Ladyson schreef:Het probleem met de zorg is toch voornamelijk de vergrijzing en nieuwe, dure behandelingen waardoor het steeds duurder wordt? En niet zozeer het oude of nieuwe systeem? Elk systeem loopt er tegenaan dat de kosten onhoudbaar worden omdat er zoveel meer zorg nodig is / gaat zijn.
Concurrentie in de zorg vind ik overigens wel heel goed. Het gaat allemaal al zo belachelijk inefficient tov het bedrijfsleven. Ik ben iedere keer weer verbaasd.
En natuurlijk vind ik dat de situatie in de zorg niet goed is nu, maar er kan ook niet onbeperkt geld heen toch? Niemand wil meer belasting betalen.. We zullen daar wel realistisch in moeten blijven
Ik denk ook niet dat je nu nog een vergelijking kan maken met de zorg toen. Er is nu zoveel meer mogelijk en daar hangt gewoon een prijskaartje aan. Ik heb een paar mensen in mijn leven met terminale kanker. Zij leven al al een aantal jaar langer dankzij immunotherapy, al dan niet in combinatie met bestraling en chemo. Super natuurlijk maar je wil niet weten wat die paar jaar al kosten.
Mensen worden ouderen hebben daarbij ook meer zorg nodig.
Concurrentie in de zorg is in basis een goed idee alleen zit het nog te veel op slot, wellicht ook vanwege patenten.