17 jarige Lisa vermoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:38

Electra63 schreef:
Seksueel misbruik in Nederland: de cijfers https://share.google/OgJzcWaJ92YDdIJdc

80% van de vrouwen die verkracht worden, is door een bekende.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/35 ... rd-in-2023

Het meeste gevaar loop je nog steeds van een ex-partner of een bekende.

Wat Lisa is overkomen, is nog steeds uitzonderlijk, gelukkig.
Verkeerde tijd, verkeerde plaats.

@Cer,
Deze cijfers zijn gewoon te googlen.

@DP,
D66, PvdA en CU schreeuwen niet alleen als er een misdaad door een asielzoeker wordt gepleegd.
Dat doet Wilders..... en hij stemt met zijn 37 zetels dan wel tegen maatregelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:40

Dat mag jij vinden maar dat maakt D66 nog niet linkser dan links want dat is het niet. Net als dat het CDA nog steeds een rechts conservatieve partij is.

Daarbij is er niks mis met links zijn of links stemmen. Zoals eerder gezegd zijn de meeste regeringen vooral rechts geweest. En dat heeft erg weinig opgeleverd.

Cer

Re: 17 jarige Lisa vermoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 15:59

Die cijfers zijn geplaatst maar worden dan ontkent / zijn gemanipuleerd of er wordt overheen gelezen.. en verder heb ik geen cijfers gezien.. dus dan ben ik benieuwd wat de echte cijfers zijn..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:03

Cer schreef:
Die cijfers zijn geplaatst maar worden dan ontkent / zijn gemanipuleerd of er wordt overheen gelezen.. en verder heb ik geen cijfers gezien.. dus dan ben ik benieuwd wat de echte cijfers zijn..

Ja, zo kun je nergens over discussiëren. Ik ga lekker zwemmen in zee :wave:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:03

Jullie laten je net zo verleiden om te polariseren en weg te kijken van de werkelijke problemen met het links/ rechts gedram.

Wilders maakt hier gebruik van, natuurlijk doet ie dat. Maar puntje bij paaltje is.. dat als er een ander beleid zou zijn zoiets wellicht te voorkomen was geweest en DAAR gaat het om.

Waarom loopt iemand die al twee vrouwen verkracht heeft nog vrij rond?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:06

DuoPenotti schreef:
https://archive.is/h0KJ9

artikel uit het AD
Citaat:
Pepperspray (én wapens) vliegen over de toonbank: ‘Wat Lisa is overkomen, daar moet je niet aan denken’

De moord op de 17-jarige Lisa leidt tot een run op verdedigingsmiddelen en wapens. „De pepperspray krijgt mijn dochter mee, de wapenstok houd ik thuis.”

Ja snap ik wel. Ik heb ook een mooi zakmes in mijn tas gestopt die ik met 1 hand kan openen. Die gaat in mijn jaszak als ik ‘s avonds op de fiets stap.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:08

Elisa2 schreef:
Jullie laten je net zo verleiden om te polariseren en weg te kijken van de werkelijke problemen met het links/ rechts gedram.

Wilders maakt hier gebruik van, natuurlijk doet ie dat. Maar puntje bij paaltje is.. dat als er een ander beleid zou zijn zoiets wellicht te voorkomen was geweest en DAAR gaat het om.

Citaat:
maar ik begrijp wel waarom hij zoveel stemmen krijgt en dat inlevend vermogen lijken er veel te missen.
Ik zou zeggen, doe daar wat aan (als partij bedoel ik dan) dan krijg je wellicht veel meer kiezers en staat PVV heel ruim buiten spel

dat zei ik ook al, maar dat is niet leuk om op door te gaan.

PVV maakt hier gebruik van omdat geen enkele partij laat zien wat ze er echt aan gaan doen.
Zonder dingen onder het tapijt te vegen of te bagatelliseren.

Want zouden ze nu heel duidelijk zijn zouden zij juist stemmen naar zich toe kunnen trekken.
In die zin zou iedere partij hier nu zijn voordeel uit kunnen halen, maar die lijken juist verder terug te zakken.

