Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Ik hoor heel veel VVders zeggen dat ze nu voor Bontebal gaan, helemaal nadat hij woensdag dat standpunt in nam.
En zelfs Arend Jan Boekestein ( oud vvd kamerlid) zei vorige week in een talkshow dat hij voor Bontenbal gaat.
Electra63 schreef:https://decorrespondent.nl/16220/hoe-di ... 0rjDdCV9xA
Een interessant opiniestuk in de Correspondent over de VVD van de laatste jaren.
nps schreef:Hulde aan Bontenbal. Landsbelang, uitvoerbaarheid, barmhartigheid en principes voor goedkoop stemmen scoren. Of het ze stemmen oplevert weet ik niet, ik hoop het van harte. Bij de juiste personen en achterban, die niet weer weg zijn na de komende 4 jaar. Als het ze stemmen kost zou ik er niet rouwig om zijn - je wil geen kiezers aan je binden die alleen wegens migratie en asiel aan je partij zitten. Laat die maar lekker naar de PVV gaan. Wellicht wordt CDA dan het degelijke, rechtse en fatsoenlijke alternatief wat de VVD ooit was. In deze zee van goedkope, populistische politiek en stemmingmakerij vind ik het echt een hele dikke opsteker om te lezen. Al zou ik in geen duizend miljoen jaar CDA stemmen vanwege de C en het eerder besproken standpunt op gebied van abortus en vrijwillige levensbeeindiging.
@journee, ik snap je - maar ik vind zoals je het uitlegt (en dat is niet alleen jij hoor, lees ik vaker!) altijd suggereren dat er heel lichtzinnig en gemakkelijk wordt omgegaan met beslissingen over vrijwillige levensbeeidinging. Dat is écht niet zo, ook in het geval van psychisch lijden. Argument wordt ook gebruikt in discussie over abortus. Zulke beslissingen zijn vrijwel echt nooit lichtzinnig, gemakkelijk of onzorgvuldig.
prompter schreef:Benzz schreef:Ik hoor heel veel VVders zeggen dat ze nu voor Bontebal gaan, helemaal nadat hij woensdag dat standpunt in nam.
En zelfs Arend Jan Boekestein ( oud vvd kamerlid) zei vorige week in een talkshow dat hij voor Bontenbal gaat.
Boekestein is voor mij niet echt een ankerpunt moet ik zeggen. Ik ben zijn "totaal geen visie" uitspraak over Rutte nog niet vergeten
Benzz schreef:prompter schreef:
Boekestein is voor mij niet echt een ankerpunt moet ik zeggen. Ik ben zijn "totaal geen visie" uitspraak over Rutte nog niet vergeten
Maar dat was toch ook zo? Dat zei Rutte notabene zelf over zichzelf.
prompter schreef:Nee, dat is nu juist het misverstand. Rutte is dat gaan zeggen ná die opmerking van Boekestein. Die maakte die opmerking nadat Rutte net als partijleider werd gekozen en Boekestein dacht dat de microfoon die op hem gericht was uitstond. Rutte heeft er daarna een soort gimmick van gemaakt, maar dat had hij beter niet kunnen doen want het is een eigen leven gaan leiden.
Benzz schreef:Electra63 schreef:[
Ze is natuurlijk niet voor niets gevraagd door Wilders.![]()
Maar eerlijk, ik vond haar een goede staatssecretaris.
Ze was duidelijk aanwezig en realistisch, maar of ze daadwerkelijk goed is, durf ik niet te zeggen. Daarvoor was het te kort.
Electra63 schreef:Nou als je haar vergelijkt met andere PVV-kabinetsleden, zoals Klever, Faber, Matzleder, Maeijer en Jansen kwam zij in ieder geval fatsoenlijk over en had zij zich goed ingelezen.
journee schreef:Het is fijn dat jij wat dat betreft zoveel vertrouwen hebt in 'het systeem'. Maar onderzoek wijst vaak uit, dat hoewel zorgvuldig onderzoek vanzelfsprekend lijkt bij zwaarwegende beslissingen, het systeem net zo makkelijk faalt. In 2021 waren er bijvoorbeeld ruim 3000 gedwongen uit huis geplaatste kinderen. Bij een steekproef van 45 gevallen bleek dat in geen enkel geval het feiten onderzoek op orde was. Je zou verwachten dat dit soort dingen ondenkbaar zijn, maar het gebeurt toch. Voor mij een reden om 'het systeem' toch met gerede twijfel te benaderen.
https://nos.nl/l/2434327
journee schreef:nps schreef:Hulde aan Bontenbal. Landsbelang, uitvoerbaarheid, barmhartigheid en principes voor goedkoop stemmen scoren. Of het ze stemmen oplevert weet ik niet, ik hoop het van harte. Bij de juiste personen en achterban, die niet weer weg zijn na de komende 4 jaar. Als het ze stemmen kost zou ik er niet rouwig om zijn - je wil geen kiezers aan je binden die alleen wegens migratie en asiel aan je partij zitten. Laat die maar lekker naar de PVV gaan. Wellicht wordt CDA dan het degelijke, rechtse en fatsoenlijke alternatief wat de VVD ooit was. In deze zee van goedkope, populistische politiek en stemmingmakerij vind ik het echt een hele dikke opsteker om te lezen. Al zou ik in geen duizend miljoen jaar CDA stemmen vanwege de C en het eerder besproken standpunt op gebied van abortus en vrijwillige levensbeeindiging.
@journee, ik snap je - maar ik vind zoals je het uitlegt (en dat is niet alleen jij hoor, lees ik vaker!) altijd suggereren dat er heel lichtzinnig en gemakkelijk wordt omgegaan met beslissingen over vrijwillige levensbeeidinging. Dat is écht niet zo, ook in het geval van psychisch lijden. Argument wordt ook gebruikt in discussie over abortus. Zulke beslissingen zijn vrijwel echt nooit lichtzinnig, gemakkelijk of onzorgvuldig.
Het is fijn dat jij wat dat betreft zoveel vertrouwen hebt in 'het systeem'. Maar onderzoek wijst vaak uit, dat hoewel zorgvuldig onderzoek vanzelfsprekend lijkt bij zwaarwegende beslissingen, het systeem net zo makkelijk faalt. In 2021 waren er bijvoorbeeld ruim 3000 gedwongen uit huis geplaatste kinderen. Bij een steekproef van 45 gevallen bleek dat in geen enkel geval het feiten onderzoek op orde was. Je zou verwachten dat dit soort dingen ondenkbaar zijn, maar het gebeurt toch. Voor mij een reden om 'het systeem' toch met gerede twijfel te benaderen.
https://nos.nl/l/2434327
nps schreef:Ik vind uit huisplaatsing onvergelijkbaar met vrijwillige levensbeeindiging. Met mensenwerk over mensen wat door mensen wordt gedaan speelt zoveel mee. Ieder mens is anders, iedere oordeel of afweging is anders en als je aan 15 mensen vraagt een beslissing te maken over iets veel meningen over zijn of gevoeligheid over is, krijg je 15 verschillende afwegingen. Daarom vind ik het altijd heel lastig om zo zwart-wit over fouten te spreken. Het is maar net aan wie je het vraagt.
@Roodvos - als ik het artikel lees is personeelstekort een groot probleem. Hebben jullie nare ervaringen met deze instanties? Heftig om te lezen, dit
Over de politiek - er is in Nederland kennelijk brede steun voor Bontenbal als premier, en dan echt over de hele linie - van linkse partijen tot aan rechtse. Iets van 76% vond hem geschikt. Yesligoz kwam op twee met iets van 24%, Timmermans als derde met 22% ofzoiets. Ik kan het artikel evne niet meer achterhalen. Wat denken jullie?
Electra63 schreef:nps schreef:Ik vind uit huisplaatsing onvergelijkbaar met vrijwillige levensbeeindiging. Met mensenwerk over mensen wat door mensen wordt gedaan speelt zoveel mee. Ieder mens is anders, iedere oordeel of afweging is anders en als je aan 15 mensen vraagt een beslissing te maken over iets veel meningen over zijn of gevoeligheid over is, krijg je 15 verschillende afwegingen. Daarom vind ik het altijd heel lastig om zo zwart-wit over fouten te spreken. Het is maar net aan wie je het vraagt.
@Roodvos - als ik het artikel lees is personeelstekort een groot probleem. Hebben jullie nare ervaringen met deze instanties? Heftig om te lezen, dit
Over de politiek - er is in Nederland kennelijk brede steun voor Bontenbal als premier, en dan echt over de hele linie - van linkse partijen tot aan rechtse. Iets van 76% vond hem geschikt. Yesligoz kwam op twee met iets van 24%, Timmermans als derde met 22% ofzoiets. Ik kan het artikel evne niet meer achterhalen. Wat denken jullie?
Ik begreep de vergelijking ook niet, maar door pijnstillers ben ik niet altijd helder, dus ik dacht, het zal wel![]()
Bontebal is een nette, rustige vent en daarom voor iedereen wel acceptabel.
Ik zag nog een stukje van Sander Schimmelpenninck, dat JA21 ook weer groot wordt gemaakt door de (rechtse) media. Hij heeft 1 zetel, maar zit al maanden bij iedere talkshow om zijn mening te geven.
Andere politieke leiders van partijen met 3 of 4 zetels zie je amper. Dat was met Van der Plas ook, zij zat ook bij ieder praatprogramma aan tafel met haar 1 zetel.
mce schreef:Bontenbal prima keus, is een schorpioen
Schorpioenen staan bekend om hun vastberadenheid, loyaliteit en intense emoties. Ze zijn vaak dapper, eerlijk en ambitieus, met een sterke wilskracht en een scherp oog voor detail.
Electra63 schreef:mce schreef:Bontenbal prima keus, is een schorpioen
Schorpioenen staan bekend om hun vastberadenheid, loyaliteit en intense emoties. Ze zijn vaak dapper, eerlijk en ambitieus, met een sterke wilskracht en een scherp oog voor detail.
Ik vind dat altijd zo'n onzin.
De schorpioenen die ik ken, zijn niet de gemakkelijkste
journee schreef:Electra63 schreef:Ik begreep de vergelijking ook niet, maar door pijnstillers ben ik niet altijd helder, dus ik dacht, het zal wel![]()
Bontebal is een nette, rustige vent en daarom voor iedereen wel acceptabel.
Ik zag nog een stukje van Sander Schimmelpenninck, dat JA21 ook weer groot wordt gemaakt door de (rechtse) media. Hij heeft 1 zetel, maar zit al maanden bij iedere talkshow om zijn mening te geven.
Andere politieke leiders van partijen met 3 of 4 zetels zie je amper. Dat was met Van der Plas ook, zij zat ook bij ieder praatprogramma aan tafel met haar 1 zetel.
Waar het mij om gaat, is dat in het geval van zwaarwegende beslissingen, ten eerste het wettelijk kader waarin deze beslissing getoetst wordt enorm belangrijk is. In het geval van euthanasie bij uitzichtloos lijden. zoals nu in de wet geregeld is, is dat wel in orde.
Maar de wet op voltooid leven gaat over levensbeëindiging van mensen die 'gezond' zijn, maar er 'gewoon geen zin meer' in hebben. Daar is dan dus een heel ander wettelijk toetsingskader voor nodig. Er zijn genoeg mensen die met hun gezonde hond en een vaag verhaal naar de dierenarts gaan om in te laten slapen. Dat is ook niet realistisch.
Mijn overweging is dus vooral hoe je een wettelijke toetsingskader kunt opstellen waarin het euthanaseren van gezonde mensen ethisch te verantwoorden is.
Daarnaast worden beslissingen door mensen genomen en mensen maken nu eenmaal fouten, soms zelfs als mensen in de overtuiging zijn wel volgens het wettelijke kader te werken. Als gezonde mensen geeuthaniseerd mogen gaan worden, heb je naar mijn idee, alleen geen ruimte om fouten te maken. Maar als je vóór een wet op voltooid leven bent, heb je daar ook wel visie op denk ik?
Arts vervolgd om euthanasie:
https://www.medischcontact.nl/actueel/laatste-nieuws/nieuwsartikel/om-arts-schuldig-aan-moord-geen-strafoplegging-
mce schreef:Bontenbal prima keus,
(gezocht op google en dan zegt AI dit o.a.)
journee schreef:Daarnaast worden beslissingen door mensen genomen en mensen maken nu eenmaal fouten, soms zelfs als mensen in de overtuiging zijn wel volgens het wettelijke kader te werken. Als gezonde mensen geeuthaniseerd mogen gaan worden, heb je naar mijn idee, alleen geen ruimte om fouten te maken. Maar als je vóór een wet op voltooid leven bent, heb je daar ook wel visie op denk ik?