Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:02

Ailill schreef:
Ik heb er zelfs mijn wekker voor gezet. Harris kwam stabiel, integer en betrokken over.

Hier laat ik het maar bij.

Ik hoop het vanmiddag even terug te kunnen kijken.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:10

Ik heb het ook bekeken. Niemand heeft het over de fantastische Victor Orban, die zo’n enorm aanzien heeft in de wereld. Zijn beste vriend die de oorlog in Oekraïne wel even zal oplossen. Waar haalt Donald Trump dat vandaan?

Ik weet niet wat ik verwacht had, maar Donald hapte wel een beetje op de steken die ze uitdeelde. Ik verbaas mij altijd hoe hij commentaar op zichzelf geeft.

mylittlejoy

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:31

Inmiddels lichte paniek in Kamp MAGA: aan de ene kant roepen ze dat Trump het debat glansrijk gewonnen heeft, aan de andere kant was het debat rigged, was ABC alleen maar Trump aan het factchecken en gebruikte Harris volgens hen oorbellen met een zendertje erin, zodat Obama haar de antwoorden in kon fluisteren.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:15

mylittlejoy schreef:
Cer schreef:
Ik heb een gedeelte gekeken, met commentaar erbij van Pro Trump lawyers (ja, omdat ik daar nieuwsgierig naar was). Wat ik me vnl afvroeg is dat 'killing babys after birth", want ik kon dat nergens vinden.
Maar blijkbaar staat dat in een motie die door Tim Walz ondertekend is:
https://www.ncregister.com/news/tim-wal ... e-abortion
En dat ze het belangrijk vonden dat States konden stemmen, ipv landelijk.

Nuance: zoals anderen zeiden is het door zijn motie alleen niet langer verplicht om levensreddend te handelen in het geval een foetus/kind na een abortus levend ter wereld komt. Als losstaand iets vind ik dat geen raar idee. Als een foetus inderdaad na een abortus op 22 weken leeft, is het niet levensvatbaar, dus moet je dan alles op alles zetten om het leven te redden, of moet je zorgen dat het kindje/foetus zo comfortabel mogelijk is tot het moment dat het komt te overlijden.

Wat ook goed is om te weten, in Nederland ligt de magische “grens” waarna doktoren alles op alles zetten on het kindje te laten leven op 24 weken. Daarvoor zijn de risico’s en de impact gewoon te groot.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:16

mylittlejoy schreef:
Inmiddels lichte paniek in Kamp MAGA: aan de ene kant roepen ze dat Trump het debat glansrijk gewonnen heeft, aan de andere kant was het debat rigged, was ABC alleen maar Trump aan het factchecken en gebruikte Harris volgens hen oorbellen met een zendertje erin, zodat Obama haar de antwoorden in kon fluisteren.

Standaard MAGA - verwarring en twijfel zaaien, leugens verspreiden.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:25

nps schreef:
mylittlejoy schreef:
Nuance: zoals anderen zeiden is het door zijn motie alleen niet langer verplicht om levensreddend te handelen in het geval een foetus/kind na een abortus levend ter wereld komt. Als losstaand iets vind ik dat geen raar idee. Als een foetus inderdaad na een abortus op 22 weken leeft, is het niet levensvatbaar, dus moet je dan alles op alles zetten om het leven te redden, of moet je zorgen dat het kindje/foetus zo comfortabel mogelijk is tot het moment dat het komt te overlijden.

Wat ook goed is om te weten, in Nederland ligt de magische “grens” waarna doktoren alles op alles zetten on het kindje te laten leven op 24 weken. Daarvoor zijn de risico’s en de impact gewoon te groot.

Ik begrijp niet zo goed waarom je rest van mijn post, waarin ik de termijn in NL ook benoem, wegknipt uit de quote?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:30

Ik las dat er in 7 staten geen grens is op abortus.. dus ja, dan mag je in de 9e maand aborteren. De vraag hoe vaak dat gebeurt is denk niet perse relevant?

En wat bigone aangeeft, Harris werd niet gefactcheckt, terwijl niet alles wat ze zei, helemaal waar was, werd er gezegd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:38

Zoals ik aangaf :? Ze werden beide gecheckt . Harris heeft 1 ding verteld wat niet klopte, en ipv 19 staat de teller voor trump al op 31.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:39

Nou ik vind eerlijk gezegd dat Harris niets cadeau kreeg in het debat. Meerdere keren als Trump over een onderwerp de laatste beurt om te spreken kreeg, was er genoeg voor haar waar ze heel goed op had kunnen reageren. Maar dat deed ze niet omdat dat niet de bedoeling was.

Echter zowat elke keer als Harris de laatste beurt kreeg..... begon Trump daarna toch nog te tetteren. En zetten ze zijn microfoon nog aan ook zodat hij nog even zijn plasje er overheen kon doen. Vind ik niet fair.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 11-09-24 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:39

mylittlejoy schreef:
nps schreef:

Ik begrijp niet zo goed waarom je rest van mijn post, waarin ik de termijn in NL ook benoem, wegknipt uit de quote?

