steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:39

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:43

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:46

Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 12-07-22 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:49

loriene schreef:
Exitium schreef:
Fox wordt in de VS al jaren als de onbetrouwbaarste nieuwsbron onder de grote stations gezien.

Zelfde als de NOS hier in nederland

Euh, nee.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:04

loriene schreef:
Exitium schreef:
Fox wordt in de VS al jaren als de onbetrouwbaarste nieuwsbron onder de grote stations gezien.

Zelfde als de NOS hier in nederland

Nee, dat is niet hetzelfde

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:50

Exitium schreef:

Bron?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 12:58

Popstra schreef:
Over natuur herstellen...hoe wil men dat doen met de grote droogtes waar we tegenwoordig mee te kampen hebben en dat nog veel erger word?

Dat is iets waar ook totaal aan voorbij gegaan wordt in deze hele discussie imo, juist al dat in en exporteren zorgt voor meer koolstofdioxide. Vliegen, industrieen etc. wat zorgt voor een opwarming van het klimaat. Dus voedsel uit het buitenland halen is alleen maar hokjes denken en problemen verplaatsen.

Ik ben echt voor een andere manier van boeren, boeren meer land ipv minder en minder dieren, lokalere voedselproductie dat is uiteindelijk het beste voor het dierenwelzijn, de natuur en het klimaat. Maar dat lijkt totaal de doelstelling van het kabinet niet te zijn. Zeker niet met het tekenen van het CETA verdrag lijkt dat verder weg dan ooit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:00

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:24

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:53

Nu stemming over CETA. Het is echt erg wat sommige partijen durven zeggen voor te staan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:07

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:12

996981 schreef:
Loretta schreef:

De hele economie wordt systematisch om zeep geholpen. Dus in de paardensport gaan ook wel klappen vallen.

Wat zou daar het doel van zijn? Wie heeft er wat aan als de economie om zeep wordt geholpen en waar baseer je dat op?

Volgens mij wordt er juist economische groei beoogt, door groei in de arbeidspopulatie (met name doormidden van (arbeids)migranten. Om de populatie te kunnen laten groeien (met alle bijkomende vervuilingen) en huisvesten zal ergens anders gesneden moeten worden in de footprint en ruimte moeten worden gecreëerd in een al vol land. De boeren hebben grond en zijn volgens bepaalde maatstaven te vervuilend (om daarnaast ook Schiphol te kunnen laten groeien en de industrie te kunnen laten bestaan) en zijn nu de Sjaak. Ik weet niet wat het economische aandeel van industrie in NL is, maar ik schat dat deze groter is dan dat van de agrarische sector.

Ahah, daar gaat het dus om. Meer industrie, meer vliegtuigen, meer industrie, meer scheepvaartverkeer. Alles meer, meer, meer. Daarom moeten nu eerst de boeren weg en daarna de paarden.

Goed dan, als ik het paard weg moet doen. Dan beloof ik dat ik 12 keer per jaar het vliegtuig zal nemen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:22

Zo, dat zal ze leren! :roll:

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:29

Cowboy55 schreef:

Nee, dan zoek ik gewoon een andere hobby. Elke maand een stedentrip met het vliegtuig.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:35

Loretta schreef:
Cowboy55 schreef:

Nee, dan zoek ik gewoon een andere hobby. Elke maand een stedentrip met het vliegtuig.

Dat snapte ik de eerste keer al.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:36

Loretta schreef:
996981 schreef:

Wat zou daar het doel van zijn? Wie heeft er wat aan als de economie om zeep wordt geholpen en waar baseer je dat op?

Volgens mij wordt er juist economische groei beoogt, door groei in de arbeidspopulatie (met name doormidden van (arbeids)migranten. Om de populatie te kunnen laten groeien (met alle bijkomende vervuilingen) en huisvesten zal ergens anders gesneden moeten worden in de footprint en ruimte moeten worden gecreëerd in een al vol land. De boeren hebben grond en zijn volgens bepaalde maatstaven te vervuilend (om daarnaast ook Schiphol te kunnen laten groeien en de industrie te kunnen laten bestaan) en zijn nu de Sjaak. Ik weet niet wat het economische aandeel van industrie in NL is, maar ik schat dat deze groter is dan dat van de agrarische sector.

