Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:46

The Telegraph schrijft dat de Britse premier Starmer druk uitoefent op Biden om 20 miljard dollar voor Kiev en toestemming om Rusland aan te vallen.

Dit is onderdeel van het pakket van 50 miljard dollar dat de G7-landen in juni voor Oekraïne overeenkwamen. De VS beloofde 20 miljard dollar te verstrekken, maar heeft dat nog niet gedaan. Europa is bezorgd dat Trump na 20 januari Oekraïne kan dwingen de bezette gebieden op te geven in het belang van een vredesakkoord.
De Britse minister van Buitenlandse Zaken David Lammy zal naar verwachting deze maand tijdens een bijeenkomst van de ministers van Buitenlandse Zaken van de G7 in Rome ook de kwestie van het nakomen van financiële verplichtingen aankaarten.
https://x.com/wartranslated/status/1856345630840435160

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:13

Ik schrik een beetje van Rutte zijn Engels, dacht dat hij daar beter in was :=
Vooral die "th" woorden, Sous Korea enzo.....

Ben benieuwd wat Biden de komende tijd nog gaat doen.
Ik hoop dat hij er nog wat doorheen duwt nu hij de kans heeft.
En niet denkt dat het volk hem daar geen mandaat voor heeft gegeven gezien hun keuze om voor de retoriek van Trump te gaan.

Ik vind het wel frappant hoe Putin nu een beetje Trump loopt te fokken, door die naaktfoto's van Melania (maargoed, dat vind hij vast alleen maar stoer.... :roll: ) en door min of meer te laten zeggen dat Rusland Trump heeft geholpen in de verkiezingen en het nu tijd voor hem is om terug te betalen :j

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:24

Ja, er wordt al behoorlijk op gezinspeeld dat dat uitzenden van die naaktfoto's een waarschuwing is voor Trump en dat Putin waarschijnlijk nog wel meer pressiemiddel tegen hem heeft. Het zou me niet verbazen.

Trouwens, hebben jullie dat verhaal meegekregen van die Noord-Koreaanse soldaat die in het ziekenhuis lag? Die was als enige van zijn peloton overgebleven, maar had geen idee dat ze als kanonnenvoer naar het front zouden worden gestuurd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 17:29

pmarena schreef:
Ik schrik een beetje van Rutte zijn Engels, dacht dat hij daar beter in was :=
Vooral die "th" woorden, Sous Korea enzo.....

Ben benieuwd wat Biden de komende tijd nog gaat doen.
Ik hoop dat hij er nog wat doorheen duwt nu hij de kans heeft.
En niet denkt dat het volk hem daar geen mandaat voor heeft gegeven gezien hun keuze om voor de retoriek van Trump te gaan.

Ik vind het wel frappant hoe Putin nu een beetje Trump loopt te fokken, door die naaktfoto's van Melania (maargoed, dat vind hij vast alleen maar stoer.... :roll: ) en door min of meer te laten zeggen dat Rusland Trump heeft geholpen in de verkiezingen en het nu tijd voor hem is om terug te betalen :j

Rutten zijn Engels is uitstekend. Wij Nederlanders moeten eens stoppen om die lat zo extreem hoog te leggen voor onze eigen landgenoten. De Engelsen vinden "the Dutch" beter Engels spreken als henzelf (uitspraak van vrienden van mij) en vinden ons belachelijk kritisch op elkaar er n ze zijn zelfs stomverbaasd over je opmerking over Rutte zijn uitspraak.

Over die naakt foto's weet ik niet waar je het over hebt. Blijkbaar gemist. Als ik Trump was zou ik me daar zeker niet door laten chanteren. Melania is een prachtige vrouw dus als Poetin dat doet prima. Ik vind het niet verkeerd als Trump en Poetin niet meer zo'n dikke vrienden zijn in de toekomst. Is goed voor Europa en voor Oekraïne.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 18:58

Trump was altijd al een fervente liefhebber van Poetin, misschien nu wat minder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:31

Ja daarom vind ik het frappant, dat het nu een beetje lijkt alsof Putin Trump in zijn hemd aan het zetten is. Je zou verwachten dat hij het wel nuttig zou vinden om hem te vriend te houden. Want Trump heeft in principe straks misschien wel de mogelijkheid om een berg ellende Putin zijn kant op te sturen.

