Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 12:55

Kan ook een aansporing zijn voor democraten om juist nu wel te stemmen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 14:35

Het is maar net hoe je het bekijkt en aan wie je het vraagt denk ik :)

Harris doet er genoeg aan en ze doet het ook eigenlijk ook best wel goed. Zij doet alles dat je mag verwachten, haar healthchecks en dat ook vrijgeven, 60 mins interview, overal aanschuiven, zelfs bij Fox news waar er overduidelijk geprobeerd werd om een oneliner uit haar te krijgen waarbij ze zich niet voor het karretje liet spannen èn heel duidelijk aangaf dat ze de competentie en de ballen heeft om zich in het hol van de leeuw te begeven en zich niet gek te laten maken.

Intussen zie je Trump voor je ogen aftakelen en te scheiterig zijn om ook maar ergens zijn nek uit te steken. Hij zat nog wel bij Fox op een spierwitte bank met als enige een zwart matje of iets om op te zitten, waardoor het leek alsof ze zelfs bij Fox bang zijn dat zijn luier doorlekt en hun witte bank zal bevuilen :=

Als de Amerikanen ondanks alles toch voor die hufterige oplichter kiezen dan verdienen ze hem gewoon :j
Maar ik kan toch niet geloven dat nog zoveel mensen er in zullen tuinen en denk dat de kans op een blue wave echt veel groter is dan nu in de polls lijkt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 15:07

Mocht het ondenkbare gebeuren dat trump toch wint dan is Vance binnen drie maanden president.
Een stromannetje van Musk en enkele andere figuren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 15:13

pmarena schreef:
Het is maar net hoe je het bekijkt en aan wie je het vraagt denk ik :)

Harris doet er genoeg aan en ze doet het ook eigenlijk ook best wel goed. Zij doet alles dat je mag verwachten, haar healthchecks en dat ook vrijgeven, 60 mins interview, overal aanschuiven, zelfs bij Fox news waar er overduidelijk geprobeerd werd om een oneliner uit haar te krijgen waarbij ze zich niet voor het karretje liet spannen èn heel duidelijk aangaf dat ze de competentie en de ballen heeft om zich in het hol van de leeuw te begeven en zich niet gek te laten maken.

Intussen zie je Trump voor je ogen aftakelen en te scheiterig zijn om ook maar ergens zijn nek uit te steken. Hij zat nog wel bij Fox op een spierwitte bank met als enige een zwart matje of iets om op te zitten, waardoor het leek alsof ze zelfs bij Fox bang zijn dat zijn luier doorlekt en hun witte bank zal bevuilen :=

Als de Amerikanen ondanks alles toch voor die hufterige oplichter kiezen dan verdienen ze hem gewoon :j
Maar ik kan toch niet geloven dat nog zoveel mensen er in zullen tuinen en denk dat de kans op een blue wave echt veel groter is dan nu in de polls lijkt.

Er is alleen één klein probleempje met dat "goed doen" van Harris, ze zakt al wekenlang weg in de peilingen. En daarbij is het zelfs niet zo heel relevant of de blue wave groter is dan het in de polls lijkt. Ze zakt gewoon week na week verder weg. Dat doet ze in zo'n beetje elke poll, ook de polls waarin ze op voorsprong staat, de lijn is gewoon overal dalende en met wensdenken verander je dat niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 15:19

Vance is zo'n typische ruggengraatloze glibber die ab-so-luut beter weet. Daar zit (zat) een soort van fatsoenlijke vent in, héél diep van binnen.

Je zou hopen dat àls die aan de macht komt (en dan door een goedgemikte trap van boven ineens weer beseft wat zijn legacy zal zijn)..... die fatsoenlijke vent hopelijk weer een heel klein beetje bovenkomt.... of zouden alle MAGA's voor de rest van hun leven totaal reddeloos verloren zijn....

Van Vance weet je dat hij ooit wel soort van okee was, terwijl Trump altijd een vreselijke egoïst is geweest. Ik vraag me af wat erger is...

