Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten allochtonen zich aan passen?

Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
298 (31%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
293 (30%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
170 (17%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
169 (17%)
Geen mening.
3 (0%)
Geen mening.
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 948

Whiz

Re: Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 13:59

Cer schreef:
aggossiee.. de zieligerds.. nee, daar heeft NL ook echt geen opvang voor nee... Ach gut

Nee nou goed..

Vertel me dan maar eens wat jij wil doen Cer! Hoe denk jij dat al jou problemen worden opgelost?? Door ze allemaal maar het land uit te gooien? Door ze allemaal in het gevang te gooien? Door ze te laten sterilliseren zodat ze geen nageslacht kunnen produceren. In plaats van elke keer op andere af te geven. kom jij maar eens met een fatsoenlijke oplossing dan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:01

@dees_daan: je blijft zelf anders stééds terugkomen op de kleding, hoor. "Als dat nazi-kleding is, prima", dat je dat zegt, is wel veelzeggend over het niveau.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:01

Mystica schreef:
En dan bedoel je nederlandse hangjongeren, of allochtone jongeren Whiz?

Ik heb het nog niet eens zozeer over hangjongeren.

Ik heb het over mensen die tussen het wal en het schip geraken zonder werk etc.
[/quote]

Mensen zonder werk hoeven niet perse tussen het wal en het schip te raken.
Je generaliseert er zelf ook lustig op los Knipoog
[/quote]

Etc staat erbij.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:02

@ Whiz, okay, heb niet alle pagina's gelezen en vroeg me af over welke jongeren je het had. Haha!

chevax

allemaal laten sterilliseren, was dat niet in eerste instantie dé oplossing die de Duitsers hadden bedacht voor het "zuiveringsprobleem". Discussies over rascisme zijn heel erg moeilijk, omdat de lijn zo dun is.

Danielle_1

Je bedoeld?

Cer

Ik geef niet op een ander af hoor, hou je es even in...

Ik denk dat NL genoeg doet. Vertel JIJ maar es wat jij NOG MEER wilt doen, en wie dat gaat betalen...

Er zijn integratiecursussen, nederlandse cursussen, uitkeringen, bemiddelingsbureau's, projecten, opvangcentra, noem maar op. En jij vind dat NOG niet genoeg????

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:03

@Cer: voor wie was je reactie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:03

chevax schreef:
@dees_daan: je blijft zelf anders stééds terugkomen op de kleding, hoor. "Als dat nazi-kleding is, prima", dat je dat zegt, is wel veelzeggend over het niveau.

ik vind dat dus geen nazi kleding, in mn profiel staat een foto van die trui, is gewoon een roze trui met no fear en ogen erop, snap niet wat daar nazi aan is, en dan zegt dat maar wat over mijn niveau ik kan me er niet zo druk over maken als mensen dat vinden, ik vind het lekker zitten dus doe ik het aan, die trui heb ik btw in turkije gekocht, dus zie zowiezo niet wat daar nazi aan is omdat ze het daar zelf ook dragen...

en ja ik wil wel andwoord van whiz, wat zij dan vind wat je uitlokt, omdat ik daar gewoon benieuwd naar ben

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:04

Cer schreef:

Ik denk dat NL genoeg doet. Vertel JIJ maar es wat jij NOG MEER wilt doen, en wie dat gaat betalen...

Er zijn integratiecursussen, nederlandse cursussen, uitkeringen, bemiddelingsbureau's, projecten, opvangcentra, noem maar op. En jij vind dat NOG niet genoeg????

Dat ligt er dus maar net aan wat het exacte probleem is dat opgelost moet worden.. Je kunt wel allemaal dingen op touw gaan zetten maar als je daar de kern van het probleem niet mee oplost dan gooi je allemaal geld door de pot voor niets.

Ik wil wel eens weten waar het exacte probleem ligt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:06

Whiz schreef:

Dat ligt er dus maar net aan wat het exacte probleem is dat opgelost moet worden.. Je kunt wel allemaal dingen op touw gaan zetten maar als je daar de kern van het probleem niet mee oplost dan gooi je allemaal geld door de pot voor niets.

