mysa schreef:Euthanasie/voltooid leven zou voor mij juist wel een dealbreaker zijn.
Als in, je zou liever dat doorslaggevend maken dan de overige kwaliteit van zorg, ook al raakt dat tweede op alle mogelijke niveau's meer mensen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:mysa schreef:Euthanasie/voltooid leven zou voor mij juist wel een dealbreaker zijn.
Als in, je zou liever dat doorslaggevend maken dan de overige kwaliteit van zorg, ook al raakt dat tweede op alle mogelijke niveau's meer mensen?
mysa schreef:Electra63 schreef:Euthanasie/voltooid leven is voor mij ook een breekpunt. Net als Mysa, door eigen ervaringen van dichtbij.
Voor Anjali is het standpunt omtrent de wolf heel belangrijk. Dat kan ik mij voorstellen, als je in wolvengebied woont.
Maar de rest van de speerpunten van een partij moet ik wel acceptabel vinden.
Ach ach, ik woon ook letterlijk middenin wolvengebied...Wat moet ik nou?
996981 schreef:BigOne schreef:Even ter verduidelijking, hier worden wel twee zaken door elkaar gehaald, palliatieve behandeling betekent niet dat je dood gaat , twee uit onze familie krijgen al drie en vier jaar palliatieve zorg . Terminaal betekent dat je aan het einde bent.
Palliatieve zorg betekent wel dat je doodgaat. Het zegt alleen niks over de termijn waarop dat gebeurt.
De palliatieve fase kan enkele weken, maanden of zelfs jaren duren (zoals bij jouw familie). Dat is afhankelijk van de ziekte en de individuele patiënt. Het doel is om de kwaliteit van leven zo hoog mogelijk te houden, met dien verstande dat genezen niet mogelijk is. Terminale zorg is een onderdeel van palliatieve zorg.
_San87_ schreef:juval schreef:nou ja, sommige religies zijn zo streng inderdaad dat de medische wetenschap niet wordt gebruikt. Geen vaccinaties, geen bloedtransfusies etc.
maar goed, dat is ook niet heel politiek.
Op zich wel, want de keuze niet te vaccineren treft de volksgezondheid.
verootjoo schreef:_San87_ schreef:
Op zich wel, want de keuze niet te vaccineren treft de volksgezondheid.
Het is echter wel zo dat op de bible belt door SGP’ers juist steeds meer gevaccineerd wordt, en dat de dreiging tot minder vaccineren juist vanuit een heel nieuwe groep komt. De groep die tegen de overheid is, vaccinaties als moordwapen zien en als controle tegen de mensheid![]()
Dat de medische wetenschap niet gebruikt wordt, is alleen maar goedkoper. De goedkoopste patiënt is de dode patiënt![]()
Maar ook dat gaat juist steeds beter binnen de SGP. Veel mensen zijn tegenwoordig ook gewoon verzekerd, en nemen dus vaccinaties en behandeling indien nodig.
996981 schreef:Klopt. Maar palliatieve zorg krijg je niet als je ziekte te genezen is. Dat kwam misschien niet over.
mysa schreef:anjali schreef:BBB is ook tegen onbeheerde wolven.
Maar ik ben tegen een onbeheerde BBB![]()
(sorry, grapje Anjali)
996981 schreef:Klopt. Maar palliatieve zorg krijg je niet als je ziekte te genezen is. Dat kwam misschien niet over.
BigOne schreef:Electra63 schreef:Nou het lijkt gemakkelijk om als ernstig zieke euthanasie te plegen, maar in de praktijk is het nog best moeilijk en moet je veel regelen.
En dan nog lukt het vaak niet , bvb Esmee Knauf.
BigOne schreef:Electra63 schreef:Nou het lijkt gemakkelijk om als ernstig zieke euthanasie te plegen, maar in de praktijk is het nog best moeilijk en moet je veel regelen.
En dan nog lukt het vaak niet , bvb Esmee Knauf.
BigOne schreef:Waarom wilden ze euthanasie bij je vader niet toestaan ?
Electra63 schreef:BigOne schreef:Waarom wilden ze euthanasie bij je vader niet toestaan ?
Wel toestaan, maar er gaat nog veel tijd overheen omdat er nog gesprekken met 2 onafhankelijke artsen gevoerd moeten worden. Zijn huisarts niet in zijn hospice kwam (andere wijk) en dit dan via de Euthanasievereniging moet gaan en de wachttijd daar 6 weken is voor alleen het 1e gesprek.
Die tijd had mijn vader niet meer.
Shadow0 schreef:Ik vind de SGP wel degelijk dreigend. Ze onderschrijven onze grondwet niet, en hebben al meerdere keren meegewerkt om behoorlijk nare plannen toch een meerderheid te geven.
Shadow0 schreef:Ik vind de SGP wel degelijk dreigend. Ze onderschrijven onze grondwet niet, en hebben al meerdere keren meegewerkt om behoorlijk nare plannen toch een meerderheid te geven.