Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

patsur

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:45

SP wil erfrecht afschaffen, dus alles wat iemand nalaat gaat naar de staat. Groot deel van NL teert op 'oud' geld..

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:45

ff heel off-topic; is een bont paard per definitie een recratie paard dan??? (Samber???)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:49

Maiwakee, ik heb je quote waarin je dat zegt erbij geplaatst, teruglezen lijkt me dus niet zo moeilijk.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:51

Citaat:
Alleen al uit deze opmerking kan ik opmerken dat je links stemt. Gek eigenlijk.....

Ik associeer recreanten altijd met links, de ambitieuze wedstrijdsporter met rechts. Zou daar een verband in zitten?
Of heeft dat met prestatiedrang in het algemeen te maken wellicht........

misschien wel Haha!

ik ben ook ambitieuze wedstrijdsporter en ik WIL presteren in alles en ja ik stem rechts!

wat stem jezelf btw Tong uitsteken volgens mijn neig je ook rechts!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:51

Sorry karl66, ik snap je opmerking echt niet...sorry
Zou je misschien uit kunnen leggen wat je bedoeld?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:56

Ik ga over 10 minuten weer verder met de serieuze wedstrijdtraining waar mijn bonterikkert en ik mee bezig zijn. Ben behoorlijk prestatiegericht, met zowel paardrijden als het werken in mijn drie bedrijven (één er van is internaional gericht), verdien bovenmodaal én stem absoluut links. Tijd voor een discussie over vooroordelen? Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:58

Buitenlanders mogen in Nederland niet voor minder geld werken dan nederlanders. Door te roepen dat ze maar buiten moeten blijven tot er iets geregeld is wat allang geregeld is, namelijk gelijk loon voor gelijk werk, ben je net zo tendentieus bezig als extreem rechts.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:12

Nederlandse ondernemers mogen (voor zover mijn informatie strekt, indien jij andere info kent graag inclusief bronvermelding, ik participeer niet alleen in deze discussie omdat ik dat leuk vind, maar ook omdat ik graag meer wil leren over politiek, en het daarom ook niet erg vindt op mijn fouten gewezen te worden (mits deze door objectieve bronnen bevestigd worden) buitenlandse werknemers inhuren. Dit kunnen zij dan doen voor weinig geld. Doorberekend aan de klant houdt dit in dat het voor de klant ook goedkoper wordt --> klanten kiezen voor goedkoop en huren liever bedrijven met oost-europese werknemers in dan bedrijven met nederlandse werknemers --> nederlandse laagopgeleiden komen moeilijker aan een baan.
Dit ook ter bescherming van de oos-europese lidstaten. Deze mogen niet voor problemen worden gesteld doordat op grote schaal vakmensen (en hoogopgeleiden) naar west-europa worden gehaald

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:16

Ach... als je rechts en links wilt verdelen over recreanten en wedstrijdruiters, daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen.... ze hebben immers totaal andere belangen en zullen hun belangenbehartiging dus verschillend zoeken. Maar om daar nou ambitieus en prestatiedrang bij te halen.... nee, een links stemmer is echt niet minder ambitieus dan een rechts stemmer.... ik zou bijna zeggen: in tegendeel zelfs. Ze hebben andere prioriteiten, dat wel.

Als ik me zelf en Sander als voorbeeld neem: ik ben vele malen ambitieuzer dan Sander en heb vele malen meer prestatiedrang. Ik stem SP en hij stemt VVD, bovendien weet ik zeker dat wij niet de uitzondering op de regel zijn.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:19

chevax schreef:
Ik ga over 10 minuten weer verder met de serieuze wedstrijdtraining waar mijn bonterikkert en ik mee bezig zijn. Ben behoorlijk prestatiegericht, met zowel paardrijden als het werken in mijn drie bedrijven (één er van is internaional gericht), verdien bovenmodaal én stem absoluut links. Tijd voor een discussie over vooroordelen? Knipoog

Hier nog een. Ik heb alleen een roodvos*, geen bonte.

*kom maar op met de communistengrapjes
Clown Clown

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:20

Vandaaaag is roood. Wat roood hoort te zijn.

Heerlijk nummer.
Maar nog steeds VVD Vork

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:34

CGJ12 schreef:
Ik associeer recreanten altijd met links, de ambitieuze wedstrijdsporter met rechts. Zou daar een verband in zitten?

Zou best wel eens kunnen Haha! maar dan denk ik dat het te maken heeft met iets anders dan prestatiedrang Knipoog

Zag gisteren een programma waarbij ze rijke mensen om hun stemkeuze gingen vragen en een toelichting.. echt om te huilen zeg..

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:36

Ireentjuh schreef:
CGJ12 schreef:

Zou best wel eens kunnen Haha! maar dan denk ik dat het te maken heeft met iets anders dan prestatiedrang Knipoog

Zag gisteren een programma waarbij ze rijke mensen om hun stemkeuze gingen vragen en een toelichting.. echt om te huilen zeg..

Vertel..

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:42

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:45

mawaikee schreef:
... Ik vindt het overigens jammer dat je eerst fanatiek in gaat tegen mijn standpunt over de JSF, vervolgens als ik met stukken van de rekenkamer kom

Sorry dat ik wel inging op het politiek element, en niet op het economische aspect.
Daarvoor moet ik meer stukken lezen om tot een afgewogen oordeel te komen.

