Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 10:45

Oh ja sorry ik begreep het verkeerd denk ik, ik bedoelde dat ik denk dat die personen naast Trump afgebeeld het een eer vinden.

pmarena

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 10:46

Ja dat snap ik :))

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 10:49

Forum voor Democratie deed dat ook, alleen dan nog met een Sovjet-sausje er over. (of dat was weer een ander plaatje van ze, in elk geval dezelfde stijl. )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:24

Het begint er sterk op te lijken dat niet Biden maar zeker Trump zo dement als een deur is .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:33

BigOne schreef:
Dit heeft hij op z’n X account gedeeld. Komt dus echt van hemzelf en zijn pr team.

Oh ik dacht dat hij sinds die mugshot in aug 2023 niets meer geplaatst had?
Of heeft zijn PR team een ander account voor hem?

https://x.com/realdonaldtrump

Ik zie een rood vinkje, is het een ander platform?
Edit: Ik zie het al, het Truth Social account :j
ik had er nog nooit van gehoord :D
Laatst bijgewerkt door Cer op 09-09-24 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:36

BigOne schreef:
Het begint er sterk op te lijken dat niet Biden maar zeker Trump zo dement als een deur is .

Dat vindt zijn vriend Leon Musk niet..... :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:48

Musk is compleet van padje af, waarschuwing op X dat iedereen die propaganda verspreid eraf wordt gegooid :D , hij is zelf een van de grootste .

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:58

Oh, hij was toch allemaal ontzettend voor vrije meningsuiting enzo? Hij heeft alle content regulering van Twitter afgegooid, waarna online haat en desinformatie weer gewoon lekker z'n gang kunnen gaan. Hij wil dus alleen vrije meningsuiting voor content die hij persoonlijk goedkeurt. Dat heeft hij dan wel weer gemeen met Trump. Kenmerk van totalitaire leiders trouwens.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 14:36

Hij haalt likes weg bij Oekraïnse leden, maakt hun redelijk onzichtbaar, geeft ze shadow bans en hetzelfde doet hij bij pro Harris accounts.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:47

Ik kan dat zo snel niet vinden.. alleen dat artikel van bellingcat.. bedoel je dat?

Starlink is nog wel actief in Oekraïne toch?

Hij is inderdaad erg voor vrije meningsuiting en zelfregulering (voor zover het binnen de wet valt, en binnen de Amerikaanse wet mag er meer dan je denkt, denk ik)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 18:13

BigOne schreef:

Mja ik weet het niet hoor.

Net zoals ik bij Biden nou niet direct dementie zag maar in zijn geval meer gewoon een informatie overload / het te druk hebben in zijn hoofd, wat iedereen kan gebeuren.

Zie ik bij Trump ook niet per-sé dementie maar denk ik dat het vergeten en husselen van namen enzo, gewoon vooral simpele des-interesse is. En dat ellenlange oeverloze gezemel van hem is gewoon wat hij al jaren doet: zichzelf graag horen praten en met veel woorden proberen te verdoezelen dat hij nergens iets echts zinnigs over kan zeggen.

Hij denkt gewoon dat zijn personality wel genoeg is om stemmen te winnen, gezien hij aan de MAGA's niks hoeft te bewijzen want die geloven toch alles wel dat hij zegt +:)+

Volgens mij is het een combinatie van luiheid, des-interesse en arrogantie.

Musk is een sell-out, die weet echt wel dat Trump een lül is, maar hij denkt toch dat het voor hem gunstiger is als de R aan de macht komen en niet de D. En hij is natuurlijk pissed over het hele "woke" gedoe van de D.

De steun voor Trump zal naar verwachting wel steeds verder afbrokkelen richting de verkiezingen omdat de kiezers, naarmate het kiezen dichterbij komt, zich meer zullen gaan verdiepen in de kandidaten.

Duimen maar dat het debat goed gaat.... Voor Trump is het veel makkelijker om daarin te slagen dan voor zijn tegenstander. Dat zag je aan het debat met Biden. Trump gaf barslechte antwoorden maar niemand die het daar over heeft.....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 18:47

Als je verwacht dat de steun voor Trump af gaat brokkelen, dan kan je lang wachten. Ze liggen dicht bij elkaar in de peilingen en binnen de foutmarge, waarbij je ziet dat de voorsprong van Harris iets afneemt. Maar op zich maakt dat niks uit, ze zijn helemaal niet meer bezig om de zwevende kiezers naar zich toe te trekken, maar bezig met zoveel mogelijk stemmers naar de stembus te krijgen. Deze verkiezingen gaan er op dit moment vooral over wie dat het beste gaat lukken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:45

Debat is vannacht toch ?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:31

BigOne schreef:
Debat is vannacht toch ?

Morgennacht. Vannacht is Monday Night Football. Da’s belangrijker.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:34

Oké thanks .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:40

Ik heb een gedeelte gekeken, met commentaar erbij van Pro Trump lawyers (ja, omdat ik daar nieuwsgierig naar was). Wat ik me vnl afvroeg is dat 'killing babys after birth", want ik kon dat nergens vinden.
Maar blijkbaar staat dat in een motie die door Tim Walz ondertekend is:
https://www.ncregister.com/news/tim-wal ... e-abortion
En dat ze het belangrijk vonden dat States konden stemmen, ipv landelijk.

Ook hadden ze het over het statement van Harris dat Trump de chip-handel aan China verkwanselt zou hebben, volgens hun is dat onzin, want er was al geen chip handel, en uiteindelijk kwam het door Taiwan.
https://www.nortonrosefulbright.com/en/ ... -chipmaker

Ik ben nog niet heel ver, maar ik vind deze standpunten erg interessant, gewoon om de andere kant te horen dan wat ik bijv hier in dit topic lees :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:07

'Killing babies after birth' is iets totaal anders dan een embryo na een abortus wel of niet aan slangetjes hangen om het in leven proberen te houden (terwijl die embryo niet gewenst is en misschien wel een zware afwijking zou krijgen).
Daar zijn ze heel goed in; zaken verdraaien om de domme helft van Amerika te beïnvloeden..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:38

Wat een onzin, na een abortus een evt levend embryo te gaan behandelen....

Overigens is het tekenend dat de (rechtse) 'pro life' beweging bestaat uit degenen die ook staan voor het mogen dragen van vuurwapens en de doodstraf.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:39

Pro-life houdt op zodra de baby geboren is en zelf kan ademen :=

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:42

Opmerking george carlin daarover : "you need living babies to make dead soldiers".

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:47

8nnemiek schreef:
'Killing babies after birth' is iets totaal anders dan een embryo na een abortus wel of niet aan slangetjes hangen om het in leven proberen te houden (terwijl die embryo niet gewenst is en misschien wel een zware afwijking zou krijgen).
Daar zijn ze heel goed in; zaken verdraaien om de domme helft van Amerika te beïnvloeden..

Eens, met een klein puntje van herstel: een zware afwijking heeft. Want dat is neem ik aan meestal de reden waarom voor late termijn abortus gekozen wordt :(:)

Groot gelijk dat het niet fair is om van artsen te verwachten dat ze kostte wat kost een veel te vroeg geborene met afwijkingen in leven proberen te houden, in de hoop er een kasplantje van te maken :n

Wat wèl verplicht zou moeten, vind ik, is dat er liefdevol voor zo'n hoopje mens gezorgd wordt. Dat het liefdevol vastgehouden wordt, van mijn part door een lieve verpleegster, als een vader / moeder / familie het niet kan of wil, en geen pijn heeft terwijl het wegglijdt :(:)

Harris deed het goed in het debat!!! *\o/*
https://edition.cnn.com/2024/09/10/poli ... index.html

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:49

8nnemiek schreef:
Pro-life houdt op zodra de baby geboren is en zelf kan ademen :=