Ik vraag me vanuit dat oogpunt af waarom Putin zich zo zeker van zijn zaak lijkt te voelen dat Trump niks terug zal doen....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:35

Die vragen hebben ik ook pmarena. Begrijp er niets van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:36

Putin is redelijk voorspelbaar, Trump niet, compleet onvoorspelbaar en dat weten ze in het Kremlin .

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:41

Putin, heeft Trump in zijn zak. Hij laat het hem nog even duidelijk merken. Maar Trump kan aardig onvoorspelbaar reageren.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:43

Peskov heeft blijkbaar al een boodschap uitgestuurd dat zij Trump de verkiezingswinst hebben bezorgd en dat Trump nu moet leveren <<)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:58

nikkel schreef:
Putin, heeft Trump in zijn zak. Hij laat het hem nog even duidelijk merken. Maar Trump kan aardig onvoorspelbaar reageren.

Putin denkt dat hij Trump in zijn zak heeft en Trump denkt dat hij Poetin in zijn zak heeft. Gevaarlijk, want beiden willen niet de verliezer zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:34

Ik ben wel benieuwd wat Putin precies verwacht van Trump. En dus ook wat hij precies voor troef heeft waarvan hij denkt dat Trump wel eieren voor zijn geld zal kiezen. Zou dat alleen maar zijn dat hij hem finaal in zijn hemd kan zetten en de wereld kan laten zien hoeveel hulp van Putin hij nodig had om de leider te worden? Waardoor hij er uit ziet als een zwak mannetje - dat is wel het laatste dat hij wil :=

Of zou hij nog iets ergers hebben....? Want er lijkt niets te zijn dat zijn volgelingen hem niet willen vergeven, zeker als hij er weer een fantasievolle draai aan geeft.

Maar als Putin naar buiten brengt hoeveel hulp Trump van hem gehad heeft, dan verzwakt hij daarmee ook potentieel zijn eigen macht in de toekomst doordat er meer bewustzijn ontstaat. (hoop je dan althans..... zucht -O- )

Dat hij nu zo dreigt om Trump te kleineren zeg maar, geeft mij dan de indruk dat hij de lange termijn blijkbaar minder belangrijk vindt dan de korte termijn en het dan lijkt dat het echt om Ukraïne gaat dat Trump moet "leveren" blijkbaar nog voor hij daadwerkelijk president wordt...?

Is het idee dan dat Putin de kans nu groter inschat dat Trump hem kan / wil helpen, dan wanneer hij president wordt? Omdat Putin wellicht ook bang is dat een president Trump bvb. de macht heeft om team 6 op hem af te sturen....? := Of omdat een president Trump al heeft wat hij wil en Putin niet meer nodig heeft?

Dan vraag je je ook af wat er nog mis kan gaan voor Trump nu de komende 2 maanden, voordat hij die ultieme macht krijgt := Zou er bvb. nog iets boven water kunnen komen waardoor hij niet als president benoemd zal worden door zijn gewonnen kiesmannen, kunnen die zich op 1 of andere manier nog bedenken als er nog meer boven water komt dan nu al bekend is...?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:49

pien_2010 schreef:
nikkel schreef:

Putin denkt dat hij Trump in zijn zak heeft en Trump denkt dat hij Poetin in zijn zak heeft. Gevaarlijk, want beiden willen niet de verliezer zijn.

Geschiedenis :)
https://www.youtube.com/watch?v=pO1HC8pHZw0

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 21:58

Democraten zijn op zich fatsoenlijke mensen maar krijg de indruk dat er achter de schermen van alles speelt, Trump en Johnson die een week voor de verkiezingen zeggen dat ze geen stemmen meer nodig zijn want ze hebben er genoeg, plotseling verwijderde starlink satellieten(waarmee stemuitslag werd verzonden) meer dan 20 miljoen democratische ballots die aangevraagd zijn en geen stemmen? Bom dreigen uit Rusland, alleen op de plekken in de swingstates waar veel democraten stemmen?
Denk dat de dems maar eens wat minder netjes moeten worden en een hertelling eisen.

