Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:in wat voor functie kan een hoofddoek dan voor een probleem zorgen? religie daargelaten, stel je draagt het uit principe, omdat je het fijn vind en overtuigd bent van het nut? dan vind ik echt dat er een groot deel van de bevolking word buitengesloten en dus minder kans heeft op de arbeidsmarkt.
ik vind dat een hele rechtse gedachte. mensen moeten allemaal uit het zelfde straatje komen. mantelpakje, 'representatief uiterlijk'. mocht je piercings, een hoofddoek of vreemde haarkleur hebben dan 'pas je niet in het team'.. heel vreemd. dus we zijn allemaal koeien, wit met zwarte vlekken
jameyskatje schreef:nobel1 schreef:En hoe weet je of ze het vrijwillig dragen?
Meestal kan je het ze niet vragen omdat ze of amper nederlands spreken of niet met je mogen of willen praten.
Mijn mening blijft (en ja dat is een ik-redenering) dat een burka niet in het westers straatbeeld past en een hoofddoek bij publieke functies ook gemeden moet worden.
spreken uitstekend nederlands hoor, zoals ik al zei, vele zijn zelfs nederlands. als een hoofddoek verboden moet worden in publieke functies, word ik gedwongen om thuis de zitten dus? kan ik geen lerares worden?
nee het probleem is niet dat jij het hun niet kan vragen omdat ze zogenaamd de taal niet spreken.. nee je kan het niet vragen, omdat je ze nooit tegen komt. en als je er al 1 tegenkomt, stap jij heus niet recht op de man af
jameyskatje schreef:in wat voor functie kan een hoofddoek dan voor een probleem zorgen? religie daargelaten, stel je draagt het uit principe, omdat je het fijn vind en overtuigd bent van het nut? dan vind ik echt dat er een groot deel van de bevolking word buitengesloten en dus minder kans heeft op de arbeidsmarkt.
ik vind dat een hele rechtse gedachte. mensen moeten allemaal uit het zelfde straatje komen. mantelpakje, 'representatief uiterlijk'. mocht je piercings, een hoofddoek of vreemde haarkleur hebben dan 'pas je niet in het team'.. heel vreemd. dus we zijn allemaal koeien, wit met zwarte vlekken
Pebblesther schreef:Ik heb ook gestemd maar had bijna verkeerd gestemd.
Je hebt als titel en ook als vraag: moet de Burka kunnen? Mijn antwoord is nee. Bijna wilde ik dit aanklikken maar toen bleek dat de vraag van je pol is: is een burka storend. Dan moet ik ja antwoorden.
Je had die vragen beter gelijk kunnen houden.
Ik vind een Burka veel te veel bedekkend. Het enige wat je ziet zijn de ogen. Net of je iets te verbergen hebt. Straks zit er een dikke bom ofzo onder die burka!
Shego schreef:Ik vind de Burka niet echt kunnen, niet alleen omdat Nederlanders zich eraan storen, maar als het 35 graden is lopen die vrouwen in een zwaar zwart kleed, dat is toch niet te geloven?!
het heeft wel een keerzijde natuurlijk, als de burka verboden wordt mogen die vrouwen misschien wel helemaal niet meer naar buiten van hun man of geloof
Snoevie schreef:wbt het uiten van het geloof..........een collega van mijn vader is christen en draagt een klein gouden kruisje aan zijn ketting.
dit mocht niet meer,omdat het een te opzichtige uiting van het geloof was.
maar over een hoofddoekje of keppeltje bv doen ze op het bedrijf waar hij werkt niet moeilijk.
dat vind ik zo raar!
dan zou iedereen daar toch vrij in moeten zijn.
en begrijp ik nou iets verkeerd?een burka/niqaab wordt toch oa gedragen door/vanwege de cultuur?
Focussed schreef:Nee hoor, kijk maar naar alle expats die in Islamitische landen gaan wonen. Blijven gewoon volledig "westers". Geen moslim die daarover zeurt.