Ahah, daar gaat het dus om. Meer industrie, meer vliegtuigen, meer industrie, meer scheepvaartverkeer. Alles meer, meer, meer. Daarom moeten nu eerst de boeren weg en daarna de paarden.

Goed dan, als ik het paard weg moet doen. Dan beloof ik dat ik 12 keer per jaar het vliegtuig zal nemen.

:+

Het is maar een hersenspinsel van mij hè. Ik ben geen beleidsmaker. Wellicht niet alles voor waar aannemen wat je leest op het internet. Je springt van de ene naar de andere conclusie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:37

Wat wordt hier zoal van CETA gevonden?
Want ipv blijven reageren op een aantal mensen waar je het nooit eens mee gaat worden (zoals bijv 5 reacties op OleJon) ben ik dan benieuwd wat die mensen van CETA vinden..

Ik vind het een lastig verhaal.. je verschuift dan toch het probleem? En ik lees hier en daar ook dat de politiek elkaar niet meer begrijpt (als ze dat al deden, dat is natuurlijk de vraag) maar dat hierin bijv BBB en PvdD weer samengaan omdat het gewoon niet handig lijkt te zijn.

Wat zijn dan wel de voordelen hiervan?

(daarnaaaast was het volgens mij een regel dat je bij een link ergens van, ook moest aangeven wat je er zelf van vind, anders is het simpelweg linkdumpen... )
Of zijn, nu de regels losser zijn, dat soort dingen (meer beleefdheidsdingen eigenlijk) ook van tafel?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:53

CETA is een goed voorbeeld van hoe staten niets meer te zeggen hebben ten opzichte van hele grote bedrijven met heel veel macht.

Ook al houd NL koppig vol dat het wel zo is en dat ze een vinger in de pap hebben. :n

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:00

Wellicht handig om ook informatieve links te delen over CETA? Ik denk niet dat iedereen voldoende weet wat het inhoud om er een mening over te hebben

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:03

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:04

Mijn idee over CETA, even gekopieerd uit een ander topic.

Prima visie, heel wat beter dan dat CETA verdrag waardoor NL op het gebied van gezond en dierenwelzijn juist een enorme stap terug zou doen.

Zoals je ziet gaat het bij CETA weer alleen maar om de economie en om geld:
https://nos.nl/artikel/2436139-pvda-voo ... -in-senaat

En de BBB verwoord het top imo in 2019 al:
https://www.pigbusiness.nl/artikel/2250 ... RSd0GjNXZU

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:21

Elisa2 schreef:
Alles, vooral die eerste..zo kan ik ook wel gaan praten over andere mensen om ze maar vooral zo ongeloofwaardig mogelijk weg te zetten en lekker te kunnen trappen. Want dat is imo het enige wat het is. In mijn ogen nog minder waard dan snot.

Dus -en corrigeer me als ik het verkeerd samenvat- jij vindt mensen als Eva Vlaardingerbroek en Tucker Carlson in essentie geloofwaardig? En het ergert je dat Schimmelpenninck dat niet vindt, dat benoemt en naar ze uit haalt?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:25

Ik heb een eerder bericht van Schimmelpenninck gelezen waarin ik vond dat ie er erg naast zat vwb de boeren... geen idee of dit hetzelfde is, maar ik lees liever iets van mensen die inhoudelijk er ook wat mee kunnen..

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:26

CETA hadden ze net als TTIP jaren geleden al af moeten schieten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:28

Cowboy55 schreef:
Elisa2 schreef:
Alles, vooral die eerste..zo kan ik ook wel gaan praten over andere mensen om ze maar vooral zo ongeloofwaardig mogelijk weg te zetten en lekker te kunnen trappen. Want dat is imo het enige wat het is. In mijn ogen nog minder waard dan snot.

Dus -en corrigeer me als ik het verkeerd samenvat- jij vindt mensen als Eva Vlaardingerbroek en Tucker Carlson in essentie geloofwaardig? En het ergert je dat Schimmelpenninck dat niet vindt, dat benoemt en naar ze uit haalt?

Nee, ik vind mensen die andere mensen naar beneden menen te moeten halen en niet met inhoudelijke argumenten komen ongeloofwaardig. Ik erger me aan het inhoudsloze van zijn colum en snap niet dat ze zo iemand een podium geven. Daar zijn er al veel te veel van in beide kampen.