Hond bijt baby dood in Gorredijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:16

Citaat:
Wat ze ook wel eens zeggen is dat je pas een hond moet nemen als het kindje een paar maanden oud is. Dan weet die direct dat er meer is waar aandacht naar toe gaat. Of dit waar is weet ik niet maar het klinkt opzich wel logisch.

En wat als de hond er al is en je raakt zwanger? Moet de hond dan meteen weg?
Volgens mij niet.
Dan ga je je verdiepen in hoe je het beste met de nieuwe situatie om kunt gaan, wat de mogelijke risico's zijn en welke voorzorgsmaatregelen je kunt treffen om ongelukken te voorkomen.
Wordt de situatie evengoed nog te gevaarlijk, dan kan de hond alsnog weg.

slimmerik

Re: Hond bijt baby dood in Gorredijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:42

Even de feiten:

Hond loopt zelf naar boven. Maakt babykamer open waarvan de deurkruk naar boven staat en sleurt baby uit de wieg en verscheurt hem.

Volgens verschillende hier op bokt mag zo'n hond niet afgemaakt worden. (gelukkig zegt de wet dat dit wél moet)
Deze meiden die dat vinden hebben meestal zelf een hond die ze als pup gekocht hebben. Maar als jullie zo vóór deze honden zijn dan snap ik niet dat er zo weinig honden opgehaald worden uit de asiels. Maar nee het moet zo klein cute beessie zijn. Dat werkt dus precies die broodfokkers in de hand.....met alle gestoorde honden van dien.

Wat betreft de ouders: die zijn voor de rest van hun leven gestraft. En mocht er nalatigheid of dood door schuld blijken uit het onderzoek dan zullen zij alsnog door de wet gestraft worden.

Dus al die moraalridders hier raad ik aan: steek eerst eens de hand in eigen boezem (zover jullie al weten wat dat betekent)

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:46

Een pup kan je opvoeden zoals jij het wil, een hond die in het asiel zit en al "verpest" is door vorige eigenaren, is veel moeilijker om te heropvoeden.
Mijn vriend heeft zijn hond op 4-jarige leeftijd bij de vorige eigenaars vandaan. De hond was helemaal verwaarloosd en waarschijnlijk mishandeld. De hond is er nu 8, maar hij is nog altijd bang, en een bange hond bijt. Daarom willen mensen nu eenmaal een pup, dan weet je tenminste de voorgeschiedenis van het dier. En dan geen pup van een broodfokker, maar eentje van een goede en eerlijke fokker. En waarom niet, eentje uit het asiel, maar geen hond die al verkeerd is opgevoed.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:48

slimmerik schreef:
Och het zijn allemaal kinderen die het zielig vinden voor de hond..... Behalve sommigen maar die vinden een hond nog meer verstand hebben dat ze zelf hebben. En anders denken ze nog als kinderen. Kan me ook wel voorstellen dat je als kind het zielig voor het dier vindt en dat je niets met mensen op hebt (behalve jezelf natuurlijk)

Sjonge zeg, eerst beginnen over een slotje op het topic omdat de discussie te weinig respect toont voor de gevoelens van de ouders van het kindje, maar vervolgens zelf de discussie maar in stand houden door telkens weer olie op het vuur te gooien. Ik weet niet of je het zelf in de gaten hebt, maar je vervalt steeds in herhaling en voegt zo niets meer toe aan de discussie. Bovendien verdraai je andermans woorden en dikt de zaken nog eens extra aan.
Ik kan niet voor een ander spreken, maar mocht het drama mijn kind en mijn hond betreffen, dan geloof ik ook niet dat ik jou nu zo dankbaar zou zijn voor jouw inbreng in deze discussie.

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:48

Tjee sorry hoor maar wat nou als jij die hond was? he? je maakt een baby dood (hoe wel je dat niet weet) en je word dood geschoten en wij zitten hier maar wat over jou te praten van ach het was maar een hond !

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:49

Dankjewel Oprtalj... (dus slimmerik, je mag die PB's dan ook achterwege laten volgende keer)
Trouwens Oprtalj, jouw inbreng in de discussie vind ik elke keer heel zinvol! Chapeau!

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:51

sorry was voor slimmerik bedoeld (nouja slim is iej niet:P)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:52

tess_84, niet alle mensen willen een pup. Ik heb mijn vorige hond uit het asiel gehaald en het was een schat van een hond, vooral voor de kinderen.
De reden dat de hond naar het asiel gebracht was? Het vrouwtje was zwanger en wilde geen risico nemen...

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:54

Ik zeg ook niet dat alle mensen een pup willen, maar er zijn veel mensen die wel een pup willen, vaak om de verkeerde reden (oooooh wat schattig), maar er zijn ook mensen die een pup willen omdat ze dan de opvoeding zelf in de hand hebben.
Gelukkig zijn er ook mensen zoals jij, die een volwassen hond uit het asiel halen, anders zouden de asielen nog voller zitten dan ze nu al zitten.
En de reden dat de hond naar het asiel werd gebracht, kan ik me ook in vinden...

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:55

mietjuh schreef:
Desiree schreef:
Jullie kennen het verhaal niet. De hond schijnt s'nachts naar boven te zijn gelopen, met de deurklink de deur geopend te hebben de baby uit de wieg te hebben gehaald
om te verscheuren
. De baby heeft de hond dus niets misdaan en de ouders hebben de hond dus niet bij het kind gelaten.

Maar ze hebben ook niets gehoord en normaal horen ouders het minste of geringste huiltje van hun baby. Daar zijn ze namelijk intuitief op afgesteld. En dat deze ouders niets gehoord hebben, dat blijf ik toch wel raar vinden.

daar is dus niks van waar, dat de hond hem wou verscheuren, lees mijn berichtje hierboven maar, van de univesiteit utrecht

het kindje is wel degelijk verscheurd....

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:57

Ze zegt ook niet dat de het kindje niet verscheurd is, ze zegt alleen dat de hond hem niet wou verscheuren. Zo een husky heeft een kindje gauw per ongeluk verscheurd, lijkt me...

orange1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:58

Ja mij ook

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:59

Voila

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:59

Ik blijf het een raar verhaal vinden..
Wie laat een hond nou bij een kind alleen( in dit geval de hond de mogelijkheis geven om op de kinderkamer te komen).. Ookal zijn honden nog zo lief..
Wie weet voelde de hond zich wel buiten gesloten omdat er gen aandacht meer voor hem was en heeft de baby al indringer gezien
Ik vind het erg voor de hond dat die is ingeslapen, Als de ouders allerter waren geweest was het niet gebeurd de groote vraag is nu alleen nog heeft de hond uit bezorgheid de baby "perongeluk dood gebeten" of uit kwaadheid "expres"
Toch vind ik het dom dat de hond bij de baby heeft kunnen komen, maar de ouders zijn al genoeg gestraft.. Laten we hopen dat zoiets nooit meer gebeurd..

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:03

oke nu moet ik ook nog even wat zaken recht draaien voor sommige mensen. De ouders waren inderdaad voor de tv in slaap gevallen. Het kindje lag inderdaad in een kinderwagen maar..... Wel in zijn eigen slaapkamertje!. Dus de hond heeft inderdaad de deur zelf open gedaan. Waarvan de klink nog omhoog stond.
Er word nogsteeds in het duister getast waarom de hond dit heeft gedaan.
Maar om je dan nog een voorbeeld te geven: Wij hadden eerder een grote bouvier. Een lieve sociale hond die het liefst bij je op schoot lag.
Op een warme zomeravond toen mijn zus en ik op bed lagen en mijn moeder nog even de ramen wilde wassen heeft hij mijn moeder gegrepen 2 keer. Ook deze hond is weg gegaan met als doel om afgemaakt te worden. Het zal gebeuren dat de hond je kinderen pakt toch? Wat bleek nou een hersenbloeding. Deze hond zou altijd vals blijven want er was wat beschadigt in de hersenen. Dan plaats je hem niet in een ander gezin. Wie weet is dit bij deze husky ook gebeurd en heeft hij eerder de baby als een verstoring in de roedel gezien en door een hersenbloeding heeft hij deze gegrepen.
Maar het blijft gissen en inderdaad ik ben ook van mening dat je de hond dus moet afmaken. Hoe hard/gemeen het dan ook is. En ja ik ben ook een grote dierenliefhebber. Maar ik ga door het vuur als het om kleine kinderen gaat vooral mijn nichtje.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:05

