300 a 400 dazen vangen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Re: 300 a 400 dazen vangen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:45

Bij het forum links vond ik ook een orginele manier om vliegen te vangen. Men neme gewoon een lieveheersbeestje.. Haha! http://www.minuscule-dvd.com/videos je moet het filmpje linksboven met het lieveheerstbeestje hebben. Dat is tenminste nog eens een natuurlijke oplossing.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:01

hahaahhahhahahhhahhaaa....het waait hier, klein spatje regen, weinig zon en ik heb toch in de 2 uur dat de LOER staat al 24 dazen gevangen. Ook wat andere insecten, maar die heb ik niet meegerekend.

Zeg nou maar es dat er in Drenthe geen dazen te vangen zijn.....ik heb er zojuist een aantal een 'loer' gedraait Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:07

freespirit schreef:
hahaahhahhahahhhahhaaa....het waait hier, klein spatje regen, weinig zon en ik heb toch in de 2 uur dat de LOER staat al 24 dazen gevangen. Ook wat andere insecten, maar die heb ik niet meegerekend.

Zeg nou maar es dat er in Drenthe geen dazen te vangen zijn.....ik heb er zojuist een aantal een 'loer' gedraait Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Super wel erg goede vangst voor slecht weer

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:09

Ik heb er nog steeds maar drie en een hoop andere beesten, maar het heeft hier net geregend en er is zowiezo nu geen daas te bekennen.
Voor de overigen die een foto willen hebben van een zelfbouw even PB'en.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:12

LCharlotte schreef:
Goede morgen, nog even het antwoord op de eerder gestelde vraag:

Het verzenden naar België is geen enkel probleem.
De val wordt dan - als men een BTW-nummer heeft daar - € 210,08 hier komt nog wel BTW bij. Is die in België niet 21 %?
De verzendkosten zullen in plaats van €11,95, €27,95 bedragen.

Op het moment is er nig geen wachtlijst maar als het mooie weer aanhoud zit de kans er in dat er binnenkort een tijdelijke wachtlijst aangelegd moet worden.

Super! Ik overleg hier even, hebben ze ook een Belgische banknummer want bij overschrijven van België naar Nederlandse account moet je altijd een hoop extra overschrijfkosten betalen Zij zijn groot en ik is klein!
Of is het betalen bij levering of hoe zit dat?
Wij hebben wel een BTW nummer maar die is van onze winkel (juwelier-goudsmid) dus ik geloof niet dat ik daar een Loer aan kan koppelen Haha!
Ik ben op dit uur niet zo heel goed in rekenen maar op hoeveel komt de totale kostprijs dan eigenlijk?

Ik ben aan het denken of ik niemand in Nederland ken, is misschien wel makkelijker dan kan ik hem daar ophalen (zij eventueel de overschrijving doen van hun Nederlandse account) en ben ik toch nog iets goedkoper uit Knipoog (kreng is zo al duur zat Tong uitsteken )

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:49

Loolapelooza schreef:
Super! Ik overleg hier even, hebben ze ook een Belgische banknummer want bij overschrijven van België naar Nederlandse account moet je altijd een hoop extra overschrijfkosten betalen Zij zijn groot en ik is klein!

Huh, wij maken geld gratis over naar andere landen van uit Duitsland en Nederland met behulp van IBAN en BIC nummer en "kosten delen" aangeven. Dat is volgens mij overal zo. Knipoog

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:11

hallo!
Ik heb ook de loer besteld,maar heb nog wat vragen en aangezien er hier al een paar loer-experts zitten,...
ik heb trouwens niet alle 34 blz teruggelezen,dus sorry als ik iets dubbel vraag.

-kan je de loer makkelijk verplaatsen ivm omweiden van paarden??
-zijn de dazen dood ,als ze in het opvangreservoir zitten, of moet je daarna nog allemaal gekke dingen doen,om ze de nek om te draaien?

Oh ja, MOET die kap wit zijn?? Vind het landschappelijk gezien niet zo mooi, dus is er geen bruine of donkergroenen kap mogelijk? (Als eventueel verbetering?)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:15

Mijn god wat een dazeninvasie vandaag. Lijkt wel of ze er ineens allemaal weer zijn. Heb er bij het in de wei zetten van mijn oude hengst al ruim 20 doodgeslagen. Net toch maar zo'n val besteld Vork

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:52

Als je de kap een donkere kleur maakt wordt die ook warm, net als de bal en heb je dus kans dat ze minder snel op de bal gaan zitten lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:54

Dat lijkt mij ook Ja

Ik heb er gisteren 158 gevangen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:57

Perrokai schreef:
Loolapelooza schreef:

Huh, wij maken geld gratis over naar andere landen van uit Duitsland en Nederland met behulp van IBAN en BIC nummer en "kosten delen" aangeven. Dat is volgens mij overal zo. Knipoog

Nee hoor, in ons geval niet Haha! Mijn ouders doen de overschrijvingen hier (woon nog thuis) en hebben al dikwijls gezegd dat overschrijven naar Nederland extra kosten meebrengt.

