ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:16

inderdaad Boos!

__baron__

hier nog 1 hoor urielle probeer ook zoveel mogelijk te volgen over het onderwerp "maddie" maar mss is het beter om het niet zo te volgen spaart een hoop verdriet

moet er niet aan denken dat zoiets met me eigen kindje gebeurt omdat ik zo nodig uit eten moet Verdrietig

Lusitana

Echtpaar bracht boodschap naar verschillende hoeken van de wereld.Na de verdwijning van Madeleine op 3 Mei, zette het echtpaar McCann meteen de meest opvallende (op pers gerichte)campagne ooit opgezet voor het vinden van een kind, op poten. Kate e Gerry gingen op reis naar verschillende Europese landen, naar Marokko en de Verenigde Staten om de zaak kenbaar te maken en kwamen zelfs tot een gesprek met Paus Bento XVI. Maar recentelijk eisen ze privacy en tonen ze misprijzen over berichtgevingen waarvan enkele aan het licht gekomen in Portugal.Kate en Gerry zijn fervente Katholieke waardoor het niet verwonderlijk is dat de eerste reis naar het Sanctuarium van Fátima ging. Nog in de maand Mei vervulde het stel de droom om Paus Bento XVI te ontmoeten–dat voor extra aandacht voor de campagne om het meisje te vinden zorgde. De ouders van Maddie – die vanaf het begin hun “generaalskwartier” in Praia da Luz bestierden – reisden vervolgens nog nar verschillende Europese landen, die als strategisch gezien werden, met name Spanje (mogelijk vluchtpunt in geval van kinderroof), Duitsland en Nederland(toeristische markt voor de Algarve).Buiten Europa ging de prioriteit naar Marokko, waar een toerist garandeerde Madeleine te hebben gezien met een man. Meer recentelijk reisde Gerry af naar de Verenigde Saten. In de laatste weken besloot het stel zich meer terug te trekken en toonden de intentie om terug te gaan naar Engeland.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:47

Reizen van de McCanns in campagne:
AANDACHT TREKKEN
In het begin werd de aandacht getrokken tot het uiterlijk van de dochter, aan een pyjama zoals een die ze droeg toen ze verdween. Daarna werd een appèl gedaan voor betere wetten.

FÁTIMA
Was de eerste reis van de McCanns na de verdwijning van de dochter. Ze waren op 23 Mei in het sanctuarium en beden in de Kapel van Onze Lieve Vrouwe van de Smart en in het Kapelletje van de Verschijningen.

VATICAAN
Op 30 Mei woonden Gerry en Kate de wekelijkse audiëntie bij op het Sint Peters Plein. Aan het einde sprak Paus Bento XVI met ze, en zegende een foto van de kleine Madeleleine.

BERLIJN
Korte stop, maar met enorme media aandacht, tot ontmoetingen met politici aan toe in de Duitse hoofdstad op 31 Mei. Daarna gingen ze door naar Amsterdam, in Nederland.

VATICAAN WIST DE ZAAK VAN DE OFFICIELE SITE
Het Vaticaan liet afgelopen vrijdag alle referenties naar de zaak Maddie wissen van de officiele website http://www.vatican.vat. En dat nadat Paus Bento XVI zelf speciale aandacht had gegeven aan de verdwijning van het vierjarige meisje, zelfs er toe gekomen om de ouders te zegenen in een menigte op het Sint Marcus plein. Het was op 30 Mei, een maand na de misdaad dat Kate en Gerry McCann uit de Algarve vertrokken voor nog een reis per privé-jet aangeboden door een engelse multimiljonair voor het meest aandachttrekkende initiatief Vier maanden later gaat het onderzoek een andere richting in en is de aandacht van het Vaticaan aan de zaak, gewist.

