Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jameyskatje schreef:maar in de Koran worden geen vrouwen gediscrimineerdvrouwen en mannen zijn nu eenmaal niet hetzelfde. mannen en vrouwen hebben eigen rechten en plichten. ze zijn gelijk aan elkaar, ze verschillen alleen in de taken enzovoort. maar dat verder terzijde
jameyskatje schreef:ze zijn gelijk in waardenatuurlijk hebben vrouwen en mannen niet dezelfde taken. anders waren er toch geen mannen en vrouwen. dan waren we net als wormen, 1 geslacht
faye schreef:Godzijdank leven we hier in een land waar je je niet af hoeft te vragen of iets een mannen of vrouwentaak/plicht/recht is.
Mystica schreef:Wat is volgens jou de intentie voor het kruisigen van Jesus dan?
Mystica schreef:Jesus is simpel weg gekruisigd omdat hij gezegd heeft dat hij dé messias was waarover in thora werd gesproken. De joden vonden dit zo'n grootheidswaanzin dat ze hem hebben uitgeleverd aan de romijnen. Wat is daar niet geloofwaardig aan? Kruisiging was destijds hét voorbeeld van de doodsstraf.
jameyskatje schreef:maar in de Koran worden geen vrouwen gediscrimineerdvrouwen en mannen zijn nu eenmaal niet hetzelfde. mannen en vrouwen hebben eigen rechten en plichten. ze zijn gelijk aan elkaar, ze verschillen alleen in de taken enzovoort. maar dat verder terzijde
jameyskatje schreef:jezus is niet gekruisigd in mijn geloof..
toen hij zijn kruis droeg werd hij van alle kanten beledigd. er was 1 soldaat die zei: degene die hem nu nog beledigd die neemt het kruis over.
toen werd hij nogmaals beledigd door een jood die sprekend op hem leek. die heeft het kruis overgenomen.
jezus is opgerezen naar de hemel. hij is niet gestorven en al helemaal niet voor onze zondes, want daar hebben mensen nog altijd hen eigen verantwoording over. anders werd het lekker makkelijk voor ons.
op de laatste dag, het laatse uur. zal jezus terug naar de aarde komen.
"En toen de engelen zeiden: ' O Maria, God heeft jou uitverkoren en jou rein gemaakt en Hij heeft jou uitverkoren boven de vrouwen van de wereldbewoners. O Maria, wees jouw Heer onderdanig en buig je eerbiedig voor Hem neer (in gebed) en buig met de buigenden' ... Toen de engelen zeiden: 'O Maria, God kondigt jou een woord van Hem aan, wiens naam zal zijn de Messias, Jezus zoon van Maria. Hij zal in het tegenwoordige leven en in het hiernamaals in hoog aanzien staan en behoren tot hen die in de nabijheid [van God] zijn. Als kind en als volwassene zal hij tot de mensen spreken en hij zal een van de rechtschapenen zijn'. Zij zei 'Mijn Heer, hoe zou ik een kind krijgen, terwijl geen mens mij aangeraakt heeft.' Hij zei: 'Zo is het. God schept wat Hij wil. Wanneer Hij iets beslist, dan zegt Hij er slechts tegen: "Wees! en het is." En God zal hem het Boek, de Wijsheid, de Taura (de Wet) en de Bijbel onderwijzen. ' (Koran 3:42-48)
En [God zal hem] als een gezant tot de Israëlieten [zenden, om te zeggen]: "Ik ben tot jullie gekomen met een teken van jullie Heer: dat ik voor jullie uit klei iets als de vorm van een vogel zal scheppen, er dan in zal blazen en dat het dan met Gods toestemming een vogel zal zijn. Dat ik blindgeborenen en melaatsen te genezen en doden levend maak, met Gods toestemming..." (Koran 3:49)
"... Wij hebben Jezus, de zoon van Maria, de duidelijke bewijzen gegeven en hem gesterkt met de heilige geest. Maar telkens als er een gezant tot jullie komt met iets wat jullie niet zint, zijn jullie dan niet hoogmoedig? Dan betichten jullie sommigen van leugens en anderen doden jullie" (Koran 2:87)
"Zeg: 'Wij geloven in God, in wat naar ons is neergezonden en in wat naar Abraham, Ismaël, Isaac, Jacob en de stammen is neergezonden en in wat aan Mozes en Jezus is gegeven en in wat aan de profeten door hun Heer is gegeven. Wij maken geen verschil tussen één van hen, en wij hebben ons aan Hem overgegeven.'" (Koran 2:136)
Hij werd op een leeftijd van ongeveer 33 jaar veroordeeld tot de dood. Isa is echter niet vermoord, maar onopgemerkt naar de hemel (naar God) opgestegen. De man die gekruisigd werd, was iemand anders, aldus de islamitische versie.
"zij (de israelieten) maakten plannen en God maakte plannen, maar God is de beste plannenmaker" 3.54
dit is een overzichtelijke site. als je naar beneden scrol zal je de bijbel en de koran naast elkaar zien wat Jezus betreft
verder hoef ik niet uit te leggen waarom ik wel in het islamitische verhaal geloof en niet in het bijbelse verhaal. want iedereen moet het zelf weten, ik wil ook geen andere mensen beledigen wanneer ik uitleg dat het bijbelse verhaal zich tegen spreekt.