En nu is een non weer heel wat anders![]()
Zet astjeblieft eens die Christelijke bril af. Wij zijn hier allemaal zó Christelijk opgevoed. Ik ook hoor, maar ik heb inmiddels geleerd die bevooroordeelde bril af te zetten en andere geloven ook te accepteren. Tuurlijk, jullie accepteren dat een ander gelooft. Maar zolang hij daarbij niks uitvoert is het allemaal oke. Anders is het gemekker, religeuze klederdracht mag niet, religeuze feestdagen (offerfeest bijv.) mag ook allemaal niet...
Daarbij heet een burka/niqaab ook een functie. In de tijd dat de Koran geschreven is droeg de plaatselijke bevolking allemaal dit soort "gewaden", nl. tegen de zandstormen en de hitte. Dit gebruik is blijven hangen, netzoals er zoveel onnodige andere religieuze gebruiken zijn blijven hangen. En waarom moet een non bedekt zijn? Tegen de Nederlandse zandstormen?Volgens mij heeft dát tenue geen enkele nut, nu niet en nooit gehad.
jameyskatje schreef:hij nodigd iedereen uit om na de lezing met moslims in gesprek te gaan. hij zegt onderandere:
vraag niet aan de CNN, FOX, australian times, of SkY hoe moslima's zich voelen. vraag niet aan niet-moslims hoe moslima's zich voelen, hoe ze leven, wat hun pricipes zijn, wat hun uitdagingen zijn.
als je eerlijk wilt zijn. vraag het een moslima. vraag het mijn vrouw. vraag het mijn moeder
vraag het een moslima die haar religie kent en een relatie heeft met haar Schepper, wie stabiel is in haar samenleving/gemeenschap, haar verantwoordelijkheden begrijpt.. vraag het haar!
hij denkt, als je eerlijk bent, dat je het niet nodig hebt om het iemand anders te vragen
maar het probleem is, niemand wil het werkelijk vragen aan een moslima
jullie willen foto's van vrouwen in afghanistan, palestina, pakistan en jullie willen horen dat alle vrouwen besneden worden, alsof ze allemaal besneden worden, crazy
Steven Spierberg- stuf
een statitstiek:
bijna alle moslima's in deze ruimte zijn geslaagden(diploma) of is hier mee bezig of zijn erg intilligent (of... versta ik niet)
en in de familiestructuur vinden wij dat vrouwen het welzijn beter controleren dan mannen, wat zegt dat?
je kan mij niet vertellen dat de 108000 prostituees in de straten van de UK of de 76000 prostituees in de Nederlandse straten, die vergunningen hebben dat te doen.. je kan mij niet vertellen dat jonge naakte meiden lopend in australie, dat zij de vrijheid vertegenwoordigen.
of dat die 2350 abortussen die eruit voorkomen de bevrijding vertegenwoordigen?
je kan mij niet vertellen, dat een naakte vrouw, zittend op een choclatbar.. een naakte vrouw die alles verkoopt. dat zij niet de uitbuiting vertegenwoordigen.
laten we juist over zaken praten en eerlijk zijn en objectief
we kunnen verder praten als jullie willen.
maar laat me je nog 1 statistiek geven
prostitutie, SOA'S, abortus en pedofilie en het aantal kinderen die zij verkracht en gekidnapt.. ze bestaan in het westen, maar ze zijn vrijwel ongehoord in de islamitische wereld.
toch raad ik jullie aan om, wanneer mogelijk, het filmpje zelf te aanschouwen.
jameyskatje schreef:en ja hoor. de discussie begint weet bij pagina 1.. als jullie nou eerst alle 33 pagina's lezen.. misschien kan je nog iets bedenken dat nog niet gezegd is in dit topic, ben namelijk benieuwd. aangezien de geschiedenis zich weer eens herhaald