Maar ik heb wel een adresje net over die grens die ik denk ik ga laten bestellen, ga er zodadelijk heen om het te vragen. Dat lijkt mij het makkelijkste en het goedkoopst omdat ik dan die 3 extra procent BTW ontduik en minder dan de helft verzendkosten betaal Knipoog
Ik woon op de grens dus kan er maar beter van profiteren dan Haha!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 11:00

Jessie, de dazen kunnen in de vriezer gelegt worden, daar heb je verder geen omkijken naar, je hoeft ze niet alle 300 iedere dag de nek om te draaien Knipoog

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:30

BIj mij staat hij ook, vanmorgen om 9 uur 2 dazen en om elf uur denk 60 , ben heel beneiuwd , als het vandaag zo door gaat , zijn het er vanavond wel heel veel, zijn we daar in elk geval al vanaf. En maar hopen dat het echt scheelt voor de paardjes zodat ze op hun gemak buiten kunnen blijven.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:24

Hoe gaat het met de nepperds? Vangen die ook een beetje goed?

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:38

Mijn neppert heeft er nog niet veel. Maar er zijn ook nog geen dazen te bekennen en het was vochtig en mistig hier vanmorgen. Nu zit er een zonnetje aan te komen zonder blauwe lucht iig. Ik wanhoop nog niet, geen dazen in de lucht dan ook geen dazen in de val denk ik maar. Verder vang ik wel alles wat wel rond durft te vliegen met ee verdwaalde daas er tussen.
ALs ze weer rondvliegen en de val vangt niets, dan ga ik me zorgen maken.
Ook gisteren bij de paarden zelfs geen dazen ook vanwege het weer. Vangt er iemand met een andere nepper en slecht weer iets nu ? En vangen de echte met slecht weer wel veel dazen ?

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 13:52

gisteren heb ik mijn nepperd verplaatst van de rijbak naar de wei, want ik had het idee dat bij de rijbak niets te vangen viel.
Ik heb meteen wat aanpassingen gedaan en gisterenavond zaten er niet veel in (stuk of 20) maar hij was overdag ook een aantal keer omgewaaid volgens de stalhouder waarna hij hem weer recht kon zetten.

Nu is hij dus meer verankerd en ik ben benieuwd hoe veel dazen er vanavond gevangen zijn...

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:16

ik vidn het echt geweldig dat jullie nogsteeds tellen!
iedereen zou moeten bijhouden hoeveel ze er vangen en dat aan het einde van het zomerseizoen bij elkaar optellen.. volgens mij is dat echt een verschrikkelijk groot aantal! Bloos!

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:59

Mensen die zelf een eigenbouw hebben gemaakt, welke spullen hebben jullie ervoor gebruikt?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:00

helaas.. bij ons zitten de dazen ook.. Gelukkig niet in de wei van mijn paard, maar de paarden in de wei vlakbij bomen en een sloot hebben er wel last van..

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:26

runningkawa schreef:
Ik heb er gisteren 158 gevangen

158...

Heb je ze dan echt stuk voor stuk zitten tellen? Huilen van het lachen

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:31

We hebben er een gemaakt!!
Ziet er perfect en professioneel uit.
Hebben zelfs eea aangepast (opvang dazen) zodat ie net iets beter is dan de originele! Yes! *LOL*
Moeten alleen nog een ander gaas/folie vinden, dan zal ie de zonnestralen beter doorlaten.
Ben reuzetrots op de maker; mn vriend OK dan!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:34

Wat was je aan materiaalkosten kwijt Branca? Ben wel benieuwd naar het exorbitante winstpercentage van de loer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:36

Die kosten zullen vast niet heel hoog zijn. Maar de ontwikkeling en het onderzoek moet ook eea gekost hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:37

Die ziet er heel goed uit Ja
Heb je ook nog een grotere foto?

onderzoek enz is zover ik gelezen hebben gesponsord

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:43

Daar mag je trots op zijn Branca!