Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:57

Als een bepaald produkt slecht is voor de gezondheid word het uit de handel genomen,en mag het niet meer verkocht worden.Waarom worden sigaretten dan niet uit de handel genomen?Tuurlijk doen ze dat niet,het zijn 1 van de grootste inkomsten.Als ze het zó slecht vinden voor de gezondheid zouden ze het uit de handel halen en een verbod leggen op de verkoop.Sigaretten en vuurwerk leveren veel [belasting] inkomsten op,dus gaan ze dit echt niet verbieden.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:02

Ik teken ook niet. Ik ben blij met het verbod. Ik kom nooit in de kroeg, dus dat kan me niet zo schelen, maar als ik naar b.v. een concert ga, dan kan ik op een gegeven moment mijn ogen niet meer open houden, omdat ze zo erg gaan prikken en tranen van de rook. Daarnaast krijg ik er hoofd pijn van. En rookvrije ruimtes in restaurants, kom ik hier nergens tegen Boos! . Dus zit ik me regelmatig te ergeren, als ik uit eten ga, aan de rokers aan de tafeltjes om mij heen, die mijn eetlust bederven (wel goed voor de lijn Haha!).

Toogfilosoof

Re: Teken de petitie, zeg JA tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:25

Ik teken ook niet.Ik wil geen rook bij mijn eten.Het stinkt en ik krijg er hoofdpijn van en hoestaanvallen.Ga ergens anders roken! Ik ben superblij als er echt een wet komt met een rookverbod in de horeca!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:31

Dat je als niet-roker een roker moet vragen om even ergens anders te roken :

Dat is eigenlijk een beetje de omgekeerde wereld. De roker zou zelf al zo fatsoenlijk moeten zijn om gewoon even elders te gaan staan waar niemand er last van heeft , of ZELF even vragen of het okee is om daar een sigaret op te steken.

Als iemand naast mij begint te paffen dan denk ik : he gatver nee he Scheve mond Vaak krijg ik eerst hoofdpijn en als ik dan om me heen kijk zie ik dat er iemand aan het paffen is...

Maar ik vind het wel een beetje lüllig om te vragen of iemand een stukje op wil hoepelen , hoe beleefd je het ook vraagt....ik vind het lüllig.

En ik heb ook geen zin om een heel bot antwoord te krijgen.

Bij mij op het werk is in theorie het roken verboden. Dus dan kun je nog een wel een beetje druk erachter zetten , bij die mensen die er steeds weer 1 naast je opsteken terwijl ze de hele wereld hebben om te gaan staan , en je al een paar keer hebt uitgelegd dat je er koppijn van krijgt. Elke keer vol begrip , maar steeds weer terugkomen , dus ik moet blijven zeuren en dat vind ik zo jammer , dat ik elke keer de zeikerd moet zijn Scheve mond

Uiteidelijk gaan ze nu buiten roken. Nouja , buiten..... met z'n allen binnen , voor de open deur staan. Gevolg : hartstikke koud binnen in de winter en de rook blaast naar binnen ipv. dat die naar buiten gaat , ofwel je hebt er nog niks aan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:47

Chiqa schreef:
dees_daan schreef:
mijn staleigenaar heeft 40 jaar gerookt, en zijn longen waren nog als iemand van 20 die nooit gerookt heeft..

Die foto van die longen kunnen ook net zo goed de longen van een niet roker zijn die in
een industrieel gebied leeft, maar goed.

daarmee bedoel ik, dat zijn longen er nog heel goed uitzien, ondanks dat hij veel gerookt heeft.

@ RK
dat is ook niet normaal, daarom vraag ik dus ook of iemand er last van heeft, als ik diegene niet ken, en rook ik niet als er veel mensen staan die ik niet ken (ik ga niet 25 mensen bij langs om te vragen of het erg is dat ik rook) bij de bus bijv. dan wacht ik wel 3 kwartier, en steek ik er 1 op als ik naar huis fiets.
op mijn stage mogen we binnen roken, in de 'kantine' toen daar een nieuwe stagaire kwam, heb ik eerst ook gevraagd of ze het erg vond, ze rookte zelf ook dus dat was geen probleem, en als er mensen eten, dan wacht ik ook.
zelfs in de rookruimte bij een restaurant kijk ik stiekem of diegen naast mij zijn of haar eten op heeft, en dan steek ik er 1 op, als iemand bij buiten vraagt om niet in zijn of haar buurt te roken, dan ga ik wel ergens anders staan, maar als er veel ruimte is, en diegene komt naast mij staan, dan heb ik zoiets, ik stond hier al te roken, je gaat zelf naast me staan/zitten, terwijl er nog ruimte zat is, dan moet je hier maar niet gaan staan..

