Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Kijk eens naar alleenstaande de vrouwen die thuiszitten met bijstandsuitkering, die gaan echt niet werken want met alle toeslagen erbij hebben ze meer in de maand dan bij een minimumloon!
chanicha schreef:Kijk eens naar alleenstaande de vrouwen die thuiszitten met bijstandsuitkering, die gaan echt niet werken want met alle toeslagen erbij hebben ze meer in de maand dan bij een minimumloon!
Janneke2 schreef:chanicha schreef:Kijk eens naar alleenstaande de vrouwen die thuiszitten met bijstandsuitkering, die gaan echt niet werken want met alle toeslagen erbij hebben ze meer in de maand dan bij een minimumloon!
... er zit nog al een gat tussen de bijstandsnorm en het minimumloon.
Kun je dit met cijfers onderbouwen?
juval schreef:kinderopvang wordt ook alleen maar duurder, want de 'gratis' opvang waar partijen de vorige keer campagne mee voerden is alweer van de baan.
Citaat:Hoe hoog is minimumloon 2023 netto per maand?
Het netto minimumloon werd in januari 2023 vastgesteld op €1.857,73. In juli komt daar dus maandelijks €36,27 bij. Dit is 1,95 procent meer dan het halfjaar hiervoor.
Citaat:Hoeveel is bijstandsuitkering 2023 per maand?
Hoogte bijstandsuitkering 21 jaar tot AOW-leeftijd
Personen van 21 jaar tot AOW leeftijd Per maand
Alleenstaande ouders / Eenpersoonshuishouden €1.195,66
Partners / gehuwden en samenwonenden €1.708,08
2 kostendelers* €854,04
3 kostendelers* €740,17
Citaat:Hoeveel AOW krijg je? De AOW-hoogte wordt elk half jaar aangepast aan de ontwikkeling van het minimumloon. Per 1 juli 2023 ontvangt een alleenstaande AOW-gerechtigde € 1458,15 bruto per maand (netto € 1378,98). Voor samenwonenden geldt dat ieder een bedrag van € 993,16 bruto per maand ontvangt (netto € 939,24).
nps schreef:Pfoe ik zou wel een programma willen zien. Vind het onbegrijpelijk dat men wil stemmen op een persoon die niet eens een partijprogramma heeft. Wat zijn zijn standpunten? Wordt dit alwéér een one man partij? Het worden hoe dan ook bijzondere verkiezingen…
BigOne schreef:Ga er vanuit dat de meeste mensen stemmen op een programma en niet omdat de persoon je nu wel of niet aanstaat .
pien_2010 schreef:Citaat:Concurrentie in de zorg is in basis een goed idee alleen zit het nog te veel op slot, wellicht ook vanwege patenten.
Kun je het me uitleggen waar jij het in basis een goed idee vindt.
Ik had een bedrijf, en elk bedrijf is gemaakt om winst te maken. Winst maak je door de kosten zoveel mogelijk te drukken. De hoogste kosten zitten altijd aan de personeelskant (overhead en mensen op de werkvloer) en in het geval van ziekenhuizen ook aan de kant van operaties, medicatie etc.
Weten jullie dat er nu al ziekenhuizen zijn die vanaf september bepaalde handelingen niet meer mogen doen van de zorgverzekeraar? Dat wordt verstopt onder het mom van we hebben een wachtlijst (bron een gefrustreerde actieve huisarts die hier heel boos om is).
Een stichting is er voor het doel of de leden en mag geen winst maken maar moet haar geld goed verantwoord besteden.
Of anders gezegd concurrerende zorginstellingen vind ik waanzin en totaal niet horen bij zorg. Er zijn inmiddels al huisartsen die zo werken. Nu al blijkt dat ze de patiënten die tijd (lees geld) kosten weren. Dat is inherent aan concurrerend werken.
Dat betekent dus als jij je hele leven het schompus hebt gewerkt hetzij op een boerderij, fabriek, praktijk en je bent oud en versleten dat je teveel geld kost, je naar je zorg mag fluiten en je alleen maar kunt hopen dat je een blik kinderen of jonge mensen om je heen kunt open trekken die nog iets voor jou kunnen proberen.
Dus ik zie graag waar dit concurrerende werking in de zorg goed voor kan zijn.
Ladyson schreef:Door vergrijzing en dure behandelingen wordt de zorg oa veel duurder. We zullen slimmer moeten werken om het betaalbaar te houden (of meer belasting gaan betalen). Doe mij maar het eerste.
BigOne schreef:nps schreef:Pfoe ik zou wel een programma willen zien. Vind het onbegrijpelijk dat men wil stemmen op een persoon die niet eens een partijprogramma heeft. Wat zijn zijn standpunten? Wordt dit alwéér een one man partij? Het worden hoe dan ook bijzondere verkiezingen…
Het partijprogramma wordt druk aan geschreven en een eenmanspartij wordt het zeker niet. Eerst maar eens afwachten tot alle partij programma’s klaar en openbaar zijn. Ga er vanuit dat de meeste mensen stemmen op een programma en niet omdat de persoon je nu wel of niet aanstaat .
Loretta schreef:Pieter Omtzigt richt een nieuwe partij op.
https://twitter.com/PieterOmtzigt/statu ... -46-zetels
Veel van de mensen in Den haag die hem kwijt wilden, hebben inmiddels zelf een functie elders.