996981 schreef:Wat wil je precies zeggen?
Het is wat flauw, maar ik heb eerder al een boel geschreven over bijvoorbeeld het al eerder (ook zojuist door mij) genoemde tien punten plan van 2500 boeren.
Citaat:Denk je dat deze boeren hun hoge schulden nog af kunnen betalen met de helft van inkomsten?
Binnen de huidige, vergiftigde kaders: 'neem de helft van de inkomsten weg' - en ja, natuurlijk, de boer is failliet.
Simpel zat.
Korte samenvatting van de verrotheid van de sector: de boer werkt zich uit de naad, de natuur lijdt, de belastingbetaler betaalt zich blauw en allerlei big boys rond de boeren worden stinkend rijk van wat er 'nu weer voor apparaat' nodig schijnt te zijn. En de rabobank geeft wel leningen voor de apparaten, maar dwingt ook tot uitbreiding/ schaalvergroting.
Dat vind ik veel belangrijker dan 'of het Dwingelderveld eensnatuur is' en wat iemand daar nu dan toch weer onder verstaat.
De boeren verzuipen en we staan erbij en doen 'niets'.
(Ik doel met ten onder gaan op hoog e het in de mainstream al jaren en jaren gaat.)
Citaat:Of denk je dat de consument ineens wél een eerlijke prijs gaat willen en kunnen betalen, juist nu de koopkracht sterk daalt door de inflatie?
Rare aannames doe jij.
Ik verwijs naar het tien punten plan, waar oa. de consument niet veel meer gaat betalen voor 'eerlijk' geproduceerd voedsel, en meer voor spul van kunstmest.
Er staan nog meer voorstellen in.
Citaat:Of waarom is het kwalijk dat er bomen zouden gaan groeien op stukken grond die door menselijk toedoen in het verleden verarmd zijn en nu weer vruchtbaar worden?
We produceren wereldwijd oprukkende woestijnen, dus zeur mij niet aan de kop 'dat er geen bomen mogen groeien op land dat de laatste vijftig jaar verarmd is'.
Dat is wereldwijd heel hard nodig.
De Dwingelderhei is al een eeuw of twintig 'arm'.
En wordt de laatste vijftig jaar kunstmatig en eenzijdig 'verrijkt'.
Spaar me je gedoe over heckrunderen in natuurgebieden "want de veestapel moet kleiner".
Citaat:Voortschrijdend inzicht ook. De afgelopen jaren zijn boeren geforceerd om aan schaalvergroting te doen om winst te kunnen blijven maken en niemand deed er wat aan. Dat is nu de schuld van de boer? Beetje krom vind je niet?

Eindelijk!!!
Iets begint door te dringen...!
De hele sector is verrot, de overheid keek weg - eindelijk iemand die denkt dat ik onzin klap,
maar niettemin snapt dat het niet aan de boeren ligt.
Hoera...!