Jup, Obamacare heeft hij ook zo goed als afgeschaft zodra hij president werd. Dus samenvattend: de baby moet geboren worden ten koste van alles. Maar zodra diezelfde baby zorg nodig heeft is Trump er niet voor om ouders in de kosten te ondersteunen. En is diezelfde baby volwassen en komt in de problemen qua inkomen dan kan hij het ook uitzoeken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:16

Cer schreef:
Ik heb een gedeelte gekeken, met commentaar erbij van Pro Trump lawyers (ja, omdat ik daar nieuwsgierig naar was). Wat ik me vnl afvroeg is dat 'killing babys after birth", want ik kon dat nergens vinden.
Maar blijkbaar staat dat in een motie die door Tim Walz ondertekend is:
https://www.ncregister.com/news/tim-wal ... e-abortion
En dat ze het belangrijk vonden dat States konden stemmen, ipv landelijk.

Nuance: zoals anderen zeiden is het door zijn motie alleen niet langer verplicht om levensreddend te handelen in het geval een foetus/kind na een abortus levend ter wereld komt. Als losstaand iets vind ik dat geen raar idee. Als een foetus inderdaad na een abortus op 22 weken leeft, is het niet levensvatbaar, dus moet je dan alles op alles zetten om het leven te redden, of moet je zorgen dat het kindje/foetus zo comfortabel mogelijk is tot het moment dat het komt te overlijden.

In het verlengde hiervan las ik over een vrouw in Florida die op 32 weken een abortus moest ondergaan omdat bleek dat het kindje geen nieren had en niet levensvatbaar was. Ze hadden zo laat geaborteerd omdat er veel onduidelijkheid was over wat mocht. Uiteindelijk heeft het kindje 99 minuten geleefd. Wanneer de eerdere wet dan gevolgd zou worden, zouden die 99 minuten gespendeerd zijn aan slangetjes en doktoren, in plaats van in de armen van liefhebbende ouders.

Wat ik wel een kanttekening vind, is dat ik zag dat Minnesota geen termijn op abortus heeft. Oftewel, dat er op elk moment in de zwangerschap nog mag worden geaborteerd. Dat is zelfs vrijer dan in Nederland (tot 24 weken, daarna alleen bij ernstige medische implicaties). Ik heb met die combinatie wel moeite, want dat betekent in theorie dat iemand heel laat in de zwangerschap deze kan beëindigen, waarna het kind niet gered hoeft te worden als deze levensbedreigende schade heeft opgelopen door de procedure.

Zal het in de praktijk echt voorkomen? Ik denk het niet. Iemand die geen kind wil krijgen, beëindigt de zwangerschap niet in de laatste termijn, al is het maar omdat het fysiek zwaar is of in ieder geval kan zijn. En een levensvatbaar kindje dat laat geaborteerd zou worden, voorzover dat al gebeurt, heeft in principe geen levensreddend handelen nodig, dus is 'care' voldoende.

Tegelijk vind ik wel ook dat het verschrikkelijk hypocriet is van de Republikeinen dat baby's koste wat kost geboren moeten worden, maar er geen sociaal systeem is om kinderen te helpen na de geboorte, ouders te ondersteunen met de kosten en het maar 'een fact of life is' dat kinderen vervolgens worden afgeslacht op scholen bij shootings.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 10:19

Trump -Biden was niet best qua debat maar dit ? Trump is totaal door de grens van normaal reagerend figuur gezakt. Hij heeft 19 keer gelogen, omzeilde antwoorden bvb over Oekraïne , wauwelde over katten en honden die door Haïtianen worden opgegeten. Hoe hij dat wist werd hem gevraagd aangezien dit allang ontkracht is. Ja dat heb ik op tv gezien :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 11:01

Ik heb er zelfs mijn wekker voor gezet. Harris kwam stabiel, integer en betrokken over.

Hier laat ik het maar bij.