Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:42

anjali schreef:
Deze exitpoll is nog niet de definitieve uitslag. Voor degenen die op het randje zitten kan het nog een zetel meer of minder worden.

Los daarvan: we hebben als NL 31 van de 720 stemmen in Europa. Hear us roar! :D
Ja, ik ben bekend met de samenvoegingen van gelijk denkende partijen op Europees niveau.....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 08:57

Volgens mij is volt van nul naar een zetel gegaan Juval volgens de poll. Dat vind ik niet tegen vallen.
FvD is exit volgens de prognoses en daar ben ik blij mee. Een imo fascistische partij hoort niet in het EU parlement en Tweede Kamer thuis.
PVV ,BBB en GL/PVDA hebben het uitstekend gedaan. Als deze poll klopt.

Een artikel over de PVV in relatie tot de EU van nu en het verleden.
https://www.ad.nl/politiek/wilders-boek ... aba52734e/

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:01

ja, 1 zetel inderdaad. Wat dat betreft goed gedaan... maar omdat het een partij is die zich zo op Europa focust, en een beetje ook door de Bokt-poll, had ik er toch meer van verwacht. Maar goed, het zij zo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 09:59

Volt is net vijf jaar geleden opgericht, ze groeien heel langzaam maar Volt is een echte Europese partij want ook in andere landen aktief en samen zitten ze in de eu .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:04

BigOne schreef:
Volt is net vijf jaar geleden opgericht, ze groeien heel langzaam maar Volt is een echte Europese partij want ook in andere landen aktief en samen zitten ze in de eu .

Ik vind het een fijne moderne partij met toekomst. Stassen doet het goed in de tweede kamer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:08

Klopt, FvD uit eu , helemaal prima. Marcel de Graaf was een schande voor Nederland. De andere 3 zijn verder gegaan bij Ja21 dus ook weg.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:51

Benzz schreef:
Electra63 schreef:
Ik twijfelde tussen Volt, D66 en PvdA. Het is toch PvdA geworden, vooral een strategische keuze, tegen (extreem)rechts.
Nadeel vond ik ook dat D66 samen met de VVD in een rechtse coalitie zit in Europa.

FvD en CU kunnen nog wel 1 zetel halen.

Dat had ik dus ook, ik wilde D66 stemmen maar dat ze samen in de coalitie met VVD zitten, stond mij enorm tegen.

Wel D66 gestemd maar getwijfeld even om dit punt. De Nederlandse VVD is twee weken geleden ook teruggefloten door Renew Europe omdat ze teveel hun liberale principes aan de kant zetten. Op Europees niveau gaat het er net iets normaler aan toe dan het circus in Nederland, waar een aantal vvd leden een soort pvvers in een liberaal kleedje zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 08:39

Een interessant artikel over de positieve effecten van het basisinkomen over de hele wereld van scientias.nl. Het blijkt doorgerekend te zijn. Tevens de positieve effecten die een basisinkomen kan hebben/ heeft op het milieu.

https://scientias.nl/een-basisinkomen-v ... t-klimaat/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:23

https://www.ad.nl/politiek/ind-hield-la ... ~a858b171/

Bah, ik vind het kwalijk dat door een minister en partijleider moedwillig leugens worden verspreid, met hulp van de IND.

Het valt me daarom zo tegen van Omtzigt, ik had veel meer ballen van hem verwacht.
Dat juist hij, onderdeel is van deze nieuwe coalitie, voor een deel gebaseerd op leugens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:52

Het was al even duidelijk dat de “ nieuwe bestuurscultuur en vooral openheid “ bij Omtzigt direct in de ijskast gingen toen hij onderdeel van de coalitie werd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:08

BigOne schreef:
Het was al even duidelijk dat de “ nieuwe bestuurscultuur en vooral openheid “ bij Omtzigt direct in de ijskast gingen toen hij onderdeel van de coalitie werd.

Ja, ik heb altijd getwijfeld aan zijn eerlijkheid/oprechtheid.
Ook hij stond ooit aan de basis voor de strenge controles door de Belastingdienst i.v.m. de Bulgaren-fraude.
Al heeft hij zich, net als SP en Fharid van Denk,ingespannen voor de gedupeerden.

Nadat hij de verkiezing voor lijsttrekker voor het CDA had verloren, is hij net als Mona Keijzer rancuneus geworden.

Heb je naaste lief toch ?

Ik zou nooit op CDA stemmen, maar ik vind Bontenbal echt goed !

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:41

Bontenbal is inderdaad prima. Maar de verkiezing voor het leiderschap van de CDA ging destijds tussen Omtzigt en Hoekstra. Toen was Bontebal nog niet in beeld volgens mij.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 14:02

Electra63 schreef:
https://www.ad.nl/politiek/ind-hield-la ... ~a858b171/

Bah, ik vind het kwalijk dat door een minister en partijleider moedwillig leugens worden verspreid, met hulp van de IND.

Het valt me daarom zo tegen van Omtzigt, ik had veel meer ballen van hem verwacht.
Dat juist hij, onderdeel is van deze nieuwe coalitie, voor een deel gebaseerd op leugens.

Ik ben echt blij dat ik niet om Omtzigt gestemd heb.
Toen het NSC verkiezingsprogramma bekend werd was het voor mij duidelijk dat ik niet op Omtzigt ging stemmen. Maar nu Omtzigt in deze coalitie is gestapt ben ik helemaal blij geen NSC stemmer te zijn geweest.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 14:30

Nog even Baudet, hoewel hij niet relevant meer is: vandaag zei hij op Twitter dat (ook) de Nederlandse regering wordt aangestuurd door zionisten. Hij retweete een Amerikaans parlementslid.

Hij lijkt nu te denken dat hij toch niets meer te verliezen heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 14:43

mysa schreef:
Nog even Baudet, hoewel hij niet relevant meer is: vandaag zei hij op Twitter dat (ook) de Nederlandse regering wordt aangestuurd door zionisten. Hij retweete een Amerikaans parlementslid.

Hij lijkt nu te denken dat hij toch niets meer te verliezen heeft.

Is hij tegen Zionisten dan? Hij heeft of had zelf een Joodse vriendin? Bij hem begrijp ik niet goed waar hij nu eigenlijk voor of tegen is.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 14:50

Er zijn verschillende aanwijzingen/getuigenissen dat hij en bijvoorbeeld de jongerenorganisatie van de partij antisemitische uitlatingen hebben gedaan.
Tot nu toe werd dat altijd afgedaan als laster en fake nieuws.

En ja, zijn echtgenote schijnt joods of half-joods te zijn. Maar dat zegt natuurlijk niet zo veel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:46

juval schreef:
Bontenbal is inderdaad prima. Maar de verkiezing voor het leiderschap van de CDA ging destijds tussen Omtzigt en Hoekstra. Toen was Bontebal nog niet in beeld volgens mij.

Nee tussen Keizer, de Jonge en Omtzigt.
Mona Keizer viel als 1e af en uiteindelijk is de Jonge het geworden met een piepklein verschil.
Die heeft dit later weer aan Hoekstra gegeven i.v.m. de drukte rond Corona.
Na Hoekstra is Bontenbal het geworden.

Maak mij verder niet uit, ik stem niet op een christelijke partij.
Maar Bontenbal vind ik een prima vent. Woont op Rotterdam Zuid, komt uit het onderwijs, kan goed discussiëren, maar wel op de bal.
Wordt nooit onbeschoft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:49

mysa schreef:
Er zijn verschillende aanwijzingen/getuigenissen dat hij en bijvoorbeeld de jongerenorganisatie van de partij antisemitische uitlatingen hebben gedaan.
Tot nu toe werd dat altijd afgedaan als laster en fake nieuws.

En ja, zijn echtgenote schijnt joods of half-joods te zijn. Maar dat zegt natuurlijk niet zo veel.

Ze zijn antisemitisch, maar sowieso tegen andere volken. Zijn tegen gemengde huwelijken en kinderen. Willen het Nederlandse ras zuiver houden.
Ze zijn ook tegen homo's en transgenders enz. Zijn gewoon bruinhemden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:32

Baudet is zelf van Indonesische afkomst.
En net de toespraak van Wilders bij Vlaams belang gelezen op de Telegraaf _-:(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:08

Yesilgös is van Turks- Koerdische afkomst.
Er zijn verschillende verklaringen over haar, of zij vluchtelinge was of hier op uitnodiging kwam.

Ze gaat in zee met extreem rechts.

Dus tja, Indonesische achtergrond, Hongaarse echtgenote - dat soort zaken geeft de doorslag niet...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:39

Janneke2 schreef:
Yesilgös is van Turks- Koerdische afkomst.
Er zijn verschillende verklaringen over haar, of zij vluchtelinge was of hier op uitnodiging kwam.

Ze gaat in zee met extreem rechts.

Dus tja, Indonesische achtergrond, Hongaarse echtgenote - dat soort zaken geeft de doorslag niet...

Dylan heeft een Joodse man.
Ik zag een x een foto met een Keppel.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:04

Ik snap niet zo goed hoezo benoemt moet worden wie met iemand welke nationaliteit samen is.

Vinden dat het asielbeleid herzien moet worden betekent niet automatisch dat je een hekel hebt aan andere nationaliteiten? Of dat je dan per definitie een levenspartner van dezelfde nationaliteit zou hebben?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:08

Watch it tomorrow...Vlaanderen gaat gitzwart kleuren denk ik.
Inderdaad, wilde Geert was vandaag op bezoek bij onze griekse Tom om het hele verhaal nog wat kracht bij te zetten. :+
Er waren bijzonder strenge veiligheidsmaatregelen genomen uiteraard.
https://www.hln.be/aalst/geert-wilders- ... ~a6d22e8b/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:17

996981 schreef:
Ik snap niet zo goed hoezo benoemt moet worden wie met iemand welke nationaliteit samen is.

Vinden dat het asielbeleid herzien moet worden betekent niet automatisch dat je een hekel hebt aan andere nationaliteiten? Of dat je dan per definitie een levenspartner van dezelfde nationaliteit zou hebben?

FvD heeft liever geen gemengde rassen.
Vooral het Nederlandse ras moet zuiver worden gehouden.
Nog maar een paar jaar geleden was FvD de grote winnaar.

Het niet mengen is in ieder geval niet het geval bij een aantal partijleiders. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 19:20

Pandora2 schreef:
Watch it tomorrow...Vlaanderen gaat gitzwart kleuren denk ik.
Inderdaad, wilde Geert was vandaag op bezoek bij onze griekse Tom om het hele verhaal nog wat kracht bij te zetten. :+
Er waren bijzonder strenge veiligheidsmaatregelen genomen uiteraard.
https://www.hln.be/aalst/geert-wilders- ... ~a6d22e8b/

Volgens mij is het Tom van Grieken en is hij zeker niet Grieks. ;)