Karl: gelukkig zijn Polls bepaald niet heilig. Hopelijk wakkert het genoeg angst aan bij de democratisch-leunenden / fatsoenlijke lui die beseffen datje ècht niet weer Trump in the white house wil, om te gaan stemmen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 17:05

Polls zijn zeker niet heilig, maar dat wil niet zeggen dat de informatie die ze geven onzin is. In dit geval zie je in elke peiling die er uitgevoerd wordt dat de trend is dat Harris terrein verliest. Als dit over de hele breedte een trend is die je ziet, dan kan je die niet wegwuiven met "de polls zijn niet heilig". Er is altijd een foutmarge, maar die foutmarge gaat niet over de trend, die is er gewoon.

Fivethirtyeight.com is een groep statistici die alle peilingresultaten verzamelen, die wegen en op basis daarvan simulaties doen om te kijken hoe hoe groot de kans is dat een kandidaat wint. Het is dus ook niet zo dat Harris geen kans maakt om te winnen, 49% kans om te winnen is nog steeds een redelijk goede kans. Maar haar kans was 64% en die is in de afgelopen maand alleen maar kleiner en kleiner geworden. Dit laat zien dat haar campagne dus niet goed genoeg is.

Het gaat in deze verkiezing om de opkomst en we kunnen met z'n allen heel erg hard gaan hopen dat de mensen wel verstandig genoeg zijn om te gaan stemmen, omdat ze het besef hebben dat Trump niet in het witte huis moet komen. Maar dat besef hebben ze nu ook al en er zijn echt genoeg mensen met dat besef, ze leidde tenslotte een maand geleden nog in de peilingen en had toen nog een 64% kan om te winnen. Toch is de kans heel groot volgens de huidige peilingen dat die mensen nu niet meer de moeite nemen om te gaan stemmen. En dat komt omdat Harris ze niet voldoende kan overtuigen dat zij een betere kandidaat is om toch op te gaan stemmen, want anders zou ze niet wegzakken in de peilingen. En dat laat zien dat haar campagne gewoon niet goed is. Zij stelt gewoon te weinig tegenover Trump om deze mensen te overtuigen en dat ligt toch echt aan haar en niet aan Trump.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 17:42

Wanneer mensen inderdaad niet zien dat Harris een heel veel betere keus is dan Trump dan mogen ze van mij hun eigen graf graven. Het is ook de vraag hoeveel de inmenging van Musk ( die openlijk mensen oproept om op trump te stemmen en daar 100 dollar voor geeft) en de invloed van een andere multimiljardair die in een gokkantoor net even 30 miljoen heeft ingepompt zodat Trump op voorsprong staat !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:02

Ik zou niet weten wat ze nog meer zou kunnen doen dan ze nu al doet, en alle "influencers" met haar.
Ze doet het gewoon prima :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:20

Ze heeft gewoon pech dat de tegenstander een crimineel is en alleen uit op eigen voordeel. En er zit nog een groter gevaar achter, Vance is een minion van een paar gevaarlijke extreem rechtse figuren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:48

pmarena schreef:
Ik zou niet weten wat ze nog meer zou kunnen doen dan ze nu al doet, en alle "influencers" met haar.
Ze doet het gewoon prima :j

Ja, alleen is het niet zo dat Trump meer kiezers trekt waardoor ze in de problemen komt. Ze komt in de problemen omdat steeds meer kiezers zo weinig vertrouwen in haar hebben dat ze niet bereid zijn om te gaan stemmen. Dat is de reden waarom Trump het nu beter doet dan haar. Dat komt toch echt doordat ze het blijkbaar niet zo prima doet, want dit is echt het gevolg van haar campagne.