mensen met veel drank op, daar heb ik wel last van, zo komt er in de winkel op mijn werk standaard een man die een dranklucht om zich heen heeft, dat is niet normaal, hij stinkt verschrikkelijk, en daar word ik soms gewoon misselijk van, zelfde met een jongen in mijn klas die naar zweet stinkt, dat is ook niet fris, en daarom houd ik rekening met het roken, ik vind het zelf ook niet leuk om last van anderen te hebben, dus zorg ik zelf dat ze zo weinig mogelijk last van mij hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:10

Wat ik wel grappig aan het verbod vind is dat de artiesten gewoon
mogen blijven roken op de podia's....Lastig om dan tóch nog
uit te gaan als verwoed antirook fanaat.
Wat zal het stil worden in de cafés.......
En de rookmachines, die zullen ook wel nooit verboden worden.
Ik zie de taferelen al voor me, wat zal het een dooie boel worden.

gohya schreef:
Als een bepaald produkt slecht is voor de gezondheid word het uit de handel genomen,en mag het niet meer verkocht worden.

Presies, maar dat is allang al achterhaald dat dat allemaal wel meevalt.
Ik zal noot promoten dat roken super is voor de gezondheid, maar zo panisch slecht als het hier weer wordt afgeschilderd, dat valt allemaal wel mee.

Van de meeste mensen tussen de 70 en 40 jaar roken de meeste toch wel gemiddeld zo'n 30 jaar en waarvan de meeste nog zo gezond zijn als een vis.
Waar de mensen ziek van worden zijn de pesticiden en vet en gezond eten.
De laatste gaan ook geruchten van ten ronde dat ze duurder worden, dat kan je van roken niet zeggen (De belasting gaat alleen maar omhoog omdat de staat er enorm veel aan verdiend)

runningkawa schreef:
En zowel dat kater gevoel en verstopte neus als dat kanker idee wordt me toch opgedrongen

En dan kan je dus straks nog steeds niet uitgaan RK....De rookmachines blijven bestaan en wat dacht je van de artiesten? Daar komt geen verbod voor.

dees_daan schreef:
daarmee bedoel ik, dat zijn longen er nog heel goed uitzien, ondanks dat hij veel gerookt heeft.

De arts die mijn foto's had gezien zei dat dit wel vaker voorkwam.
Hij liet me toen foto's zien van mensen die veel op de weg zaten....Die foto's
zagen er toch heel anders uit.
Maar natuurlijk ligt het dus ook aan je gestel en gezondheid. Maar het is dus niet zoals zovele angstige bokkers in dit topic beweren de regel dat je verkankerde longen hebt en er dood aan gaat, dat valt allemaal wel mee.

Sommige mensen mogen niet eens stoppen met roken omdat hun gezondheid dan in gevaar loop, ik ben er een van! Lachen

Opvallend dat er verder niemand over die uitslag van de foto's heeft gediscussieerd,
was wel even opvallend zeker voor vele bokkers?

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:20

Chiqa schreef:
Sommige mensen mogen niet eens stoppen met roken omdat hun gezondheid dan in gevaar loop, ik ben er een van! Lachen

En daarom moet je er natuurlijk 40 per dag roken. Moet je HA vragen of je ze op recept kunt krijgen Haha!
Tja dat zei mijn overleden oom ook altijd. Achteraf heeft de dokter gezegd: U, wilt graag horen dat het niet goed is om te stoppen.

Mijn vader kreeg bij een longfoto te horen dat ze brandschoon waren. Een half jaar later werd er longkanker geconstateerd en wel degelijk door roken.

Ik blijf mijn hoofdschudden bij de smoesjes die verstokte rokers aandragen. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:21

waarom probeer je het roken zo te promoten eigenlijk Chiqa ?
stiekem ben ik wel nieuwsgierig wat voor ziekte je hebt dat je moet roken,of er iig beter niet mee kan stoppen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:23

ja ik eigenlijk ook wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:31

Verslaving Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:34

Als het enkel een verslaving is dan moet die wel heel, heel erg zijn als er geadviseerd word niet te stoppen. Nors opkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:37

faye schreef:
Verslaving Haha!

Gut wat een vooroordeel Knipoog

natasja50 schreef:
Ik blijf mijn hoofdschudden bij de smoesjes die verstokte rokers aandragen.

Nee hoor geen smoesjes, omdat ik nu rook ben ik van verschillende medicijnen afgeraakt,
noem het maar medicijnen voor de psyche.
Roken is bewezen, de nicotine levert een zeer positieve bijdrage aan bepaalde processen
in de hersenen, waardoor ik rustiger ben en bepaalde uitvallen bij mij zo goed als verdwenen zijn.

