Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:46

Is idd beetje off topic, maarja.

Als je sterilisatie en castratie ziet als een proef die geslaagd is (men valt niet meer in herhaling na verkrachtingen bijvoorbeeld en vrouwen die bewezen hebben een enorm gevaar voor zichzelf en de kinderen te zijn kunnen geen kinderen meer krijgen dan vind ik dat niet per definitie heel fout. Ookal is de zaak onomkeerbaar. dat is het voor de slachtoffers nl ook.
Heb werkervaring gehad met vrouwen die verplicht de prikpil kregen omdat ze sexueel ongeremd waren...

Beter alternatief? Dan wals je toch ook over grenzen heen van een persoon?...

Gehandicapten? Prikpil? Autisten?..

of gaan we dan weer richting praktijken van een soort Uberrasch?

(Of sla ik nu door?)... Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:50

Ik snap je punt Maikeltje..... maar zonder bewezenverklaring wordt er natuurlijk sowieso niet veroordeeld
Bij dergelijke straffen moet je je alleen heel goed afvragen of je het risico wil lopen dat je een dergelijke straf toepast op iemand die wellicht onschuldig veroordeeld is.

@katiavl: tuurlijk moet daar controle op komen!!! Ben ik helemaal met je eens, denk alleen dat dat ook op andere manieren kan Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:52

manzano schreef:
Ik snap je punt Maikeltje..... maar zonder bewezenverklaring wordt er natuurlijk sowieso niet veroordeeld
Bij dergelijke straffen moet je je alleen heel goed afvragen of je het risico wil lopen dat je een dergelijke straf toepast op iemand die wellicht onschuldig veroordeeld is.

@katiavl: tuurlijk moet daar controle op komen!!! Ben ik helemaal met je eens, denk alleen dat dat ook op andere manieren kan Knipoog

Ja idd manzano, dat is dus het probleem waarschijnlijk waarom zulke straffen ook niet toegepast MOGEN worden want je hebt maar in heel weinig gevallen SLUITEND bewijs.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:54

Maikeltje ik denk niet dat dit gaat helpen, omdat de dwang en fantasie groter is, dan het gevolg. Net zoals ik dat syndroom van renfield, die ziekelijke neiging gaat boven alles. Scheve mond
Maar dat is ook iets anders dan pedofilie, hoe het daar zit geen idee, en voor mij zelfs te vies om te weten wat er in daat hoofd omgaat.

Ik vind chemische castratie, beter dan de daadwerkelijke omdat het een mindere impact heeft, maar natuurlijk ongezonder voor het lichaam. Maar ik denk dat onschuldige niet zo snel zullen gecastreerd worden, want dan moet je toch al ziekelijke neigingen vertonen.

Ben ook niet voor proeven, wel vind ik het een idee om daar meer reclame voor te maken, volgens mij zouden er wel een paar gebruik van maken voor hun dagelijks leven te bekostigen ofzo. Als gedetineerde kan je moeilijk op een artikel reageren

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:55

Detour, een voorbehoedsmiddel is wel weer wat anders dan een castratie/sterilisatie. Mijn zus is verstandelijk gehandicapt EN autistisch, maar ik zou NOOIT maar dan ook nooit toestaan dat zij gesteriliseerd moet worden. Waarom? Omdat dat een schending is aan haar adres waar ze zelf niet om heeft gevraagd. Wel gebruikt ze anticonceptie.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:56

Staat ze daar achter of is er voor haar beslist? Een van de vrouwen waar ik mee werkte had een licht verstandelijke beperking en moeilijk verstaanbaar gedrag. Elke 3 mnd was het weer een strijd maar ze had de regels te accepteren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:58

maikeltje schreef:
Detour, een voorbehoedsmiddel is wel weer wat anders dan een castratie/sterilisatie. Mijn zus is verstandelijk gehandicapt EN autistisch, maar ik zou NOOIT maar dan ook nooit toestaan dat zij gesteriliseerd moet worden. Waarom? Omdat dat een schending is aan haar adres waar ze zelf niet om heeft gevraagd. Wel gebruikt ze anticonceptie.

Ja dat vind ik normaal, zou maar erg zijn. Maar dat is ook niet te vergelijken, daar heeft castratie een nut, om die ziekelijke dwang af te nemen. Wat veel aangenamer is voor de gedetineerde ook (volgens mij boek)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:59

detour schreef:
Staat ze daar achter of is er voor haar beslist? Een van de vrouwen waar ik mee werkte had een licht verstandelijke beperking en moeilijk verstaanbaar gedrag. Elke 3 mnd was het weer een strijd maar ze had de regels te accepteren.

