Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 21:02

Benzz , niet alle boeren over één kam scheren. Er zijn genoeg boeren die anders willen en doen alleen passen die niet in het plaatje van van der plas en de bio industrie!!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 21:16

BigOne schreef:
Benzz , niet alle boeren over één kam scheren. Er zijn genoeg boeren die anders willen en doen alleen passen die niet in het plaatje van van der plas en de bio industrie!!

Waar doe ik dat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 22:04

Benzz schreef:
BigOne schreef:

Waar doe ik dat?

Deze opmerking bedoel ik;

Alleen maar omdat de boeren op dezelfde wijze willen blijven boeren.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:06

BigOne schreef:

Oh, dat snap ik en dat weet ik ook. Maar er zijn er best veel die achter de BBB blijven staan en op een wonder hopen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:16

Bbb doet aan de boeren dezelfde loze beloftes als pvv doet aan haar kiezers. Het is wensdenken zonder enige realiteitszin, maar als je in een bepaalde positie zit begrijp ik dat je blijft hopen. Des te groter de teleurstelling elke keer dat het niet lukt om de beloften waar te maken, maar dan wijzen de partijleiders weer een "zondebok" aan waarom het niet gelukt is, want het ligt nooit aan hun eigen gebrekkige optreden.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:47

Prompter, denk dat de boeren dat ook wel weten,

wetje,regeltjes we zijn er in doorgeschoten lees ik in dit colum

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:51

Benzz schreef:
BigOne schreef:

Oh, dat snap ik en dat weet ik ook. Maar er zijn er best veel die achter de BBB blijven staan en op een wonder hopen.

Maar dat neem ik ze niet kwalijk. Sterker nog, denk dat wij/velen hetzelfde zouden doen. Ik vind stug door willen gaan op de oude, hopen op een wonder, of mee willen buigen drie verschillende houdingen ook wel.

Dat ene voorstel van een paar pagina's terug vind juist daarom echt heel goed.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 09:56

Ik heb over die situatie mijn mening nog niet helemaal kunnen bepalen. Want het verhaal (kunnen wonen met een paar vriendinnen) is aannemelijk genoeg, maar tegelijkertijd waren er aanwijzingen dat ze voorbereidingen aan het treffen was om het daadwerkelijk een studentenhuis te maken, met verbouwingen om het te laten voldoen aan de regels van kamerverhuur, niet die van een gezamelijk huishouden. En de regels daartegen zijn zeker niet zomaar ontstaan uit overregulatie, maar juist omdat het leidt tot vervelende gevolgen waarbij gezinswoningen onttrokken worden aan gezinnen, met impact op de buurt, en dat op steeds grotere schaal gebeurde.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:55

Shadow0 schreef:
Ik heb over die situatie mijn mening nog niet helemaal kunnen bepalen. Want het verhaal (kunnen wonen met een paar vriendinnen) is aannemelijk genoeg, maar tegelijkertijd waren er aanwijzingen dat ze voorbereidingen aan het treffen was om het daadwerkelijk een studentenhuis te maken, met verbouwingen om het te laten voldoen aan de regels van kamerverhuur, niet die van een gezamelijk huishouden. En de regels daartegen zijn zeker niet zomaar ontstaan uit overregulatie, maar juist omdat het leidt tot vervelende gevolgen waarbij gezinswoningen onttrokken worden aan gezinnen, met impact op de buurt, en dat op steeds grotere schaal gebeurde.

zeker, regeltjes zijn nodig,
het ging mij ook niet om de aanleiding maar om het middenstuk,

en daar zal dat stuk - paar pag. terug - ingebracht door de boeren ook wel weer op gaan stranden.

hoop het niet, maar geen risico en verantwoordelijkheid durven nemen, hebben al veel goede plannen naar de prullebak gebracht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:08

mce schreef:
hoop het niet, maar geen risico en verantwoordelijkheid durven nemen, hebben al veel goede plannen naar de prullebak gebracht.

Hmmm... dat was een tijd terug misschien zo, maar op dit moment zijn het vooral ook heel veel plannen die - terecht - stranden op de regels, waarbij men dan liever doet alsof het ligt aan de hoeveelheid regels in plaats van aan de inhoud of onderbouwing van de plannen.

Sowieso wordt er makkelijk verwezen naar de regels, ook als dat niet nodig is of de regels dat niet voorschrijven. Terwijl de regels vaak een 'dit mag niet, tenzij ....' hebben, en er dus wel uitzonderingen gemaakt kunnen worden, mits je die maar zorgvuldig en goed onderbouwd uitvoert. Maar dat wordt meestal versimpeld tot nooit of altijd. Dat ligt niet aan de regels, dat ligt aan de mensen. (De mensen op hoge posities dus, mensen in de uitvoering krijgen vaak helemaal niet geleerd dat er uitzonderingen mogelijk zijn.)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:10

Mensen op hoge posities krijgen heel goed geleerd dat er uitzonderingen zijn. Het zijn echter ook de mensen op hoge posities die (persoonlijk) verantwoordelijk worden gehouden bij fouten en problemen die eventueel kunnen ontstaan. Niet gek dat je dan graag aan de veilige kant blijft volgens mij.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:11

Shadow0 schreef:
mce schreef:

Hmmm... dat was een tijd terug misschien zo, maar op dit moment zijn het vooral ook heel veel plannen die - terecht - stranden op de regels, waarbij men dan liever doet alsof het ligt aan de hoeveelheid regels in plaats van aan de inhoud of onderbouwing van de plannen.

