Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:42

Obama is de beste spreker allertijden volgens mij :j

Tja dat Afghanistan was gewoon een groot probleem. Als de meeste soldaten al weg zijn. En een Trump eigenlijk de Afghaanse regering al buitenspel gezet heeft door niet met hen te onderhandelen maar met de Taliban..... Biden had geen andere keuze dan de soldaten terugtrekken (dat heeft Trump ook gezegd trouwens) en ik denk zeker niet dat het bij Trump met minder chaos was verlopen, helaas.

Maarja het komt Trump wel goed uit natuurlijk. Hij geeft geen snars om de gesneuvelden (zijn immers maar losers en suckers) maar als hij ze kan gebruiken voor zijn eigen gewin, gaat hij graag met zijn zelfingenomen grijns en duim omhoog op een zowat heilig kerkhof staan tegen alle fatsoen in, om wat foto's te maken waarvan hij denkt dat die hem kunnen helpen.

Al zou team Biden het zien als collateral damage, dat is altijd nog minder erg dan misbruik maken van de dood van die mensen voor je eigen gewin :n

Harris kreeg er absoluut een heel aantal hele goede punten doorheen (haar plannen, en hoe zijn ex-companen nu over hem praten e.d.) en stond er gewoon heel sterk en overtuigend +:)+ Tegenover een Trump met weer zijn zelfde leugens en rarigheden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:51

BigOne schreef:

ik zag daar niet perse meteen alle facts die beide kanten gedurende het debat vertelden..

Citaat:
Vaag, zij zei, hij zij, ik hoorder ergens… concreet graag, wat zei ze nou fout? Een factcheck lijkt me nuttiger dan random mensen die iets roepen in een stream.

random amerikanen die in dat land wonen en die er iets van vinden. Ik hoor dan liever wat zij zelf van hun eigen land vinden, dan wat nederlanders ervan vinden. Hoewel dat ook interessant is, als er een gesprek over gehouden kan worden.

Ik heb er een paar opgezocht.
HARRIS CLAIM: Harris said of the Central Park 5, 'Trump took out a full-page ad calling for their execution'
FACT-CHECK: True
De opmerking van de advocaat: op het moment dat Trump dat deed, ging men ervan uit dat de daders schuldig waren. Op dat moment wisten ze nog niet dat ze onschuldig waren. (ik weet niet of ze toen al voorgeleid waren).

TRUMP CLAIM: The Biden administration left $85 billion worth of 'brand new beautiful military equipment behind' in Afghanistan that was seized by the Taliban.
FACT-CHECK: False
De advocaat zei dat er wel spullen achter gelaten waren, dus dat maakt niet de hele claim false, maar het bedrag is false. De hele oorlog had 85biljoen gekost (las ik)

Citaat:
Dat ben ik niet met je eens. Als je roept "Democrats are executing/killing/murdering babies" dan is het zeker relevant of het gebeurt of niet.

Oh ja dat ben ik met je eens inderdaad, als je zoiets roept, moet het wel zo zijn.
Ik had het meer over dat er gezegd wordt 'dat mag helemaal nergens" en dat is dan niet helemaal waar, denk ik. Het mag wel (maar iedereen in zn right mind doet het niet)

Is het dan trouwens wel of niet juist dat de abortuswet bij de staten ligt, of moet dat landelijk geregeld worden, hoe zien jullie dat? Ik vond het argument dat als het bij de staten ligt, dat het dan dichter bij de kiezer is, op zich wel wat voor te zeggen. Maar als je dan als vrouw in een staat woont met een abortuswet waar je niet voor gekozen hebt, en je moet er wel wat mee, dan ligt dat weer een stuk ingewikkelder.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 16:06

Cer schreef:
Is het dan trouwens wel of niet juist dat de abortuswet bij de staten ligt, of moet dat landelijk geregeld worden, hoe zien jullie dat? Ik vond het argument dat als het bij de staten ligt, dat het dan dichter bij de kiezer is, op zich wel wat voor te zeggen. Maar als je dan als vrouw in een staat woont met een abortuswet waar je niet voor gekozen hebt, en je moet er wel wat mee, dan ligt dat weer een stuk ingewikkelder.

