Achterom schreef:Ah,op die fiets. Ik moet eerlijk zeggen dat ik lang niet al die lange lappen tekst lees, zeker omdat sommigen meerdere keren voorbij komen.
Als ik het zo lees, dan snap ik Zelensky maar is het meteen ook minder simpel dan jij stelt. Want dan gaat het over het herstellen van de oude grenzen, waarvan Rusland inmiddels stelt dat het onderdeel is geworden van Rusland.
Bovendien juridisch ook ingewikkeld aan de kant van de navo, want je krijgt een nieuwe categorie leden...
Ik stel het helemaal niet simpel. Ik denk gewoon hardop over een basis-idee dat heel nader uitgewerkt zou moeten worden maar dat in de basis volgens mij wel het probleem op zou kunnen lossen van wel / niet bij de NAVO en Rusland die zich geprovoceerd zou voelen als er hele NATO leger basissen langs hun grens gezet zou worden.
Want ondanks alles zouden we best nog de eer aan onszelf kunnen houden vind ik, om ook wat aan hun behoeftes tegemoet te komen. Ik kan me namelijk best voorstellen dat ze "de vijand" niet direct aan de grens willen hebben. In de categorie "zoals de waard is"....
Wat Ukraïne zelf aan de grens zet: dat moeten zij weten

Waar die grens precies ligt dat staat hier natuurlijk helemaal los van en moet bepaald worden.
Ik hoop dat Ukraïne gewoon alles terug krijgt. Maar dat is aan hen, of ze concessies willen doen.
Wat betreft die "nieuwe categorie leden".... daar zitten we nu eigenlijk ook al in met Ukraïne toch, dat het een lastige situatie is van wel / niet / hoeveel helpen