Dan kan je wel tegen heug en meug blijven zeggen dat zij het geweldig doet, maar de cijfers laten toch echt iets anders zien. Het probleem met tegen heug en meug blijven volhouden dat het geweldig gaat, is dat er geen reden is om te veranderen. En als ze niks verandert, dan gaat ze dus gewoon verliezen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 20:58

Karl, zo zie ik het ook.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:15

Kunnen jullie ook voorbeelden geven van hetgeen zij niet goed doet? Ik heb te weinig van haar gezien om te kunnen beoordelen of ze faalt in de campagne.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:12

Het is daar net als bij ons.
Het maakt niet uit of je een goed verhaal hebt of een goed politicus bent met een goede reputatie of arbeidsverleden.
Populisten met een strafblad en een grote bek, die liegen en bedriegen, trekken meer stemmen, vooral van de witte (ontevreden) man.

Geen normaal mens kan zich toch voorstellen dat je op Trump stemt? Al ben je Republikein.
Die man wil je ook niet als echtgenoot, als (schoon)zoon, als buurman of als manager of collega. Dus ook niet als wereldleider.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 22:19

En toch ziet het ernaar uit dat dat gaat gebeuren, en daar moeten wij ons wel degelijk óók zorgen om maken. Wie weet wat Poetin doet zodra Trump aan de macht is. Poetin weet dondersgoed dat Europa en de NAVO op instorten staan en dat Trump ons niet gaat helpen. Eerder andersom!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 23:03

Poetin lijkt al vrij zeker van zijn zaak. Er vechten nu Noord-Koreanen tegen een Europees land..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 23:24

Dat mensen motiveren te gaan stemmen lijkt anders in de praktijk best aardig te gaan in Georgia. De opkomst op de eerste dag van early voting - waarvan gezegd wordt dat dit overwegend democraten zijn - is verpulverd met 328k tov 123k van het oude record.

Ik mag hopen dat het geen trump en zeker geen Vance wordt. Die laatste wil vrouwen eerst een zwangerschapstest afnemen voor ze naar een andere staat afreizen. Hallo Gilead.

Edit: ik sluit ook niet uit dat mensen minder vocaal zijn over wat ze stemmen, vanwege de gespannen situatie tussen beide kampen of bijv. vrouwen die hun man niet tegen durven te spreken en zeggen dat ze het een stemmen maar het andere gaan doen. Het wordt in ieder geval ontzettend spannend. Wat an sich al bizar is in mijn optiek.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 00:03

mylittlejoy schreef:
Ik mag hopen dat het geen trump en zeker geen Vance wordt. Die laatste wil vrouwen eerst een zwangerschapstest afnemen voor ze naar een andere staat afreizen. Hallo Gilead.

Edit: ik sluit ook niet uit dat mensen minder vocaal zijn over wat ze stemmen, vanwege de gespannen situatie tussen beide kampen of bijv. vrouwen die hun man niet tegen durven te spreken en zeggen dat ze het een stemmen maar het andere gaan doen. Het wordt in ieder geval ontzettend spannend. Wat an sich al bizar is in mijn optiek.

Dood- en doodeng toch? Ik vind het bizar dat dit zich zo af kan en mag spelen. Het is inderdaad The Handmaid's Tale all over again en ik hoop met heel mijn Hollandse nuchterheid dat het zo ver niet gaat komen, maar lichtelijk angstig ben ik er wel voor.

Waar ik minder lichtelijk angstig over ben is Poetin. Wat Rusland betreft schijt ik zo ongeveer in mijn broek. Ik werk momenteel veel samen met Defensie, en als ik dan die militairen (+ burgerpersoneel) hoor over hoe ze allemaal hun noodpakket al klaar hebben liggen thuis... Ik vind het een doodeng idee dat het leven zoals we dat kennen morgen ineens ondersteboven kan staan. Geen studie/werk meer, geen sportlesjes meer 's avonds. Vrienden verklaren me voor gek en zeggen dat ik me veel te druk maak. Kan best, maar ik volg dan toch liever de voorzichtigheid van de Defensie mensen die er verstand van hebben.

