Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Ach kom op Janneke. In de afgelopen jaren hebben we toch diverse malen gezien dat de rekening altijd bij de kwetsbare groepen terecht is gekomen?
Chronisch zieken worden vrijwel altijd uitgekleed. Daar zijn zelfs hier op bokt voorbeelden van te vinden.
De zorg wordt alleen maar duurder. Er wordt steeds minder vergoed.
Gasrekening die nog steeds de pan uit rijst. Chronisch zieken zijn de l*l omdat ze vanwege de reuma hun kachel niet aan durven te zetten. Want ze moeten vaak kiezen tussen een week boodschappen of de verwarming aan
In 2018 is de uitkering van een wajonger die kan werken met 5% of zelfs meer naar beneden gegaan.
Iemand die nog maar net de eindjes aan elkaar kan knoppen kan geen huis verduurzamen. Die woont nog steeds in 8 op de 10 gevallen in een vochtige woning met enkel glas en schimmel op de muren.
Ik hoop wel dat bijvoorbeeld woningcorperaties in huizen dubbel glas gaan zetten. Ik heb dubbel glas in mijn woning maar mijn buurvrouw die al 50 jaar in het huis woont moest zelf vragen of ze dubbel glas kon krijgen...
purny schreef:Ach kom op Janneke. In de afgelopen jaren hebben we toch diverse malen gezien dat de rekening altijd bij de kwetsbare groepen terecht is gekomen?
Citaat:Chronisch zieken worden vrijwel altijd uitgekleed. Daar zijn zelfs hier op bokt voorbeelden van te vinden.
Citaat:De zorg wordt alleen maar duurder. Er wordt steeds minder vergoed.
Citaat:Gasrekening die nog steeds de pan uit rijst.
Citaat:In 2018 is de uitkering van een wajonger die kan werken met 5% of zelfs meer naar beneden gegaan.
Citaat:Iemand die nog maar net de eindjes aan elkaar kan knoppen kan geen huis verduurzamen. Die woont nog steeds in 8 op de 10 gevallen in een vochtige woning met enkel glas en schimmel op de muren.
Cowboy55 schreef:https://nos.nl/artikel/2486228-timmerma ... groenlinks
Timmermans als enige voorgedragen als lijsttrekker PvdA/GroenLinks
De besturen van PvdA en GroenLinks dragen Frans Timmermans voor als lijsttrekker voor de Tweede Kamerverkiezingen. Er zijn geen andere kandidaten. De komende tijd kunnen de leden van de twee partijen over de lijsttrekker stemmen, maar dat is een formaliteit. De uitslag van de stemming is op 22 augustus.
---
Ik heb altijd geleerd: kiezen uit 1 is geen kiezen......
ruitje schreef:Maar een rekening komt altijd bij de burger terecht. We hebben het net nog pagina's lang gehad over dat het geld ergens vandaan moet komen... en dat is toch altijd de burger. Zo werkt ons systeem nou eenmaal...
Janneke2 schreef:Itt tot Mark R. die een mooi salaris van ons krijgten roept 'dat hij geen visie heeft en dat de markt het moet oplossen'....
prompter schreef:Janneke2 schreef:Itt tot Mark R. die een mooi salaris van ons krijgten roept 'dat hij geen visie heeft en dat de markt het moet oplossen'....
Ik ben geen lid van de Mark Rutte fanclub, maar ik hou wel van feiten. Hij hééft dit niet zo geroepen
Deze uitspraak komt van ex-vvd'er Arend Jan Boekestein, die dit na de verkiezing van Rutte tot partijleider op het vvd-conges zei, terwijl hij niet door had dat er een microfoon van een verslaggever open stond. Hij vroeg zich af hoe de vvd leden Rutte hadden kunnen kiezen, want "die had totaal geen visie". Nadat het hele land dit heeft kunnen horen, is Boekestein uit de partij gezet.