Hahaha dus al die mensen die er nu mee bezig zijn, doen het allemaal verkeerd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:07

Whiz schreef:
Cer schreef:

ik wil ook iets van jou weten, vind het een beetje onbeschofd om daar niet op te reageren, dit is een discussie dan moet je je mening onderbouwen en dat doe jij dus niet, en als ik dan vraag wat je precies bedoeld is het niet intressant genoeg, ik wil dat graag weten, hoe jij er tegenover staat, lijkt me wel zo netjes om daar dan antwoord op te geven

chevax

@dees_daan: nú zijn we bij de kern van de discussie. Jíj vindt het niet erg, dus wil je er ook niks aan doen. Dat is toch precies hetzelfde als een buitenlander die vindt dat hij/zij niet hoeft te integreren? En het ontgaat me volledig wat Turkije en nazisme met elkaar gemeen hebben. Zullen we de kledingdiscussie hierbij maar laten voor wat het is? Ik denk niet dat dat echt veel bijdraagt.

Whiz

Cer schreef:
Whiz schreef:

Hahaha dus al die mensen die er nu mee bezig zijn, doen het allemaal verkeerd??

ze zullen wel kleine percentages kunnen oplossen maar het grotere probleem wordt er niet door verholpen nee!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:08

Imo is dat de manier waarop dit soort mensen worden begeleid.
Niet alles zo vrijblijvend houden,maar zo'n integratie cursus verplichten.
Ook erna deze mensen blijven begeleiden.(al ben ik bang dat dit bijna niet te doen is met de hoeveelheid allochtonen die we hier momnteel hebben)

Ook ben ik van mening dat het strafsysteem hier veel te mild is.
Ga je een keer de fout in,kom je er met een perkharkjes taakstraf vanaf.

Excessen veel harder aanpakken,al zou dat ook moeten gelden voor de autochtone bevolking.
Maar dit is een hele andere discussie Clown

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:09

Whiz schreef:
ze zullen wel kleine percentages kunnen oplossen maar het grotere probleem wordt er niet door verholpen nee!

En waar denk jij dan waar het aan ligt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:10

chevax schreef:
@dees_daan: nú zijn we bij de kern van de discussie. Jíj vindt het niet erg, dus wil je er ook niks aan doen. Dat is toch precies hetzelfde als een buitenlander die vindt dat hij/zij niet hoeft te integreren? En het ontgaat me volledig wat Turkije en nazisme met elkaar gemeen hebben. Zullen we de kledingdiscussie hierbij maar laten voor wat het is? Ik denk niet dat dat echt veel bijdraagt.

lees even goed dan!! ik heb geen lonsdale trui gekocht omdat het volgens de meeste racistisch is, dus ik pas me wel degelijk aan, maar als ik al een trui gekocht heb, die ik totaal niet racistisch vind, mag ik die dan niet aan doen? deze kleding heeft totaal niks met racisme te maken, ik pas me dus wel aan, door geen lonsdale kleren te dragen, dus je zit er naast

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:12

@dess_daan: oké, ik zit ernaast, prima. zullen we dan nú over je truien ophouden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:14

chevax schreef:
@dess_daan: oké, ik zit ernaast, prima. zullen we dan nú over je truien ophouden?

ik vind het prima, ik pas me aan, dus is het minste wat zij kunnen doen zich ook aanpassen, als ik geen dingen draag enz voor hun, vind ik het minste wat ze kunnen doen de nederlandse taal leren, zo denk ik erover..

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:17

Cer schreef:
Whiz schreef:

En waar denk jij dan waar het aan ligt?

Lastig. ik heb zowiezo al niet het probleem wat veel bokkers hier wel schijnen te hebben. En ik ben ervan overtuigd dat de problemen niet opgaan voor alle allochtonenen in Nederland zoals sommige mensen hier op bokt je wel willen doen geloven.

Ik denk dat het probleem meer bij de jongeren ligt. Er wordt een bepaald beeld geschets en deze personen worden daar in een hokje geduwd en proberen zich af te zette veelal uit angst. En kat in het nauw maakt rare sprongen. Aan de ene kant streng gehouden aan de andere kant veel vrijheid. Kinderen kunnen daar niet mee omgaan.

