steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:30

Elisa2 schreef:
Cowboy55 schreef:
Dus -en corrigeer me als ik het verkeerd samenvat- jij vindt mensen als Eva Vlaardingerbroek en Tucker Carlson in essentie geloofwaardig? En het ergert je dat Schimmelpenninck dat niet vindt, dat benoemt en naar ze uit haalt?

Nee, ik vind mensen die andere mensen naar beneden menen te moeten halen en niet met inhoudelijke argumenten komen ongeloofwaardig. Ik erger me aan het inhoudsloze van zijn colum en snap niet dat ze zo iemand een podium geven. Daar zijn er al veel te veel van in beide kampen.

Dus... Eva Vlaardingenbroek en Tucker Carlson zijn in dat stukje ook minder dan snot waard :)?

Elisa2

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:36

Die spelen toch niet op de man? ik snap de vergelijking niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:49

Elisa2 schreef:

Mwah vind er anders weinig inhoudelijke argumenten in zitten, daar doelde ik ook op. En ze zetten de regering toch behoorlijk in een bepaald daglicht met termen als 'the great reset', 'communisme' etc. Weinig tot geen echte inhoudelijke verslaggeving.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:58

Elisa2 schreef:

Tucker Carlson heeft 'spelen op de man' tot een carriere verheven.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:44

IMANDRA schreef:
Elisa2 schreef:

Mwah vind er anders weinig inhoudelijke argumenten in zitten, daar doelde ik ook op. En ze zetten de regering toch behoorlijk in een bepaald daglicht met termen als 'the great reset', 'communisme' etc. Weinig tot geen echte inhoudelijke verslaggeving.

Ik heb nog steeds het idee dat jij helemaal niet op de inhoud let van veel zaken..je lijkt op randvoorwaarden te letten en bepaalt dat als iemand bepaalde woorden gebruikt, op iemand stemt etc dat diegene nooit en te nimmer meer iets te melden kan hebben.

Het is pas echt een uitdaging om naar mensen te luisteren die totaal je tegenpool zijn zonder ze direct in een hoek te plaatsen.

Ik heb persoonlijk bijvoorbeeld een bloedjehekel aan Baudet en zijn gemiddelde opvattingen. Neemt niet weg dat ik hem soms ook weleens iets zinnigs hoor zeggen. Zelfde geldt voor Kaag. Mijn nekharen staan overeind als zij praat, maar ze heeft heus weleens een punt die gewoon de moeite van overwegen waard is.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:27

loriene schreef:
Exitium schreef:
Fox wordt in de VS al jaren als de onbetrouwbaarste nieuwsbron onder de grote stations gezien.

Zelfde als de NOS hier in nederland

Euh, nee.[/quote]

Euh,ja

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:36

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:47

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:50

Natuurlijk nee. Kom op nou. Prima dat je een keuze maakt in het ‘welles-nietes’ spel in de objectiviteit van de media, maar hou je hersens ingeschakeld. Niet alles komt vanuit je hart.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:59

Inderdaad! Nederland heeft een van de meest kritische media van de wereld!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 23:05

Benzz schreef:

Vraag maar aan Trump ambassadeur in NL Pete Hoekstra! _O- daar zijn de Nederlandse media wereldberoemd mee geworden. “This is the Netherlands! You have to answer questions.” :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 00:18

Even iets luchtigs tussendoor. De koeien naast de Natura2000 gebieden hebben er gelukkig geen erg in :D
De dames kunnen heel de zomer kiezen tussen binnen en buiten, duurzame boerderij met allerlei milieusnufjes.
Een genot om naar te kijken en een heel event hier elk jaar. En vreselijk als ze weg moeten. De boerderij ernaast geeft alle koeien deftige Franse namen :D
https://youtu.be/Waz25lIcmdg

Go Pro is na lang zoeken ongedeerd terug gevonden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 00:39

Koecam :D

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:34

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 12:35

Benzz schreef:

Toen ik dit las moest ik echt even smakelijk lachen :D :D

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 13:07

loriene schreef:
Exitium schreef:

Wow!!! 1500 deelnemers :+

Er is een formule voor het berekenen van het aantal respondenten wat je nodig hebt om een betrouwbaar onderzoek te doen. Voor Nederland ligt dat (afhankelijk van foutmarge e.d.) op enkele duizenden. Voor een onderzoek met een foutmarge van 3% en een betrouwbaarheidsniveau van 99% (als uit je onderzoek 60% komt, ligt het met 99% zekerheid tussen de 57 en 63%) heb je iets meer dan 1500 respondenten nodig. Wil je de foutmarge en het betrouwbaarheids niveau zo klein mogelijk houden (1% en 99%, bij 0% en 100% zou je elke Nederlander moeten benaderen) dan heb je ruim 16.000 respondenten nodig.

Dit is een hele gebruikelijke manier van bevolkingsonderzoeken. Regelmatig zie ik hier de peiling van Maurice de Hond bijvoorbeeld voorbij komen, die onderzoekt op dezelfde manier.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 15:58

Janneke2 haar idee om de schuld kwijt te schelden bij de bank zal niet gebeuren, wat ik overgins ook niet verwacht had
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/12/ra ... e-a4136236

Ben trouwens nog steeds nieuwsgierig, waarom bio worden een alternatief zou zijn. Aangezien bio boeren ook moeten reduceren

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:00

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 21:45

OleJon schreef:
Janneke2 haar idee om de schuld kwijt te schelden bij de bank zal niet gebeuren, wat ik overgins ook niet verwacht had

Ben trouwens nog steeds nieuwsgierig, waarom bio worden een alternatief zou zijn. Aangezien bio boeren ook moeten reduceren

Pardon.
Het is niet mijn idee, hoor. Ik meldde dat hier over gedacht wordt.

Dat men momenteel weigert snap ik best - maar wellicht kan de druk nog een beetje worden opgevoerd.
(Ik heb geen medelijden met de bank. Wel met een paar andere partijen in de landbouw sector.)

En de uitspraak 'dat ook bioboeren moeten reduceren' snap ik niet goed.
Ik benoemde het als de methode kaasschaaf : 'iedereen wordt gekort, dus zowel degenen aan de kant van de problemen als degenen aan de kant van de oplossing'.

(I have seen it been done. Dat wel. Maar aangezien het gaat over reductie van stikstof uitstoot, zie ik persoonlijk niet in waarom de kaasschaaf er overheen zou moeten.)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:22

Janneke2 schreef:
OleJon schreef:

Pardon.

Dat men momenteel weigert snap ik best - maar wellicht kan de druk nog een beetje worden opgevoerd.
(Ik heb geen medelijden met de bank. Wel met een paar andere partijen in de landbouw sector.)

Ik benoemde het als de methode kaasschaaf : 'iedereen wordt gekort, dus zowel degenen aan de kant van de problemen als degenen aan de kant van de oplossing'.

(I have seen it been done. Dat wel. Maar aangezien het gaat over reductie van stikstof uitstoot, zie ik persoonlijk niet in waarom de kaasschaaf er overheen zou moeten.)

Dat bio boeren moeten reduceren. bedoel ik niet mee dat jij dat gezegd hebt.

Ik bedoel dit in het algemeen, het word hier door sommige personen aangedragen als alternatief. Terwijl bio boeren ook moeten reduceren
Ik bedoel in algemeen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:53

Janneke2 schreef:
OleJon schreef:

Pardon.

Nee Janneke, je hebt, of praat idealistische ideeën over oplossingen ver van de werkelijkheid en werkbaarheid en dumpt die hier als dé oplossing. Op het moment dat je daarop wordt aangesproken reageer je niet of trek je de keutel in

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:32

996981 schreef:
Janneke2 schreef:

Pardon.

Nee Janneke, je hebt, of praat idealistische ideeën over oplossingen ver van de werkelijkheid en werkbaarheid en dumpt die hier als dé oplossing. Op het moment dat je daarop wordt aangesproken reageer je niet of trek je de keutel in

Sorry maar wat vriendelijke mag ook wel. Out of de box denken brengt nieuwe inzichten of ze nu haalbaar zijn of niet ze zijn ook helpend!

Het licht is ook niet in 1x uitgevonden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:42

Dat verzon Janneke niet. Gisteren nog op het nieuws, verklaring van rabo dat ze niet gaan kwijtschelden maar wel weer gingen meedenken en investeren. In lijn met de verwachting maar alsnog heeft Janneke het niet zelf bedacht.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:54

OleJon schreef:

De belastingbetaler mag er weer voor opdraaien. Toen de banken omvielen moesten we er ook als belastingbetaler voor opdraaien. Misschien hadden we toen beter de baken failliet kunnen laten gaan. Dan hadden we de wat ze dan noemen "The great reset" al achter de rug gehad.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:58

Loretta schreef:
OleJon schreef:

De belastingbetaler mag er weer voor opdraaien. Toen de banken omvielen moesten we er ook als belastingbetaler voor opdraaien. Misschien hadden we toen beter de baken failliet kunnen laten gaan. Dan hadden we de wat ze dan noemen "The great reset" al achter de rug gehad.

De "belastingbetaler" draaide er toch altijd voor op?

De belastingbetaler is het volk... Samen bekostigen we dat wat we in NL vergoed willen hebben.