Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 13:54

IMANDRA schreef:
nps schreef:
Het wordt een lastige coalitie... PVV wil niemand meer mee, GL-PvdA en CDA zijn samen goed voor 49 en er moeten er 74 zijn dacht ik? VVD is van stevig betrouwbare coalitiepartner naar onbetrouwbare semi-populistische retoriek gegaan... ben benieuwd wat dat voor gevolgen gaat hebben. Een VVD-loze coalitie... zou het?

Het zal ofwel toch met VVD zijn (die zullen wel bijdraaien zodat ze mee kunnen regeren), ofwel een coalitie met heul veel partijen...

Dat laatste wil je niet. Dus ik denk idd PvdA/GL - CDA en VVD, en dan denk ik D66 erbij. Al zou ik SP ook wel heel tof vinden.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:03

_San87_ schreef:
[ Afbeelding ]
Net de peilingen even bekeken, want leuk.

CDA stijgt mooi, hopelijk kunnen ze die lijn vasthouden. Op mijn tijdlijn bleek helaas al weer dat mensen echt niet kunnen lezen voor wat het asielstandpunt betreft :').

Wow, interessant! Wat een opluchting om 2 niet-populistische niet-one-issue partijen in de top 3 te zien (wat zijn de standaarden gezakt). Er kan nog een hoop gebeuren maar het zou wat mij betreft wel mooi zijn als die lijn zich doorzet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:13

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:14

_San87_ schreef:
IMANDRA schreef:
Het zal ofwel toch met VVD zijn (die zullen wel bijdraaien zodat ze mee kunnen regeren), ofwel een coalitie met heul veel partijen...

Dat laatste wil je niet. Dus ik denk idd PvdA/GL - CDA en VVD, en dan denk ik D66 erbij. Al zou ik SP ook wel heel tof vinden.

Wel he? D66 is ook wel een regeringspartij bij uitstek. Het zou wat zijn, een coalitie over links in deze tijden. Kunnen ze eindelijk de schuld krijgen voor iets waar ze ook daadwerkelijk iets mee te maken hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:20

nps schreef:
_San87_ schreef:

Wel he? D66 is ook wel een regeringspartij bij uitstek. Het zou wat zijn, een coalitie over links in deze tijden. Kunnen ze eindelijk de schuld krijgen voor iets waar ze ook daadwerkelijk iets mee te maken hebben.

CDA is centrum-rechts (hoewel je daarover zou kunnen discussiëren inmiddels) en VVD rechts, dus echt een links kabinet zal het niet worden. Maar een kabinet met overwegend links is wel echt al heel lang niet meer gebeurd.

Verder eens idd :D

mce

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:29

zou een overwegend links kabinet wenselijk zijn in deze tijd,
of zijn we al zover europees/international/multinational dat landsbelang even iets anders is geworden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:34

Ja21 wordt blijkbaar de nieuwe hype , na FvD en bbb .

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:45

_San87_ schreef:
nps schreef:

CDA is centrum-rechts (hoewel je daarover zou kunnen discussiëren inmiddels) en VVD rechts, dus echt een links kabinet zal het niet worden. Maar een kabinet met overwegend links is wel echt al heel lang niet meer gebeurd.

Verder eens idd :D

Met GL/PvdA als serieuze coalitiepartij wel de meest linkse coalitie van de afgelopen decennia ;) Zegt eigenlijk ook wel wat over mijn beleving...

@mce - eigenlijk wil ik vooral een niet populistische coalitie, zoals we het laatste jaar hebben gehad. Met gewoon fatsoenlijke middenpartijen, en ook links erin vertegenwoordigd. Ik denk dat dat toch echt meer zoden aan de dijk gaat zetten dan asielzoekertje pesten.

@bigone - coenradie heeft zich aardig geprofileerd de laatste tijd, en zo wordt ja21 ineens weer de nieuwe PVV light. Ofzo. Weer zo'n partij die 1 coalitie meegaat waarschijnlijk. Het zou fijn zijn als kiezers mensen niet behandelen als weer een nieuwe messias die alles even op gaat lossen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:53

Het feit dat men relatief nieuwe gezichten zien als de oplossing zegt volgens mij met name iets over het vertrouwen in de bekende gezichten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:53

BigOne schreef:

Ik vond Coenradie wel een goede staatssecretaris, ze is ook niet van de PVV, maar ze was gevraagd door Wilders (bij gebrek aan goede PVV-bestuurders) als staatssecretaris.
Maar JA21 vind ik niets.
Eerdmans en Coenradie zijn partij-hoppers, zeker Eerdmans.
Nanninga is gewoon een racist, die vluchtelingen eens dobber-negers heeft genoemd op voormalig Twitter. Dat kan gewoon niet als politicus, vind ik.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 14:56

Oh eens hoor San. Maar het is die twee opties, of een hele andere regeringsstructuur denk ik?

Ik zou wel bang zijn dat, met VVD erbij, ze er wel lekker hun stempel op gaan zetten. Zou ook eens interessant zijn hoe een regering zonder VVD 't zou doen :D. Maar goed, een niet-populistische coalitie zoals NPS zegt zou al een hele verademing zijn.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 15:12

996981 schreef:
Het feit dat men relatief nieuwe gezichten zien als de oplossing zegt volgens mij met name iets over het vertrouwen in de bekende gezichten.