Maar goed ik ben geen maatschappelijk werkster dus ik kan ook niet de vinger op de zere plek leggen. Ik betaal belastig zodat andere mensen dat kunnen doen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:18

Als het goed is, zul je uit jezelf geen zaken dragen of doen die een ander onnodig kwetsen. Net als de Nederlandse taal leren: hoe lang vind je dan dat mensen daar over mogen doen? Want als jij nu iemand op straat tegenkomt die géén Nederlands spreekt, is het per definitie iemand die niet wil. Maar wie weet is die persoon pas twee maanden in Nederland en heeft pas les 4 van de cursus "hoe spreek ik correct Nederlands" gevolgd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:20

Whiz schreef:
Lastig. ik heb zowiezo al niet het probleem wat veel bokkers hier wel schijnen te hebben. En ik ben ervan overtuigd dat de problemen niet opgaan voor alle allochtonenen in Nederland zoals sommige mensen hier op bokt je wel willen doen geloven.
Kijk, met dat soort uitspraken gaat t mis.... dan maak je mensen dus uit voor leugenaars..
En er zijn er maar heeeeel weinig die het over 'alle' allochtonen hebben. Het gaat voornamelijk over degene die zich niet aan willen passen of openlijk afzetten..

Citaat:
Ik denk dat het probleem meer bij de jongeren ligt. Er wordt een bepaald beeld geschets en deze personen worden daar in een hokje geduwd en proberen zich af te zette veelal uit angst.
Pardon????

Citaat:
En kat in het nauw maakt rare sprongen. Aan de ene kant streng gehouden aan de andere kant veel vrijheid. Kinderen kunnen daar niet mee omgaan.
Nu doe je wel heel denigrerend over jong volwassenen hoor...

Citaat:
Maar goed ik ben geen maatschappelijk werkster dus ik kan ook niet de vinger op de zere plek leggen. Ik betaal belastig zodat andere mensen dat kunnen doen.

Maar ja, die doen het volgens jou niet goed...
Misschien zou je die richting juist in moeten gaan, kan je wellicht wat aan de problemen doen Ja Is voor iedereen beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:24

chevax schreef:
Als het goed is, zul je uit jezelf geen zaken dragen of doen die een ander onnodig kwetsen. Net als de Nederlandse taal leren: hoe lang vind je dan dat mensen daar over mogen doen? Want als jij nu iemand op straat tegenkomt die géén Nederlands spreekt, is het per definitie iemand die niet wil. Maar wie weet is die persoon pas twee maanden in Nederland en heeft pas les 4 van de cursus "hoe spreek ik correct Nederlands" gevolgd.

nee hoor, maar als je merkt dat ze echt niet willen (in de supermarkt hier bijv, weet je wel ong wie hier langer wonen, want je ziet ze vaker, en ze staan in hun eigen taaltje tegen een nederlander te brabbelen, tja dat vind ik dus fout, probeer dan engels met nederlandse woorden, je kan niet van een nederlander verwachten dat die turks marrokaans surinaams enz spreekt omdat hier allochtonen wonen

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:24

@ cer, Denk je dat? Ik denk dat ik op deze plaats beter zit.. veel geld de maatschappij inpompen zodat iedereen zijn sociale voorzieningen heeft.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:25

Volgens mij doet Whiz wel haar best om zich in alle situaties in te leven. Dat is denk ik toch altijd beter dan roepen "iedereen er uit". Het kan ook aan het deel van het land liggen waar ik woon, maar ik heb ook vrij weinig last met buitenlanders. En als de buitenlanders die hier wonen geen Nederlands willen spreken, prima, dan niet (en daarmee bedoel ik niet dat goed is, ik heb alleen absoluut geen zin om me daar druk over te maken). En die wel Nederlands willen spreken en dus aansluiting vinden bij de autochtone bevolking; des te beter. En als ze een moskee willen bouwen? Ook al goed, zo lang ik er maar niet naar toe hoef. Volgens mij is het ook maar net hoe druk je je ergens over wilt maken.