Citaat:
Concurrentie in de zorg is in basis een goed idee alleen zit het nog te veel op slot, wellicht ook vanwege patenten.
pien_2010 schreef:Of anders gezegd concurrerende zorginstellingen vind ik waanzin en totaal niet horen bij zorg.
Niet mijn quote, maar ik wakkerde het wel aan. Winst maken doe je door meerdere factoren natuurlijk, maar je kosten laag houden is een belangrijke. Dit kun je doen door dingen uit te knijpen, maar die tijd is bij veel bedrijven wel voorbij gelukkig. Het draait nu om slimmer werken. [/quote]
Hoe precies kun je in de zorg kwaliteit leveren en slimmer werken...?
Citaat:
Een voorbeeld uit de logistiek (wat ook gewoon een deel vd zorgkosten is overigens): een deel van de vrachtwagens rijdt leeg. Dat is hartstikke duur. Als je je ritten beter combineert, is dat niet nodig. Iedereen wordt daar beter van. De klant (lagere prijs), de wereld (het milieu) en het bedrijf (betere prijs).
Ben ik voor - zij het dat het geregel betekent dat iemand er bovenop moet zitten.
Citaat:
Bij concurrentie ben je hard op zoek naar deze vormen van slimmer werken. Zonder concurrentie heb je veel minder reden om hard te zoeken naar efficientie en innovatie.
Mijn mond valt open.
Zonder concurrentie kunnen onze cliënten ons zo weinig schelen dat we niet zoeken naar innovatie?
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 21-08-23 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt