Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 12:26

mysa schreef:
Ze gaan toch weer met tractoren naar Brussel, dacht ik FDF te horen zeggen?
Vind ik niet constructief en wel overlastgevend.

Als je de link open maakt lees je dat de politie vertelt dat er minder boeren zijn dan verwacht en dat er geen overlast is! Dus daar heb ik het over.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 12:28

mysa schreef:

Wat jammer dat je er last van hebt. :knuffel:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 12:31

juval schreef:
mysa schreef:

Wat jammer dat je er last van hebt. :knuffel:

Dit geldt natuurlijk voor iedere demonstratie.

Persoonlijk heb ik geen last van de demonstraties op de A12 en op de dagen dat ik in Den Haag ben, zijn er toevallig ook geen demonstraties :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 12:46

pien_2010 schreef:
mysa schreef:

Als je de link open maakt lees je dat de politie vertelt dat er minder boeren zijn dan verwacht en dat er geen overlast is! Dus daar heb ik het over.

Oh sorry, idd de link niet geopend. Maar ik begreep dat ze pas later in de week vanuit heel Europa naar Brussel zouden. De FDF voorman zei dat het gigantisch zou worden, meen ik.

@Juval: ik heb helemaal nergens last van want ik kom m'n huis en tuin niet uit. Dus het is niet mijn probleem maar ik mag er toch wat van vinden?

Loretta

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 17:58

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 18:36

Hoe zit het in de praktijk nu eigenlijk met dat verhaal dat ze eigen mest niet op hun eigen land mogen gebruiken maar in plaats daarvan kunstmest zouden MOETEN gebruiken, wat o.a. in bovenstaande link staat...?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 18:58

pmarena schreef:
Hoe zit het in de praktijk nu eigenlijk met dat verhaal dat ze eigen mest niet op hun eigen land mogen gebruiken maar in plaats daarvan kunstmest zouden MOETEN gebruiken, wat o.a. in bovenstaande link staat...?

De praktijk is dat er overal mestzakken in het land liggen met drijfmest omdat boeren hun mest niet kwijt kunnen en het absurd duur is om je mest af te voeren. Sterker nog, je komt er soms niet eens tussen.

En dat lukt kleine boeren slechter dan grote, dus 3 keer raden wie er failliet gaan door deze maatregel :o

https://www.nu.nl/binnenland/6308530/kl ... raakt.html

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 19:20

Ik doel meer op het zogezegd MOETEN kopen van kunstmest...?

- Van wie moet dat dan?
- En moet dat omdat het land anders niet genoeg mest krijgt?
- Waarom zou die kunstmest er extra bovenop wèl mogen / moeten en gewone mest niet?

En zou hun eigen mest (overschot) in principe wel goed zijn om te gebruiken ipv. die kunstmest, of zijn ze het er zelf ook mee eens dat ze te veel mest hebben voor het land dat ze hebben?

Ik krijg er zoveel vragen van :=

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 19:30

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 23:10

Ik kwam dit tegen op X..... het lijkt op die discussie vorig jaar over dat Wilders toen Timmermans verweet, dat die mevrouw niet kon wachten, maar direct het eigen risico afgeschaft moest worden.

Afbeelding

Veel beloven, maar in de praktijk niets waarmaken door anders te stemmen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 23:52

Ja maar, toen kon hij alleen maar schoppen. Nu moet hij op de centen passen en laat nu veel van die beloftes aan de mensen die het al niet breed hebben ook de ijskast ingaan. Verhogen minimum loon, afschaffen eigen risico, steun voor mensen met zware beroepen om wat eerder te kunnen stoppen met werken. En er is nog een hele lijst.
Klimaatbeleid weg , grenzen dicht, enzenz

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 05:17

Electra63 schreef:
Ik kwam dit tegen op X..... het lijkt op die discussie vorig jaar over dat Wilders toen Timmermans verweet, dat die mevrouw niet kon wachten, maar direct het eigen risico afgeschaft moest worden.

[ [url=m/GrYASI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Veel beloven, maar in de praktijk niets waarmaken door anders te stemmen.

