Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 10:41

Populistisch rechts zou ik wel willen toevoegen, rechts op zich is niets mis mee. In de vvd zitten bijvoorbeeld hele nette liberalen, en een gedeelte vermomde pvv’ers. Maar zijn zat nette rechtse politici met respect voor de rechtsstaat en de democratie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:08

Raineri schreef:
Populistisch rechts zou ik wel willen toevoegen, rechts op zich is niets mis mee. In de vvd zitten bijvoorbeeld hele nette liberalen, en een gedeelte vermomde pvv’ers. Maar zijn zat nette rechtse politici met respect voor de rechtsstaat en de democratie.

Precies !

Niets mis met rechts; wel met extreem-rechts en populisme.

Ik kwam net op X een filmpje tegen van Baudet, die is echt de weg kwijt. Was aan het gillen, dat het helemaal niet erg is als je huis 20 cm. zakt in Groningen en nog meer onzin over natuurlijk Oekraïne en ook Isis.

Nog maar een paar jaar geleden, was hij de grote winnaar !

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:41

Hij lijkt steeds meer van het padje. Middelengebruik, zegt men.
Ik zag dat filmpje ook, het ziet er heel raar uit. (Geen geluid erbij gehad).

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 11:47

Baudet is inderdaad een engerd. Dat was hij al, maar hij glijdt steeds verder af

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:34

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 12:37

BigOne schreef:
Voor diegene die het ongelofelijk aparte gedrag van Baudet willen horen? En vanavond staat Groningen op het programma:

https://x.com/bartaafjes68/status/17966 ... EopP3zUX6Q

Ja, dat was het filmje.
Bizar dat zo iemand ons land vertegenwoordigt, levensgevaarlijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:19

Ik heb even gekeken naar dat filmpje. Ik vrees inderdaad dat er iets mis is met hem waardoor hij het zicht op de realiteit is kwijtgeraakt.Enige tijd geleden werd hij flink op het hoofd geslagen door iemand (die daar nauwelijks voor bestraft is wat ik ernstig vind want geweld mag nooit ook niet als je het niet met iemand eens bent).Misschien nu toch wat hersenschade? Overigens, een paar jaar geleden toen Baudet pas begon stemde (volgens de poll) half Bokt erop.Jammer dat hij nu de kluts is kwijtgeraakt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:24

anjali schreef:
Ik heb even gekeken naar dat filmpje. Ik vrees inderdaad dat er iets mis is met hem waardoor hij het zicht op de realiteit is kwijtgeraakt.Enige tijd geleden werd hij flink op het hoofd geslagen door iemand (die daar nauwelijks voor bestraft is wat ik ernstig vind want geweld mag nooit ook niet als je het niet met iemand eens bent).Misschien nu toch wat hersenschade? Overigens, een paar jaar geleden toen Baudet pas begon stemde (volgens de poll) half Bokt erop.Jammer dat hij nu de kluts is kwijtgeraakt.

Het is meer waarschijnlijk dat hij geestverruimende middelen heeft gebruikt.

Maar ook voordat hij de verkiezingen in ging, had ik al grote twijfels over hem.
Hij lijdt aan grootheidswaanzin, naar mijn mening. :D

https://pointer.kro-ncrv.nl/factchecks/ ... filter=all

Dit is een interessante site met factchecks m.b.t. de Europese verkiezingen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:35

BigOne schreef:
Voor diegene die het ongelofelijk aparte gedrag van Baudet willen horen? En vanavond staat Groningen op het programma:

Die man is een karikatuur van zichzelf geworden.
Maar zal Nederland straks na Wilders nog dieper afzinken, en massaal op dit heerschap stemmen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:36

Loretta schreef:
BigOne schreef:

Die man is een karikatuur van zichzelf geworden.
Maar zal Nederland straks na Wilders nog dieper afzinken, en massaal op dit heerschap stemmen?