Rutte heeft daarna deze uitspraak regelmatig in sarcastische zin gebruikt, er mee verwijzend naar de uitspraak van Boekestein. Maar een deel van de Nederlanders heeft dat hele voortraject kennelijk gemist en dacht dat Rutte serieus was, wat dus niet het geval was.
prompter schreef:De directeur van het bedrijf waar ik werk krijgt ook meer. Ik vind dat een MP best wel een laag salaris heeft hier in Nederland.
IMANDRA schreef:ruitje schreef:Maar een rekening komt altijd bij de burger terecht. We hebben het net nog pagina's lang gehad over dat het geld ergens vandaan moet komen... en dat is toch altijd de burger. Zo werkt ons systeem nou eenmaal...
Niet per se. Er zijn constructies met zonnepanelen/verduurzaming waarbij de overheid ‘voorschiet’ en de personen via hun energierekening (die dan deels via de overhoud zou lopen) de kosten terugbetalen. Zo merken ze er niks van, of gaan ze er zelfs iets op vooruit. Slimmere mensen dan ik weten er vast wel meer of betere
En zo wel: niet per se bij die groep.
Dus met een nieuwe samenstelling qua kabinet.. wie weet? Daarvoor moeten we het programma / de doorrekening afwachten.
Tango1979 schreef:Maar de interessante vraag (voor mij dan) blijft: welke burger betaalt de plannen.
Blijven we de hogere middenklasse en de rijken subsidieren?
Ik denk dan aan subsidies elektrisch rijden.
De jubelton.
Hypotheekrenteaftrek voor woningen boven de (bijvoorbeeld) 6 ton
Iedereen 190 compensatie voor de hoge gasrekening.
Vrijwillig hoger ER zorg (wat in de praktijk gewoon niet mogelijk is voor ernstig zieke of mensen met een laag inkomen).
Het zwaarder belasten van arbeid dan vermogen.
Het mogelijk maken van NL als belastingparadijs voor de multinationals.
Toestaan dat enorme winsten naar de aandeelhouders gaan ipv ook een deel naar de werknemers
Jessix schreef:Ik hoop dat er wat klimaat betreft collectief meer gedaan kan worden in plaats van individueel. Wellicht kunnen we straks met de nodige innovatie hele wijken of steden voorzien van duurzame energie.
Tango1979 schreef:Ik heb de doorrekening van het vorige programma GL doorgelezen (ik ben dus zo'n gekke die dat interessant vind)
Wat me opviel is dat de economische groei (LET WEL ER IS NOG STEEDS GROEI) iets lager is dan de doorrekening van de coalitie. Maar dat het BESTEDINGSINKOMEN van de minima en tot modaal (geloof ik) meer groeide dan bij de coalitie
Economische groei is natuurlijk heilig bij de VVD. Maar als dat geld naar de bovenste 10% in de samenleving gaat, wat heeft onze maatschappij daar dan aan?
Tango1979 schreef:Ik heb de doorrekening van het vorige programma GL doorgelezen (ik ben dus zo'n gekke die dat interessant vind)
Wat me opviel is dat de economische groei (LET WEL ER IS NOG STEEDS GROEI) iets lager is dan de doorrekening van de coalitie. Maar dat het BESTEDINGSINKOMEN van de minima en tot modaal (geloof ik) meer groeide dan bij de coalitie
Economische groei is natuurlijk heilig bij de VVD. Maar als dat geld naar de bovenste 10% in de samenleving gaat, wat heeft onze maatschappij daar dan aan?
Cowboy55 schreef:Daarnaast: Mark Rutte krijgt een mooi salaris afgezet tegen wat gebruikelijk is in NL. Maar daarvoor werkt ie 24/7/365. En afgezet tegen het bedrijfsleven verdient de premier van NL nog steeds peanuts. De manager NL van mijn vorige werkgever verdiende het dubbele met een kushandje. Ook een 24/7/365 job, maar ‘slechts’ verantwoordelijk voor zo’n 500 mensen als onderdeel van een multinational. Het dubbele. Letterlijk.