OleJon schreef:Janneke2 schreef:
En de uitspraak 'dat ook bioboeren moeten reduceren' snap ik niet goed.
Ik benoemde het als de methode kaasschaaf : 'iedereen wordt gekort, dus zowel degenen aan de kant van de problemen als degenen aan de kant van de oplossing'.
(I have seen it been done. Dat wel. Maar aangezien het gaat over reductie van stikstof uitstoot, zie ik persoonlijk niet in waarom de kaasschaaf er overheen zou moeten.)
Dat bio boeren moeten reduceren. bedoel ik niet mee dat jij dat gezegd hebt.
Ik bedoel dit in het algemeen, het word hier door sommige personen aangedragen als alternatief. Terwijl bio boeren ook moeten reduceren
Ik bedoel in algemeen
Ik zal even verduidelijken wat ik niet precies snap.
Ik snap dat het een klap is voor de boeren die vastzitten aan rabobank, gedwongen zijn tot schaalvergroting, dure apparaten en vloeren en noem maar op.
'Al dat geld, dat uiteindelijk in de zakken van de verschillende firma's is beland, heeft niet gedaan wat beloofd was'.
('Intensieve veehouderij kan best, maar wel als de boer mijn dure dingen koopt.')
Een zoals gezegd is het doel: reductie van stikstof.
En contra 'die vermaledijde kaart': dat gaat uiteindelijk per provincie, de kaart is een indicatie voor het te bereiken doel (bij monde van minister Van der Wal).
Net niet: 'dat stukje grond waar mijn biologische buurman boert heeft ook een 47% reductie kleur, dus de buurman moet ook'.
'Het zou kunnen' dat de sukkelaars de kaasschaaf gaan hanteren, maar:
ik zie er geen reden toe
- het is oneerlijk: mensen die op eigen kracht al oplossingen voor het probleem zoeken moet je steunen -
en ik heb het ook nergens gelezen.
(Accoord, ik heb vast niet alles gelezen, so please correct me if I am wrong.)
'Dat iedereen moet meedoen en dat het alle hens aan dek is' - dat wel. (Maar dat is nog geen uitspraak dat het gegarandeerd de kaasschaaf wordt.)