Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:43

Ah, snap het nu.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:25

Volgens mij gelooft men ook dat Trump het economisch veel beter doet dan Kamala. Of dat echt waar is boeit niet echt, maar dat is wel een belangrijk thema. Ik heb ergens nog hoop dat mensen rationeel stemmen, maar zie ook Nederland - de kans dat Trump wint is gewoon reeeel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:54

Je ziet die MAGA lui ook gewoon zeggen dat de economie onder Trump veel beter was, dat 4 jaar geleden hun leven zó veel beter was.

Totaal vergetend dat ze dankzij Trump 4 jaar geleden in een totaal uit de klauw geëscaleerde pandemie zaten. Dat Trump in zijn eerste jaren nog profiteerde van de economie van Obama. Dat juist Trump zijn Corona mishandling ervoor zorgde dat de hele supply chain op zijn gat ging, prijzen opgedreven zijn door zowel de Corona situatie als de Russische aanval op Ukraïne.

En dat Putin vooral zo brutaal is omdat hij heel goed in de smiezen heeft dat hij een hele dikke vinger in de pap heeft bij zijn westerse "vrienden" ofwel puppets zoals Trump / MAGA en het daar heel goed gaat met zijn beïnvloeding van het volk, en onze democratie tegen ons gebruikt.

Mochten ze toch Trump president maken dan verdienen ze het gewoon en moeten ze het gewoon maar nog iets duidelijker voelen en meemaken allemaal. En dan hopen dat de gevolgen voor de rest van de wereld relatief meevallen maar dat de Amerikanen er gruwelijk van terugkomen om op zo'n dictator te stemmen.

Voor Europa heel vervelend maar aan de andere kant misschien ook goed dat we een schop onder de reet krijgen om onze eigen boontjes te doppen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:58

Trump kan wel winnen maar dan komt Vance binnen no time aan de macht, Trump gaan ze snel wippen en dan is de weg vrij.
Vance is een loopjongen en dan wordt USA geregeerd door extremisten!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:00

Ik heb een piepklein naïef hoopje dat Vance bij het hebben van de macht als president, toch ineens een beetje terugstuitert naar een sprankje gezond verstand om een betere legacy achter te laten dan van een MAGA extremist. Want hij weet dondersgoed hoe fout en verwerpelijk dit allemaal is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:11

Dat weet hij maar zijn uitspraken toen en nu betekent niets anders dan dat hij gevoelig is voor macht en grote geld. En dat soort mensen zijn niet te vertrouwen, eerst was Trump een fiets moron en nu ? Niet meer blijkbaar anders wordt je geen running mate.
Deze man kan het weten;
Trump is clearly fading mentally and physically. His running mate was handpicked by a Kremlin-agent white supremacist (Tucker Carlson) and two creepy far-right billionaire techno-authoritarians (Peter Thiel and Elon Musk).

This is not the election you think.

By Seth Abramson

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:21

Kiezers kopen... Dat kan ook in de US
Elon Musk heeft zojuist aangekondigd dat zijn Super PAC elke dag tot aan de verkiezingen een miljoen dollar zal uitkeren aan geregistreerde kiezers in Pennsylvania die zijn petitie voor de Super PAC hebben ondertekend.
https://x.com/RpsAgainstTrump/status/18 ... 9238941981

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:24

pmarena schreef:
Ik heb een piepklein naïef hoopje dat Vance bij het hebben van de macht als president, toch ineens een beetje terugstuitert naar een sprankje gezond verstand om een betere legacy achter te laten dan van een MAGA extremist. Want hij weet dondersgoed hoe fout en verwerpelijk dit allemaal is.

Laat die hoop maar varen :( Vance is zelf hoogstwaarschijnlijk ook een marionet van techno miljardairs https://threadreaderapp.com/thread/1847 ... 18791.html
Vergeleken de ideeën van deze lieden is Project 2025 a walk in the park -O-

Daarnaast verspreidt een groep die zich Progress 2028 noemt nep advertenties om Harris-kiezers aan het twijfelen te krijgen en wordt er in moslimwijken geflyerd dat Harris Israël zou steunen en in joodse wijken dat ze voor een eigen Palestijnse staat is. https://x.com/MeidasTouch/status/1847342132438106447

Afbeelding

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:26

BigOne schreef:
Dat weet hij maar zijn uitspraken toen en nu betekent niets anders dan dat hij gevoelig is voor macht en grote geld. En dat soort mensen zijn niet te vertrouwen, eerst was Trump een fiets moron en nu ? Niet meer blijkbaar anders wordt je geen running mate.
Deze man kan het weten;
Trump is clearly fading mentally and physically. His running mate was handpicked by a Kremlin-agent white supremacist (Tucker Carlson) and two creepy far-right billionaire techno-authoritarians (Peter Thiel and Elon Musk).

