Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
OleJon schreef:Als er oorlog in je land is, lijkt het mij als premier. Dat je prioriteit is dat je burgers veilig zijn.
En niet het organiseren van een Songfestival.
OleJon schreef:Als er oorlog in je land is, lijkt het mij als premier. Dat je prioriteit is dat je burgers veilig zijn.
Daks schreef:War nieuws:
▪️An 11-jarige kind van Privilege in Luhansk regio, die twee weken geleden onder vuur kwam, overleed op de intensive care van Dnipro. (...)
enzino schreef:OleJon schreef:Als er oorlog in je land is, lijkt het mij als premier. Dat je prioriteit is dat je burgers veilig zijn.
Het Songfestival is een PR stunt om aandacht te krijgen. Pas als mensen hun interesse in het conflict gaan verliezen, iets dat nu al aan het gebeuren is als je kijkt naar google searches, gaat het echt gevaarlijk worden voor Oekraine want dan stopt het geld en de wapens en blijf je in een kapot land met de vijand op de stoep zitten. Zonder westerse steun is het straks waarschijnlijk snel gedaan.
De PR oorlog binnen dit conflict is trouwens fenomenaal: terwijl de Russische nieuwsbronnen geblokkeerd worden lopen twitter en FB voorop om hun regels aan te passen voor dit conflict (die link heb ik eerder geplaatst) en omdat er nauwelijks buitenlandse journalisten ter plekke zijn nemen ze de claims van Oekraïne bijna blind voor waar aan. Vanaf de eerste dag zitten er enkele kundige mensen achter die machine die precies weten wat ze moeten doen. Ook binnen dit topic zie je mooi wat technieken naar voren komen, bijvoorbeeld de eerste zin in de laatste update van Daks:Daks schreef:War nieuws:
▪️An 11-jarige kind van Privilege in Luhansk regio, die twee weken geleden onder vuur kwam, overleed op de intensive care van Dnipro. (...)
Een enkel 11-jarig kind staat bovenaan het nieuwsbericht met als doel om emoties op te wekken. Wikileaks heeft eerder een document gepubliceerd met de media strategie rondom het conflict in Afghanistan, waar ze zich bewust gingen richten op steun krijgen van "westerse vrouwen" door herhaaldelijk te blijven wijzen op vrouwenonderdrukking in Afghanistan. Binnen dit conflict zie je dat ze daar van geleerd hebben: nieuws brengen over gewonde soldaten of verwoeste steden werkt goed, maar geef er een menselijk tintje aan waarbij je een onschuldig kind volgt dat gewond is geraakt en ondanks dat dit in het grote geheel niet veel uitmaakt, wekt het wel emoties op die zich vertalen in steun voor Oekraïne. De russen doen trouwens precies hetzelfde, maar dat bereikt ons niet tot nauwelijks.
Vlak voor de Russische invasie stond Oekraïne bekend als uitermate corrupt met een gevaarlijke hoeveelheid extreem-rechtse aanhang, nu roepen mensen op het zo snel mogelijk in de EU op te nemen en prijzen ze de moed van Azov.
mysa schreef:Nou.. Ook niet altijd. Dat zegt men in bepaalde kringen die Hitler-Duitsland verdedigen ook graag: de overwinnaar heeft altijd gelijk. En dat is wat mij betreft niet waar.
bigone schreef:Russische diplomaat in de UN heeft na 20’jaar zijn ontslag ingediend, zou niet in een flatje gaan wonen. Lees vooral zijn ontslagbrief:
https://twitter.com/hillelneuer/status/ ... 41057?s=12
enzino schreef:Babootje schreef:Als "wij" het doen is het eveneens een schande. Het verschilt toch per tijdsgewricht en wie er aan de macht zijn wie de "goodies" en de "baddies" zijn?
Helemaal mee eens, heerlijk nuchter en eerlijk.
Citaat:Als je ziet wat Poetin in eigen land allemaal uithaalt met zijn eigen volk alleen al is toch overduidelijk wie de badass is?
enzino schreef:Als ik geen interesse heb in wat Daks schrijft dan sla ik dat over, als jij geen interesse hebt in wat ik schrijf dan zijn er slimmere dingen dan je zitten te ergeren. Ik snap je dwang om steeds te moeten reageren dan ook niet zo goed
Babootje schreef:https://www.ad.nl/buitenland/russische- ... ~abf6524b/
Ongelooflijk die man! Maar "gelukkig" hebben we de beelden....
Sizzle schreef:Die 21 jarige soldaat die een burger doodschoot heeft dus levenslang gekregen.
Ik wil het op geen enkele manier goed praten, wel vraag ik me af of dit nou zo gepast is. Konden ze niet beter zijn opdrachtgever berechten ipv een piepjonge soldaat die bevelen opvolgde?
Ik ben bang dat dit signaal precies het omgekeerde doet dan de bedoeling is.
Het zou handiger zijn om zo‘n signaal te zetten bij bevelhebbers.
Janneke2 schreef:enzino schreef:Als ik geen interesse heb in wat Daks schrijft dan sla ik dat over, als jij geen interesse hebt in wat ik schrijf dan zijn er slimmere dingen dan je zitten te ergeren. Ik snap je dwang om steeds te moeten reageren dan ook niet zo goed
Ten minste drie keer 'ad hominem', op de persoon ipv op de bal gespeeld. (Pareltjes schijnt volgens spreker niet slim te zijn, zich te ergeren en zich dwangmatig te gedragen.)
En een beetje verderop: "Misschien moet je je gewoon wat minder opwerpen als de persoon die moet beslissen wat wel en niet hier besproken mag worden" - tjonge.
Gevolgd door een soort van advies "Dus relax en richt je op de dingen die jij leuk vind, waar je wel wat over weet, of waar je meer over wilt leren." ('Mens doe rustig, ga koken en klets niet uit je nek'...?)
Babootje schreef:mysa schreef:Ik heb het niet helemaal gevolgd maar het lijkt me zwaar overtrokken. En voorbeeld stellen? Alsof de Russische bevelhebbers het iets kan schelen of hun kanonnenvlees opgesloten wordt..
Nou ja, misschien het kanonnenvlees zelf?