Trump heeft trouwens met waltz een hardliner binnengehaald die pro steun Ukraine is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 19:40

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:31

Babootje schreef:
Het wil nog steeds niet vlotten voor de Russen in Koersk. Russische verliezen zijn al regelmatig boven 1500 troepen per dag.
https://www.youtube.com/watch?v=CkD92vpbeB4

Al een paar dagen tegen de 2000 :oo Dat is toch niet vol te houden :?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 21:44

Ach, Poetin laat gewoon weer een paar duizenden noord Koreanen aanrukken .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:13

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:01

Heel wat aan de gang in Georgie/Abchazie.
Relletjes bij het parlementsgebouw in Abchazië, een regio in die zich onafhankelijk heeft verklaard en sindsdien feitelijk wordt bezet door Rusland. Het parlement zou stemmen over een investeringsdeal met Rusland. Tegenstanders vrezen te grote afhankelijkheid; besluit nu uitgesteld.
https://x.com/TWMCLtd/status/1857392537486402012

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:20

Vooral dat Russen nu onroerend goed kunnen komen heeft zeer veel kwaad bloed gezet bij de bevolking.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:34

:D
Citaat:
Het Russische 'ministerie van Buitenlandse Zaken' heeft de Russen geadviseerd niet naar Abchazië te reizen in het licht van een straatprotest nabij het parlementsgebouw dat vandaag begon.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:14

Scholz denkt ook dat hij met een telefoontje de oorlog kan beëindigen :D

De Duitse bondskanselier Olaf Scholz riep Poetin in een gesprek op om de Russische troepen uit Oekraïne terug te trekken en de oorlog te beëindigen. Het commentaar daaronder varieert van "what a hero" tot "and it totally worked right?" :D
Alles voor de stemmen; dan maar van het pro russische electoraat.
https://x.com/front_ukrainian/status/18 ... 1322479070
https://x.com/Bundeskanzler/status/1857431766056698289
Een paar dagen eerder verdedigde hij nog zn standpunt dat hij geen Duitse kruisraketten naar Oekraïne zal sturen.

Binnenkort verkiezingen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:02

Commentaar van president Volodymyr Zelensky op de Oekraïense radio, waar hij vier soorten raketten noemde die momenteel worden getest. Over het algemeen zegt hij dat Oekraïne nu een van de sterkste en meest technologisch geavanceerde legers ter wereld is, en de externe financiering en het interne budget van Oekraïne voor de ontwikkeling van nieuwe technologieën werkelijk indrukwekkend. zijn.
Het format van het interview is opmerkelijk; het lijkt op een podcast, waarin Journalisten de mogelijkheid hebben om interessante vragen te stellen terwijl ze aan een tafel zitten en zonder druk, en de president gedetailleerde antwoorden kan geven.
https://x.com/wartranslated/status/1857762884668854272

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:04

Estland kondigt nieuw militair hulppakket voor Oekraïne aan
De Estse regering heeft ingestemd met het voorstel van Defensieminister Hanno Pevkur om materieel en munitie naar Oekraïne te sturen.
"Dit hulppakket is afkomstig uit onze defensiereserves en voldoet aan de behoeften van Oekraïne, terwijl de defensiecapaciteit van Estland intact blijft", aldus Pevkur.
https://x.com/nexta_tv/status/1857764148194459955

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 21:03

Zelensky:
Ik had een ontmoeting met de Japanse minister van Buitenlandse Zaken. Een van de belangrijkste onderwerpen die we bespraken, was de alliantie van Noord-Korea met Rusland en de steun van Noord-Korea aan Poetin in deze wrede oorlog.
Ik informeerde hem over de activiteiten van Noord-Koreaanse militairen in de regio Koersk en over de verschillende bedreigingen die de samenwerking tussen Pyongyang en Moskou met zich meebracht.
Rusland leert Noord-Korea moderne oorlogsvoering, wat kan leiden tot aanzienlijke en wijdverspreide destabilisatie. We moeten samenwerken met al onze andere partners om dit tegen te gaan.
https://x.com/ZelenskyyUa/status/1857826398364139651