Wilders is nog steeds een VVDer. Heeft altijd het SP programma gejat en stemde in de kamer met de VVD mee.
Helaas doorzagen veel mensen het niet en doorzien velen het nog steeds niet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:00

maar zijn de schoolmaaltijden niet symptoombestrijding. Kinderen horen gewoon thuis genoeg te kunnen eten. Daar moet de prioriteit liggen. Betaalbaar voedsel en armoedebestrijding.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:06

Zeker Juval, dat is de basis! Bestaanszekerheid, maar ook daar vind ik tot nu toe nog niet veel van terug in het huidige regeringsakkoord, terwijl dat toch wel de slogan was van een aantal partijen voor de verkiezingen. We gaan het zien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:19

juval schreef:
maar zijn de schoolmaaltijden niet symptoombestrijding. Kinderen horen gewoon thuis genoeg te kunnen eten. Daar moet de prioriteit liggen. Betaalbaar voedsel en armoedebestrijding.

Ja, en daar hadden we ze wat aan kunnen doen door bijvoorbeeld het minimumloon te verhogen, zoals de coalitiepartijen dat ook in het verkiezingsprogramma hadden staan. Maar daar hadden ze na de verkiezingen opeens ook geen zin meer in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:27

juval schreef:

Ja,dat is toch bestaanszekerheid ? Daar vallen betaalbare woningen, goed onderwijs en goede zorg ook onder, wat mij betreft.

Maar daar zien we weinig van terug in het hoofdlijnenakkoord.

Hoofdpunt is toch vooral een streng asielbeleid en dan gelooft iedereen dat alle problemen zijn opgelost.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:32

juval schreef:

Of net als in Frankrijk, de kinderen op school een warme maaltijd aanbieden. Dus een geïntegreerd systeem voor iedereen.
Is het probleem ook opgelost.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:40

juval schreef:

... als iemand uit een onderwijs familie: het is nuttig.

Op een lege maag leren kinderen beslist slechter.
En goed onderwijs krijgen is belangrijk genoeg.

(Uiteraard vind ook ik iets van het feit dat de bestaanszekerheid in de ijskast is gezet....)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:43

pien_2010 schreef:
juval schreef:

Of net als in Frankrijk, de kinderen op school een warme maaltijd aanbieden. Dus een geïntegreerd systeem voor iedereen.
Is het probleem ook opgelost.
Hoe doen ze dat dan met de diverse voedselvoorschriften van de diverse religies? En ook andere dieetvoorschriften waardoor niet iedereen hetzelfde kan eten?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:49

Weet ik niet Anjali. Ik heb geen schoolgaande kinderen. Er wordt op school vers gekookt door een kok. Dus er zal wel wat mogelijk zijn met wensen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:56

pien_2010 schreef:
Weet ik niet Anjali. Ik heb geen schoolgaande kinderen. Er wordt op school vers gekookt door een kok. Dus er zal wel wat mogelijk zijn met wensen.

In mijn jeugd, in de jaren -50 van de vorige eeuw, kregen we op de lagere school schoolmelk.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:59

anjali schreef:
pien_2010 schreef:

In mijn jeugd, in de jaren -50 van de vorige eeuw, kregen we op de lagere school schoolmelk.

ik zat in de jaren 80 op de lagere school en toen kregen we dat ook. Ik weet niet wanneer dat is afgeschaft, nog niet zo lang geleden denk ik.
Mijn kinderen kregen tot vorig jaar 3x in de week fruit/groente op school. Helaas is dat nu niet meer.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:02

De schoolmelk was oorspronkelijk bedoeld om kinderen uit arme wijken te voorzien van voldoende eiwit en calcium, maar later gesubsidieerd door het Rijk en vanaf 1977 door de EU om de "melkplas" te verminderen. Ik heb het ook gedronken hoor!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:04

Gewoon een eerlijk minimuumloon lost heel wat meer problemen op, dan enkel kinderen met honger.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 05-06-24 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:08

Bij onze school (jaren 70) iig moest je wel een melkkaart kopen om melk te krijgen, dit was niet gratis.