Wat ik wél weet is dat dat handtekening die onlangs is geplaatst omder de voorlopige deelname zeer waarschijnlijk winstgevend is.
En dat onafhankelijk van de verder eventuele afname van het vliegtuig.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:49

ja dat vind ik lastig uit te leggen.. ik vind wedstrijdruiters (het type dat echt fanatiek een aantal keer per maand op concours gaat zeg maar) over het algemeen een heel ander type mens dan recreatieruiters.. zowel in de omgang met hun dier als in de omgang met andere mensen.

(daarnaast heeft het financiele gebeuren er misschien iets mee te maken?? rijkere mensen stemmen vaak rechts, dat zijn meestal ook de mensen die op een luxe stal staan met een duur sportpaard en het zich kunnen permiteren om vaak op wedstrijd te gaan Knipoog )

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:00

mawaikee schreef:
Nederlandse ondernemers mogen (voor zover mijn informatie strekt, indien jij andere info kent graag inclusief bronvermelding, ik participeer niet alleen in deze discussie omdat ik dat leuk vind, maar ook omdat ik graag meer wil leren over politiek, en het daarom ook niet erg vindt op mijn fouten gewezen te worden (mits deze door objectieve bronnen bevestigd worden) buitenlandse werknemers inhuren. Dit kunnen zij dan doen voor weinig geld. Doorberekend aan de klant houdt dit in dat het voor de klant ook goedkoper wordt --> klanten kiezen voor goedkoop en huren liever bedrijven met oost-europese werknemers in dan bedrijven met nederlandse werknemers --> nederlandse laagopgeleiden komen moeilijker aan een baan.
Dit ook ter bescherming van de oos-europese lidstaten. Deze mogen niet voor problemen worden gesteld doordat op grote schaal vakmensen (en hoogopgeleiden) naar west-europa worden gehaald

Nederlandse werkgevers zijn verplicht om buitenlandse werknemers onder de nederlandse CAO-voorwaarden in te huren. Dit is trouwens iets wat europees geregeld is en wat je als politieke partij in de nederlandse wet helemaal niet zou kunnen veranderen, al zou je het willen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:01

patsur schreef:
SP wil erfrecht afschaffen, dus alles wat iemand nalaat gaat naar de staat. Groot deel van NL teert op 'oud' geld..

Dan hang ik mezelf op........... Nagelbijten / Gniffelen

(wel weer een meevaller voor de rest van Nederland dus Knipoog )

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:03

Ireentjuh schreef:

Bij de arme mensen vind ik de redenering vaak minstens net zo triest.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:04

Karl66 schreef:

Nederlandse werkgevers zijn verplicht om buitenlandse werknemers onder de nederlandse CAO-voorwaarden in te huren. Dit is trouwens iets wat europees geregeld is en wat je als politieke partij in de nederlandse wet helemaal niet zou kunnen veranderen, al zou je het willen.

Da's een kwestie van "een Poolse vestiging" openen en dan de Poolse vrachtwagenchauffeurs door Europa laten rijden ipv Nederlandse.........

Beetje creativiteit is de Nederlandse ondernemer niet vreemd.......... Knipoog

MelvinTabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:38

Vind eigenlijk dat hele stemmen niks, je stemt op een partij met allerlei beloftes en als ze vervolgens in de regering komen krijgen ze geen 1 van hun beloftes erdoor.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:39

MelvinTabor schreef:
Vind eigenlijk dat hele stemmen niks, je stemt op een partij met allerlei beloftes en als ze vervolgens in de regering komen krijgen ze geen 1 van hun beloftes erdoor.

That's the spirit OK dan!

Frusty

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:43

CGJ12, naar aanleiding van jouw antwoord mbt de JSF had ik de indruk dat je wel meer van het economische aspect mbt tot de JSF...vandaar dat ik hier nogmaals aan refereerde. Volgens mij is het overigens nodig kennis te nemen van de economische status alvorens een politieke mening in te kunnen nemen. Die economische kennis heb ik je gegeven en kan je zelf chekken.

Karl66; tja ik verwoorde het dus totaal niet goed, dit is niet het punt waar mijn meeste interesse en dus meeste kennis licht (en ja, nu zou je kunnen zeggen dat ik mezelf tegenspreek mbt bovenaan). Wat ik bedoelde is dat het mogelijk is. CGJ12 vulde al even mooi aan hoe, dat wat ik bedoelde, dan wel kan...

En, wat betreft stereotypering.
Ik vindt bonte paarden vaak erg mooi, en houdt van volbloeden. Als ik een rijpaard heb, ben ik erg ambitieus en prestatiegericht. Dochter van een klein zelfstandig ondernemer (ik noem dit omdat ik nog thuis woon), en ik stem SP.... Vindt daar maar eens een lijn in Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:57

CGJ12 schreef:
Karl66 schreef:

Da's een kwestie van "een Poolse vestiging" openen en dan de Poolse vrachtwagenchauffeurs door Europa laten rijden ipv Nederlandse.........

Beetje creativiteit is de Nederlandse ondernemer niet vreemd.......... Knipoog

Dat is een andere discussie, namelijk hoe vang je het weglekken van werk naar lagelonenlanden op.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:40

Volgens mij zijn een en ander onlosmakelijk met elkaar verbonden