This is not the election you think.

By Seth Abramson

Yep. :\ Dat dus!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:33

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat dergelijke makkelijk te bewijzen leugens niet gewoon keihard bestraft worden. Want met zoveel zo intens liegen en bedriegen tegen de kiezers is een democratie gewoon niet houdbaar.

Het slaat ook echt 3x nergens op dat alles van Harris onder een vergrootglas wordt gelegd en dat van die MAGA type mensen dan niet het stukje bewustzijn hebben om dat eens in alle eerlijkheid te vergelijken met Trump. Die gisteren ofzo nog op een vliegveld stond te vertellen dat hij vindt dat "Bibi" het geweldig doet, of nouja, eigenlijk nog niet ver genoeg gaat.

En dan zijn er mensen die niet op Harris stemmen omdat ze denken dat zij er lomp mee om zal gaan :=

Of dat ze bij Biden toen hij omviel met zijn fiets zeiden "kijk nou die vent kan niet eens een fiets onder controle houden, wat een incapabele stuntel, van Trump zul je zulke sneue beelden niet zien" Nee duh, omdat die niet eens met zijn dikke gat op een fiets gaat zitten := En Biden viel om omdat zijn voet niet los kwam uit de clip van de trapper. Dat gebeurt wereldwijd dagelijks bij 30-jarigen ook.....

Het is allemaal gewoon zo misselijk negatief en polariserend.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 16:43

Kleine leugens prikken mensen wel doorheen, maak ze groot genoeg en ze moeten wel waar zijn. Zelfs Hitler wist dit al en maakte er flink gebruik van.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 17:41

BigOne schreef:
Trump kan wel winnen maar dan komt Vance binnen no time aan de macht, Trump gaan ze snel wippen en dan is de weg vrij.
Vance is een loopjongen en dan wordt USA geregeerd door extremisten!

Is ook. En dan wordt er vast nog wel wat gekonkelefoezeld om de Republikeinen langer de macht te houden met het nog moeiljker maken van eerlijk stemmen.

@pmarena - vrijheid van meningsuiting. Deze retoriek van rechtspopulisme gaat ook lekker in Nederland. Feiten maken niet meer uit, of iemand liegt ook niet. Zolang het maar stoer klinkt en mensen zich gehoord voelen. Ofzo. Je kan niet verbieden dat het ene “kamp” dungen mag zeggen die het andere kamer niet mag. Internet kan je wel reguleren, maar niet als er een Elon Musk aan de knoppen zit. We kunnen alleen hopen dat mensen ooit weer na gaan denken, net als wat nu in Engeland gebeurt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 18:37

Ik denk je in de categorie smaad / laster best het 1 en ander zou moeten kunnen, i.c.m. beïnvloeding van verkiezingen onder een sausje van landverraad.

Dat je dan niet direct alles kan pakken is balen, maar als "bad faith actors" op een gegeven moment door krijgen dat de straffen op het verspreiden van bepaalde misinformatie niet voor de poes zijn, dan denken ze misschien een beetje beter na.

Ik denk dat het net als met andere zaken is: als mensen niet vanuit fatsoen handelen, dan maar vanuit de vrees afgestraft te worden.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:26

Eigenlijk is het land ook veel te groot en de mensen in de gebieden te verschillend om daar een president voor te hebben. Eigenlijk kunnen al die staten beter een eigen land worden, of in ieder geval wat gebieden hebben die demografische overeenkomsten hebben. Of ze moeten een geheel ander politiek systeem krijgen, sowieso al veel meer partijen dan wat ze nu hebben. Nu wordt iedere 4 jaar weer zoveel verandert, het is gewoon geen doen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:43

pmarena schreef:
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat dergelijke makkelijk te bewijzen leugens niet gewoon keihard bestraft worden. Want met zoveel zo intens liegen en bedriegen tegen de kiezers is een democratie gewoon niet houdbaar.

Het slaat ook echt 3x nergens op dat alles van Harris onder een vergrootglas wordt gelegd en dat van die MAGA type mensen dan niet het stukje bewustzijn hebben om dat eens in alle eerlijkheid te vergelijken met Trump. Die gisteren ofzo nog op een vliegveld stond te vertellen dat hij vindt dat "Bibi" het geweldig doet, of nouja, eigenlijk nog niet ver genoeg gaat.

En dan zijn er mensen die niet op Harris stemmen omdat ze denken dat zij er lomp mee om zal gaan :=

Of dat ze bij Biden toen hij omviel met zijn fiets zeiden "kijk nou die vent kan niet eens een fiets onder controle houden, wat een incapabele stuntel, van Trump zul je zulke sneue beelden niet zien" Nee duh, omdat die niet eens met zijn dikke gat op een fiets gaat zitten := En Biden viel om omdat zijn voet niet los kwam uit de clip van de trapper. Dat gebeurt wereldwijd dagelijks bij 30-jarigen ook.....

Het is allemaal gewoon zo misselijk negatief en polariserend.

Maar dat zag je hier in Nederland toch ook bij de Tweede Kamer verkiezingen? Hoeveel mensen hier op bokt eindeloze, oeverloze kritiek op Timmermans en Jetten hadden maar geen weet wilden hebben van mindere kanten van Wilders en Yesilgoz? En andersom natuurlijk.

Ik vind polarisatie één van de meest dramatische ontwikkelingen van de laatste decennia. Alleen nog maar wijzen naar wat de ander fout heeft, en het is niet meer mogelijk dat je zelf iets fout hebt. Alleen maar zij, zij, zij.

Ik hoop maar dat we daar ooit weer van weg gaan bewegen als maatschappij, maar ik vrees er een beetje voor met al dat nepnieuws en die inmenging van landen die baat hebben bij chaos hier.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 06:54

Ja ik vrees er ook voor. Dit is gewoon het zwakke punt van onze democratie. Het idee is natuurlijk dat het volk zelf een leider kan kiezen die het beste met ze voor heeft. In tegenstelling tot een dictator.

Dus om aan de macht te komen, moet je er voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen op je stemmen.
De insteek is daar natuurlijk, dat mensen op je stemmen als je de beste intenties, ideeën, karakter en capaciteiten hebt om je volk vooruit te helpen.

Maar het werkt als "slechterik" blijkbaar ook zonder deze capaciteiten prima om een veel te groot deel van het volk achter je te krijgen door hen voor te liegen, te bedriegen, de "goeien" aan te vallen en naar beneden te halen, en het volk te laten geloven dat de goeien juist de slechten zijn. En het volk op die manier (zonder dat ze het beseffen) tegen de eigen belangen in te laten stemmen.

Mensen zijn veel te makkelijk te manipuleren -O- Terwijl het eigenlijk zó makkelijk te herkennen is wie het beste met je voor heeft....dat zijn namelijk zelden of nooit degenen die anderen zo heel lelijk naar beneden halen en hun wil over anderen willen laten domineren. Andermans leven willen bepalen. Wij bepalen met wie je wel of niet mag trouwen. Wij bepalen welke boeken je mag lezen. Wij bepalen dat je geen abortus mag plegen. Wij bepalen welke zorg je wel of niet kan krijgen. Wij bepalen welke mensen meer of minder rechten hebben. Neerkijken op andere mensen. Geen respect hebben voor andermans andere kijk op het leven.

En dan kan je wel zeggen "de andere kant heeft die neigingen ook" maar simpelweg gezegd haat geen ruimte willen geven, is wel iets anders dan een andere levensovertuiging geen ruimte willen geven.

Wat betreft de situatie in de USA: er is ook gewoon veel te weinig pushback van de kanalen die daar juist een verantwoordelijkheid hebben. Allereerst de Republikeinse partij die Trump enablen en hem de hand boven het hoofd houden, terwijl veel van hen heel goed weten hoe gevaarlijk dit allemaal is.

En de nieuwsmedia doen er ook amper wat aan. Zie hier bvb:
https://www.youtube.com/watch?v=5sbNisrTEtI

Er wordt toch nauwelijks tegen alle bullshit ingegaan hier...?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:13

Er zijn mensen genoeg die trump laten zien zoals hij werkelijk is en ook waarschuwen dat een groep trump gebruikt om Vance in het zadel te helpen en wie daar achter zitten. Blijkbaar dringt het niet door bij velen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:19

Ja er is genoeg te vinden. Maar het weet de mensen die het moeten zien, niet zo goed te bereiken.

Juist daarom vind ik het best schadelijk dat àls een MAGA figuur dan eens zo'n interview ziet, dat die dan ziet dat er niet echt tegenin gegaan wordt...alsof MJ daar een legitiem verhaal staat te vertellen. Zo van "zie je wel zelfs CNN / Tapper spreekt het niet tegen, die weet dat MJ de waarheid spreekt"

Ik vind CNN sowieso heel erg bezig met sanewashen van Trump / MAGA de laatste maanden -O-

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:33

pmarena schreef:
Ja ik vrees er ook voor. Dit is gewoon het zwakke punt van onze democratie. Het idee is natuurlijk dat het volk zelf een leider kan kiezen die het beste met ze voor heeft. In tegenstelling tot een dictator.

