Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jaantsje schreef:Ik geloof toch echt niet dat dit topic bedoelt is om een ander er van te overtuigen dat er een god is?
Mensen laat nu toch iedereen eens in zijn waarde.
Als ik vindt dat er geen god is dan is dat mijn goed recht en hoef ik niet van een ander te horen dat het wel zo is.
Geloof jij van wel nou laat dat dan zo maar probeer niet een ander te bekeren.
sflj schreef:Mijn publieke excuses dat ik dat verondersteld heb.Wil ik ook niet. Ik vind het alleen fascinerend dat mensen zo stellig overtuigd zijn van iets wat niet te bewijzen is.
Natuurlijk kan ik ook niet bewijzen dat ie er niet is maar voor de evolutietheorie zijn (tenminste dat vind ik) sterkere aanwijzingen.
Ik vind God gewoon een te makkelijk antwoord wanneer we iets niet (snel) kunnen verklaren. (wil graag argumenten horen als ik een antwoord op iets zoek)
Daarnaast maken de vele verschillende godsdiensten, stromingen daarin, zelfs verschillende goden en in sommige religies zelfs meerdere, dat t allemaal niet geloofwaardiger wordt voor mij om te geloven dat er toch 1 is.
En de grote, al eeuwigdurende en slepende conflicten, de geschiedenis van de kerk(en), het 'belerende' van sommige gelovigen enz enz maken dat ik er soms zelfs een aversie tegen heb.
Maar desondanks blijf ik t nog steeds bijzonder en intressant vinden, heb ik geen enkele moeite met anderen en mag iedereen geloven wat ie wil, (een aantal van m'n beste vrienden zijn gelovig, sommigen zelfs fanatiek) zolang ik er maar geen last van heb.
By the way; wie zegt dat ik ooit zelfmoord zou hebben willen plegen?? Hoe je daar nu bij komt?
spettic schreef:Sim0ne... Dat God mensen naar de hel stuurt is heel erg.
Maar als je in God gelooft mag je naar de hemel.
ALLEEN mensen die NIET in God geloven gaan naar de hel( vind dit best erg om te schrijven).
Waarom gaan ze naar de hel?
Toen Adam en Eva gezondigd hadden hebben ze alles dus verpest. Ook voor hun nakomelingen.
Daar kunnen wij niks aan doen, hun moesten zonodig van die verboden vrucht eten.
Maar God bedacht iets heel moois.( even offtopic hoor om het ea uit te leggen)
Hij stuurde Zijn zoon Jezus naar de aarde( het kerstverhaal) om voor de zonden van ALLE mensen te sterven. Hij zou de straf dragen.
En IEDEREEN die dat geloofd, die dus geloofd dat Jezus voor hem/haar is gestorven mag in de hemel komen.
Citaat:Maar God bedacht iets heel moois.( even offtopic hoor om het ea uit te leggen)
Hij stuurde Zijn zoon Jezus naar de aarde( het kerstverhaal) om voor de zonden van ALLE mensen te sterven. Hij zou de straf dragen.
Jus_dOrange schreef:Vraagje:Citaat:Maar God bedacht iets heel moois.( even offtopic hoor om het ea uit te leggen)
D'r zit nogal een tijd tussen de eerste mens en 2000 jaar geleden. Wat gebeurde er met de mensen die tussen die tijd leefde?
suze_ schreef:spettic, geloof je dan ook dat de mensen tussen toen en Jezus zijn geboorte die niet van God wisten maar wel 'goed' leefden dan ook naar de hemel zijn gegaan?
bedoel misschien wisten ze toen niet wie God was, maar leefden zij hun levens wel goed.
Mij lijkt dat als God bestaat hij hen niet zou verwijten dat zij niet van zijn bestaan wisten.
suze_ schreef:ik heb denk ik al antwoorden gegeven toch?
celticpony schreef:en wie heeft de dinosaurussen bedacht??? misschien in topic al gevraagd maar ik zou hiervan een christen graag uitleg over hebben? persoonlijk begrijp ik niet veel van de christelijke overtuigingen en de verhalen. Vind het zo menselijke verklaringen voor het onbekende,onzekerheid en angsten. mensen zoeken houvast. ik zie ommeheen dat dat voor sommige mensen heel fijn kan zijn, veroordeel het dan ookniet, wel als jevanuit jegeloof bepaalde verantwoordelijkheden naast jeneerlegt(maar dat isweer een ander verhaal)
Ik ben zelf meer van de wetenschap. En of ik kan bewijzen dat god bestaat....niet dus...want hij is er in mijn beleving ook niet.....ook niet dat hij wel bestaat...anders zou ik dat wel GELOVEN....
eeehhhh er zijn wel degelijk oude volkeren (lang voor christus..) die zeker wisten dat er geen GOD was...of ze hadden er juist wel 10,20. ff googelen!!
spettic schreef:suze_ schreef:ik heb denk ik al antwoorden gegeven toch?
In het algemeen stel ik deze vraag, want ik dacht toch echt dat er nog meer waren die ervan overtuigd waren dat er GEEN God bestond.
celticpony schreef:en hoelang leefden die dino's dan?? toch niet 4 dagen??? schepping was toch in7 dagen??? sorry begrijp niet
ja je hebt de natuurgoden...maar wie heeft ooit god echt gezien???? processen in natuurlijke ontwikkeling kunnen we testen,meten,etc. god is nog nooit ergens gezien,getest of gemeten???
ik weet(wetenschap)...jijgelooft (gelooft)het blijft een lastige discussie...het zijn zulke tegenstrijdige gedachtengangen...en ach zolang we elkaar er maar niet op veroordelen prima toch
Ilsemarie schreef:Voor het bestaan van de ware liefde is ook geen bewijs en toch geloof ik daarin