Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:51

manic schreef:
Het lijkt me zo onwaarschijnlijk... Als die brandstof echt bijna op was had die piloot dat toch wel gemerkt?

Lijkt me ook wel.. ze hebben toch vast wel een metertje daarvoor in de cockpit?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:52

Ik heb de tv lekker hier naast me staan :D

9 overleden, meer dan 50 gewond.

Serita

suusiejj schreef:
Samy schreef:
Er reden een half uur geleden nog steeds ambulances heen en terug van de plek.

Wacht even 10 overledenen? 50 gewonden toch?
Nog niet iedereen uit het vliegtuig of wel?

9 bevestigde doden, ruim 50 gewonden, volgens cnn daarvan 25 zwaargewond.
Iedereen is wel al geborgen (radio noord holland)

S_uus

Fantaghiro schreef:
manic schreef:
Het lijkt me zo onwaarschijnlijk... Als die brandstof echt bijna op was had die piloot dat toch wel gemerkt?

Gaan we toch vanuit :)
Wel apart dattie indd niet brand maar ook wel een "gelukje"

SteffiiY

Fantaghiro schreef:
manic schreef:

Dat metertje zit er, alleen misschien reageert het metertje niet of was hij stuk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:53

Fantaghiro schreef:
manic schreef:

Tuurlijk hebben ze daar wel een metertje voor, maar als jij in de lucht hangt en de brandstof is op dan kun je toch echt nergens heen om bij te tanken

GaitMonster

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:53

:oo dat is vlakbij mn stage. die landingsbaan is er zo'n 500 meter vanaf :oo

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:54

SteffiiY schreef:
Ik heb de tv lekker hier naast me staan :D

9 overleden, meer dan 50 gewond.

Thnx SteffiY en Fantaghiro :)
Vreselijk om zo iemand te moeten verliezen

Serita

SAKKIA schreef:
Fantaghiro schreef:

Tuurlijk hebben ze daar wel een metertje voor, maar als jij in de lucht hangt en de brandstof is op dan kun je toch echt nergens heen om bij te tanken

Nee maar het lijkt me dat ze het dan wel aankondigden aan passagiers dat er een noodlanding aan kwam (wat niet gebeurt is) of dat ze het tegen de verkeerstoren zouden melden?

_Patriciaa

Volgens mij zijn de acties van de reddingswerkers gestopt.. Dat zeiden ze net iig op NOS

S_uus

SAKKIA schreef:
]

Daarom ist kloten dat ze niet meer met extra brandstof vliegen (Zoiets stond er toch in die link?)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:55

Waar loop je stage dan GaitMonster?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:55

Ze nemen altijd extra bandstof en nog een klein beetje extra dus kunnen 45 minuten extra vliegen...

_Patriciaa

suusiejj schreef:
Gaan we toch vanuit :)
Wel apart dattie indd niet brand maar ook wel een "gelukje"

ik denk dat als die in de brand was gevlogen er weinig overlevende zouden zijn geweest :n ..

manic

Maar krijg je zeer waarschijnlijk wel voorrang bij het landen. Of zet je je vliegtuig in Duitsland aan de grond.

Brandstof wordt inderdaad aangepast aan bagage + aantal passagiers en dan nog wat extra.

Overigens vloog het vliegtuig op de Hudson ook niet in de fik en die zat vol.
Laatst bijgewerkt door manic op 25-02-09 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

hoebedoel je met extra brandstof vliegen?

Serita

suusiejj schreef:
SAKKIA schreef:
]

Daarom ist stinkmodder dat ze niet meer met extra brandstof vliegen (Zoiets stond er toch in die link?)

Heb ik daarstraks ook ergens gelezen, maar TA gaf eerder al te kennen dat het vliegtuig met ruim voldoende brandstof was vertrokken..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:56

Fantaghiro schreef:
Nee maar het lijkt me dat ze het dan wel aankondigden aan passagiers dat er een noodlanding aan kwam (wat niet gebeurt is) of dat ze het tegen de verkeerstoren zouden melden?

Ja maar de gesprekken met het vliegtuig zelf met de verkeerstoren zijn nog niet vrijgegeven en ook de BB nog niet.

Serita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:56

SteffiiY schreef:
hoebedoel je met extra brandstof vliegen?

Vliegtuigen namen vroeger veel meer brandstof mee dan nodig was, tegenwoordig is die hoeveelheid verminderd ivm het 'onnodige' extra gewicht (heb dit ergens vandaag in een van de nieuwsberichten gelezen)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:57

Fantaghiro schreef:
SAKKIA schreef:

Hij heeft contact gehad met de verkeerstoren ... dat heb ik gehoord, dat was ook uitgezonden op de radio.
Oh Utrechters, Yildrim zijn niet overleden, was een hele familie ... De neef, vertelde dat hij dit niet had verwacht, dat bij een vliegtuig ramp eigenlijk iedereen niet kon overleven.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:57

ik hoorde het op mijn werk, werk voor de overheid en heb er veel verontruste telefoontjes over gehad. Het is tragisch, maar had veeeeeeel erger kunnen zijn als de boel in de fik was gegaan... sterkte voor gewonden en nabestaanden in ieder geval, tis echt schrikken..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:57

manic schreef:
Maar krijg je zeer waarschijnlijk wel voorrang bij het landen. Of zet je je vliegtuig in Duitsland aan de grond.

Voorang krijg je zeker, bij de luchthaven waar je naartoe moet vliegen.
Je vliegtuig even bij een andere luchthaven laten landen kan niet, elke 2 minuten land er eentje er is dan echt geen tijd en ruimte om een vliegtuig naar de grond te halen wat helemaal niet door hun afgehandeld word, dat kost ze tevens nog geld ook.

@Fantaghiro: vliegtuigen hebben extra brandstof bij zich iets van 45 min dacht ik. voor als het druk is met landen en stijgen, maar misschien was dit niet goed aangevuld of dergelijk, je weet het nooit.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:58

Er is wel brand geweest, maar een heel klein beetje in de motor... (ook al eerder verteld :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:58

manic schreef:

Het zou toch ook gek zijn, er is zoveel vliegervaring met de 73 en ook op die route is er genoeg mee gevlogen om gewoon keihard te maken hoevel ltr kerosine je daarvoor nodig hebt.

Serita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:58

SAKKIA schreef:
Fantaghiro schreef:

Ja maar de gesprekken met het vliegtuig zelf met de verkeerstoren zijn nog niet vrijgegeven en ook de BB nog niet.

Klopt dat is waar, maar dan hadden allicht al hulpdiensten wat sneller dan10 minuten na de crash te plaatsen kunnen zijn? (speculaties allemaal uiteraard... hoorde ook al ergens vandaag dat een vrouw (zij vanuit het gecrashde vliegtuig) haar man om 7 voor half 11 sprak,terwijl alle andere bronnen spreken over dat de crash pas om 10.31 was)