Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:_Mar3 schreef:
Besef even hoeveel overheidsbemoeienis dit is. Vind dat echt zorgwekkend. Al die details bijhouden zorgt ook voor meer administratie, wat weer zorgt voor een uitdijende overheid. Dat kost weer meer geld...
FvD wil uit de EU, grenzen dichtgooien en overal grensbewaking invoeren waar er biometrische gegevens gebruikt gaan worden zodat Nederlanders erdoor kunnen en buitenlanders niet.
Dus dan mag jij jouw biometrische gegevens indienen bij de overheid om probleemloos de grens over te kunnen. Dat zijn dingen als: oog- of irisscans, DNA, vingerafdruk...
Vind ik wel iets enger.
FvD is daarin nu ook al wat aan het nuanceren.Elisa2 schreef:Mij lijken beide niet wenselijk, bij beide is de privacy compleet verdwenen door een controlerende overheid.
Gruis schreef:journee schreef:Als ik nu kijk naar een mogelijke coalitie, dan lijkt D66, CDA, VVD en JA21op 75 zetels te komen. Ik verwacht dat BBB daar best bij aan wil schuiven?
Ik denk dat de combinatie D66-JA21 ontzettend moeilijk wordt. Die partijen hebben echt niets gemeen.
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Mij lijken beide niet wenselijk, bij beide is de privacy compleet verdwenen door een controlerende overheid.
Ja ik ben ook niet kapot van rekeningrijden. Maar ik vind grenscontroles met biometrische gegevens wel echt heel extreem.
Maar D66 heeft gelukkig heel veel sterke punten wat betreft privacy. Vooral op het gebied van online veiligheid hebben ze super punten. En dat is de toekomst.
mysa schreef:Ik ben bang van niet... een best grote groep mensen is ontevreden en zal altijd ontevreden blijven, heb het idee dat dat enorm toeneemt. 'Het leven is maakbaar' lijkt tegenwoordig voor van alles en nog wat te gelden, dus alles wat tegenzit moet iemands schuld zijn. En op die gevoelens van onvrede spelen rechts- populisten in. Ook een midden-kabinet zal geen wonderen kunnen verrichten dus over 4 jaar weer gedoe, ben ik bang.
Elisa2 schreef:Ik denk juist dat dit komt omdat mensen het gevoel hebben dat alles belangrijker is dan hunzelf, als ze lezen dat Palestijnse kinderen hier voor kanker worden behandeld op hun kosten (belastinggeld/ overheid) en de zorgkosten voor hun onbetaalbaar worden dan stijgt de onvrede. (even om als voorbeeld te noemen he?)
Hetzelfde natuurlijk met de voorrang die asielzoekers krijgen op de huizen, logisch dat mensen daar ontevreden door raken. Dat is geen ikke, ikke, ikke..maar een balans die compleet zoek is!
_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
Ik - D66, Hanneke van der Werf
Hij - Ja21, Annabel Nanninga
_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Ik denk juist dat dit komt omdat mensen het gevoel hebben dat alles belangrijker is dan hunzelf, als ze lezen dat Palestijnse kinderen hier voor kanker worden behandeld op hun kosten (belastinggeld/ overheid) en de zorgkosten voor hun onbetaalbaar worden dan stijgt de onvrede. (even om als voorbeeld te noemen he?)
Hetzelfde natuurlijk met de voorrang die asielzoekers krijgen op de huizen, logisch dat mensen daar ontevreden door raken. Dat is geen ikke, ikke, ikke..maar een balans die compleet zoek is!
Nee dat zijn beide domme onderbuikgevoelens die te serieus worden genomen.
Het huizenprobleem komt niet door asielzoekers en een paar halfdode Palestijnse kinderen met kanker maken hun zorgkosten niet duurder.
We nemen Trump toch ook niet serieus?
. Ik kan je over mijn ouderlijk gezin vertellen: Mijn moeder, vader en zusje hebben GL-PvdA (Esmah Lahlah), D66 (Podt) en nog een keer GL-PvdA (weet niet wie, wel een vrouw) gestemd.
en ik heb over de afgelopen paar jaar mijn vader blijkbaar weten te overtuigen ook op een vrouw te stemmen!_San87_ schreef:Ik ben wel benieuwd hoe er gestemd is in de gezinnen van Bokkers, als men dat wil delen, uiteraard.
Hier als volgt:
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:Ik denk juist dat dit komt omdat mensen het gevoel hebben dat alles belangrijker is dan hunzelf, als ze lezen dat Palestijnse kinderen hier voor kanker worden behandeld op hun kosten (belastinggeld/ overheid) en de zorgkosten voor hun onbetaalbaar worden dan stijgt de onvrede. (even om als voorbeeld te noemen he?)
Nee dat zijn beide domme onderbuikgevoelens die te serieus worden genomen.
Het huizenprobleem komt niet door asielzoekers en een paar halfdode Palestijnse kinderen met kanker maken hun zorgkosten niet duurder.
We nemen Trump toch ook niet serieus?
mvdende schreef:Oh nee?
Een beetje kanker behandeling kost duizenden €€€. Geld dat er niet is (kijk maar eens naar alle geplande bezuinigingen overall én het plan de zorg uit basispakket te "bevriezen")
Dus terzij er bedden over zijn en geen enkel NL kind hierdoor ook maar één dag langer hoeft te wachten op benodigde zorg en de Palastijnen elke cent van hun behandeling zelf ophoesten, ben ik ZWAAR tegen dit geld verspillende gebeuren waardoor onze zorgverzekering weldegelijk duurder wordt!![]()
En ruggengraat heeft onze politiek óók al niet, want het was eerst duidelijk "NEE" maar vasthouden aan hun eigen beloften doen ze niet want er komen nu dus toch kinderen naar nl
Ik heb PVV gestemd en ben blij dat hij nu op dit moment toch de grootste lijkt te worden.
Edit: die kinderen hadden ook gewoon naar een Saudi-Arabië, Dubai, VAE oid kunnen gaan, geld zat. Maar die landen doen helemaal niets aan geld verspilling aan asiel enz. Genoeg landen ter wereld waar die kinderen heen hadden gekund, waarom dan hier als we hier al in de problemen zitten financieel én kwa druk op onze zorg.
Elisa2 schreef:996981 schreef:Je moet je kapot schamen mvdende….
Pardon? Heb getemd..dit soort persoonlijke en niet inhoudelijke reacties horen hier niet thuis. Iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening.
Hier als volgt: