Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Alleen al uit deze opmerking kan ik opmerken dat je links stemt. Gek eigenlijk.....
Ik associeer recreanten altijd met links, de ambitieuze wedstrijdsporter met rechts. Zou daar een verband in zitten?
Of heeft dat met prestatiedrang in het algemeen te maken wellicht........
chevax schreef:Ik ga over 10 minuten weer verder met de serieuze wedstrijdtraining waar mijn bonterikkert en ik mee bezig zijn. Ben behoorlijk prestatiegericht, met zowel paardrijden als het werken in mijn drie bedrijven (één er van is internaional gericht), verdien bovenmodaal én stem absoluut links. Tijd voor een discussie over vooroordelen?
CGJ12 schreef:Ik associeer recreanten altijd met links, de ambitieuze wedstrijdsporter met rechts. Zou daar een verband in zitten?
Ireentjuh schreef:CGJ12 schreef:Ik associeer recreanten altijd met links, de ambitieuze wedstrijdsporter met rechts. Zou daar een verband in zitten?
Zou best wel eens kunnenmaar dan denk ik dat het te maken heeft met iets anders dan prestatiedrang
Zag gisteren een programma waarbij ze rijke mensen om hun stemkeuze gingen vragen en een toelichting.. echt om te huilen zeg..
mawaikee schreef:... Ik vindt het overigens jammer dat je eerst fanatiek in gaat tegen mijn standpunt over de JSF, vervolgens als ik met stukken van de rekenkamer kom
mawaikee schreef:Nederlandse ondernemers mogen (voor zover mijn informatie strekt, indien jij andere info kent graag inclusief bronvermelding, ik participeer niet alleen in deze discussie omdat ik dat leuk vind, maar ook omdat ik graag meer wil leren over politiek, en het daarom ook niet erg vindt op mijn fouten gewezen te worden (mits deze door objectieve bronnen bevestigd worden) buitenlandse werknemers inhuren. Dit kunnen zij dan doen voor weinig geld. Doorberekend aan de klant houdt dit in dat het voor de klant ook goedkoper wordt --> klanten kiezen voor goedkoop en huren liever bedrijven met oost-europese werknemers in dan bedrijven met nederlandse werknemers --> nederlandse laagopgeleiden komen moeilijker aan een baan.
Dit ook ter bescherming van de oos-europese lidstaten. Deze mogen niet voor problemen worden gesteld doordat op grote schaal vakmensen (en hoogopgeleiden) naar west-europa worden gehaald
patsur schreef:SP wil erfrecht afschaffen, dus alles wat iemand nalaat gaat naar de staat. Groot deel van NL teert op 'oud' geld..
Ireentjuh schreef:Zag gisteren een programma waarbij ze rijke mensen om hun stemkeuze gingen vragen en een toelichting.. echt om te huilen zeg..
Karl66 schreef:
Nederlandse werkgevers zijn verplicht om buitenlandse werknemers onder de nederlandse CAO-voorwaarden in te huren. Dit is trouwens iets wat europees geregeld is en wat je als politieke partij in de nederlandse wet helemaal niet zou kunnen veranderen, al zou je het willen.
MelvinTabor schreef:Vind eigenlijk dat hele stemmen niks, je stemt op een partij met allerlei beloftes en als ze vervolgens in de regering komen krijgen ze geen 1 van hun beloftes erdoor.
CGJ12 schreef:Karl66 schreef:
Nederlandse werkgevers zijn verplicht om buitenlandse werknemers onder de nederlandse CAO-voorwaarden in te huren. Dit is trouwens iets wat europees geregeld is en wat je als politieke partij in de nederlandse wet helemaal niet zou kunnen veranderen, al zou je het willen.
Da's een kwestie van "een Poolse vestiging" openen en dan de Poolse vrachtwagenchauffeurs door Europa laten rijden ipv Nederlandse.........
Beetje creativiteit is de Nederlandse ondernemer niet vreemd..........