Ik ben zelf van mening dat een vrouw het recht heeft om een zwangerschap te mogen beëindigen, ongeacht de reden, tot een bepaalde termijn. Buiten deze termijn om medische redenen. Zeker gezien een vrouw - en in schrijnende gevallen, meisjes - niet volledig zelf de zeggenschap hebben over of zij zwanger wensen te worden, maar dit aan hen opgedrongen is, moet een vrouw een uitweg hebben.

Daarnaast vind ik een abortuswet, die abortus verbiedt, in de basis een wet welke door mensen wordt aangenomen om te bepalen voor anderen. Degenen die hiervoor zijn (lees: voornamelijk mannen) zijn nooit degenen die hier wellicht gebruik van (moeten) maken.

Door het bij de staten neer te leggen, vervalt het recht van de vrouw en voor zeker armere vrouwen in het geheel de mogelijkheid. Nog los van dat sommige staten het zo strikt willen maken dat je niet eens naar een andere staat zou mogen voor de procedure.

In Nederland is er tijdens de corona zo'n heisa gemaakt over het zelfbeschikkingsrecht t.o.v. vaccinaties. In hoeverre is bepalen dat een vrouw geen abortus mag (onder geen beding) niet in strijd met dat zelfbeschikkingsrecht?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 16:17

mylittlejoy schreef:
Ik ben zelf van mening dat een vrouw het recht heeft om een zwangerschap te mogen beëindigen, ongeacht de reden, tot een bepaalde termijn. Buiten deze termijn om medische redenen. Zeker gezien een vrouw - en in schrijnende gevallen, meisjes - niet volledig zelf de zeggenschap hebben over of zij zwanger wensen te worden, maar dit aan hen opgedrongen is, moet een vrouw een uitweg hebben.

ik denk dat dat eigenlijk het meest belangrijke is inderdaad

Citaat:
Daarnaast vind ik een abortuswet, die abortus verbiedt, in de basis een wet welke door mensen wordt aangenomen om te bepalen voor anderen. Degenen die hiervoor zijn (lees: voornamelijk mannen) zijn nooit degenen die hier wellicht gebruik van (moeten) maken.

Ja eens

Citaat:
Door het bij de staten neer te leggen, vervalt het recht van de vrouw en voor zeker armere vrouwen in het geheel de mogelijkheid. Nog los van dat sommige staten het zo strikt willen maken dat je niet eens naar een andere staat zou mogen voor de procedure.

dat is ook omdat sommige staten (volgens mij de meerderheid van de US) ook nog zo onwijs aan het geloof hangt. En dan heb je ook nog wat 'overige' geloven zoals LDS, mormonen en dat soort (cult achtige) wat er meer zijn dan ik dacht

Citaat:
In Nederland is er tijdens de corona zo'n heisa gemaakt over het zelfbeschikkingsrecht t.o.v. vaccinaties. In hoeverre is bepalen dat een vrouw geen abortus mag (onder geen beding) niet in strijd met dat zelfbeschikkingsrecht?

die vergelijking zie ik niet helemaal, ik weet ook niet of dat dezelfde mensen betreft.

Dit was dan wel interessant:
https://www.pewresearch.org/short-reads ... -over-time

For 57% of U.S. women who had induced abortions in 2021, it was the first time they had ever had one, according to the CDC. For nearly a quarter (24%), it was their second abortion. For 11% of women who had an abortion that year, it was their third, and for 8% it was their fourth or more.
ik vind dan de drie en meer best wel schokkend.. dat is denk toch ook te wijten aan het missen van de mogelijkheid tot bescherming, denk ik?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 16:22

Zeker; ik weet niet in hoeverre birth control vergoed wordt, maar gezien ziektekostenverzekering voor iedereen nog steeds niet geregeld is, draaien veel Amerikanen zelf voor die kosten op. Daarnaast is medicatie in de regel veel duurder dan hier, dus kan ik me zomaar voorstellen dat veel vrouwen het niet kunnen betalen. Dus dat zal zeker meespelen.

