https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... ensky.html
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elnienjo schreef:_San87_ schreef:
Ik ben er niet zo bang voor. Turkije ligt economisch op haar gat. Erdogan heeft Europees geld maar al te hard nodig. Hij zal wel een dealtje eruit willen slepen dat hem wat oplevert, daarom is ie zo aan het gillen.
Hoop toch niet dat de EU er nog zo'n geldvretend land bij neemt (uit een niet westerse cultuur zone dan ook nog...)
_San87_ schreef:elnienjo schreef:Hoop toch niet dat de EU er nog zo'n geldvretend land bij neemt (uit een niet westerse cultuur zone dan ook nog...)
Ik denk niet dat Turkije bij de EU komt. Ik denk dat er wat Fins en Zweeds geld die kant op geschoven wordt met de belofte die 'terreurgroep' nog beter te monitoren. Oid.
pien_2010 schreef:Laten we hopen dat dit niet klopt. Dit gaat over kinderen tussen de 1 - 10 jaar.
Pareltjes schreef:De laatste militairen in Azov komplex gaan een speciale missie houden. Dit melden ze in een video boodschap. Wat en hoe hebben ze natuurlijk niet gezegd maar ik vrees dat het voor hen zelf weinig voorspelt. Tot ziens waren de laatste woorden......ik ben benieuwd.
tamary schreef:pien_2010 schreef:Laten we hopen dat dit niet klopt. Dit gaat over kinderen tussen de 1 - 10 jaar.
En 2 mannen 67 & 78, die hulplijn krijgt dagelijks dat soort telefoontjes binnen ...
Destijds bleek al uit VN rapporten dat zulk geweld in oorlogsgebied normaal is, en dat de mannen net zo vaak tot zelfs vaker doelwit zijn van deze vormen van geweld. In het nieuws komt/kwam dat vrijwel nooit, de sponsoren van de hulpprogramma's accepteren niet dat dit een man kan overkomen en zouden stoppen met betalen.
Citaat:Of of Ochtendtoespraak van de Generale Staf: In Mariupol proberen Russische troepen de haven weer in gebruik te nemen. Ze ontmijnen met name de haveninfrastructuur.
Het leger van de Russische Federatie terroriseert de burgerbevolking in tijdelijk bezette gebieden. Ze voorkomen de evacuatie van mensen uit de Cherson-regio naar het door Oekraïne gecontroleerde gebied, staan de invoer van voedsel, medicijnen niet toe en voorkomen de evacuatie van ouderen, zieken en kinderen.
Citaat:Russia is destroying Sieverodonetsk in the Luhansk region, the same way they did in Mariupol.
During the shelling, they hit the school, which was used as a bomb shelter by civilian Ukrainians. Battles are going on in the outskirts of the city. The Hirska community is bombed daily by aircraft.
The head of the Luhansk RMA, Serhiy Haidai, states that if the Luhansk region will be captured, the Russian mass will move to Donetsk and Kharkiv regions.
Babootje schreef:Ik las (in een premium artikel in de Telegraaf) dat verschillende landen - waaronder ook de US - overwegen Oekraine antischeepsraketten te leveren om de havens te ontzetten zodat de weg wordt vrijgemaakt om graan te exporteren. Rusland is al verschillende malen opgeroepen om een vrije doorgang voor graan toe te staan, maar weigert tot nu toe.
Men weifelt hier al een tijdje over omdat Rusland dit als een oorlogsverklaring zou kunnen zien, maar de handelwijze zou legitiem zijn omdat Rusland honger als wapen inzet in deze oorlog. Dit heeft vooral grote gevolgen voor landen die helemaal niets met deze oorlog te maken hebben
enzino schreef:Op de een of andere manier vinden de partijen in een oorlog hun eigen acties altijd legitiem en de acties van de tegenstander niet legitiem. Raar maar waar.
irmaz schreef:enzino schreef:Op de een of andere manier vinden de partijen in een oorlog hun eigen acties altijd legitiem en de acties van de tegenstander niet legitiem. Raar maar waar.
Tja dieven hebben ook een bijzonder goede reden en vinden het ook heel legitiem om andermans huis binnen te gaan en de boel leeg te roven...