Dit heb ik nog nooit gehoord..... alleen omdat ze verstandelijk beperkt was???

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:00

detour schreef:

Ze staat daar zelf achter, ze neemt ze ook zelf in (is aan de pil, niet de prikpil). Heeft ook te maken met het regelen van haar menstruatie dus ze is er erg mee geholpen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:01

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:18

manzano schreef:
detour schreef:

Dit heb ik nog nooit gehoord..... alleen omdat ze verstandelijk beperkt was???

Ter voorkoming van eventuele zwangerschap; er werden strakke regels gehanteerd waaraan ze wel eens een broertje dood had, zeg maar; ze was vrij ongeremd, overigens ook met justitie in aanraking geweest.

Ze liet de prikpil uiteindelijk wel toe, hoor, maar fraai vond ik het niet. Betere optie konden ze daar niet bedenken...

ben er morgen weer, hoop dan verfrissende nieuwe ideeen te kunnen lezen, vind sommige eracties nl wel leerzaam.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:49

katiavl schreef:
Voor de mensen die men schrijftstijl niet aardig vinden, scroll dan gewoon lekker door. Lachen

Wat een kinderachtige sneer zeg. Ik probeer vriendelijk uit te leggen waarom ik niet zoveel van je posts begrijp. Als je dat al niet kan hebben..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 15:57

lies schreef:
katiavl schreef:
Voor de mensen die men schrijftstijl niet aardig vinden, scroll dan gewoon lekker door. Lachen

Wat een kinderachtige sneer zeg. Ik probeer vriendelijk uit te leggen waarom ik niet zoveel van je posts begrijp. Als je dat al niet kan hebben..

Ik zie nergens je naam staan in mijn post, dus waar haal je het vandaan dat het tegen jou is? Anders stond er vast @lies Knipoog

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:09

Ehm, ik was ook een van degenen die moeite heeft met jouw schrijfstijl en heb dat aangegeven. Ik zou er dan toch vanuit kunnen gaan dat dit ook op mij betrekking heeft.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:17

Trouwens ik dacht dat chemische castratie veel minder tot weinig werd gebruikt, vanwegen de uitwerking op het gedragspatroon die vaak een ? is. Maar lees nu dat, het vaak een voorwaarde is bij vrijlating in belgie. Maar goed eigelijk of topic Lachen

Op gedetineerde zul je zowiezo geen dieren uitsparen, denk dat we dan beter kunnen zoeken naar betere omstandigheden

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:26

maikeltje schreef:
Net zoals ik, bij mensen die hun kinderen vermoorden en waarvan onomstotelijk vaststaat dat er kans is op herhaling, voorstander zou zijn van gedwongen sterilisatie. Als mensen hiermee bekend zijn, dan weten ze wat ze kunnen verwachten als ze opgepakt worden na zo'n soort delict. Ze nemen dan willens en wetens het risico dat "hakkie takkie weg zakkie" een optie is als ze worden gepakt. Dat schrikt zulk soort mensen misschien in eerste instantie al af.

Dat is dan toch ook zo als bekend is dat je proeven zou moeten ondergaan als je dit soort misdaden pleegt? Dan weten mensen ook wat ze kunnen verwachten als ze zich niet aan de regels houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:08

Wat mij opvalt in dit topic is dat veel felle tegenstanders die medicijnproeven als martelen zien.
Ik vidn dat een overdreven reactie, want het is namelijk geen marteling.
je krijgt goede begleiding en medische zorg.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:09

Diablo schreef:
maikeltje schreef:
Net zoals ik, bij mensen die hun kinderen vermoorden en waarvan onomstotelijk vaststaat dat er kans is op herhaling, voorstander zou zijn van gedwongen sterilisatie. Als mensen hiermee bekend zijn, dan weten ze wat ze kunnen verwachten als ze opgepakt worden na zo'n soort delict. Ze nemen dan willens en wetens het risico dat "hakkie takkie weg zakkie" een optie is als ze worden gepakt. Dat schrikt zulk soort mensen misschien in eerste instantie al af.

Dat is dan toch ook zo als bekend is dat je proeven zou moeten ondergaan als je dit soort misdaden pleegt? Dan weten mensen ook wat ze kunnen verwachten als ze zich niet aan de regels houden.

