Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 11:31

Die mensen die dat denken, die zijn al weg. Op dit moment gaat het nog maar om één ding, wie activeert zijn kiezers het beste. Vandaar dat Harris opeens interviews gaat geven. Zij moet ook haar achterban blijven motiveren.

Fox News, dat overdag wordt uitgezonden, is weliswaar conservatief maar houdt zich wel aan de feiten. Het zijn de avondprogramma's van Fox waar ze de onzin theorieën spuien. Daar zit bij Fox echt verschil in.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 11:41

Trump heeft zichzelf een slechte dienst bewezen nu uit is gekomen dat hij Putin alle testapparatuur en testen heeft geleverd tijdens de COVID epidemie. Terwijl hij het de usa downplayed en er zeer veel mensen zijn overleden , ook ziekenhuispersoneel want te weinig testen en apparatuur voorhanden. Het Kremlin heeft zelfs toegegeven dat ze dit ontvangen hebben van trump .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 11:44

Harris gaat niet "opeens" interviews geven..... dat klinkt alsof ze het eerst niet van plan was ofzo.... Ze zijn relatief gesproken natuurlijk nog maar net begonnen en hebben het gewoon hartstikke druk met rallies enzo. Die interviews waren sowieso wel gekomen.

Ja Fox verschilt echt letterlijk dag en nacht per soort programma.

Ik denk overigens zeker wel dat er nu nog kiezers "undecided" zijn :j
Genoeg mensen die zich in hun dagelijkse drukte en beslommeringen niet zo bezig houden met politiek die (net als hier) pas op het laatste moment een beetje informatie tot zich gaan nemen om een keuze te maken. Vandaar dat de komende weken het belangrijkst zijn om nu nog het verschil te maken en te hopen dat je er nog een paar 1000 stemmers bij kan trekken in die swingstates.

Belachelijk natuurlijk dat het daar op aan moet komen..... belachelijk pok dat zoveel kiezers keiharde leugens ingelepeld krijgen en daar blijkbaar nauwelijks wat aan gedaan kan worden. Maarja goed dat hebben we hier in NL helaas ook.

Hopelijk zijn al die dingetjes van nare Trump streken die steeds boven komen drijven, zoals idd. het testen sturen naar Putin, genoeg om elke keer een handvol mensen naar Harris-Walz te krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 11:48

Sommige republikeinen proberen alles om trump te laten winnen. In Florida werd de kiezersregistratie niet met enkele dagen verlengd ondanks de orkanen en tornado’s.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 12:14

Het is zo ontzettend laag en smerig al die streken.... duidelijk dat ze zelf ook denken dat ze het met eerlijk zijn niet kunnen winnen.....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:00

BigOne schreef:
Sommige republikeinen proberen alles om trump te laten winnen. In Florida werd de kiezersregistratie niet met enkele dagen verlengd ondanks de orkanen en tornado’s.

Florida is geen swing state, toch?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:27

mysa schreef:
Cowboy55 schreef:
https://nos.nl/artikel/2537297-trump-li ... o-oekraine

Wat te vinden van dit stukje: Elon Musk, die zich achter de campagne van Trump heeft geschaard, reageerde op zijn platform X ook op de aanslag. "En nog niemand heeft geprobeerd Biden/Kamala te vermoorden", gevolgd door een emoticon die aan het nadenken is. De tweet is inmiddels verwijderd.

Dat riekt naar een oproep aan mensen.....en voordat je het weet gebeurt iets als dit: https://www.reuters.com/world/us/fbi-lo ... 024-09-15/

Musk is gek. Maar heeft helaas invloed. Snap toch al niet dat beroemdheden en rijken zo'n podium hebben. Geldt ook voor Swift. Boeien wat die mensen vinden.

Ik ben geen Swifty, maar in het geval van Taylor Swift ben ik er wel blij mee. Zij kan nu juist degene zijn die vooral de jongere generatie aanmoedigd om te gaan stemmen en dat kan een grote (positieve) invloed hebben. Daarom heeft trump ook een grote hekel aan haar.

