Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rl_PrincEsS

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 07:01

Nathachou schreef:
Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...

Ook moet ik te kennen geven het hier mee eens te zijn.
Wat ik ook vind is dat ze criminele buitenlanders het land uit moeten zetten ( en dan spreek ik niet over een gestolen fiets of iets dergelijks).
Als ze hier allemaal vast zitten kost het onze staat alleen maar geld.

Noetanchamon

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 07:44

Wat mij betreft begint het wel bij een gestolen fiets Lips are sealed

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:29

Pipo schreef:
Het valt mij overigens ook op dat meestal de mensen uit de kleine dorpen roepen dat het allemaal zo slecht is, terwijl als er iemand met een kleurtje in die dorpen lopen staat het hele dorp op zijn kop, want ojee dat hebben ze nog niet veel vaker gezien. De mensen die woonachtig zijn in de grotere steden en dagelijks met "kleurlingen" in aanmerking komen hebben veel minder moeite ermee.

Absoluut niet mee eens. Ik ben naar een klein dorp verhuisd toen ik het in de plaats waar ik woonde het wel had gezien. Daar was het vergeven van de criminele allochtonen en natuurlijk ook criminele autochtonen.
Ik kan je niet zeggen wat een rust en gevoel van veiligheid het geeft als je o.a. de turkse jochies op de markt niet meer hoort roepen, 'wacht maar af, wij nemen het hier toch over' Tja wat leeft er dan in die gemeenschap he!
Of als je 's nachts gerust je spijkerbroeken aan de lijn kan laten hangen. Of dat je man niet aan het werk moet in den haag of rotterdam en het daar pas om een uur of 12 gaat leven en ze dan allemaal in hun splinternieuwe mercedes stappen om eens gezellig te gaan buurten in de moskee of hun handelswaar gaan verkopen.

Pipo schreef:
Wat ik er mee wil zeggen: Asociale mensen heb je in iedere cultuur.

Absoluut. Maar mogen wij ons dan bezighouden met onze eigen criminelen en acosialen zonder dat we ze er van een andere cultuur ook nog bij krijgen?

Wilders aan de macht? Het is niet de bedoeling dat we hier een dictatuur krijgen maar dat de stem van heel veel nederlanders gehoord wordt.
Laatst bijgewerkt door Achilles op 24-09-07 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 08:53

OOk mensen in een klein dorp kunnen werken in de stad.
En als je wekelijks hoort, jij vrouw, jij niet weet, jij baas haal en dat soort uitspraken, dan heb je het wel eens gehad en dan denk ik ook, verdorie dit is Nederland. Dat jij je vrouw achter wilt stellen moet jij weten, maar pas je hier in het openbaar aan.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:07

Het is triest dat die vrouwen zo behandeld worden en het zit er zo ingebakken bij die vrouwen dat ze ook nog eens met trots een voetveeg willen zijn.
Wij nederlandse vrouwen zijn dat niet, willen dat niet zijn en vertikken het om ons ook zo te gedragen. PUNT!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:32

Rl_PrincEsS schreef:
Nathachou schreef:
Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...

Ook moet ik te kennen geven het hier mee eens te zijn.
Wat ik ook vind is dat ze criminele buitenlanders het land uit moeten zetten ( en dan spreek ik niet over een gestolen fiets of iets dergelijks).
Als ze hier allemaal vast zitten kost het onze staat alleen maar geld.

Precies, ben ik het ook mee eens. Wilders is misschien een gek en nee die zou je niet als landbestuurder willen, maar hij heeft goede punten en slaat (voor mij) echt de spijker op z'n kop wat betreft het moslim-probleem (want een probleem is er zeker). Dat er geen een andere partij is die er wat aan wil doen of het probleem uberhaupt wil herkennen vind ik zwak..

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:10

Achilles schreef:
Het is triest dat die vrouwen zo behandeld worden en het zit er zo ingebakken bij die vrouwen dat ze ook nog eens met trots een voetveeg willen zijn.
Wij nederlandse vrouwen zijn dat niet, willen dat niet zijn en vertikken het om ons ook zo te gedragen. PUNT!

Yep en dan wordt je door een aantal van die lui uitgemaakt voor ho*r.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:21

Talisa schreef:
Dat er geen een andere partij is die er wat aan wil doen of het probleem uberhaupt wil herkennen vind ik zwak..

