Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 14:52

pien_2010 schreef:
pmarena schreef:
Kunnen we Hongarije er niet gewoon uit wippen? Of zou dat (ook) dom zijn :=

Irmaz komt met een volwassen reactie. Ik met een emotionele. Eens dus met dat eruit wippen. Misselijke man die Orban die van twee walletjes eet en ondertussen via Hongaarse allerlei Russen chengen inlaat. Schande. Dus van mij mag ie gewipt worden.

Oh Pien vind je mij volwassen :oo *\%/*

pien_2010

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 15:20

Ja Irmaz dat vind ik en dat is een groot compliment. Je geeft veel aan dit topic waarvoor dank en jouw posts zetten mij vaak aan het denken.
Toen ik de post van pmarena las.moest ik lachen, want ik voel dat precies zo. Ik ben die Orban en zijn grote vriend Poetin (en ook Wilders ) meer dan zat. Dus was en ben het hartgrondig eens met die reactie.
En dan lees ik jouw voorzichtige reactie en dan denk ik :"shuut, zou zomaar eens kunnen dan ze gelijk heeft!"

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:05

Dat is dus ook mijn "struggle". Wat weegt zwaarder.

Een "mol" hebben wiens loyaliteit bij "de vijand" lijkt te liggen.
Of hopen dat je nog een beetje invloed hebt op zo'n land / persoon.

Ik vraag me af of het potentieel wat invloed hebben opweegt tegen het gevaar en ongemak dat je er van hebt?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:12

Ook dat zijn goede vragen pmarena. En ook terecht vind ik. Helaas hebben wij geen glazen bol.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:18

Voorlopig heeft Orban Trump alvast succes gewenst bij de verkiezingen :D :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:20

pien_2010 schreef:
Toen ik de post van pmarena las.moest ik lachen, want ik voel dat precies zo. Ik ben die Orban en zijn grote vriend Poetin (en ook Wilders ) meer dan zat. Dus was en ben het hartgrondig eens met die reactie.

Dan zou je als je Hongarije er uit schopt, Nederland er ook uit moeten schoppen.
Waarom zou je Hongarije er dan wel uit willen schoppen, maar Nederland niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:22

Babootje schreef:
Voorlopig heeft Orban Trump alvast succes gewenst bij de verkiezingen :D :D

Ja natuurlijk. Trump gaat als eerste zei hij gisteren, op belangrijke posten aanhangers van hem zetten. Er komt een grote wisseling van de wacht aan want het moet maar eens afgelopen zijn met al die corruptie. Orban heeft daar Natuurlijk ook wel oren naar.
Ik vind het oprecht heel erg spannend dinsdag en ga met een vriendin,die vlakbij woont en Harris heeft gestemd, kijken en dan duik ik bij haar in het mandje die paar uur. We maken er maar een leuk feestje van.

Loretta ik vind Wilders ( nog) een ander verhaal als Hongarije. Dat verschil is er zeker.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:29

Dat is zeker waar ja. Wilders moet de macht gelukkig nog wat meer delen met anderen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 19:30

Loretta schreef:
Dat is zeker waar ja. Wilders moet de macht gelukkig nog wat meer delen met anderen.

Nu nog wel :+
Wat je wel ziet is dat de hardcore aanhang van Wilders er ook helemaal geen moeite mee als hij zijn verkiezingsbeloften niet waarmaakt, bijvoorbeeld.
Daar zie je wel wat parallellen met de US, zij het dat er in NL meer te kiezen is en het dus minder extreem 1 kant opvalt. Maar wat Trump bv ook doet, voor MAGA is het allemaal best. En de rest kiest opportunistisch.
En dat gebeurt hier net zo.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:14

Babootje schreef:
Wat je wel ziet is dat de hardcore aanhang van Wilders er ook helemaal geen moeite mee als hij zijn verkiezingsbeloften niet waarmaakt, bijvoorbeeld.

Dat is gewoon bizar. Wilders presteert alleen maar bagger en hij blijft torenhoog in de peilingen. Zo irrationeel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 01:57

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 08:19

Ja het enige goede dat er voor ons van kan komen als Trump aan de macht zou komen, is dat wij dan gedwongen worden om ons los te weken van de USA. Laat ze het dan maar uitzoeken ook als ze ons laten vallen :j

(ik vrees voor een overwinning van Trump maar rationeel denk ik toch echt niet dat het verstandige deel van de Amerikanen het zover laat komen, ik denk dat de opkomst groot zal zijn om Trump uit te schakelen)

Loretta schreef:
Babootje schreef:

Dat is gewoon bizar. Wilders presteert alleen maar bagger en hij blijft torenhoog in de peilingen. Zo irrationeel.