Dat heeft toch een reden...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:14

Electra63 schreef:
Cer schreef:

Ja, zo kun je nergens over discussiëren. Ik ga lekker zwemmen in zee :wave:

Ik heb echt al een aantal keren inhoudelijke Posts geplaatst.. dat jij daar niet aan toekomt door je vakantie (en terecht) kan ik ook niet helpen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:22

DuoPenotti schreef:
Elisa2 schreef:

Citaat:
maar ik begrijp wel waarom hij zoveel stemmen krijgt en dat inlevend vermogen lijken er veel te missen.
Ik zou zeggen, doe daar wat aan (als partij bedoel ik dan) dan krijg je wellicht veel meer kiezers en staat PVV heel ruim buiten spel

dat zei ik ook al, maar dat is niet leuk om op door te gaan.

PVV maakt hier gebruik van omdat geen enkele partij laat zien wat ze er echt aan gaan doen.
Zonder dingen onder het tapijt te vegen of te bagatelliseren.

Want zouden ze nu heel duidelijk zijn zouden zij juist stemmen naar zich toe kunnen trekken.
In die zin zou iedere partij hier nu zijn voordeel uit kunnen halen, maar die lijken juist verder terug te zakken.

Dat heeft toch een reden...

Wat gaat de PVV echt doen dan, behalve uit het kabinet stappen?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:25

Ook niks, maar daarom stem ik daar ook niet op :+

Maar blijkbaar trekt die toch wel extra mensen naar zich toe nu.

En ik denk dat je als partij die nu juist stemmen lijkt te verliezen dan toch moet gaan denken, waarom is dat, hoe kan ik dat veranderen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:33

DuoPenotti schreef:

En ik denk dat je als partij die nu juist stemmen lijkt te verliezen dan toch moet gaan denken, waarom is dat, hoe kan ik dat veranderen.

Ik denk dat die partijen dat wel weten. GL/PvdA heeft een migratielimiet in hun programma opgenomen, en CDA had het ook over migratie begrenzen.

Het is alleen niet eerlijk alle schuld bij links te leggen wanneer er 50 jaar overwegend rechtse kabinetten hebben gezeten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:52

Elisa2 schreef:

Niet alleen Wilders doet dat hoor.
Links, rechts, ertussenin. We hebben ook een tijd een links kabinet gehad maar dat werkte ook niet. Het is allemaal èèn grote pot ellende.

Wat betreft je laatste zin. Die vraag is een belangrijke. Die man had nooit vrij mogen lopen net als bijvoorbeeld een Michael P. Deze mannen zijn een gevaar voor de samenleving en zullen dat altijd blijven. Maar echt levenslang opsluiten bestaat niet in NL.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 16:55

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik denk dat die partijen dat wel weten. GL/PvdA heeft een migratielimiet in hun programma opgenomen, en CDA had het ook over migratie begrenzen.

Het is alleen niet eerlijk alle schuld bij links te leggen wanneer er 50 jaar overwegend rechtse kabinetten hebben gezeten.

In 94 was het iig nog PvdA. Maar wel meest rechtse de laatste periodes idd. Maar kabinet Rutte was een rechts banketstaaf maar een links doener met als die brillemans van de CDA. Links rechts weet jij het verschil nog?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:07

BeFunny schreef:
Maar kabinet Rutte was een rechts banketstaaf maar een links doener met als die brillemans van de CDA. ?

Wie is Brillemans?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:08

BeFunny schreef:
Elisa2 schreef:

Links, rechts, ertussenin. We hebben ook een tijd een links kabinet gehad maar dat werkte ook niet. Het is allemaal èèn grote pot ellende.

Wat betreft je laatste zin. Die vraag is een belangrijke. Die man had nooit vrij mogen lopen net als bijvoorbeeld een Michael P. Deze mannen zijn een gevaar voor de samenleving en zullen dat altijd blijven. Maar echt levenslang opsluiten bestaat niet in NL.

