Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Ik vraag mij ook wel af waar al dat voedsel naar toe gaat wanneer alle boeren in Nederland biologisch gaan werken. Waarschijnlijk wordt dan alles gexporteerd.
De Groenlinks droom van lokaal produceren zie ik nog niet gebeuren. Ook dat houdt Europa tegen.
elnienjo schreef:karuna schreef:Spenk het probleem is als de natuur nu vol gebouwd zou worden met kleine betaalbare sociale huur en koop woningen zouden er minder mensen er denk ik een probleem mee hebben. Alleen nu wordt het vooral gesloopt voor enorme grote huizen maar alleen mensen met heel veel geld kunnen wonen en op de plek van een groot huis hadden ook 6 tot 10 kleine huizen gebouwd kunnen worden.
In tegendeel! Een woonwijk drukt een grotere negatieve stempel op een 'natuur' gebied dan een paar villa's met grote groene tuinen.
Janine1990 schreef:Janneke2 schreef:Hmmm - ik vind het een goede vraag, 'waar wachten we nog op?'
De oplossing komt niet van geschamper 'dat biologisch zo mooi klinkt' -
de vraag is juist waarom er volgens Janine weinig van terecht komt.
Ik vind trouwens ook dat er veel te weinig biologisch wordt gewerkt.
En de vraag is vooral: wie heeft er wel of geen baat bij, of er veel of weinig van terecht komt...
Nou, vertel dan eens... Hoe kan het beter vermarkt worden dan?
Citaat:Het is toch schots en scheef dat een boer een topmelkprijs krijgt en dat de melk vervolgens niet goed gevaloriseerd kan worden omdat de markt ineens weer anders is?
Citaat:Dan is al die administratie wel heel erg duur he... Dat is toch niets anders dan gebakken lucht verkopen?
[/quote]Citaat:Al die administratie maakt dat er een hoop kaartjes gemaakt kunnen worden, die door gemiddelden tot stand komen, maar die wellicht niet eens overeenkomen met die boer die tegen het biologische aan zit, maar niet in aanmerking komt voor het een of het ander?
Elisa2 schreef:Ik wil trouwens niet dat er nieuwe huizen komen..pak eerst maar het probleem aan waarom er een huizentekort is. Nu is het dweilen met de kraan open en alles gaat ten koste van de natuur. En ondertussen maar de boeren de schuld geven..
Qerty schreef:Elisa2 schreef:Ik wil trouwens niet dat er nieuwe huizen komen..pak eerst maar het probleem aan waarom er een huizentekort is. Nu is het dweilen met de kraan open en alles gaat ten koste van de natuur. En ondertussen maar de boeren de schuld geven..
Wat is hierin je voorstel? Scheidende stellen verplichten samen in een huis te blijven wonen? Alleenstaanden te koppelen aan andere alleenstaanden zodat ze samen een huis kunnen delen? Ouderen aanmoedigen eerder hun laatste adem uit te blazen of bij hun kinderen in te trekken?
Of doel je gewoon op het dichtgooien van de grenzen?
xxCYNNxx schreef:De Lindewijk, die wordt nu weer verder uitgebreid. Afgelopen 4 jaar steeds verder het natuurgebied in en nu dus weer een hap uit het natuurgebied genomen en klaar gemaakt om huizen neer te zetten.
Wat dat betreft wordt die bouwstop ook een stuk dramatischer gebracht dan die in werkelijkheid is; hier is in de Lindewijk flink bijgebouwd hoor sinds 2019. Het jaar waarin, volgens de regering, de bouw stil is komen te liggen vanwege een gerechtelijke uitspraak.
Geloof niet dat ze die memo hier gekregen hebben, zeker als ik zie hoeveel huizen er bij zijn gekomen de afgelopen 3 jaar sinds die uitspraak.
xxCYNNxx schreef:ja die wijk is het inderdaad. Bij die ovale rotonde het spoor over en dan net voorbij de Katholieke kerk kan je rechtsaf de Lindewijk in. Volgende ingang naar de Lindewijk is bij de Totalpomp.
Het deel wat je vanaf de rotonde ziet is niet in het natuurgebied.......maar achterin dus wel....en nu dus weer verder dat gebied in.
Voorste deel zijn voornamelijk rijtjeswoningen; zowel huur als koop. Ga je verder de wijk in kom je veel grote vrijstaande en 2 onder 1 kap woningen tegen ( daarnaast ook gedeelte rijtjeshuizen). En helemaal achterin staan de grote villa's aan het water.
Qerty schreef:Elisa2 schreef:Ik wil trouwens niet dat er nieuwe huizen komen..pak eerst maar het probleem aan waarom er een huizentekort is. Nu is het dweilen met de kraan open en alles gaat ten koste van de natuur. En ondertussen maar de boeren de schuld geven..
Wat is hierin je voorstel? Scheidende stellen verplichten samen in een huis te blijven wonen? Alleenstaanden te koppelen aan andere alleenstaanden zodat ze samen een huis kunnen delen? Ouderen aanmoedigen eerder hun laatste adem uit te blazen of bij hun kinderen in te trekken?
Of doel je gewoon op het dichtgooien van de grenzen?
Marigold schreef:Dat is voornamelijk waterberging toch Cynn? Geen natura 2000 zover ik weet. Wel heel mooi gemaakt vind ik het. Snap ook wel dat mensen zo mooi willen wonen.
xxCYNNxx schreef:Marigold schreef:Dat is voornamelijk waterberging toch Cynn? Geen natura 2000 zover ik weet. Wel heel mooi gemaakt vind ik het. Snap ook wel dat mensen zo mooi willen wonen.
klopt, is idd geen natura2000 gebied...echter kun je wel vanuit daar in 1 keer door naar natura2000 gebied; het staat in verbinding met de Rottige Meenthe..en das wel natura2000. Met een klein bootje/kano kan je zo doorvaren ( is wel even een paar km) naar de Rottige Meenthe.
En is idd voornamelijk waterberging, maar de natuur heeft daar in de loop der jaren z'n plekje gevonden en heel veel broedende vogels ook.
@ Mindim...ja ik vind het heel jammer. Natuur had al zo mooi zn stempel gedrukt op dat gebied en nu wordt het volgebouwd.
Janneke2 schreef:Momenteel krijgt een boer 62 cent per liter, had ik begrepen.
En dat schijnt hoog te zijn.
In de winkel betaal ik ruim 40 cent meer, maar waar ik exact voor betaal staat er niet bij.
De verhouding staat mij niet aan. (Zeker omdat de problemen gigantisch zijn, stikstof, fosfaat, waterkwaliteit, waterpeil, gebrek aan insecten, grondkwaliteit...)Citaat:Dan is al die administratie wel heel erg duur he... Dat is toch niets anders dan gebakken lucht verkopen?
62 om melk te leveren aan de coöperatie,
ALS die 40 cent enkel administratie is, is het idd wel heel erg duur.
elnienjo schreef:Hebben veewagens anno nu geen airco?
bigone schreef:Wanneer er twee dagen achter elkaar deze berichten opduiken ben je zo heel snel steun kwijt:
https://twitter.com/tonvanderham/status ... 58VjKUIg6g
bigone schreef:Wanneer er twee dagen achter elkaar deze berichten opduiken ben je zo heel snel steun kwijt:
https://twitter.com/tonvanderham/status ... 58VjKUIg6g