De vrouw als symbool en grensbewaker van de cultuur. Zeer kwalijk. En hen wordt niets gevraagd.

Naja, 'groot deel' is ook weer overdreven, ligt eraan wanneer jij natuurlijk iets een groot deel vind. Want dat valt zeer tegen als je echt naar de cijfers kijkt. Maar oke, het is wel groeiende als je kijkt naar voorgaande jaren.
Allochtonen vrouwen plegen minder misdrijven idd, evenals autochtonen vrouwen. Zij hebben verder toch niets te vrezen. Zij kunnen gewoon met zekerheid in nederland blijven en diens gewenste opleiding afmaken.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:56

Ik sluit me helemaal aan bij Bermudaa.
Ik werk in een winkel in Amsterdam en als er overlast is zijn het 99 van de 100 x Marokkanen. Als je alleen al hun kant op kijkt schelden ze ja vaak ook uit ja. Voor k.th..r en k....erw..f etc.
Jongens en meisjes.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:57

Misser schreef:
Unwritten schreef:

Een kennis van me is laatst in elkaar geslagen door een stel Sterrenwijkers (voor mensen die niet uit Utrecht komen: autochtonen), zomaar, omdat hij langs fietste.
Maar dat is niet zo erg? Want hij is iets getint en zij zijn autochtoon?

Allochtonen slaan harder dan autochtonen, daarom moeten ze harder aangepakt worden 8)7

Ik vind het inderdaad ook te zot voor worden. Hier in ons dorp zijn autochtonen lekker auto´s in de fik aan het steken, banden kapot maken enzovoort. Daarbij zijn een aantal al voorwaardelijk vrij, waarom gaan ze daar niet achteraan?

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 14:03

Omdat het geen reet uitmaakt, autochtonen en allochtonen komen inderdaad veelst te snel voorwaardelijk vrij. Dat ligt er niet aan of dat ze autochtoon zijn of allochtoon, maar aan het systeem hier in nederland dat gewoon helemaal fout is. Dus wat je nu probeert te zeggen slaat gewoon nergens op.

Ik kan ook wel een flink verhaalje vertellen over nederlandse jongens die misschien dit en dat weleens geflikt hebben. Nog veel meer kan ik vertellen over buitenlandse jongeren. Wat maakt het allemaal uit? Het zou ontzettend raar en vreemd zijn als er geen criminele autochtonen waren, dan zou mijn hoofd echt gaan draaien. :+ Tuurlijk zijn die er, kom maar met de ergste voorbeelden. De feiten en de cijfers veranderen niet, daar kun je gewoon niet omheen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:03

wat een leuke test die inburgeringstest :D Wel vind ik bepaalde dingen belachelijk, die weten het merendeel van nederland ook niet!

Op mijn vorige werk hadden ze een vrouw uit Polen ik heb toen weleens gezien wat ze leren moest. Dat waren dingen waar veel nederlanders geen eens weet van hebben, aan de andere kant vind ik het ook goed dat mensen zich in dit land verdiepen! Ik heb overigens niets tegen buitenlanders, enkel tegen diegene die zich niet aan willen passen en veel moeilijkheden veroorzaken.

Ik had trouwens een 6.8 :)) Ondanks mijn buitenlandse ouders niet slecht dus :P