Ik vind het echt een dom systeem trouwens, dat je je eerst moet registreren voordat je mag stemmen. Net als in de UK. Dan ben ik gewoon blij dat als je hier een uur voor sluiting van de stemlokalen besluit dat je toch wilt stemmen, je gewoon kunt gaan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:29

Harris heeft bijna geen interviews gedaan en dat was logisch. Tot aan de conventie zat ze in haar wittebroodsweken en daarna wilde ze het vooral over Trump laten gaan. Namelijk over de vraag of de Amerikanen een crimineel in het Witte huis willen. Dan ga je niet allemaal interviews houden over je beleid, want dan geef je Trump de mogelijkheid om je daar op aan te vallen. Maar nu moet ze haar achterban activeren en zie je dat ze opeens het ene interview na het andere geeft en dan in media die op haar achterban gericht zijn. Dat is ook gewoon goed politiek gezien maar dat is wel de reden waarom ze opeens veel meer interviews is gaan geven.

En nee, er zijn niet meer zoveel twijfelende kiezers. Dat laten alle onderzoeken zien en elke politieke analist geeft aan dat het nu vooral om de vraag gaat wie zijn achterban het beste activeert. Het is echt wensdenken als je denkt dat er nog genoeg mensen over gaan stappen. En met wensd nken winke geen verkiezingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:30

Hoe hoeven er gelukkig ook niet veel te zijn om het verschil te maken in marges van soms maar rond de 10.000 man :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 13:53

Ja, alleen als je kans ziet om 500 mensen over te halen voor jou te stemmen, door op de paar zwevende kiezers te focussen en je tegenstander activeert 10.000 mensen extra om te stemmen, dan verlies je toch. Dus gaan ze voor waar de winst zit en dat is in het activeren van de eigen achterban. Pak je een paar zwevende kiezers m e, dan is dat mooi maar niet meer het hoofddoel van de campagnes.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:10

Dat registreren enzo is mij ook niet helemaal duidelijk net als dat (maar dat roepen vooral de Republikeinen) je niet je ID mee zou hoeven te nemen om te stemmen. Het lijkt me toch dat je wel iets van citizenship moet aantonen om te kunnen stemmen. Of zit dat in die registratie?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:22

mylittlejoy schreef:
Dat registreren enzo is mij ook niet helemaal duidelijk net als dat (maar dat roepen vooral de Republikeinen) je niet je ID mee zou hoeven te nemen om te stemmen. Het lijkt me toch dat je wel iets van citizenship moet aantonen om te kunnen stemmen. Of zit dat in die registratie?

Het antwoord op die vraag is klaarblijkelijk: dat hangt ervan af in welke staat je bent en voor welke gelegenheid je gaat stemmen :+

Zie ook: https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_reg ... ted_States
Maar klik hier niet op tenzij je:
a) de Engelse taal goed beheerst;
b) heeeeel nieuwsgierig bent EN
c) heel veel tijd hebt.....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:37

Het verhaal van je identificeren voor je gaat stemmen is een vorm van voter suppression. Het hebben van een ID is niet verplicht en in bepaalde groepen van de samenleving komt het bezit van een ID dan ook nauwelijks voor, omdat het geld kost. En laten dat nou net in meerderheid groepen zijn die democratisch stemmen.

Het verhaal dat gebruikt wordt is dat je door die indentificatie fraude voorkomt. Al kan er niet worden aangetoond dat daar op grote schaal mee gefraudeerd wordt. De werkelijkheid is je daarmee als minderheid de kans vergroot dat je toch de verkiezingen kan winnen, omdat je een deel van de meerderheid de mogelijkheid tot stemmen ontzegt.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 16:54

Cowboy55 schreef:
BigOne schreef:

Florida is geen swing state, toch?

Dat was het niet, maar wordt het heel misschien nog wel, voorsprong Trump was er ruim 10 punten, nu nog rond de 5 .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 17:03

well, well......

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 17:51

Ik lees dat Californië de staat is met de meeste undocumented people (1.9 miljoen). Als die allemaal mogen stemmen kan het wel gaan uitmaken misschien? (Maar dat kan volgens mij sowieso niet ivm voter registration toch?)
Daaronder zit Texas maar die hebben een id+foto plicht om te stemmen

Ik las in de link hierboven iets over daklozen, maar of die dan ook undocumented zijn weet ik niet. Want je moet wel ergens mee registeren om te mogen stemmen (behalve in north dakota) als ik het goed lees.

Maar deze samenvatting is vast niet helemaal juist .. al die staten en hun verschillende regels.. wat een ingewikkelde toestand ..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 18:08

Cer schreef:
Ik lees dat Californië de staat is met de meeste undocumented people (1.9 miljoen). Als die allemaal mogen stemmen kan het wel gaan uitmaken misschien? (Maar dat kan volgens mij sowieso niet ivm voter registration toch?)
Daaronder zit Texas maar die hebben een id+foto plicht om te stemmen

Ik las in de link hierboven iets over daklozen, maar of die dan ook undocumented zijn weet ik niet. Want je moet wel ergens mee registeren om te mogen stemmen (behalve in north dakota) als ik het goed lees.

Maar deze samenvatting is vast niet helemaal juist .. al die staten en hun verschillende regels.. wat een ingewikkelde toestand ..

Je snapt het systeem niet helemaal. Maar het is voor ons dan ook heel complex. Het maakt niet uit hoeveel mensen er Democraten stemmen, van oudsher is Californie een Democratische staat dus de Democraten winnen daar altijd. Sinds 1992 onafgebroken. Harris gaat er volgens mij niet eens naar toe om campagne te voeren. Ze weet toch al dat ze daar wint.

Hetzelfde geldt voor Texas. Daar winnen Republikeinen historisch gezien (bijna) altijd. Sinds 1980 onafgebroken.

En het maakt in de VS niet uit of je wint met 1 stem verschil of met 10.000.000 stemmen verschil, je krijgen alle kiesmannen van die staat. Dus het maakt voor Californie niet uit of de undocumented stemmen of niet. En je kunt dus over de hele VS gemeten President worden met fors minder stemmen dan je tegenstander....zoals Trump in 2016.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 18:18

Ohhh ja de kiesmannen, dat was ik vergeten idd

Dan is het idd helemaal suf qua argument

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 15:42

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 09:52

Het gaat niet goed met de campagne van Harris. Half september had ze een kans van 63% om te winnen tegen Trump 36%. Op dit moment is de kans voor Harris nog 49% tegen Trump 51%: https://projects.fivethirtyeight.com/20 ... -forecast/

Ondanks dat Trump steeds verder afglijdt met zijn verhaal dat immigranten katten en honden eten, door tijdens een Townhall geen vragen te beantwoorden, maar muziek te gaan afspelen, waarbij hij op het podium staat de dirigeren. Ondanks dat ziet Harris geen kans om haar voorsprong vast te houden, laat staan te vergroten. En dat zegt echt wel iets over haar campagne, die is gewoon niet zo goed.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 10:19

De presentatrice? die er bij was met die muziek had duidelijk ervaring in het omgaan met demente / aparte oudere mensen. Ze deed het heel netjes, maar overduidelijk is hij niet mentaal fit voor een positie met verantwoordelijkheid.
Ondertussen steken 3 billionairs geld in de Trump campagne, worden er dankzij toegang hebben tot marketing data microcampagnes gehouden om specifieke groepen leugens voor te houden gemaskeerd als promo's van de andere partij. Ik krijg sterk de indruk dat Trump inmiddels verworden is tot niet meer dan een nuttige trekpop.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 10:29

Harris heeft veel meer geld verzameld dan Trump en heeft ook echt volop toegang tot marketingdata en houdt ook micro campagnes. Bij deze verkiezingen gaat het vooral om je eigen achterban te motiveren om te komen stemmen en dat lukt de Trump campagne, ondanks zijn bizarre gedrag, dus beter dan de Harris campagne. En dat mag je toch ook echt Harris aanrekenen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 10:32

Ik ben inmiddels banger voor Vance dan voor Trump, eigenlijk. Met zijn bedrieglijkheid en abjecte 'overtuigingen'.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 10:34

Democraten naar de stembus krijgen is altijd al een uitdaging geweest. Is een bekend probleem aan die kant van het politieke spectrum in de hele westerse wereld. Geen angst, dus geen zorgen, dus waarom actie ondernemen als stemmen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 10:45

Onder aan de streep gaan er meer Democraten dan Republikeinen naar de stembus, de popular vote gaat ze wel winnen. Maar dat is in het Amerikaanse systeem niet voldoende. Waar het waarschijnlijk op neer gaat is dat de winnaar van Pennsylvania de verkiezingen gaat winnen. Ze kan nog steeds winnen, de peilresultaten liggen nog steeds binnen de foutmarge, maar je ziet dat ze ondertussen al een hele maand vooral terrein aan het verliezen is.