Over dat stemmen: er zullen inderdaad vrouwen zijn die het één zeggen maar het ander doen. Maar helaas ook honderdduizenden die 'met hun man mee' stemmen omdat ze doodsbang zijn dat ze zich anders zullen verspreken of zichzelf op een andere manier verraden. Of zelfs bang zijn dat hun man op de één of andere manier hun gedachten kan lezen (ja, echt, controlling relaties doen gekke dingen met een mens). En er zijn natuurlijk ook vrouwen die gewoon trots naast hem op het podium staan, zoals bij die townhall laatst. Hóe dan. Nou ja, hopen dat ze in de minderheid zijn...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 07:42

Er zijn ook zat vrouwen die het hele verhaal domweg geloven en echt denken dat Trump het beste is dat er op de wereld rondloopt :j Dan ben je toch ziende blind jongens :=

Dat je nou allemaal leugens gevoerd krijgt en niet capabel genoeg bent om daar doorheen te prikken is 1 ding, maar je hoeft alleen maar te kijken naar wat die engerd precies zegt, op welke manier, hoe hatelijk hij is en dan kan je al zien dat het geen goed mens is. Daarom: als niet genoeg mensen door zo'n doorzichtige overduidelijke slechterik heen kunnen prikken, verdienen ze hem gewoon :j

Daarom zou een blue wave mij echt niets verbazen.

En wat Harris anders zou moeten doen: zeg het maar als je het weet :j

Mocht Trump toch winnen dan hoop ik dat er toch genoeg guardrails overeind staan om het een beetje te beperken hoeveel schade hij aan kan richten. En ik ben ook wel benieuwd in hoeverre hij daadwerkelijk zin heeft om al het werk te doen dat erbij hoort. Hij wil natuurlijk wel de macht en glorie en het aanzien enzo. Maar het werk niet. Maar wil natuurlijk ook niet dat Vance met de eer gaat strijken.

Ik denk overigens ook niet dat het nu code donkerrood is hier wat oorlogsdreiging betreft, maar ik zorg wel dat we bvb. sabotage van het grid op kunnen vangen en het een poosje kunnen uitzingen als er stront aan de knikker komt. Want ineens kan er natuurlijk iets gebeuren waardoor we er volle bak in gezogen worden....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 08:06

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:14

Reli wereldbeeld loopt nogal eens fors uit de pas met de realiteit. Komt nog eens slecht onderwijs bij, dus nee kritisch denken + goede basiskennis is er niet. Gooi daar nog eens vanuit reli punt man weet het beter soort bericht bij en dan heb je dit. Komt bij : de retoriek is niet tegen die mensen gericht, maar tegen een vijand en dat zijn zij niet. Dat eng en gemeen doen tegen vijanden hebben ze geen problemen mee.

Hier in NL en Europa is noodpakket serieus nemen en reken op 1-3 maanden ipv 3 dagen, altijd al verstandig geweest. Ook bij interne problemen als ziek, auto of apparaat stuk, werkgever maakt fout met salarissen, .... Is het genoeg te eten hebben handig. Er blijft dan boodschappen geld "over" om iets anders van te betalen (als reparatie auto, wasmachine, etc.) of het is een uitgave die je even kan uitstellen. Ja, er hoort dus ook 1-3 maanden vaste lasten op de spaarrekening bij en wat boodschappengeld contant in huis. Dekt een hele boel simpele hobbels af die een hele hoop stress en schulden schelen. Maakt leven al een stuk simpeler en scheelt een stuk aan zorgen, stress en bij meerpersoons huishouden ruzie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:46

mysa schreef:
Kunnen jullie ook voorbeelden geven van hetgeen zij niet goed doet? Ik heb te weinig van haar gezien om te kunnen beoordelen of ze faalt in de campagne.