Dus om aan de macht te komen, moet je er voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen op je stemmen.
De insteek is daar natuurlijk, dat mensen op je stemmen als je de beste intenties, ideeën, karakter en capaciteiten hebt om je volk vooruit te helpen.

Maar het werkt als "slechterik" blijkbaar ook zonder deze capaciteiten prima om een veel te groot deel van het volk achter je te krijgen door hen voor te liegen, te bedriegen, de "goeien" aan te vallen en naar beneden te halen, en het volk te laten geloven dat de goeien juist de slechten zijn. En het volk op die manier (zonder dat ze het beseffen) tegen de eigen belangen in te laten stemmen.

Mensen zijn veel te makkelijk te manipuleren -O- Terwijl het eigenlijk zó makkelijk te herkennen is wie het beste met je voor heeft....dat zijn namelijk zelden of nooit degenen die anderen zo heel lelijk naar beneden halen en hun wil over anderen willen laten domineren. Andermans leven willen bepalen. Wij bepalen met wie je wel of niet mag trouwen. Wij bepalen welke boeken je mag lezen. Wij bepalen dat je geen abortus mag plegen. Wij bepalen welke zorg je wel of niet kan krijgen. Wij bepalen welke mensen meer of minder rechten hebben. Neerkijken op andere mensen. Geen respect hebben voor andermans andere kijk op het leven.

En dan kan je wel zeggen "de andere kant heeft die neigingen ook" maar simpelweg gezegd haat geen ruimte willen geven, is wel iets anders dan een andere levensovertuiging geen ruimte willen geven.

Wat betreft de situatie in de USA: er is ook gewoon veel te weinig pushback van de kanalen die daar juist een verantwoordelijkheid hebben. Allereerst de Republikeinse partij die Trump enablen en hem de hand boven het hoofd houden, terwijl veel van hen heel goed weten hoe gevaarlijk dit allemaal is.

En de nieuwsmedia doen er ook amper wat aan. Zie hier bvb:
https://www.youtube.com/watch?v=5sbNisrTEtI

Er wordt toch nauwelijks tegen alle bullshit ingegaan hier...?

Dit interessante artikel in de Correspondent geeft deels een verklaring voor waarom de democatie niet (meer) goed werkt op de manier waarop deze nu uitgevoerd wordt: https://decorrespondent.nl/15310/het-gaat-beter-dan-ooit-roept-de-vooruitgangsdenker-maar-die-overtuiging-is-onjuist-en-vooral-gevaarlijk/be3076e6-6fa4-0d05-3b25-0d1bea36565a

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 23:37

Er gaan nogal wat geruchten over Trumps laatste bijeenkomst rond, van schelden met het N woord tot zich opdringen aan een dochter van een rijke sponsor . Zou opgenomen zijn.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 21:54

En dan de verklaring van General John Kelly nog dat Trump zou hebben gezegd dat ie generals onder zich wil zoals Hitler die had. Ook andere ex werknemers zeggen dat hij zich vaker lovend over Hitler uitliet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 06:28

Op zich was dat al lang bekend dat hij dat gezegd had. Maar nu heeft Kelly het dan nog even officieel in een interview gezegd. Het lijkt er op dat de MAGA types het helemaal prima vinden om een dictator te hebben - die aan hun kant staat, denken ze. Ze zien het gevaar gewoon niet :n

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:45

Klopt. Ook in Nederland :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:49

En meer landen. Echt dom, kortzichtig gedachtengoed....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:22

Ik ga nog steeds voor de optie dat er een hele flinke blue wave zal komen. Ik denk dat veel Republikeinen deze keer blauw gaan stemmen. Omdat ze Trump een onbetrouwbare engerd vinden. Vanwege Roe.

Lijkt me niet dat er veel Democraten op Trump gaan stemmen. Misschien een bepaald slag (witte?) kerels die niet op een (gekleurde?) vrouw willen stemmen? Maar daarvan zullen er niet veel Democraten zijn toch zou je denken :=

Kijk ik steek mijn hand er niet voor in het vuur. Maar kan het me eigenlijk niet voorstellen dat er deze ronde veel mensen voor Trump zullen stemmen die dat eerder niet deden. Ik vind het veel te spannend en hou serieus rekening met een Trump die ondanks alles toch weet te winnen.

Maar een blue wave is veel voor de hand liggender :j
(zei ze vol hoop...)