Niet helemaal.....bij willekeurig experimenteren weet je vantevoren nog niet wat er gaat gebeuren, je weet ook de gevolgen voor de gezondheid niet helemaal. Als ze je ballen eraf halen is dat nogal drastisch, maar je gaat er niet dood van als het goed is en je kunt de gevolgen overzien. Maar evengoed is zo'n straf ook erg verregaand, zeker als je nooit 100% uitsluitsel kunt hebben dat iemand werkelijk schuldig is. Je moet daar dus heel erg mee oppassen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:10

Chiqa schreef:
Wat mij opvalt in dit topic is dat veel felle tegenstanders die medicijnproeven als martelen zien.
Ik vidn dat een overdreven reactie, want het is namelijk geen marteling.
je krijgt goede begleiding en medische zorg.

En dat is ook goed voor iemand die VRIJWILLIG mee wil doen aan zo'n experiment. De gevolgen op langere termijn zijn gewoon altijd onvoorspelbaar, hoe goed die medische zorg en begeleiding ook is.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:17

Toch vind ik dat een moordernaar/(kinder)verkrachter niet zoveel meer te vertellen heeft wat betreft het vrijwillige. Het klopt dat het niet helemaal duidelijk zou kunnen zijn wat er gebeurt als er proeven gedaan worden, maar ook dat is iets wat je vantevoren weet. Als je niet wil dat dit met je gebeurt, heb je je gewoon te gedragen. Dan gebeurt er ook niets tegen je zin.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:29

Dat zoiemand gestraft moet worden, daar zijn we het denk ik allemaal over eens. Maar wat iemand ook gedaan heeft, ook al is het nog zo verschrikkelijk, ook diegene heeft rechten. En ik ben TEGEN gedwongen experimenten uitvoeren op mensen.

En wat ga je dan doen met andere (minder zware) criminelen? Waar trek je de grens?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:36

Maikeltje, ik heb het al eerder gezegd. Iemand die een auto gestolen heeft, is natuurlijk heel wat anders dan degene die een klein kind weggenomen heeft, misbruikt voor zijn eigen genoegens en daarna de keel afgesneden heeft (ik noem wat ergs om het contrast te laten zien). Zeg eens eerlijk, krijg je dan ook niet de neiging om zo iemand wat aan te doen? Ik wel, sorry, ik ben ook maar een mens.

Ik heb niet gezegd dat ik persé voor proeven met gedetineerden ben. Ook niet persé tegen. Ik ben alleen van mening dat zware misdadigers niet zoveel rechten meer hebben, die hebben ze verspeeld. En ook dat wisten ze vantevoren.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:47

Diablo, ik zal je vertellen als iemand aan m'n kind zit dan heeft ie echt een probleem hoor, dan sta ik niet voor mezelf in. En om te voorkomen dat iedereen mekaar de hersens inslaat of wat aandoet is er dus een rechtssysteem gekomen. Hoe moeilijk te verkroppen ook, ook die kindermoordenaar heeft recht op een eerlijk proces.

Daarbij zijn er mensen bij die misdaden begaan omdat er een drang is van binnenuit die ze niet in de hand hebben. Ergens in de hersenen werkt er dus iets niet naar behoren. En dat vind ik geen excuus om dan maar zulke personen gedwongen voor experimenten te gaan gebruiken. En wanneer ben je 1000% zeker dat iemand schuldig is? Zoals iemand anders ook al aangaf: de schade die je bij iemand berokkent kun je niet meer ongedaan maken, ook niet als blijkt dat diegene vals beschuldigt blijkt te zijn....

Minder rechten heeft een zware misdadiger sowieso al als hij opgesloten zit. Hij heeft niet meer de vrijheid te gaan en staan waar hij wil en te zien wie hij wil.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 00:01

Geen vrijheid....die straf vind ik niet zwaar voor iemand die zoiets ergs heeft gedaan.
Wat te denken van Dutroux (die hier al eerder is genoemd)? Het is echt duidelijk dat en vooral wát hij heeft gedaan. Vind je nou echt dat zo iemand nog rechten heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 01:12

Diablo nee zulek misdadigers hebben imo geen rechten meer nee.
Ze hebben de wereld zwaar geschokt en heel veel gezinnen met een gruwelijk
groot verdriet achtergelaten.

Met zulke mensen kan je toch helemaal niets meer?

Wat me opvalt; Maikeltje, Cassidy en mensen die zich aangesproken voelen;
jullie pleitten wel voor de recht van de mens, maar volgens mij hebben jullie
echt geen flau idee waar jullie over praten.....

Wat daar in de gevangenissen gebeurd is namelijk een lachtertje als je het vergelijkt
met een medicijproef. Echt een lachertje, daarom snap ik de ophef dus ook niet.

Maar mss is het onwetenheid van jullie?