Nieuwe gezichten zijn ook niet altijd alles. Herinner je je onze huidige coalitie nog? Maar liefst 2 nieuwe partijen, die het allemaal anders zouden doen! Nieuw en anders is niet altijd beter. Dat bewijzen de nieuwe gezichten keer op keer. Toch gaat een gedeelte van de kiezers blind weer mee op iedere nieuwe belofte.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 15:17

nps schreef:
996981 schreef:

Nieuwe gezichten zijn ook niet altijd alles. Herinner je je onze huidige coalitie nog? Maar liefst 2 nieuwe partijen, die het allemaal anders zouden doen! Nieuw en anders is niet altijd beter. Dat bewijzen de nieuwe gezichten keer op keer. Toch gaat een gedeelte van de kiezers blind weer mee op iedere nieuwe belofte.

Nee, dat zeg ik ook niet? Ik geef alleen aan waarom ik denk dat veel mensen liever een onbekend gezicht kiezen. Wat mij betreft zou er ook veel meer gewicht moeten hangen aan de belofte die politici doen. Men kan letterlijk alles roepen, zonder dat daarbij verantwoording hoeft afgelegd te worden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 16:37

Het is zeker een signaal dat een aantal kiezers steeds voor een nieuwe partij kiezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 17:06

Tijdens haar middelbareschoolperiode was Coenradie van 2004 tot 2006 actief in het Europees Jeugdparlement. Van 2009 tot 2011 was ze bestuurslid en secretaris van het bestuur van de VVD in Tiel.[1][2][3][4][5]
Van 30 maart 2022 tot 2 juli 2024 was Coenradie gemeenteraadslid van Rotterdam namens Leefbaar Rotterdam. Op 14 juli 2023 volgde ze Bart van Drunen op als fractievoorzitter. In de gemeenteraad was ze namens de partij woordvoerder op het gebied van openbare orde en veiligheid.

Met recht een partijhopper , net als yesilgoz en vele andere politici. Maar vond dat ze een van de weinige, zo niet enige pvv er was die wel werkte.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 17:37

Electra63 schreef:
BigOne schreef:

Ik vond Coenradie wel een goede staatssecretaris, ze is ook niet van de PVV, maar ze was gevraagd door Wilders (bij gebrek aan goede PVV-bestuurders) als staatssecretaris.
Maar JA21 vind ik niets.
Eerdmans en Coenradie zijn partij-hoppers, zeker Eerdmans.
Nanninga is gewoon een racist, die vluchtelingen eens dobber-negers heeft genoemd op voormalig Twitter. Dat kan gewoon niet als politicus, vind ik.

Dat laatste kan nauwelijks als mens.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 17:53

Je hebt gelijk.
Maar een politicus mag meer dan een burger qua vrijheid van meningsuiting.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:17

sorry niet iedereen kan de linkjes openen
Laatst bijgewerkt door mce op 07-07-25 18:30, in het totaal 3 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:20

Plaats nu eens uitleg waar het over gaat als je een linkje plaatst. Zo irritant dit.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:26

_San87_ schreef:
Plaats nu eens uitleg waar het over gaat als je een linkje plaatst. Zo irritant dit.

heb het verwijdert
Laatst bijgewerkt door mce op 07-07-25 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:29

mce schreef:
_San87_ schreef:

gewoon het linkje openen en mijn vraag is: waar gaan we hen als dit zo verder kan gaan

Nee, want dat gaat niet altijd zomaar. Ik wil eerst weten waar ik op klik. Helemaal als het Facebooklinkjes zijn.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:33

Oke, zal het niet meer doen |(

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:33

BigOne schreef:
Tijdens haar middelbareschoolperiode was Coenradie van 2004 tot 2006 actief in het Europees Jeugdparlement. Van 2009 tot 2011 was ze bestuurslid en secretaris van het bestuur van de VVD in Tiel.[1][2][3][4][5]
Van 30 maart 2022 tot 2 juli 2024 was Coenradie gemeenteraadslid van Rotterdam namens Leefbaar Rotterdam. Op 14 juli 2023 volgde ze Bart van Drunen op als fractievoorzitter. In de gemeenteraad was ze namens de partij woordvoerder op het gebied van openbare orde en veiligheid.

Met recht een partijhopper , net als yesilgoz en vele andere politici. Maar vond dat ze een van de weinige, zo niet enige pvv er was die wel werkte.

Ik zag op Linkedin een filmpje van haar voorbij komen hoe ze over dingen dacht tijdens LPF Rotterdam. Dat is best vrij racistisch wat ze daar allemaal roept.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:38

nps schreef:
Hulde aan Bontenbal. Landsbelang, uitvoerbaarheid, barmhartigheid en principes voor goedkoop stemmen scoren. Of het ze stemmen oplevert weet ik niet, ik hoop het van harte. .

Ik hoor heel veel VVders zeggen dat ze nu voor Bontebal gaan, helemaal nadat hij woensdag dat standpunt in nam.

En zelfs Arend Jan Boekestein ( oud vvd kamerlid) zei vorige week in een talkshow dat hij voor Bontenbal gaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 18:38

Benzz schreef:
BigOne schreef:

Ik zag op Linkedin een filmpje van haar voorbij komen hoe ze over dingen dacht tijdens LPF Rotterdam. Dat is best vrij racistisch wat ze daar allemaal roept.

Ze is natuurlijk niet voor niets gevraagd door Wilders. :D
Maar eerlijk, ik vond haar een goede staatssecretaris.