Ailill schreef:Ik heb er zelfs mijn wekker voor gezet. Harris kwam stabiel, integer en betrokken over.
Hier laat ik het maar bij.
Ik hoop het vanmiddag even terug te kunnen kijken.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
mylittlejoy schreef:Cer schreef:Ik heb een gedeelte gekeken, met commentaar erbij van Pro Trump lawyers (ja, omdat ik daar nieuwsgierig naar was). Wat ik me vnl afvroeg is dat 'killing babys after birth", want ik kon dat nergens vinden.
Maar blijkbaar staat dat in een motie die door Tim Walz ondertekend is:
https://www.ncregister.com/news/tim-wal ... e-abortion
En dat ze het belangrijk vonden dat States konden stemmen, ipv landelijk.
Nuance: zoals anderen zeiden is het door zijn motie alleen niet langer verplicht om levensreddend te handelen in het geval een foetus/kind na een abortus levend ter wereld komt. Als losstaand iets vind ik dat geen raar idee. Als een foetus inderdaad na een abortus op 22 weken leeft, is het niet levensvatbaar, dus moet je dan alles op alles zetten om het leven te redden, of moet je zorgen dat het kindje/foetus zo comfortabel mogelijk is tot het moment dat het komt te overlijden.
mylittlejoy schreef:Inmiddels lichte paniek in Kamp MAGA: aan de ene kant roepen ze dat Trump het debat glansrijk gewonnen heeft, aan de andere kant was het debat rigged, was ABC alleen maar Trump aan het factchecken en gebruikte Harris volgens hen oorbellen met een zendertje erin, zodat Obama haar de antwoorden in kon fluisteren.
nps schreef:mylittlejoy schreef:Nuance: zoals anderen zeiden is het door zijn motie alleen niet langer verplicht om levensreddend te handelen in het geval een foetus/kind na een abortus levend ter wereld komt. Als losstaand iets vind ik dat geen raar idee. Als een foetus inderdaad na een abortus op 22 weken leeft, is het niet levensvatbaar, dus moet je dan alles op alles zetten om het leven te redden, of moet je zorgen dat het kindje/foetus zo comfortabel mogelijk is tot het moment dat het komt te overlijden.
Wat ook goed is om te weten, in Nederland ligt de magische “grens” waarna doktoren alles op alles zetten on het kindje te laten leven op 24 weken. Daarvoor zijn de risico’s en de impact gewoon te groot.
mylittlejoy schreef:nps schreef:Wat ook goed is om te weten, in Nederland ligt de magische “grens” waarna doktoren alles op alles zetten on het kindje te laten leven op 24 weken. Daarvoor zijn de risico’s en de impact gewoon te groot.
Ik begrijp niet zo goed waarom je rest van mijn post, waarin ik de termijn in NL ook benoem, wegknipt uit de quote?
Cer schreef:Ik las dat er in 7 staten geen grens is op abortus.. dus ja, dan mag je in de 9e maand aborteren. De vraag hoe vaak dat gebeurt is denk niet perse relevant?
En wat bigone aangeeft, Harris werd niet gefactcheckt, terwijl niet alles wat ze zei, helemaal waar was, werd er gezegd
Cer schreef:Ik las dat er in 7 staten geen grens is op abortus.. dus ja, dan mag je in de 9e maand aborteren. De vraag hoe vaak dat gebeurt is denk niet perse relevant?
En wat bigone aangeeft, Harris werd niet gefactcheckt, terwijl niet alles wat ze zei, helemaal waar was, werd er gezegd
mylittlejoy schreef:Inmiddels lichte paniek in Kamp MAGA: aan de ene kant roepen ze dat Trump het debat glansrijk gewonnen heeft, aan de andere kant was het debat rigged, was ABC alleen maar Trump aan het factchecken en gebruikte Harris volgens hen oorbellen met een zendertje erin, zodat Obama haar de antwoorden in kon fluisteren.
BigOne schreef:Is maar goed ook dat ze Afghanistan niet gebruikte, onder Trump bleek dat hij 5000 zware Taliban jongens heeft vrijgelaten en veel meer troepen heeft teruggetrokken zodat er bij de achterblijvers veel meer sneuvelden dan nodig. Trump heeft Afghanistan letterlijk uitgeleverd aan de Taliban !
Cer schreef:Ik heb streams gekeken waar Amerikanen commentaar op hadden. Dat was , uit m’n hoofd, iets wat trump gezegd had over 6 januari, iets wat Harris zei over defunding politie en over fracking, iets wat ze zei over ivf en dan iets over abortus
(Het was dus niet “volgens mij” maar “volgens hun”, zij vonden dat Harris ook door Trump heen sprak, en dat ze niet altijd antwoord gaf op vragen)
Oh ja en die Amerikaanse soldaten bij het terugtrekken uit Afghanistan, daar hadden ze ook wat over. Dat ze daar geen aandacht voor had,.zoiets
pmarena schreef:Ik heb het hele debat gezien
Citaat:Harris was ondanks dat degene die veel beter over kwam. Bij Trump weer veel geblaat en weinig wol.
ja behalve dan die van fox news heCitaat:Gelukkig hebben we de factcheck nog