Aimee schreef:Sja... in principe ben ik ook tegen die noclaim-regeling. Enkele jaren terug was ik niet afdoende verzekerd, waardoor ik de gezondheidszorg die ik genoot niet heb gedeclareerd. Vervolgens kreeg ik eind van dat jaar een (voor mij) aanzienlijk noclaim-bedrag terug. Ik was blij verrast... maar het volgende jaar, toen ik mijn verzekering beter had geregeld, twijfelde ik wel enorm of ik wel zou declareren aangezien zo'n "eindejaarsbonus" best heel aantrekkelijk is. Ik kan me daarom maar al te goed voorstellen dat mensen die om en nabij de armoedegrens leven wel drie keer nadenken voor ze gebruik maken van gezondheidszorg met het oog op noclaim en dat is natuurlijk nooit de bedoeling.
Het gaat niet om de noclaim, daar ben ik zelf ook tegen. Het gaat om het feit dat Bos weer iets probeert te regelen bij een demissionair kabinet. Een demissionair kabinet mag dit soort zaken helemaal niet behandelen. Dat mag pas door een nieuw kabinet behandeld worden. Bos moet dit gewoon in de formatie (waar ie waarschijnlijk wel in zit) bespreken, op deze manier loopt de informatie weer vertraging op.
@ MissJ: De noclaim zou er wel af gaan alleen niet per 1 januari. Bos wil het versnellen.