Zo kunnen bepaalde mensen met de aandoening Gilles de la tourette van hun tik's afraken als
ze zouden roken.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:41

Blijf het toch als een enorme smoes zien. Als dat nl. zo was dan had je ze wel op recept gekregen.

Gewoon een reden zoeken om maar niet te hoeven stoppen. Ik vind het prima maar kom daar dan gewoon voor uit.

Bovendien is het nog steeds geen reden om in een restaurant te gaan zitten paffen, of moet dat ook van meneer de dokter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:50

natasja50 schreef:
Blijf het toch als een enorme smoes zien. Als dat nl. zo was dan had je ze wel op recept gekregen.

Jou berededering slaat echt helemaal NERGENS op.
Sigaretten worden door geen een maatschappij vergoed,
klaar, dus die vraag is compleet zinloos.

En bovendien, heb jij gestudeerd voor arts en medicatie?

Maar zo worden er wel meer dingen niet vergoed door het ziekenfonds,
die wel degelijk verbluffende resultaten geven (Noem eens het supplement L_Lycine,
nooit geen koortsblaasjes meer, wordt niet vergoed maar werkt wel Knipoog)

Ik ben (NOGMAALS) door het roken van verschillende agressieve medicijnen
afgekomen, ben nu 30 kilo lichter, en dat komt allemaal ten goede van mijn gezondheid.

En ben van mn toevallen af die mij in ernstig gevaar brachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:19

Er zijn ook andere manieren om nicotine tot je te nemen. Dus ik zie het ook als smoes. Er zijn een stuk gezonder alternatieven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:48

faye schreef:
Er zijn ook andere manieren om nicotine tot je te nemen. Dus ik zie het ook als smoes. Er zijn een stuk gezonder alternatieven.

Faye....Ik ga uit van de ervaring van iemand die ervoor gestudeerd heeft, diegene zal echt niet de mensheid om zeep willen hekpen, maar je geen zorgen.

Of heb jij toevallig ook voor arts gestudeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:49

Ik geloof je gewoon niet. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:03

faye schreef:
Ik geloof je gewoon niet. Haha!

Dan heb jij een probleem, ik niet. Lachen

Rottig voor je, hoop dat het jou gezondheid iig nooit in de weg zal staan!

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:10

Chiqa, wat geweldig dat roken jouw problemen heeft opgelost! Ik ben echt heel blij voor je.
Maar waarom zouden mensen tijdens het uitgaan last moeten hebben van jouw rook?

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:16

ik twijfel om te tekenen.. Zelf rook ik niet. roken in een restaurant vind ik niet kunnen en zonde van het eten maar in een kroeg of een discotheek vind ik dat die rook er een beetje bij hoort Clown kvind het een beetje absurd om het daar ook te verbieden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:18

Getekend Ja

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:19

Snoevie schreef:
toch vind ik t er smerig uitzien die rokerslongen,jakkie!

Ik ook zeg, jakkiebakkie.. ben blij dat die van mij er nooit zo uit komen te zien Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:22

Hoezo? Kijk je de hele dag tegen je longen aan, of hoe moet ik me dat voorstellen Huilen van het lachen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:25

OneDesire schreef:
Ik teken ook niet. Ik ben blij met het verbod. Ik kom nooit in de kroeg, dus dat kan me niet zo schelen, maar als ik naar b.v. een concert ga, dan kan ik op een gegeven moment mijn ogen niet meer open houden, omdat ze zo erg gaan prikken en tranen van de rook. Daarnaast krijg ik er hoofd pijn van. En rookvrije ruimtes in restaurants, kom ik hier nergens tegen Boos! . Dus zit ik me regelmatig te ergeren, als ik uit eten ga, aan de rokers aan de tafeltjes om mij heen, die mijn eetlust bederven (wel goed voor de lijn Haha!).

Mee eens... Ik ga om diezelfde redenen dus ook nooit naar een kroeg... Ik krijg er barstende koppijn van.

Overigens mag het in een heleboel landen niet, dus waarom hier wel? En toruwens... Ik zou geen moeite hebben met speciale rokers hokjes in kroegen (heb ik op mijn werk ook) dan kan iedereen voor zich kiezen wat hij/zij doet en heeft verder niemand er last van...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:28

Kijk dan het 1e punt van die petitie!

Het huidige beleid van de regering discriminerende vormen aan lijkt te nemen ten opzichte van rokend Nederland.

Haha.. ja nu is dat toch voor de niet rokers?