Sowieso wordt er makkelijk verwezen naar de regels, ook als dat niet nodig is of de regels dat niet voorschrijven. Terwijl de regels vaak een 'dit mag niet, tenzij ....' hebben, en er dus wel uitzonderingen gemaakt kunnen worden, mits je die maar zorgvuldig en goed onderbouwd uitvoert. Maar dat wordt meestal versimpeld tot nooit of altijd. Dat ligt niet aan de regels, dat ligt aan de mensen. (De mensen op hoge posities dus, mensen in de uitvoering krijgen vaak helemaal niet geleerd dat er uitzonderingen mogelijk zijn.)

Dan zijn we het eens, anders verwoordt, prima *D

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:21

Zelfs al zouden we 50 procent uitstoot verminderen in de agrarische sector dan nog halen we de waardes niet om te mogen bouwen in 90 procent van het land. Daar komt dan bij dat we nog meer moeten importeren. We importeren nu al een heleboel zaken maak maar eens een rondje in de supermarkt op de groenteafdeling.

Het probleem is dat er jaarlijks een stad voor 100.000 mensen moet bijkomen die van alle gemakken voorzien moeten worden incl. Dat is het grote probleem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:27

Wat betreft opvang problemen met vluchtelingen, wijs een maand alle huurwoningen ( ong 15.000) toe aan statushouders en de externe inhuur, die miljarden extra kost kan weg. Pomp die miljarden in woningbouw en je slaat twee vliegen in één klap.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:28

Afbeelding

bouwen in de oostvaarders plassen, recreatie alom, dicht bij de grote stad/luchthaven
we kunnen niet blijven opteren op laag bouw

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:32

robert45 schreef:
Zelfs al zouden we 50 procent uitstoot verminderen in de agrarische sector dan nog halen we de waardes niet om te mogen bouwen in 90 procent van het land. Daar komt dan bij dat we nog meer moeten importeren. We importeren nu al een heleboel zaken maak maar eens een rondje in de supermarkt op de groenteafdeling.

Het probleem is dat er jaarlijks een stad voor 100.000 mensen moet bijkomen die van alle gemakken voorzien moeten worden incl. Dat is het grote probleem.

Het vet gemaakte deel, dat zijn 2 verschillende dingen.
Dat er groente ligt uit verweggistan betekent niet dat het niet meer lokaal ingekocht zou kunnen worden. Maar dat heeft te maken met de prijs. We betalen minder voor de import en verdienen meer aan de export. (We als in Nederland)

Als we terug gaan naar meer lokale groenten, gaan we ook terug naar eten met het seizoen. Dus geen boontjes in februari, tenzij ze uit de vriezer komen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:33

BigOne schreef:
Wat betreft opvang problemen met vluchtelingen, wijs een maand alle huurwoningen ( ong 15.000) toe aan statushouders en de externe inhuur, die miljarden extra kost kan weg. Pomp die miljarden in woningbouw en je slaat twee vliegen in één klap.

De bouw mag niet plaatsvinden vanwege de stikstofuitstoot. Dus je plan gaat niet helpen.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 11:53

996981 schreef:
Mensen op hoge posities krijgen heel goed geleerd dat er uitzonderingen zijn. Het zijn echter ook de mensen op hoge posities die (persoonlijk) verantwoordelijk worden gehouden bij fouten en problemen die eventueel kunnen ontstaan. Niet gek dat je dan graag aan de veilige kant blijft volgens mij.

Dan komen we dus geen stap verder, alle plannen leveren een bepaald risico op, dus naar de prullebak ,geen risico nemen, Bizar vooruitzicht

Wie nooit geen fouten maakt , maakt meestal niets.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:05

mce schreef:
[ Afbeelding ]

bouwen in de oostvaarders plassen, recreatie alom, dicht bij de grote stad/luchthaven

dit staat letterlijk in het verkiezingsprogramma van BBB. *\o/* fijn dat je om bent :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:05

robert45 schreef:
BigOne schreef:

De bouw mag niet plaatsvinden vanwege de stikstofuitstoot. Dus je plan gaat niet helpen.

en daarom is het goed als de stikstofnorm omhoog wordt bijgesteld naar bijv. 1 mol :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:41

mce schreef:
996981 schreef:

Dan komen we dus geen stap verder, alle plannen leveren een bepaald risico op, dus naar de prullebak ,geen risico nemen, Bizar vooruitzicht

Wie nooit geen fouten maakt , maakt meestal niets.

Natuurlijk kom je wel verder. Het duurt alleen langer

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 13:38

Natuurlijk kom je wel verder. Het duurt alleen langer(quote996981)

zeker, ieder komt op een keer daar waar íe zijn wil *D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 14:48

mce schreef:
[ Afbeelding ]

Deze foto vind ik bepaald geen aantrekkelijk beeld opleveren :(

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 15:26

anjali schreef:
mce schreef:
[ Afbeelding ]

Deze foto vind ik bepaald geen aantrekkelijk beeld opleveren :(

Volgens mij zijn de oostvaarders plassen natura 2000 gebied. Dan mag er binnen 10 km alleen bij hoge uitzondering iets gebouwd worden. Verder is hoogbouw in de buurt van een vliegveld vanuit veiligheidsoverwegingen niet toegestaan, onder andere omdat dit de radar kan verstoren. Dus ik verwacht de het plan weinig kans van slagen heeft. Want ja, die regeltjes, hè! :D

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:53

van deze natuur een stukje opofferen moet toch te regelen zijn

lijkt me minder kostbaarder dan boeren uitkopen en kostbare landbouwgrond / erfgoed spenderen,