Edit: educatie/voorlichting valt ook nog een behoorlijke slag te slaan daar. Ook dat zal een factor zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 16:31

Seksuele educatie ?In de USA? Waar zelfs het dagboek van Anne Frank op sommige scholen verboden is?
En drie a vier abortussen is veel, maar geboortebeperking is niet zo vanzelfsprekend, sommige vrouwen en meisjes leven in een gewelddadige buurt/relatie, vaak straatarm ,verkrachting ligt dagelijks op de loer . Veel volgers van de Tate brothers , die pakken waar ze denken recht op te hebben.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-09-24 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 16:31

Beslissingen bij de staten houden klinkt leuk inderdaad omdat het dan meer lokaal geregeld kan worden.
Maar onderwerpen die over het zelfbeschikkingsrecht heen walsen horen een soort beschermde status te krijgen vind ik.

Dat een zwangerschap (onder voorwaarden) met hulp van een dokter afgebroken kan worden en dat een ouwe vent niet kan trouwen met een meisje van 11, geen kinderarbeid en dat soort dingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 16:45

Daar was Roe v Wade voor, het recht op abortus. Helaas benoemde Trump conservatieve rechters en werd de decennia oude wet de nek om gedraaid.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:37

BigOne, ik hoop van ganser harte dat het de nek omdraaien van de oude wet, Trump nu de nek kost.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 17:48

Van nu.nl , alleen deze reactie van trump geeft al aan dat hij compleet loopt te brallen
Trump twijfelt over eventueel tweede tv-debat
De Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump weet na het eerste verkiezingsdebat tegen de Democraat Kamala Harris niet of hij nog een debat wil. "Ik ben niet geneigd om dat te doen, omdat ik dit debat ruimschoots heb gewonnen", zei Trump in een interview met FOX News.

De Democraten dringen aan op een tweede debat. Een uur na afloop van het eerste tv-debat ontving ABC News, de televisiezender die het debat organiseerde en uitzond, een mail waarin de Democraten Trump uitdagen tot een tweede tv-debat. 

Amerikaanse media, waaronder CNN, The New York Times en het Republikeinsgezinde FOX News schrijven dat Harris het overtuigendst was bij het eerste verkiezingsdebat.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:43

Zelfs Fox? Wauw :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:46

Dit vind ik ook wel een goede samenvatting: https://www.vox.com/2024-elections/3709 ... ers-losers

BigOne schreef:
Daar was Roe v Wade voor, het recht op abortus. Helaas benoemde Trump conservatieve rechters en werd de decennia oude wet de nek om gedraaid.

Precies. Zaak om het weer in ere te herstellen :j
Duimen dat de democraten de president, house en senate kunnen winnen in de komende tijd.
En er wat van die corrupte Supreme Court judges er uit kunnen werken. Thomas en Alito ofzo.....

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 18:58

Afbeelding
Ja maar, ja maar, newsmax dan? :+ Volgens hen heeft Trump Harris verpulverd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 19:02

Als Trump in zijn blote reet het podium onder had staan pissen inclusief de moderators en daarbij riep Whie whieeee ik ben brandweerman dan zou hij volgens Newsmax nog gewonnen hebben :=

Wel goed dat hij dingen riep als "iedereen wilde Roe weg hebben" en daarbij ook echt alle groepen benoemde en heel trots claimde dat dat dankzij hem gelukt was en dankzij de geweldige SC judges. Dat zal bij een mooi aantal "conservatieven" wel in het verkeerde keelgat geschoten zijn omdat dat een hele duidelijke leugen is want zij zijn immers helemaal niet allemaal daarvoor.

En zij hebben ook wel mee gekregen dat er het 1 en ander niet deugt bij het Supreme Court :(:)

Stukje bij beetje brokkelt het af door dit soort dingen. Hopelijk snel genoeg voor ze hun stem moeten uitbrengen :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 07:32

Ik vond Harris wel slim in het debat! Ze kon Trump heel mooi laten happen op bepaalde dingen die ze zei, waardoor hij de oude stokpaardjes bleef herhalen ipv potentieel goede punten kon benoemen. En zij wel inhoudelijke punten kon maken. Ze kon heel goed op zijn ego inspelen vond ik. Zal wel als team zijn bedacht en afgesproken maar toch!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:38

Ik denk dat team Harris nu vooral in moet zetten op de Amerikaanse kiezers te laten beseffen dat ze niet zomaar uit het niets komt, dat ze al decennia lang "dient" zeg maar. Dat ze capabel is.