Oprtalj schreef:
Sjonge zeg, eerst beginnen over een slotje op het topic omdat de discussie te weinig respect toont voor de gevoelens van de ouders van het kindje, maar vervolgens zelf de discussie maar in stand houden door telkens weer olie op het vuur te gooien. Ik weet niet of je het zelf in de gaten hebt, maar je vervalt steeds in herhaling en voegt zo niets meer toe aan de discussie. Bovendien verdraai je andermans woorden en dikt de zaken nog eens extra aan.
Ik kan niet voor een ander spreken, maar mocht het drama mijn kind en mijn hond betreffen, dan geloof ik ook niet dat ik jou nu zo dankbaar zou zijn voor jouw inbreng in deze discussie.

Dat stukje gaat over de "kids" hier op dit topic. Eentje is nog maar 11. Dus dan kan ik het me voorstellen ......maar ja jij voelt je dus ook aangesproken. En het is niet aan jou om te beslissen wie hier wel mag posten en wie niet.

En persoonlijke aanvallen kun je beter via pm doen..... Draagt zo weinig bij en is ook niet toegestaan.

tess_84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:07

Ik vind dat persoonlijke aanvallen helemaal niet aan de orde zijn, het hoort een deftige discussie te blijven, en als je je mening niet eens kan uiten zonder iemand bewust aan te vallen, hou je toch beter je mond maar.
En ik denk niet dat Oprtalj zich aangesproken voelt, het is gewoon één van de mensen die wel deftig kan zeggen wat ze denkt, zonder anderen daarmee persoonlijk aan te vallen. Slimmerik, jij voelt je precies snel persoonlijk aangevallen...

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:57

slimmerik schreef:
Oprtalj schreef:

Dat stukje gaat over de "kids" hier op dit topic. Eentje is nog maar 11. Dus dan kan ik het me voorstellen ......maar ja jij voelt je dus ook aangesproken. En het is niet aan jou om te beslissen wie hier wel mag posten en wie niet.

En persoonlijke aanvallen kun je beter via pm doen..... Draagt zo weinig bij en is ook niet toegestaan.

Ik voel me helemaal niet aangesproken door jou. Er valt mij gewoon iets op aan jouw manier van discussiëren en ik vind dat ik jou daar op attent mag maken. Ik heb ook nergens gezegd dat jij (of wie dan ook) hier niet zou mogen posten. Jouw reactie bevestigt dus precies hetgeen ik al aangaf: jij verdraait andermans woorden.
En als we iedere vorm van inhoudelijke kritiek die de één hier levert op hetgeen een ander schrijft moeten gaan afdoen als een niet toegestane persoonlijke aanval dan zouden we dit hele forum beter kunnen sluiten.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:38

ik vind het heel sneu
maar hoe kan de hond bij het babytje komen??
dat mag toch zowiso niet kunnen!!
maar toch
het is VERSCHRIKKELIJK voor de ouders..
maar toch..

*krijgt heel bokt over zich heen*

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:51

We praten wel verder als jullie zelf kinderen hebben.