Dat is niet alleen zwak, maar dat is vooral NIET luisteren naar het volk. En het in je broek doen om een aantal moeilijke stappen te ondernemen.
Maar ja, als ik Balkenende (Harry Potter) aankijk dan snap ik het volkomen Nerd Nerd

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:22

Wilders komt niet in de regering, en indien toch, dan met zo'n enorme aanpassing van zijn programma dat er weinig van zijn standpunten overblijft.

Iemand als Wilders heeft rugdekking nodig (Verdonk e.d.) om daadwerkelijk een recht van spreken te krijgen. In de oppositie kan hij lekker rommelen, net als de SP, zulke mensen wil je niet in het kabinet..

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:33

Achilles schreef:
Absoluut niet mee eens. Ik ben naar een klein dorp verhuisd toen ik het in de plaats waar ik woonde het wel had gezien. Daar was het vergeven van de criminele allochtonen en natuurlijk ook criminele autochtonen.
Ik kan je niet zeggen wat een rust en gevoel van veiligheid het geeft als je o.a. de turkse jochies op de markt niet meer hoort roepen, 'wacht maar af, wij nemen het hier toch over' Tja wat leeft er dan in die gemeenschap he!
Of als je 's nachts gerust je spijkerbroeken aan de lijn kan laten hangen. Of dat je man niet aan het werk moet in den haag of rotterdam en het daar pas om een uur of 12 gaat leven en ze dan allemaal in hun splinternieuwe mercedes stappen om eens gezellig te gaan buurten in de moskee of hun handelswaar gaan verkopen.

Ik vraag me af waar je dat dan hoort, van die Turkse jochies. Ik heb nog NOOIT iemand dat horen roepen of zeggen, en ik kom toch vrij regelmatig in steden als Alkmaar, Amsterdam, Utrecht en Maastricht. Zelfs op de markt heb ik dat nog nooit gehoord.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:37

Mischien interview van abou yahyah zien, en daarun zul je de toekomst visie en het bovenstaande wel genoeg terugvinden Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:39

Ik zeg niet dat er geen mensen zijn die dat zullen zeggen, alleen dat in de (toch vrij grote en allochtoonrijke) steden waar ik kom ik zoiets nog nooit heb horen roepen. Bovendien kan ik het me ergens ook wel voorstellen hoor, dat je dat roept... Als je door iedereen in het verdomhoekje wordt gestopt en je door je nationaliteit alleen al een uitschoppeling bent terwijl je er niks aan kan doen... Zou ik ook baldadig van worden!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:57

_Scarlet_ schreef:
[
Ik vraag me af waar je dat dan hoort, van die Turkse jochies. Ik heb nog NOOIT iemand dat horen roepen of zeggen, en ik kom toch vrij regelmatig in steden als Alkmaar, Amsterdam, Utrecht en Maastricht. Zelfs op de markt heb ik dat nog nooit gehoord.

Het doet er niet toe waar ze het gehoord heeft. ZE heeft het gehoord. Voor haar een pech, en voor jou een geluk dat je het nooit gehoord hebt. Want leuk is anders.

Ik denk dat als mensen hier hun ervaringen vertellen, dat ze daar niet over liegen. Dat kun je gerust van ze aannemen.
Vervolgens zullen deze ervaringen hun oordeel over bepaalde zaken flink beinvloeden. En dat is begrijpelijk. Er zijn inderdaad gevallen bekend dat allochtonen dergelijke uitspraken doen. Het gebeurt. En als je negatieve ervaringen hebt met buitenlanders (ze zijn niet allemaal hetzelfde maar je kunt in de verkeerde buurt wonen waar ze elkaar in een neerwaartse spiraal trekken en elkaar flink op kunnen butsen) dan ga je ook niet bepaald positief over ze denken.

Ik krijg de indruk dat de uitspraken van mensen op basis van hun ervaringen in twijfel worden getrokken. En dat vind ik niet correct.

_Scarlet_ schreef:
Ik zeg niet dat er geen mensen zijn die dat zullen zeggen, alleen dat in de (toch vrij grote en allochtoonrijke) steden waar ik kom ik zoiets nog nooit heb horen roepen. Bovendien kan ik het me ergens ook wel voorstellen hoor, dat je dat roept... Als je door iedereen in het verdomhoekje wordt gestopt en je door je nationaliteit alleen al een uitschoppeling bent terwijl je er niks aan kan doen... Zou ik ook baldadig van worden!