Niet goed gelezen, excuus. Was bedoeld als aanvulling.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:41

Cer schreef:
Ik las dat er in 7 staten geen grens is op abortus.. dus ja, dan mag je in de 9e maand aborteren. De vraag hoe vaak dat gebeurt is denk niet perse relevant?

En wat bigone aangeeft, Harris werd niet gefactcheckt, terwijl niet alles wat ze zei, helemaal waar was, werd er gezegd

Door wie? Bronnen? Als ik zo de factchecks lees verspreid Trump gewoon regelrechte leugens (zoals dat Haitianen huisdieren ontvoeren en opeten, echt wtf), en Harris dus niet.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:43

Cer schreef:

Aan beide kanten wordt gefactcheckt, Kamala heeft eenmaal iets gezegd wat niet klopte. Wat was volgens jou nog meer niet waar, wat ze zei? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:45

Er werden wel wat foutjes gemaakt (versprekingen) natuurlijk. Vrij in het begin door de presentatoren zeg maar, dat ze zeiden dat Harris en Trump 4 jaar geleden aan de macht kwamen. En Harris die Trump als vice-president benoemde. Althans dat viel me op.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:50

Ik heb streams gekeken waar Amerikanen commentaar op hadden. Dat was , uit m’n hoofd, iets wat trump gezegd had over 6 januari, iets wat Harris zei over defunding politie en over fracking, iets wat ze zei over ivf en dan iets over abortus

(Het was dus niet “volgens mij” maar “volgens hun”, zij vonden dat Harris ook door Trump heen sprak, en dat ze niet altijd antwoord gaf op vragen)
Oh ja en die Amerikaanse soldaten bij het terugtrekken uit Afghanistan, daar hadden ze ook wat over. Dat ze daar geen aandacht voor had,.zoiets

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:57

mylittlejoy schreef:

Obama _O- Nota bene.

Fun fact: Taylor Swift heeft gisteren Kamala en en Tim Walz ook nog 'endorsed'.
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 12:57

Is maar goed ook dat ze Afghanistan niet gebruikte, onder Trump bleek dat hij 5000 zware Taliban jongens heeft vrijgelaten en veel meer troepen heeft teruggetrokken zodat er bij de achterblijvers veel meer sneuvelden dan nodig. Trump heeft Afghanistan letterlijk uitgeleverd aan de Taliban !

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:00

Vaag, zij zei, hij zij, ik hoorder ergens… concreet graag, wat zei ze nou fout? Een factcheck lijkt me nuttiger dan random mensen die iets roepen in een stream.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:04

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:13

Cer schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Als je roept "Democrats are executing/killing/murdering babies" dan is het zeker relevant of het gebeurt of niet.

Ik had zelf liever een wet gezien zoals in NL, waarbij de mogelijkheid na een x aantal weken openblijft ivm medisch ingrijpen. Zeker als je het dan zou kunnen scharen onder 'induced labor' ipv abortus, hou je genoeg mogelijkheden over voor de gevallen waarin de voortzetting van de zwangerschap risico's oplevert voor moeder en kind. Maar goed, de wet daar is zoals ie is; hoe daar invulling aan wordt gegeven is in mijn optiek echter wel degelijk relevant voor de discussie.

Ik heb eerder een tabel voorbij zien komen waarin werd aangegeven dat er geen 9 maanden abortussen zijn uitgevoerd in 2023 en 2024, maar kan deze niet zo snel terugvinden, dus kan de betrouwbaarheid daarvan ook niet garanderen.

Mbt het debat: Kamala werd ook gefactcheckt, maar spuide geen extreme onzin. Ze hebben denk ik om de vaart er wel een beetje in te houden, alleen ingegrepen als er echt grove onwaarheden voorbijkwamen. Overigens heeft Trump in totaal 9 minuten meer spreektijd gehad dan Harris. Hoe hij deze heeft ingevuld is hij alleen zelf schuldig aan.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 13:25

nps schreef:
Vaag, zij zei, hij zij, ik hoorder ergens… concreet graag, wat zei ze nou fout? Een factcheck lijkt me nuttiger dan random mensen die iets roepen in een stream.
Eens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:10

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:30

BigOne schreef:
Is maar goed ook dat ze Afghanistan niet gebruikte, onder Trump bleek dat hij 5000 zware Taliban jongens heeft vrijgelaten en veel meer troepen heeft teruggetrokken zodat er bij de achterblijvers veel meer sneuvelden dan nodig. Trump heeft Afghanistan letterlijk uitgeleverd aan de Taliban !

Dat heeft ze gewoon benoemd in het debat hoor :j
Dat Trump hele slechte onderhandelingen deed. Achter de rug van de regering van Afghanistan om, met de Taliban. Ook nog in Camp David, waar toen al schande van gesproken werd.