DIRECTEUR VAN DE POLITIE VERKLAARD DAT ER DNA IS VERZAMELD
De nationale directeur van de politie weigert namen te noemen, maar heeft bevestigd dat er DNA “van enkele personen” is afgenomen door de politie om een vergelijking te kunnen maken met de sporen die gevonden op de plekken waar ook, door de Britse honden de lucht van het lijk van Madeleine is gevonden. Alípio Ribeiro, erkende in een interview met SIC (Tv-zender) dat in grote politie zaken er antwoorden moeten worden gegeven aan de samenleving, net zoals dat in andere landen wordt gedaan. “Dat is niet de gewoonte in Portugal, maar we moeten er aan meewerken,” verklaarde de directeur van de politie, garanderende dat de relatie met de Engelse politie optimaal is. Ze zijn overal bij geweest tijdens het onderzoek en we hebben nooit kritiek gehad van hen in relatie met wat we deden gedurende het hele proces.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:52

De rest zijn uitspraken van het echtpaar en de pers en een chronologische opsomming van de gebeurtenissen, die ik nu niet belangrijk genoeg vind. Ik moet nog eten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:02

nee inderdaad Lachen

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:28

Dank voor de vertalingen Simone..!!
OK dan!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 23:46

Geen dank. Ik vind het erg belangrijk dat dingen wel zo naar voren worden gebracht zoals ze zijn.
De rest doe ik morgen wel, verder niet zo belangrijk.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 06:46

Dank je voor het vertalen!
Ik krijg gewoon buikpijn van de mogelijke afloop van deze zaak...arm meisje. Verdrietig

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:23

Vanochtend hoorde ik in het nieuws dat ze Kate apart gaan verhoren. Er werd zelfs nog duidelijk bijgezegd dat ze niet als verdachte wordt gezien en verhoord maar als getuige Verward

Volgens mij is de pers en flink om heen aan het draaien.

Ik hoop echt voor Maddy dat ze dit kunnen oplossen en dat ze nog een waardige begrafenis krijgt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:24

Dat heb ik ook op het nieuws gehoord. Gisteren heeft de Portugese politie Kate ongeveer 11 uur verhoord in bijzijn van haar advocaat en vandaag wordt haar man verhoord. Inderdaad met de nadruk op getuige i.p.v. verdachte.

Meer nieuws!
Bloed in slaapkamer niet van Maddie

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:01

ik volg het topic al vanaf het begin maar wil nu toch wel even posten. Het is een verschrikkelijke gedachte dat het meisje naar alle waarschijnlijkheid niet meer leeft. Nog erger is het om te lezen dat het onderzoek steeds meer wijst op de betrokkenheid van de ouders.

Ik blijf ergens hopen dat ze alsnog gevonden wordt maar mijn verstand zegt dat ze niet meer leeft. Met de nieuwe resultaten van de onderzoeken hoop ik dat ze de zaak snel oplossen, de dader(s) achter slot en grendel stoppen (en de sleutel weggooien) en dat Maddie dan eindelijk op een waardige manier te rusten gelegd kan worden.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:03

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:05

Chans schreef:
ik volg het topic al vanaf het begin maar wil nu toch wel even posten. Het is een verschrikkelijke gedachte dat het meisje naar alle waarschijnlijkheid niet meer leeft. Nog erger is het om te lezen dat het onderzoek steeds meer wijst op de betrokkenheid van de ouders.

Ik blijf ergens hopen dat ze alsnog gevonden wordt maar mijn verstand zegt dat ze niet meer leeft. Met de nieuwe resultaten van de onderzoeken hoop ik dat ze de zaak snel oplossen, de dader(s) achter slot en grendel stoppen (en de sleutel weggooien) en dat Maddie dan eindelijk op een waardige manier te rusten gelegd kan worden.