Daarom is de SGP voor de doodstraf bij dergelijke onverbeterlijke gevaarlijke personen. Ik stem SGP maar zie toch meer in echt levenslang opsluiten met zeer sober regime ,en de sleutel weggoien...Bij Rooms-Katholieken, wat ik ben, is er altijd nog de mogelijkheid van vergeving (via de biecht). Maar, de maatschappij moet beschermd worden tegen geestelijk gestoorde misdadigers.Mooie praatjes van criminelen trap ik niet in.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:09

purny schreef:
BeFunny schreef:
Maar kabinet Rutte was een rechts banketstaaf maar een links doener met als die brillemans van de CDA. ?

Wie is Brillemans?

ik vermoed balkenende

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:14

Mocht dit idd zo zijn dan zou ik het op prijs stellen dat er geen bijnamen worden vernoemd van politici.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:15

BeFunny schreef:
_San87_ schreef:

In 94 was het iig nog PvdA. Maar wel meest rechtse de laatste periodes idd. Maar kabinet Rutte was een rechts banketstaaf maar een links doener met als die brillemans van de CDA. Links rechts weet jij het verschil nog?

Ach nee, met alle afbraak van sociale voorzieningen, afschaffen van de basisbeurs, marktwerking in de zorg en bij de nutsbedrijven en inzetten op arbeidsmigratie, is er vooral een heel rechtse koers gevaren de afgelopen decennia. Die bijnaam voor Balkenende vind ik ook wel erg denigrerend en niet nodig, toch?

Maar goed, het leidt weer af van het probleem.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:29

BeFunny schreef:
Elisa2 schreef:

Precies en dat laatste, dat is het probleem denk ik. Ik las ook dat verdachten de mogelijkheid hebben om nee te zeggen tegen een persoonlijkheidsonderzoek en dat daardoor rechters geen TBS kunnen opleggen. Ook dat is een probleem die makkelijk op te lossen zou moeten zijn. Want daders hebben wat mij betreft al hun vrijheden, keuzes en rechten verspeeld.

Ik ben dus voor partijen die hier doorheen kijken en de werkelijke problemen bij de wortel aan willen pakken. Als die überhaupt bestaan.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:30

Citaat:
Maar echt levenslang opsluiten bestaat niet in NL.

is dat veranderd dan?

Want dit was altijd wel zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:32

DuoPenotti schreef:
Citaat:
Maar echt levenslang opsluiten bestaat niet in NL.

is dat veranderd dan?

Want dit was altijd wel zo.

Nee. Dat is nog steeds zo. Alleen met gratie van de koning (nog nooit gebeurd) of bewezen onschuld (Lucia de B.) kom je vrij.

Levenslang wordt alleen niet zomaar opgelegd. Dat is wat anders dan dat het niet bestaat.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:33

Nee precies en die gratie word ook niet zomaar gegeven.

Maar inderdaad, niet veel mensen die dat krijgen.
Maar dat is inderdaad wat anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 17:39

TBS kan technisch gezien ook een levenslang veroordeling zijn. Het kan oneindig verlengd worden.

Probleem is, ook in de TBS zijn er personeelstekorten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:40

Wow mijn bek valt open! SGP voor doodstraf? En dat noemt zocht Christen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-25 18:46

rien10 schreef:
Wow mijn bek valt open! SGP voor doodstraf? En dat noemt zocht Christen?

“ De visie van de SGP op de doodstraf berust op wat de Bijbel zegt over de roeping, die de overheid heeft tot herstel van het geschonden recht. De mens is geschapen naar het beeld van God. Vanuit dit vertrekpunt - de hoge waardigheid van de mens als beelddrager van God - volgt dat de overheid (rechter) gerechtigd is om bij ernstige levensdelicten de doodstraf toe te passen.”
Bron: website SGP

Echt walgelijk. De mens mag niet bepalen over leven en dood (abortus en euthanasie). Maar wel over de dood als het een crimineel is? :+