Nee, dat denk ik niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:39

@Electra: Volgens mijn persoonlijke mening, hoeft niet de waarheid te zijn, ga je ook als je geestverruimende middelen zou hebben gebruikt, geen dingen zeggen waar je het niet mee eens bent.Eerder ga je dan juist wel zeggen wat je echt denkt en normaliter onder de pet zou houden omdat je snapt dat je er problemen mee zou krijgen. Die verstandige filter is dan uitgeschakeld. Het linkje wat jij plaatst geeft trouwens niets weer over FvD. Bij mij althans.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:47

anjali schreef:
@Electra: Volgens mijn persoonlijke mening, hoeft niet de waarheid te zijn, ga je ook als je geestverruimende middelen zou hebben gebruikt, geen dingen zeggen waar je het niet mee eens bent.Eerder ga je dan juist wel zeggen wat je echt denkt en normaliter onder de pet zou houden omdat je snapt dat je er problemen mee zou krijgen. Die verstandige filter is dan uitgeschakeld. Het linkje wat jij plaatst geeft trouwens niets weer over FvD. Bij mij althans.

Beste Anjali,
Er zijn heel veel verschillende geestverruimende middelen die invloed kunnen hebben op je mentale gezondheid.
Er zijn mensen die denken dat zij Napoleon zijn, bijvoorbeeld of dat zij kunnen vliegen.

Na de klap met de paraplu, is Baudet onderzocht. Maar voor die tijd was hij al van het pad af.

De link had niets met FvD te maken maar met beloften die politieke partijen doen en of deze kloppen.
Ik had dit beter in een ander bericht kunnen plaatsen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:58

Baudet wordt al jarenlang steeds gekker.
Waar hij in het begin nog gewoon de zoveelste extreem rechtse politicus was, werd hij later steeds een beetje gekker. Inmiddels is die volledig doorgedraaid.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:02

Electra63 schreef:
anjali schreef:

Maar ook voordat hij de verkiezingen in ging, had ik al grote twijfels over hem.
Hij lijdt aan grootheidswaanzin, naar mijn mening. :D

Ik denk inderdaad ook iets van een persoonlijkheidsstoornis. Ik kwam dit artikel tegen. Een interview met een familielid. En dan kan ik alleen maar denken aan narcisme eerlijk gezegd.
https://www.mareonline.nl/achtergrond/x ... r-zwijgen/

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:21

@Babootje: Ik denk dat Baudet eigenlijk iemand is die gewoon overal tegen is. Dit naar aanleiding van het linkje dat je plaatste. Daardoor heeft hij een tijd veel aanhangers gekregen maar inderdaad door zijn narcistische gedrag raakt hij ze ook net zo hard weer kwijt. Jammer voor hemzelf. En winst voor andere partijen die die stemmen nu misschien krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:38

Heb je dat stuk van een neef van hem gelezen? Dat maakt nogal veel duidelijk. En nee, die paraplu en dat krasje van de bierfles heeft er niets mee te maken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:48

BigOne schreef:
Heb je dat stuk van een neef van hem gelezen? Dat maakt nogal veel duidelijk. En nee, die paraplu en dat krasje van de bierfles heeft er niets mee te maken.

Ik heb het gelezen ja. En nee ik heb nooit op hem gestemd. Maar, kwaadsprekerij van een familielid van hem, dat neem ik met een flinke korrel zout. En, dat politici ( of anderen) aangevallen en geslagen worden, dat vind ik absoluut niet te verteren. En moet echt gestraft worden. Dat is nu dus helaas niet gebeurd. Voor hetzelfde geld blijft het niet bij een klap maar wordt er weer een neergeschoten, zoals recent in Tsjechie .Als je het niet met iemand eens bent dan mag je dat uiten in het stemhokje!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:52

Dus jij noemt dat kwaadsprekerij , echt , het is gewoon een opsomming hoe Baudet in elkaar steekt , van jongs af aan en zijn ouders hebben hem nooit gecorrigeerd.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 15:05

Als iemand je niet bevalt dan stem je er gewoon niet op. Klaar. En ga hem \haar zeker niet fysiek aanvallen. Dat kan trouwens nog het tegeneffect hebben dat iemand een "martelaar" wordt en mensen er juist op gaan stemmen, of als hij gedood zou worden, op zijn partij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 15:10

anjali schreef:
BigOne schreef:

Ik heb het gelezen ja. En nee ik heb nooit op hem gestemd. Maar, kwaadsprekerij van een familielid van hem, dat neem ik met een flinke korrel zout. En, dat politici ( of anderen) aangevallen en geslagen worden, dat vind ik absoluut niet te verteren. En moet echt gestraft worden. Dat is nu dus helaas niet gebeurd. Voor hetzelfde geld blijft het niet bij een klap maar wordt er weer een neergeschoten, zoals recent in Tsjechie .Als je het niet met iemand eens bent dan mag je dat uiten in het stemhokje!!

Of iemand vervolgd wordt bepaalt de Officier van Justitie en ook daar is een groot tekort en blijven zaken op de plank liggen.

Heeft verder niets met de gedragingen van Baudet en zijn partijgenoten te maken.
Ze zijn zelden in de Kamer bij debatten en zijn vooral druk met maaltijdboxen, boekverkopen en samenkomsten bezig. Gewoon een verdienmodel. Zij doen weinig waar ze voor betaald worden.

Waarschijnlijk ben jij het gewoon voor een deel met Baudet eens? Immers hij is conservatief t.o.v. vrouwen(rechten).

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 15:27

@Electra: Ik weet niet of ik het met Baudet eens zou zijn want ik weet vrijwel niets van zijn standpunten, omdat ik het altijd druk genoeg had met mijn eigen partij(en). Ik zal me wel eens gaan inlezen .Zou trouwens geen verschil maken voor mijn stemgedrag want ik heb mijn stem al beloofd. Echter, ik reageer hier omdat ik absoluut tegen het aanvallen van politici ben! Dat is achterlijk en hoort niet in een democratie!! Er zijn al te veel politici gedood door tegenstanders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 15:36

anjali schreef:
@Electra: Ik weet niet of ik het met Baudet eens zou zijn want ik weet vrijwel niets van zijn standpunten, omdat ik het altijd druk genoeg had met mijn eigen partij(en). Ik zal me wel eens gaan inlezen .Zou trouwens geen verschil maken voor mijn stemgedrag want ik heb mijn stem al beloofd. Echter, ik reageer hier omdat ik absoluut tegen het aanvallen van politici ben! Dat is achterlijk en hoort niet in een democratie!! Er zijn al te veel politici gedood door tegenstanders.

Maar iedereen is tegen geweld, lijkt me. Ook tegen geweld tegen Baudet.

We bespraken dat Baudet van het pad af is en dat heeft niets te maken met geweld.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 15:42

@Anjali: ik volg hem al heel lang. Ik vond hem niet alleen raar en vreemd maar ook gewoon kwaadaardig. Hij niet alleen, van Meijeren, Van Houwelingen en De Jonge zijn ook machtswellustelingen die indien nodig, imo over lijken zullen gaan.

Het boek 'Mijn meningen zijn feiten' van Harm Ede Botje en Mischa Cohen was voor mij echt een eye-opener.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:06

Electra63 schreef:
anjali schreef:

Maar iedereen is tegen geweld, lijkt me. Ook tegen geweld tegen Baudet.

We bespraken dat Baudet van het pad af is en dat heeft niets te maken met geweld.

Dat zei ik toch ook n.a.v. een linkje wat hier geplaatst was. Toen opperde ik de mogelijkheid dat hij door die klap een hersenbeschadiging had opgelopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:37

Anjali, die tik met paraplu ( die nauwelijks raak was) en die klap met bierfles ( klein wondje) zijn niet goed te praten , bij niemand dus ook niet bij Baudet . Maar daar loopt hij echt geen hersenbeschadiging van op.