Ik lees ook al lang mee en het verhaal houdt me gewoon bezig. Jij zegt precies hoe ik er ook over denk, vandaar even de quote. Ik hoop dat ze het meisje snel vinden. Het liefst levend natuurlijk, maar ook mijn verstand vreest het ergste.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:07

Aangezien er op de kleding van de moeder een lijkengeur is gevonden vrees ik dat ze niet levend teruggevonden zal worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:10

Raar allemaal,op het nieuws op t.v. zeggen ze dat de moeder als getuige is verhoord.En 2 uur later hoor je op de radio dat ze als verdachte is verhoord.Zeer vreemde zaak.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:11

Wat een afschuwelijke gedachte dit, lijkengeur op dr jurkje, hoe komt dat daar?? Zouden dan toch alle hersenspinsel van begin dit topic waarheid worden? Wat zou dat verschrikkelijk misselijk zijn...
hier het artikel:
'Moeder Madeleine verdachte in vermissingszaak'
Uitgegeven: 7 september 2007 09:35
Laatst gewijzigd: 7 september 2007 09:37

LONDEN - De moeder van het sinds vier maanden vermiste Britse meisje Madeleine McCann wordt verdachte in de zaak. Dat heeft een woordvoerder van Kate McCann en haar man Gerry vrijdag laten weten, meldde de BBC.

Kate werd donderdag elf uur lang ondervraagd door de Portugese politie. In een korte verklaring na het verhoor benadrukte de advocaat van Kate nog dat de politie haar als getuige beschouwt. Vrijdag werd echter duidelijk dat Kate de status van 'arguido' (formele verdachte) krijgt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:14

Ik zag op tv dat de advocaat van de moeder zei dat de moeder alleen getuige is, maar het lijkt mij niet dat de politie een getuige voor 11 uur gaat verhoren..

@Ann, dat het bloed niet van Maddie is was al langer bekend.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:24

Weet ik, maar dit was een nieuwsbericht van vanochtend. Alle nieuwe berichten post ik even. Clown

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:35

Ja, dat wist men al een hele tijd, dat is van een man.

Dit is de officiele verklaring van de advokaaat zoals het hier in de krant staat op dit moment:
Citaat:
"Kate McCann is verhoord als getuige, de zorgvuldigheid blijft en daarom verbiedt het rechts geheim ons te spreken.” Op deze wijze, op een droge en kunstamntige manier definieerde de advokaat Carlos Pinto de Abreu de situatie van zijn cliënte in het onderzoeknaar de verdwijning van de dochter Madeleine op de nacht van 3 Mei uit een van de appartementen van de Ocean Club, in Lagos. Het was 00h52 'smorgens toen deze woorden geformuleerd werden door Pinto de Abreu na 11 uur verhoor, dat vandaag nog voort wordt gezet

Let wel, de woorden van HAAR advokaat.

Ze wordt natuurlijk verhoord tot ze breekt, want ze weten allang wat er is gebeurd en hebben nu de bewijzen op tafel. Gerry heeft steeds kunnen voorkomen dat Kate iets zei. Hij deed het woord en wist precies wat te zeggen. Daarom verhoren ze haar nu apart.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:38

Ik zal het nieuws in de gaten houden, maar ik moet nu naar de paarden en ik ben vanmorgen nog even bezet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:46

Laatst bijgewerkt door Lusitana op 07-09-07 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:48

Ik lees ook al en poos mee, en ik vrees het ergste, arme meid!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:54

Het zal waarschijnlijk niet lang duren tot de waarheid boven water komt. Ik denk ook dat de moeder zeer binnenkort breekt en de waarheid niet meer voor zich kan houden.

Persoonlijk denk ik dat het per ongeluk is gebeurt, maar dat de ouders de waarheid niet aankonden. Om hun woord kracht bij te zetten zijn ze in de publiciteit getreden. Alleen... de perfecte moord bestaat niet... ook niet als het per ongeluk is gegaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:23

Perfecte moord bestaat wel, wees daar maar zeker van.

Het woord "te veel" van de dader zijn kant, maakt het minder perfect.
Te veel slachtoffers, te veel overdrijven in gedrag...