Is geen excuus. Kom je ook van in een negatieve spiraal.

Net zoals dat wij niet mogen zeggen dat alle allochtonen niet deugen, mogen zij dat ook niet van ons zeggen. Er zullen echt wel nederlanders zijn die ze zeer onbevooroordeeld en onterecht bejegenen, maar dat doen we toch neit allemaal?????

donjalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:49

mensen waar gaat het over!!!!! nederland is gewoon vol, we zijn een klein landje met onze eigen bewoners, we hebben ooit al surinamers binnen gelaten en chinesen e.d. maar daar heeft niemand last van. van de islam heeft iedereen last, ook als je het niet durft toe te geven.
laat wilders zijn gang maar gaan, hij staat in de voetsporen van onze pim fortuin. gelukkig weer iemand die zijn mond durft open te doen. laten wij dat ook doen.
het is genoeg zo. we laten toch nederland niet overnemen en ooit een islamitisch gebeuren worden.
waar blijf je dan als rechtgeaarde nederlander...............

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:54

Nederland is vol omdat:
Uit naam van het geloof GEFOKT IS ALS KONIJNEN! En dan heb ik het over de generaties rond en voor de oorlog. En nu is het vol.
En we kunnen er niet te veel mensen meer bij in laten nee, alleen de wanhopige gevallen en dat zijn niet de economische gevallen. Ook omdat het vol is.

Maar we zullen NOG meer aan geboorte beperking moeten doen. Niet meer dan 2 kinderen. En gezegend zijn de mensen die geen nazaten hebben, want dank zij hen stagneert de bevolkingsgroei tenminste een beetje. MAar het moet nog veel meer stagneren. Het zou voor iedereen prettiger zijn als ze dit stukje oppervlakt meer ruimte hadden en minder op elkaars lip hoefden te leven.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:55

Ik geloof niet dat Nederland vól is.. Het is alleen verkeerd ingedeeld Haha!
Net zoals ik niet geloof dat er niet genoeg geld is voor de begroting, het wordt verkeerd besteed..

En Wilders is m.i. níet in staat in Fortuijn's voetsporen te treden.. Poehe, daar zit nogal wat verschil hoor!

Maar Wilders is wel degene die de boel bespreekbaar kan maken. Die tere zieltjes kan wakker schudden.. Voor nuance hebben we iemand anders nodig..

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 11:57

NOg al zoiets:
Wilders noemt uitspraak Máxima 'prietpraat'
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders vindt de toespraak van prinses Máxima bij de presentatie van een rapport van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) maandag ,,goedbedoelde politiek correcte prietpraat''. Wilders heeft dat gezegd tegen RTL Nieuws.

Máxima toonde in haar toespraak sympathie voor de strekking van het WRR-rapport. Daarin staat dat het beter is niet meer te spreken over de Nederlandse identiteit, maar te kijken naar de manier waarop burgers zich met dit land verbonden voelen. De WRR pleit in het rapport ook voor het behoud van een dubbel paspoort.

Wilders onderstreept in zijn reactie dat dat laatste wat hem betreft verboden moet worden, in elk geval voor nieuwe gevallen.
http://msn.anp.nl/msn/nieuws.do?action= ... id=4874672

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:04

weet je ik ben zo blij dat ik daarvan af ben he
Ik zit lekker in scotland en ik moet zeggen hier hebben we dat probleem dus helemaaaaaaaaaaaal niet heerlijk!!!
Ach ja en nederland is zeker veel te dicht bevolkt,en ik denk dat er zeker een rem opmoet.
Op echte vluchtelingen naar dan mensen die echt hulp nodig hebben.
Maar uitkering trekken en gewoonweg niet willen werken onder het motto ze nemen geen buitelanders aan is de grootste onzin die er bestaat.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:05

Het koningshuis is m.i. ook bedoeld voor prietpraat...

Overigens: als we de NL populatie verminderen, krijgen we gróte problemen de sociale lasten te blijven dragen. Dit zien we nu aankomen en noemen we vergrijzing..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:07

tamorka schreef:
Nederland is vol omdat:
Uit naam van het geloof GEFOKT IS ALS KONIJNEN! En dan heb ik het over de generaties rond en voor de oorlog. En nu is het vol.
En we kunnen er niet te veel mensen meer bij in laten nee, alleen de wanhopige gevallen en dat zijn niet de economische gevallen. Ook omdat het vol is.