Ze zei er niet bij (tijdslimiet immers) dat Trump al heel veel soldaten terug naar huis gehaald had (nog even een stunt ter meerdere eer en glorie van zichzelf) en Biden met de oneervolle taak liet zitten om te proberen de door Trump gemaakte chaos daar tot een goed einde te brengen.

Er waren gewoon te weinig soldaten over in die chaos van Trump, om het goed te kunnen regelen en als je soldaten aan het terughalen bent dan ga je niet weer nieuwe er naartoe sturen :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 14:55

Cer schreef:
Ik heb streams gekeken waar Amerikanen commentaar op hadden. Dat was , uit m’n hoofd, iets wat trump gezegd had over 6 januari, iets wat Harris zei over defunding politie en over fracking, iets wat ze zei over ivf en dan iets over abortus

(Het was dus niet “volgens mij” maar “volgens hun”, zij vonden dat Harris ook door Trump heen sprak, en dat ze niet altijd antwoord gaf op vragen)
Oh ja en die Amerikaanse soldaten bij het terugtrekken uit Afghanistan, daar hadden ze ook wat over. Dat ze daar geen aandacht voor had,.zoiets

Hier kan je zelf het hele debat zien ;)
https://www.youtube.com/watch?v=VgsC_aBquUE

Ik zit nu op 13 minuten van het eind, en pas bij de laatste paar onderwerpen zie je dat Harris ook een paar keer vraagt om te mogen reageren op wat Trump allemaal (buiten zijn tijd!) zegt. Maar het werd haar net nog geweigerd. En ja hoor, Trump begint weer buiten zijn beurt te kwaken en wéér gaat die microfoon aan. Wat is dan het nut van het uitzetten van die microfoons >;)

Als Harris dan vraagt daar op te mogen reageren, wordt zij wèl weer afgekapt. Heel oneerlijk.

Edit: inmiddels afgekeken. Het beeld bleef hetzelfde. Ben dus nog steeds van mening dat Trump de meeste mogelijkheden kreeg door steeds buiten zijn beurt de microfoon toch voor hem aan te zetten, hele slechte zaak vind ik dat. Zeker omdat hij dan dingen riep waar ze vervolgens niet Harris op lieten reageren, echt absoluut oneerlijk -O-

En dan had hij ook nog de mazzel van het laatste woord hebben waarmee het debat werd beëindigd.

Ik vind het echt een slechte zaak.
Als je dan als zo unfair handelt dat je steeds 1 kandidaat laat praten buiten zijn beurt, neem dan in ieder geval de tijd op, en geef de ander aan het eind de mogelijkheid om het aantal minuten te gebruiken dat nog over is zodat beiden evenveel minuten aan het woord geweest zijn.

Harris was ondanks dat degene die veel beter over kwam. Bij Trump weer veel geblaat en weinig wol.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:18

Gelukkig hebben we de factcheck nog :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:31

pmarena schreef:
Hier kan je zelf het hele debat zien ;)
https://www.youtube.com/watch?v=VgsC_aBquUE
Ik heb het hele debat gezien ;) dat heb ik wellicht wat onduidelijk opgeschreven..
1x voor de helft met twee pro trump mensen die het commentaar deden en helemaal met 1 neutrale en 1 die meer pro trump was, om hun standpunten te horen. Ik vond dat interessant :j
Daarna lieten ze reacties zien van democrat gericht nieuws en van republican gericht nieuws.. ja, daar zat dan dus ook overduidelijk verschil tussen :)

Citaat:
Harris was ondanks dat degene die veel beter over kwam. Bij Trump weer veel geblaat en weinig wol.

Ik vond Harris beter over komen, maar niet 'veel beter'. Even los van de inhoud, had ik bij haar meer het overdrama gebeuren.. Wat dat betreft vond ik Obama wel altijd een hele fijne spreker.

Citaat:
Gelukkig hebben we de factcheck nog
ja behalve dan die van fox news he ;)

En Trump is bij vlagen (en dan zeg ik het mild) een clown, bijv over de immigranten die dieren eten. Waanzin echt.. En bij iets minder vlagen denk ik dat hij een punt kan hebben, zoals met de Afgaanse withdrawel en die soldaten die daarbij gestorven zijn. Van wat ik kon googlen leek het erop dat de Biden administratie dat colateral damage vond.
Waar hij aansluiting lijkt te vinden is dat oorlogen in het buitenland de amerikanen geld kosten en dat amerika niet veel geld heeft.
Wat ook genoemd werd is dat in de Biden regering er ineens veel meer mensen aan het werk gingen, en daarvan werd gezegd dat dat 'niet zo moeilijk was' omdat na Covid mensen weer aan het werk mochten, in banen die er dus al waren. Niet bij banen die gecreerd waren. Maar dat hele Covid en inflatie verhaal vind ik zelf wat ingewikkeld. Dat is een periode die over de hele wereld denk wat lastig te meten is.