Er zijn meerdere redenen, maar de belangrijkste is de economie. Ondanks dat het heel goed gaat met de economie merken de gewone Amerikanen daar niet zoveel van, die zien alleen maar dat het leven extreem duur geworden is. Daar wordt Harris als huidige VP mee geassocieerd. En ondanks dat zij juist degene is die hele goede maatregelen heeft om het leven van de gewone Amerikaan te verbeteren, is ze gewoon niet in staat om dat verhaal over de bühne te brengen. Ze praat namelijk vijf kwartier in een uur en ergens in die vijf kwartier zit dan haar boodschap verborgen.

Daarnaast probeert ze haar campagne over de keuze tussen een aanklager en een crimineel te laten gaan. Dat betekent dat ze het vooral over Trump wil laten gaan, maar ondertussen willen de mensen gewoon een betaalbaar huis en wat geld in hun portemonnee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:50

mysa schreef:
Poetin lijkt al vrij zeker van zijn zaak. Er vechten nu Noord-Koreanen tegen een Europees land..

De rem die er nu op Oekraine staat heeft zeker te maken met te verkiezingen in de US. Zelfde geldt voor Duitsland. Daar heeft Poetin 0,0 last van. De gedachte is dat als de verkiezingen gewonnen zijn door Harris de US Oekraine toe gaat staan om langeafstandswapens in Rusland te gaan gebruiken heb ik al een paar keer op X zien rondgaan. De druk op US en DL wordt groter maar ze houden het af voor nu.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:55

Karl66 schreef:
mysa schreef:

Er zijn meerdere redenen, maar de belangrijkste is de economie. Ondanks dat het heel goed gaat met de economie merken de gewone Amerikanen daar niet zoveel van, die zien alleen maar dat het leven extreem duur geworden is. Daar wordt Harris als huidige VP mee geassocieerd. En ondanks dat zij juist degene is die hele goede maatregelen heeft om het leven van de gewone Amerikaan te verbeteren, is ze gewoon niet in staat om dat verhaal over de bühne te brengen. Ze praat namelijk vijf kwartier in een uur en ergens in die vijf kwartier zit dan haar boodschap verborgen.

Daarnaast probeert ze haar campagne over de keuze tussen een aanklager en een crimineel te laten gaan. Dat betekent dat ze het vooral over Trump wil laten gaan, maar ondertussen willen de mensen gewoon een betaalbaar huis en wat geld in hun portemonnee.

Precies. Trump praat in oneliners die voor iedereen te begrijpen zijn of het nu leugens zijn of niet.
Dat de economie onder Trump de afgelopen jaren er nu ook slechter zou hebben gestaan, zien ze niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:22

Is het ook niet een groot probleem met economie dat het even duurt voordat je gevolgen ziet? Dus Trump kon profiteren van de economie dankzij Obama, in ieder geval de eerste jaren. En zo ook de negatieve kant: Biden/Harris de gevolgen van Trump's economische policies?

Dat zal niet meehelpen met de perceptie lijkt me.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 14:36

Het gaat vooral om het niet over kunnen brengen van de boodschap. Trump heeft het uiteindelijk economisch helemaal niet zo goed gedaan, maar dat moet je wel kunnen vertellen.

Een mooi voorbeeld is het Fox interview. Er wordt gevraagd naar de immigratiemaatregelen van Trump, die door Biden/Harris zijn teruggedraaid, waarna illegale immigratie weer toenam. Dat kon ze heel eenvoudig pareren door naar Trump te verwijzen, die hun wet met strenge maatregelen heeft afgewezen zodat hij daarop campagne kon voeren. In plaats daarvan begint ze met een lang onsamenhangend verhaal wat geen antwoord op de vraag is. Op het moment dat de interviewer dat afkapt, wil ze nog beginnen over het verhaal van Trump, ja en dat krijg je dat niet meer voor het voetlicht. Daar had ze gewoon gelijk mee moeten beginnen. Maar zij begint met een vaag verhaal waar geen eind aan komt. Dat is de belangrijkste reden waarom haar verhaal wat gewoon goed is niet aankomt.