Maar we zullen NOG meer aan geboorte beperking moeten doen. Niet meer dan 2 kinderen. En gezegend zijn de mensen die geen nazaten hebben, want dank zij hen stagneert de bevolkingsgroei tenminste een beetje. MAar het moet nog veel meer stagneren. Het zou voor iedereen prettiger zijn als ze dit stukje oppervlakt meer ruimte hadden en minder op elkaars lip hoefden te leven.

mwah als de babyboomers bejaard zijn en doodgaan, ruimt 't vanzelf op hoor Knipoog

De bevolkingsgroei gaat afnemen na 2012 en rond 2050 gaat de totale omvang zelfs krimpen.

NL vol? In de wieringermeer, flevopolder en noordoostgroningen is nog ruimte zat Clown. En als je het hier te vol vindt, ga je toch lekker ergens anders wonen Haha!

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:08

"maar te kijken naar de manier waarop burgers zich met dit land verbonden voelen."

Toch vind ik dit een goede. Eerst was er de discussie wat bepaalt dat iemand een nederlander is, waar ligt de grens. De wortels telden kennelijk niet mee. Nou, ik vind dit gevoel wel een heel sterk punt. Ik vind het een goede maatstaf.

Maar..... er zijn veel allochtonen die zich niet verbonden voelen met dit land.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:09

nou ik als autochtoon voel me eveneens niet verbonden met NL.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:11

Arabesk schreef:
De bevolkingsgroei gaat afnemen na 2012 en rond 2050 gaat de totale omvang zelfs krimpen.

Ik ben zo benieuwd! Ik hoop dat dat echt gaat gebeuren maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo. WAarom zou de totale omvang gaan krimpen? Het zou wel de redding zijn van dit land.
Arabesk schreef:
NL vol? In de wieringermeer, flevopolder en noordoostgroningen is nog ruimte zat Clown. [/'quote]
in veel natuurgebieden mag je helemaal niet gaan wonen. Die zijn beschermd. Terecht natuurlijk. Het zijn er tegenwoordig ook zo weinig he! KOmt omdat al die mensen moeten wonen. Verder is iedereen gebonden aan zijn werk. Je kunt helaas niet wonen waar je wil, maar daar wonen waar je werkt.
Arabesk schreef:
En als je het hier te vol vindt, ga je toch lekker ergens anders wonen Haha!

Misschien is het beter dat jij ergens anders gaat wonen, want
Arabesk schreef:
nou ik als autochtoon voel me eveneens niet verbonden met NL.

Ik voel me WEL verbonden met NL. Ik geef om de toekomst. Ik zie niet in waarom juist ik dan weg zou moeten.
Laatst bijgewerkt door tamorka op 25-09-07 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:12

_Scarlet_ schreef:

Ik kan wel een boekje opendoen van wat er daar zo allemaal gebeurt hoor en waar je absoluut niet vrolijk van wordt. Haha!
Zo langzamerhand verdwijnen WIJ steeds meer in het verdomhoekje en ja daar wordt je inderdaad baldadig van.

@Moniek jij heb het meteen goed gedaan. Haha!

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:12

Arabesk schreef:
tamorka schreef:
Nederland is vol omdat:

mwah als de babyboomers bejaard zijn en doodgaan, ruimt 't vanzelf op hoor Knipoog

NL vol? In de wieringermeer, flevopolder en noordoostgroningen is nog ruimte zat Clown. En als je het hier te vol vindt, ga je toch lekker ergens anders wonen Haha!

Dus omdat er in de polder nog plaats is,,,hoor wat je zegt er is hier nog plaats,met andere woorden de rest is vol.
Ikkan hier om heen kijken en er is hier nog zo veeeeeeeeeel ruimte en dat willen ze hier graag nog zo houden.
Nederland word helemaal volgebouwd en er komen nog steeds zoveel mensen binnen die nooit meer weg gaan.
Ik ben nu ook verhuisd naar het buitenland dus ik ben ook een buitelander nu.
Maar ik heb er wel voor gezorgd dat ik hier kan rond komen en gezorgd voor mijn eigen geld dus ik hoef hier bij niemand aan te kloppen om mijn handje op te houden.
Ik denk zeker dat het ook een stukje mentaliteit is en dat je dat ook maar eens onder ogen moet zien.