Ja echt hè... zó frustrerend. Ook dat hierboven "het moet nu maar eens afgelopen zijn met die corruptie" en dat vinden mensen een goed idee, en gaan daarvoor stemmen. Op Trúmp 8)7 Al iemand dol is op corruptie en alles dat daarbij hoort, is die knakker het wel -O-

Argh.....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 14:31

Er komt een heel nieuw skigebied in Oekraine. Best interessant om te lezen:
https://www.wintersport.nl/weblog/31/10 ... oet-worden

75km piste blijft klein, en ze moeten wel zorgen voor veel sneeuwkanonnen, maar als het er ooit rustig wordt en je kunt er naartoe vliegen, dan is dit zeker een mooi gebied.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 17:44

Hebben ze Mona Keijzer al uitgenodigd om het te openen }>

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:28

Het is toch een ondenkbare hoeveelheid bommen per week dat Oekraine te verwerken krijgt. Rusland heeft met Noord Korea een schijnbaar onuitputtelijke voorraad aangeboord.

https://x.com/UkrReview/status/1853002334021808500
Zelensky: Gisteravond heeft Rusland Oekraïne geterroriseerd met meer dan 50 aanvalsdrones en in een week tijd heeft het onze regio's aangevallen met meer dan 900 bommen, ongeveer 30 raketten afgevuurd en bijna 500 "Shaheds" afgevuurd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:29

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 11:58

Babootje schreef:
En onvoorstelbare verliezen geleden.
https://x.com/ukraine_world/status/1852998066627891585

Gisteren werd uitgelegd in Nieuwsuur hoe zwaar de bombardementen zijn en dat Oekraïne echt terrein verliest. Dit heeft alles te maken met de winter dienst aan komt en dat Poetin dus zijn positie wil versterken voordat het vechten moet stoppen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 13:47

Veel terrein verliezen ze nog niet. Het is allemaal nog vrij marginaal. Oekraine weet met counteroffensieven toch ook nog weer terrein terug te winnen. Zoals bij Prokovsk en in kursk.
Maar de druk is enorm en als dit zo blijft dan gaan ze wel meer verliezen. Het lijkt nu ook of Oekraine zich wat inhoudt als het gaat om het bombarderen van Russische infra. Wellicht heeft dat ook te maken met de US verkiezingen. Enfin, dinsdag weten we het.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 14:26

Ik weet niet of we het dinsdag al zullen weten met de laatste stemmen die dan vaak nog geteld moeten worden. Ik denk dat wel de hele wereld de adem inhoudt en we maar moeten hopen dat genoeg mensen in de USA he-le-maal klaar zijn met Trump.

Het is allemaal gewoon te onzeker nu in hoeverre Ukraïne daadwerkelijk gesteund wordt door NAVO-landen. Dat helpt natuurlijk ook voor geen meter, dat Putin ziet dat we geen keihard blok zijn..... ook al wint Harris gewoon en is het weer even "goed".... dan nog is het een onzeker geheel.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 16:53

Ik zie het door meerdere oorzaken bijzonder somber in voor Oekraïne en daarna voor West Europa. Ik ben nu eenmaal pessimistisch over dit soort gebeurtenissen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:07

In Moldavië heeft de zittende president Sandu de verkiezingen gewonnen van de pro-Russische tegenkandidaat. Het was echt een heel spannende avond daar, het begon met winst voor de Putin-puppet en heel langzaam haalde Sandu het verschil in en ging er voorbij.
Ik ben veel berichten tegen gekomen van pro-Russische verkiezingssabotage.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:36

Het is nog niet helemaal een feit (al heeft Trump zich de verkiezingswinst al toegeeigend) maar het ziet er toch naar uit dat hij de volgende 4 jaar POTUS wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:45

Ja er moet wel extreem veel gebeuren wil het ineens anders uitpakken. Verschrikkelijke klap voor Ukraïne.....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 18:19

Ondanks dat ik het verwacht had vind ik het heel verdrietig!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 19:15

We moeten het nog gaan zien allemaal. We weten niet hoe het gaat uitpakken. Oekraine heeft ook veel last gehad van de besluiteloosheid van Biden.

In ieder geval bespreken DL en FR vandaag met elkaar de gevolgen van deze uitkomst voor Oekraine.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/18 ... 8666038723
De Duitse minister van Defensie Boris Pistorius zal woensdagavond naar Frankrijk reizen voor gesprekken met Sebastien Lecornu na de overwinning van Donald Trump bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen, - DPA
Naar verwachting zullen de gesprekken zich richten op de gevolgen van Trumps overwinning, met name voor de toekomstige steun aan Oekraïne en voor het Europese defensiebeleid.

En is er morgen en overmorgen een EU top (onder voorzitterschap van Orban) in Boedapest waar dit op de agenda staat.
https://x.com/jurgen_nauditt/status/1854206600673689714

Roepen Russische militairen Trump op om Zelensky vandaag nog de opdracht te geven aan Rusland de overwinning te geven.
https://x.com/wartranslated/status/1854178991428555036

En geeft de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken Sybiga aan, dat Zelenskyy en Trump een langdurige, constructieve en resultaatgerichte dialoog voeren. Wat dat ook mag betekenen.
https://x.com/wartranslated/status/1854206803934077074

"We zullen samenwerken om het strategische partnerschap tussen Oekraïne en de Verenigde Staten te versterken en een alomvattende, rechtvaardige en blijvende vrede dichterbij te brengen. We vertrouwen op Amerika's beslissende leiderschap." - zei de minister van Buitenlandse Zaken.