Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:50

Als mannen en vrouwen eigen plichten hebben zijn ze dus niet gelijk Haha!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:51

ze zijn gelijk in waarde Knipoog natuurlijk hebben vrouwen en mannen niet dezelfde taken. anders waren er toch geen mannen en vrouwen. dan waren we net als wormen, 1 geslacht

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 13:58

jameyskatje schreef:
maar in de Koran worden geen vrouwen gediscrimineerd Haha! vrouwen en mannen zijn nu eenmaal niet hetzelfde. mannen en vrouwen hebben eigen rechten en plichten. ze zijn gelijk aan elkaar, ze verschillen alleen in de taken enzovoort. maar dat verder terzijde

off topic maar toch een reactie; hier gaan dus mijn haaren van overeind staan
ik vind dit dus wel discriminatie en als ik er aan denk hoe hard er is gevochten voor gelijke rechten in dit land dan vind ik een uitspraak als deze diep triest Verdrietig

on topic; zolang er geen flim is kan er ook niets over gezegt worden

als de flim er eenmaal is en hij voldoet niet aan de Nederlandse wet dan kan er pas een klacht worden ingediend waarna de rechter een oordeel zal vellen.
de rechter niet de moslim gemeenschap, niet dhr Terpstra, niet Balkenende en ook wij niet gelukkig Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:03

jameyskatje schreef:
ze zijn gelijk in waarde Knipoog natuurlijk hebben vrouwen en mannen niet dezelfde taken. anders waren er toch geen mannen en vrouwen. dan waren we net als wormen, 1 geslacht

Godzijdank leven we hier in een land waar je je niet af hoeft te vragen of iets een mannen of vrouwentaak/plicht/recht is.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:05

faye schreef:
Godzijdank leven we hier in een land waar je je niet af hoeft te vragen of iets een mannen of vrouwentaak/plicht/recht is.

Nog wel.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:25

Als ik eerlijk ben lijken al dit soort dingen meer op godsdienstwaanzin.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:29

Maar omdat er een paar debielen dit soort dingen doen kan je toch niet het hele katholieke geloof als achterlijk bestempelen, dat is wel wat Wilders met de Islam doet.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:32

Ik vind het niet achterlijk om dat te doen hoor. Moeten ze lekker zelf weten Vork

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:48

Denk ook eens aan jeugd criminaliteit en andere misdrijven etc. Zijn over het algemeen veel buitenlanders bij. Dan maken ze dus zelf dat vooroordeel/feit.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:51

ze kiezen er zelf voor.. zij zijn er hevig van overtuigd dat jezus gekruisigd werd enzo, en met alle intenties die daar achter zitten. (iets waar ik niet in geloof, ik geloof wel degelijk in jezus, Isa heet hij bij ons.)

zij denken dat ze er iets goeds mee doen, ze doen er verder niemand kwaad mee.. laat ze toch.

als ongelovigen iets 'waanzinnigs' doen,, is dat dan waanzin uit ongeloof???

bv bepaalde seksfeesten en dat soort dingen. ik persoonlijk walg daar ook van. maar ik laat ze lekker. ik kan het alleen maar zielig vinden, maarja, misschien denken zij dat wel van mij. ik kies er niet voor, het zijn mijn zaken niet. leven en laten leven heet zoiets

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:56

Wat is volgens jou de intentie voor het kruisigen van Jesus dan? Clown

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:59

niet iedere 'buitenlander' is een moslim. en daarbij spreek jij over JEUGDcriminaliteit. (in klinieken zie ik toch over het algemeen 'blanken', en mijn wijk word geterroriseerd door groepen van die terror gabbers weet ik veel.. het ligt er maar net aan waar je woont en waar je op let en vooral wat voor soort criminaliteit)

jeugd toont al aan,, pubertijd, zoeken naar je eigen identiteit enzovoort.

ik vind bv marokkaansnederlandse jongens van een jaar of 14/15 geen voorbeeld van de gehele islamitische gemeenschap. iedere puber zet zich af ..

wel heb je gelijk dat ze dat beeld 'poedersuiker' deels zelf creeeren, maar ik zal zeggen spreek ze er op aan, maak het probleem bespreekbaar Knipoog. ik doe het ook.. en ze zijn na 5 minuten stil hoor.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:06

Mystica schreef:
Wat is volgens jou de intentie voor het kruisigen van Jesus dan? Clown

volgens mij geen.. want ik geloof niet in de kruisiging Haha!

mensen die er wel in geloven kunnen het beter beantwoorden. ik kan het wel zo neer kwakken, maar ik heb dat gevoel er toch niet bij, voor mij is het slechts een verdraaing van het geloof, voor mij is het niet gebeurd, klopt het verhaal niet en spreekt het zich tegen.

volgens anderen zal hij gestorven zijn voor onze zondes...

"Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen."

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:08

Jesus is simpel weg gekruisigd omdat hij gezegd heeft dat hij dé messias was waarover in thora werd gesproken. De joden vonden dit zo'n grootheidswaanzin dat ze hem hebben uitgeleverd aan de romijnen. Wat is daar niet geloofwaardig aan? Kruisiging was destijds hét voorbeeld van de doodsstraf. Knipoog

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:32

jezus is niet gekruisigd in mijn geloof..

toen hij zijn kruis droeg werd hij van alle kanten beledigd. er was 1 soldaat die zei: degene die hem nu nog beledigd die neemt het kruis over.

toen werd hij nogmaals beledigd door een jood die sprekend op hem leek. die heeft het kruis overgenomen.

jezus is opgerezen naar de hemel. hij is niet gestorven en al helemaal niet voor onze zondes, want daar hebben mensen nog altijd hen eigen verantwoording over. anders werd het lekker makkelijk voor ons.

op de laatste dag, het laatse uur. zal jezus terug naar de aarde komen.

"En toen de engelen zeiden: ' O Maria, God heeft jou uitverkoren en jou rein gemaakt en Hij heeft jou uitverkoren boven de vrouwen van de wereldbewoners. O Maria, wees jouw Heer onderdanig en buig je eerbiedig voor Hem neer (in gebed) en buig met de buigenden' ... Toen de engelen zeiden: 'O Maria, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de Messias, Jezus zoon van Maria. Hij zal in het tegenwoordige leven en in het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid [van God] zijn. Als kind en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn'. Zij zei 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei: 'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees! en het is." En God zal hem het Boek, de Wijsheid, de Taura (de Wet) en de Bijbel onderwijzen. ' (Koran 3:42-48)

En [God zal hem] als een gezant tot de Israëlieten [zenden, om te zeggen]: "Ik ben tot jullie gekomen met een teken van jullie Heer: dat ik voor jullie uit klei iets als de vorm van een vogel zal scheppen, er dan in zal blazen en dat het dan met Gods toestemming een vogel zal zijn. Dat ik blindgeborenen en melaatsen te genezen en doden levend maak, met Gods toestemming..." (Koran 3:49)

"... Wij hebben Jezus, de zoon van Maria, de duidelijke bewijzen gegeven en hem gesterkt met de heilige geest. Maar telkens als er een gezant tot jullie komt met iets wat jullie niet zint, zijn jullie dan niet hoogmoedig? Dan betichten jullie sommigen van leugens en anderen doden jullie" (Koran 2:87)

"Zeg: 'Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaac, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus is gegeven en in wat aan de profeten door hun Heer is gegeven. Wij maken geen verschil tussen één van hen, en wij hebben ons aan Hem overgegeven.'" (Koran 2:136)

Hij werd op een leeftijd van ongeveer 33 jaar veroordeeld tot de dood. Isa is echter niet vermoord, maar onopgemerkt naar de hemel (naar God) opgestegen. De man die gekruisigd werd, was iemand anders, aldus de islamitische versie.