En dat stukje economie / hoge prijzen, dat dat niet door Biden of Harris komt. En dat zij degelijke plannen hebben om daar iets aan te veranderen. In tegenstelling tot Trump die maar blijft zemelen over zijn "tariffs" waarvan hij nog steeds niet snapt hoe dat werkt :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 08:58

Harris heeft precies gedaan wat nodig was, trump zo op z’n … trappen met de opmerking dat ze iedereen uitnodigde om naar z’n rally te gaan, dan zou iedereen zien dat mensen voortijdig weggingen . Toen was het hek van de dam en begin Trump te rakelen over honden en katten. En had ze hem waar ze hem wilde, ratelen over van alles en nog wat en over hoe goed hij het wel niet deed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:12

Ook mooi hoe zij de capabele, beleefde volwassene in de ruimte was en hem de hand schudde +:)+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 09:21

Nou inderdaad! Ze liep resoluut naar hem toe en schudde de hand.
Ze was ook non-verbaal erg goed in het expressief uiten van haar mening wanneer Trump weer eens met idiote leugens voorbij kwam.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:16

Een paar analisten gaven aan dat ze daarmee hem eigenlijk al van z'n stuk wist te brengen. Normaal gesproken is hij altijd degene die andermans persoonlijke ruimte betreedt en de aandacht naar zich toetrekt en nu was zij degene die dat deed. Hij heeft haar vervolgens ook eigenlijk niet meer aangekeken gedurende het debat. En subtiele maar slimme eerste zet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 10:59

Ik beschouw het als een sterke, zelfverzekerde move van Harris, ook dat Trump zich probeerde te verschuilen achter zijn ehhh....hoe noem je zo'n tafeltje met een microfoon ook alweer.... :? En dat Harris dus gewoon de koers omgooide om hem toch te pakken te krijgen, zo makkelijk kwam hij er niet mee weg :D

En een halve dag later weer bij die 9/11 herdenking dat ze dat zo mooi deed, fatsoen uitstralen +:)+

Maar als je dan reacties leest op dat gebeuren, zie je weer MAGA's die het heel anders zien :roll:
In hun beleving was Harris de underdog daar omdat zij bijna moest smeken om zijn hand te mogen schudden en dat Trump dus de sterke was. Die liet haar naar hem toe komen zeg maar.... Tja.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:15

Ik vond het een interessant debat om te kijken, maar het maakt me ook wel heel blij met de politiek hier. Wat een showgebeuren zeg.

Harris was inderdaad mooi bezig met non-verbaal laten zien wat ze van haar tegenstander's woorden vond, daar gaan vast een hoop meme's mee gemaakt worden. Zij was ook een stuk meer van het inhoudelijke zeggen wat ze wil gaan doen, Trump bleef erg hard steeds over de miljoenen die de grens over kwamen beginnen, ongeacht wat de vraag was.

Wat me opviel was dat Trump steeds met 'president' werd aangesproken terwijl hij toch echt 'former' president is. En ook dat hij inderdaad regelmatig toch nog even mocht praten ook al was het zijn beurt niet.

Ook nog even een stukje van het gebabbel na het debat gekeken, maar MAN wat is Amerika een raar land. Commentaar op Harris: 'Ze is zo klein, we hebben nog nooit zo'n kleine president gehad. Dat ziet er toch niet uit als een president?' Serieus jongen? Dat is het beste argument wat je kan bedenken? :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:18

Ja ook allemaal van die argumenten waarvan je denkt..... eeeeh kijk eens naar Trump dan, scoort die echt beter op dat punt in jouw beleving :? :=

Ja iedereen die ooit president is geweest spreken ze graag nog zo aan. Obama ook bvb.
Ik snap het idee maar het zou handiger zijn om het iets aan te passen om aan te geven dat hij momenteel niet meer de president is. Zeker in deze rare tijden waarin iemand claimt nog steeds dé gekozen president te zijn :=

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:29

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 10:00

En ze proberen het Oekraïne in de schoenen te schuiven, die gast is er geweest , humanitaire hulp volgens zijn zoon, illegaal ronselen van vechters volgens ingewijden. Zullen we nog wel meer van horen.