SLOTJE GRAAG

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:55

Wendel schreef:
oke nu moet ik ook nog even wat zaken recht draaien voor sommige mensen. De ouders waren inderdaad voor de tv in slaap gevallen. Het kindje lag inderdaad in een kinderwagen maar..... Wel in zijn eigen slaapkamertje!. Dus de hond heeft inderdaad de deur zelf open gedaan. Waarvan de klink nog omhoog stond.

en iedereen maar roepen dat ik gewoon wat roddels de wereld ingooi maar ik had het wel degelijk uit betrouwbare bron(politie)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 22:59

Wendel schreef:
Er word nogsteeds in het duister getast waarom de hond dit heeft gedaan.
Maar om je dan nog een voorbeeld te geven: Wij hadden eerder een grote bouvier. Een lieve sociale hond die het liefst bij je op schoot lag.
Op een warme zomeravond toen mijn zus en ik op bed lagen en mijn moeder nog even de ramen wilde wassen heeft hij mijn moeder gegrepen 2 keer. Ook deze hond is weg gegaan met als doel om afgemaakt te worden. Het zal gebeuren dat de hond je kinderen pakt toch? Wat bleek nou een hersenbloeding. Deze hond zou altijd vals blijven want er was wat beschadigt in de hersenen. Dan plaats je hem niet in een ander gezin. Wie weet is dit bij deze husky ook gebeurd en heeft hij eerder de baby als een verstoring in de roedel gezien en door een hersenbloeding heeft hij deze gegrepen.
Maar het blijft gissen en inderdaad ik ben ook van mening dat je de hond dus moet afmaken. Hoe hard/gemeen het dan ook is. En ja ik ben ook een grote dierenliefhebber. Maar ik ga door het vuur als het om kleine kinderen gaat vooral mijn nichtje.

eerst zeg je dat ze gewoon in de slaapkamer lagen te slapen en nu voor de tv?

Lijkt mij dat we het beste maar gewoon het nieuws kunnen volgen en het speculeren achterwege laten.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:00

marianna schreef:
Naar mijn mening niet. Ik heb vaak genoeg situaties gehad, waarin ik iemand vertrouwde maar dat dat helemaal niet bleek te kunnen!

Dus ik deel die mening!

DAT komt misschien omdat mensen ook dieren zijn. MAar ik herken wel iets van je ervaringen... Ik vind dieren trouwens wel iets berekenbaarder dan mensen over het algemeen. Ik heb met dieren minder negatieve ervaringen dan met mensen.

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:01

ik vind het ook erg maar ik vind het ook enorm erg voor de hond

een hond is en blijft een dier
en stamt bovendien af van wilde beesten dus zorg je er normaal gezien wel voor dat hij zeker niet bijn je kind van 8 dagen kan komen

stardust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:06

wat me soms erg raakt is het gemak waarmee mensen tegenover huisdieren staan. ik weet niet hoe ik het goed kan verwoorden maar huisdieren zijn zo "normaal" geworden in deze maatschappij dat ik vind dat (bij sommige mensen) er wel heel erg makkelijk over nagedacht wordt. de aanschaf van een dier, ongeacht wat voor dier moet allemaal maar kunnen en mogen. zonder er goed bij stil te staan. (en ik wil natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren) maar asiels zitten vol met dieren die op zoek zijn naar een nieuw baasje, omdat hun baasjes andere "verplichtingen" kregen en hun dieren (noodgedwongen) in de steek lieten. wat er is gebeurd is vreselijk voor de ouders, dat staat als een paal boven water, maar honden en kinderen zijn lang niet altijd goede combi's. het is aan de ouder(s) om dat te beslissen, zij zijn immers verantwoordelijk voor kind en hond. ben zelf absoluut dol op dieren, honden/paarden/ katten whatever. maar ik heb d'r geen 1, omdat ik ze niet wil wegdoen als ik b.v. niet meer voor ze kan zorgen. en dat is het enige wat ik eigenlijk wil meegeven, een stukje zelfbewustijn voor alle dieren in nederland. (en dat zijn er nogal wat.) maar dit is maar mijn mening hoor!