"zij (de israelieten) maakten plannen en God maakte plannen, maar God is de beste plannenmaker" 3.54

dit is een overzichtelijke site. als je naar beneden scrol zal je de bijbel en de koran naast elkaar zien wat Jezus betreft
verder hoef ik niet uit te leggen waarom ik wel in het islamitische verhaal geloof en niet in het bijbelse verhaal. want iedereen moet het zelf weten Knipoog, ik wil ook geen andere mensen beledigen wanneer ik uitleg dat het bijbelse verhaal zich tegen spreekt.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:33

Mystica schreef:
Jesus is simpel weg gekruisigd omdat hij gezegd heeft dat hij dé messias was waarover in thora werd gesproken. De joden vonden dit zo'n grootheidswaanzin dat ze hem hebben uitgeleverd aan de romijnen. Wat is daar niet geloofwaardig aan? Kruisiging was destijds hét voorbeeld van de doodsstraf. Knipoog

daar heb je helemaal gelijk in hoor Pling

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:04

pff heb er echt geen idee van hoe t allemaal zit met jezus Clown
vroeger moesten we wel altijd naar de kerk met de basisschool met pasen enz.. ook altijd bidden als we binnenkwamen.
mijn oma was wel heeel erg gelovig, ze zou zich nu omkeren in dr graf als ze zou weten dat 'wij niet aan het geloof doen'!
mn pa moest altijd bidden bij t kapelletje en als hij dat niet deed dan aiii dan kreeg hij dr van langs, ze kwam overal achter..
we hebben een groot mariabeeld van ons oma geerfd, iets waar oma heel zuinig op was, en die staat dan ook bij ons in de huiskamer.
maar dat was t dan ook..
ik geloof in mezelf en in de natuur en dat was t..

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:24

jameyskatje schreef:
maar in de Koran worden geen vrouwen gediscrimineerd Haha! vrouwen en mannen zijn nu eenmaal niet hetzelfde. mannen en vrouwen hebben eigen rechten en plichten. ze zijn gelijk aan elkaar, ze verschillen alleen in de taken enzovoort. maar dat verder terzijde

Zodra er onderscheid gemaakt word in bijv taken tussen man en vrouw is dit al discriminatie. Vrouwen mogen niet werken, mannen wel --> discriminatie, vrouwen moeten een hoofddoek/ burka dragen en mannen niet --> discriminatie. Dus in de Koran wordt echt wel gediscrimineerd.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 17:37

t word tijd dat moslims (niet alle, maar degene die steeds rotzooi lopen schoppen) onze vrijheid van meningsuiting gaan accepteren! want ze discrimineren ons, wij mogen onze mening niet uiten volgens hun omdat het niet in hen straatje ligt.. jammer..
ze steken vlaggen in brand (stelletje vandalen Tong uitsteken ) dus ik stel voor ontwikkelingshulp terug halen en al helemaal ontwikkelinggeld terug halen want daar kopen ze toch alleen maar wapens,bouwen moskee dr van enz.. nederland geeft meer geld uit aan ontwikkelinghulp dan aan de zorg in ons land zelf..
dat is opzich niet erg, maar dit doen we al meer dan 10 jaar, en ik vraag me wel eens af waar dat geld allemaal blijft.. je ziet dr vaak alleen maar oorlog en ellende.. en waardoor? verschillen van geloof Knipoog ik vind dat t verschil van geloof veel onrust brengt..
als ze dat geld nou eens fatsoenlijk zouden gaan gebruiken... maar je ziet dr niet veel van vind ik
(dit is een beetje zwart wit afgeschilderd, t geld ook niet voor elke doorsnee moslim maar dit is wel wat erg naar voren komt en wat me t meest opvalt)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:51

Idd een beetje zwart-wit.

Ontwikkelingshulp terug halen.... Dat 10 mannetjes daar de Nederlandse vlag aan het verbranden zijn, betekend niet dat die 10 kindjes die niks te eten hebben 100 km verderop het daarmee eens zijn...... Of er uberhaubt al iets van weten, want ik kan me niet voorstellen dat het hun zal interesseren...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:59

Provider Network Solutions heeft zaterdagavond de website fitnathemovie.com van PVV-politicus Geert Wilders offline gezet. De Amerikaanse provider stelt in een mededeling dat er meerdere klachten zijn binnengekomen over de site.
Network Solutions onderzoekt nu of de inhoud van de website in strijd is met de reglementen van de provider. Op de site stond, op een zwarte achtergrond, de tekst 'Geert Wilders presents Fitna - Coming Soon'. Daarnaast was een afbeelding te zien van de voorkant van de Koran waarop de Arabische tekst Allahu Akhbar staat, wat 'God is de Grootste' betekent.

Het was de bedoeling van Wilders op deze website zijn anti-Koranfilm Fitna te vertonen. In Fitna wil hij zijn mening verbeelden dat de Koran, het heilige geschrift voor moslims, een fascistisch boek is dat nog altijd aanzet tot geweld.

Wilders zei zaterdagavond geen idee te hebben wat er aan de hand is. Hij gaat het uitzoeken. „Op hoeveel manieren kan ik nog worden tegengewerkt? Desnoods ga ik persoonlijk dvd-tjes uitdelen op de Dam. Wat een wereld”, aldus de PVV-voorman. „Ondanks alle tegenwerking geef ik niet op om Fitna snel te laten zien”, benadrukte hij verder.

Provider Network Solutions was zaterdagavond niet bereikbaar voor commentaar.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:00

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:01

ik las het net ook en dat tewijl er nog niets te zien was, wie probeerd nou wie monddood te maken Clown

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 11:02

jameyskatje schreef:
jezus is niet gekruisigd in mijn geloof..

toen hij zijn kruis droeg werd hij van alle kanten beledigd. er was 1 soldaat die zei: degene die hem nu nog beledigd die neemt het kruis over.

toen werd hij nogmaals beledigd door een jood die sprekend op hem leek. die heeft het kruis overgenomen.

jezus is opgerezen naar de hemel. hij is niet gestorven en al helemaal niet voor onze zondes, want daar hebben mensen nog altijd hen eigen verantwoording over. anders werd het lekker makkelijk voor ons.

op de laatste dag, het laatse uur. zal jezus terug naar de aarde komen.

"En toen de engelen zeiden: ' O Maria, God heeft jou uitverkoren en jou rein gemaakt en Hij heeft jou uitverkoren boven de vrouwen van de wereldbewoners. O Maria, wees jouw Heer onderdanig en buig je eerbiedig voor Hem neer (in gebed) en buig met de buigenden' ... Toen de engelen zeiden: 'O Maria, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de Messias, Jezus zoon van Maria. Hij zal in het tegenwoordige leven en in het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid [van God] zijn. Als kind en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn'. Zij zei 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei: 'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees! en het is." En God zal hem het Boek, de Wijsheid, de Taura (de Wet) en de Bijbel onderwijzen. ' (Koran 3:42-48)

En [God zal hem] als een gezant tot de Israëlieten [zenden, om te zeggen]: "Ik ben tot jullie gekomen met een teken van jullie Heer: dat ik voor jullie uit klei iets als de vorm van een vogel zal scheppen, er dan in zal blazen en dat het dan met Gods toestemming een vogel zal zijn. Dat ik blindgeborenen en melaatsen te genezen en doden levend maak, met Gods toestemming..." (Koran 3:49)

"... Wij hebben Jezus, de zoon van Maria, de duidelijke bewijzen gegeven en hem gesterkt met de heilige geest. Maar telkens als er een gezant tot jullie komt met iets wat jullie niet zint, zijn jullie dan niet hoogmoedig? Dan betichten jullie sommigen van leugens en anderen doden jullie" (Koran 2:87)

"Zeg: 'Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaac, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus is gegeven en in wat aan de profeten door hun Heer is gegeven. Wij maken geen verschil tussen één van hen, en wij hebben ons aan Hem overgegeven.'" (Koran 2:136)

Hij werd op een leeftijd van ongeveer 33 jaar veroordeeld tot de dood. Isa is echter niet vermoord, maar onopgemerkt naar de hemel (naar God) opgestegen. De man die gekruisigd werd, was iemand anders, aldus de islamitische versie.

"zij (de israelieten) maakten plannen en God maakte plannen, maar God is de beste plannenmaker" 3.54

dit is een overzichtelijke site. als je naar beneden scrol zal je de bijbel en de koran naast elkaar zien wat Jezus betreft
verder hoef ik niet uit te leggen waarom ik wel in het islamitische verhaal geloof en niet in het bijbelse verhaal. want iedereen moet het zelf weten Knipoog, ik wil ook geen andere mensen beledigen wanneer ik uitleg dat het bijbelse verhaal zich tegen spreekt.

Volgens ons Christelijk geloof is Jezus WEL gekruisigd, voor de zonden van alle mensen.